Kertokaa lapsistanne, jotka näkevät henkimaailmaan. Näkevät esim. edesmenneitä sukulaisia yms.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25402077]Eiköhän nyt pysytä aiheessa. Tää menee ihan ohi aiheen. Ihan tosiuskovaisethan eivät usko, että sielu voisi tulla maan päälle kuoltuaan. Joten jätetään tosiuskovaiset tästä pois, tää on kokonaan eri aihe, jota voisi puida maailman tappiin. Tämä ei liity millään tavalla ihmisiin, jotka näkevät henkimaailman ja kykenevät kommunikoimaan edesmenneiden kanssa[/QUOTE]

No mun mielestä myös henkimaailmaan uskominen voi olla vaarallista, koska jos oikeasti näkee olemattomia ihmisiä niin kyseessä voi olla vakava mielisairaus, joka voi hoitamattona olla vaarallinen. Oliko vähän lähempänä aihetta? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25402102:
Monet ihmiset tuomitsevat muita ja suhtautuvat suvaitsemattomasti muihin ihmisiin ilman uskontoakin. Aina löytyy joku syy..ihan voi vastustaa homoja vaikka perustaen sen evoluutioteoriaan.
Totta. Ne äänekäimmät vastustajat taitavat vain juuri olla niitä uskovaisia. Mun mielestä uskonto vaan tuo enemmän pahaa kuin hyvää ja ilman uskontoja olisi yksi syy vähemmän tuomita muita.
 
"vieras"
Kiitos kysymästä, on kyllä. Entä sulla?
Älänyt, oot täällä kaikenpäivää, ehtoo myöhällä ja taas ku heräät niin ei muutaku kakslussaan. Minulla on kiitos vain, muutakin elämää. Tänään olen viettänyt päivääni lähinnä koneella, opiskelutehtäviä tehden ja yleensä paljon vietän perheen kanssa aikaa. Sillä kysyinkin, ei mulla ole varaa täällä kaiken aikaa notkua, sulla löytyy merkintä lähes joka vuorokaudentunnille.
 
[QUOTE="vieras";25402143]Älänyt, oot täällä kaikenpäivää, ehtoo myöhällä ja taas ku heräät niin ei muutaku kakslussaan. Minulla on kiitos vain, muutakin elämää. Tänään olen viettänyt päivääni lähinnä koneella, opiskelutehtäviä tehden ja yleensä paljon vietän perheen kanssa aikaa. Sillä kysyinkin, ei mulla ole varaa täällä kaiken aikaa notkua, sulla löytyy merkintä lähes joka vuorokaudentunnille.[/QUOTE]

Joo siis kyllä vähintään puolen tunnin välein pitää olla täällä jotain kirjottamassa, muuten iskee ihan hirveet vierotusoireet. Työt ja opiskelukin meni pilalle kaksplussan takia. Auttakaa, kaksplussa tuhosi mun elämän!
 
"vieras"
Joo siis kyllä vähintään puolen tunnin välein pitää olla täällä jotain kirjottamassa, muuten iskee ihan hirveet vierotusoireet. Työt ja opiskelukin meni pilalle kaksplussan takia. Auttakaa, kaksplussa tuhosi mun elämän!
Tiäkkö mikä auttaa oikeasti, näetkö sen rastin siellä oikeessa yläkulmassa... paina siitä ja nosta pylly ylös penkistä ja mene äläkä palaa!
 
[QUOTE="vieras";25402170]Tiäkkö mikä auttaa oikeasti, näetkö sen rastin siellä oikeessa yläkulmassa... paina siitä ja nosta pylly ylös penkistä ja mene äläkä palaa![/QUOTE]

Kaikki ei vain ymmärrä sarkasmia.
 
scythe
[QUOTE="vieras";25386295]Huom. Selvännäön kyky ei ole yhtäkuin hullu. Mikäli näit jotain lapsena, olit silloin ja nytkin ihan yhtä täysjärkinen![/QUOTE]

En nyt hulluksi itseäni väittänytkään. Olenkin ihan selväjärkinen, mutta kovin herkkä ja mielikuvitusrikas. Olen silti iloinen, ettei äitini tehnyt noista jutuista kummempaa numeroa.
Näen edelleen hahmoja pimeydessä, epäselvissä kuvioissa, metsässä jne, enneunia ja kaikenlaista "jännää", mutta edelleen se on mielikuvitustani ja herkkien vaistojen aikaansaamaa. Olen kuulemma myös muka parantanut käsilläni, joku kerran väitti.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25402487:
Mä en luule. Siksi en alkuperäistä aihetta tässäkään ketjussa viitsi käsitellä, vaikka aihe sinällään onkin sellainen, josta keskustelisin oikein mielelläni. Keskustelen sitten muualla kuin tällä palstalla.
Miksi annat rteen ärsyttää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25402487:
Mä en luule. Siksi en alkuperäistä aihetta tässäkään ketjussa viitsi käsitellä, vaikka aihe sinällään onkin sellainen, josta keskustelisin oikein mielelläni. Keskustelen sitten muualla kuin tällä palstalla.
Tiedän, että sinä et luule. Sä et olekaan vinkunu mulle, että en saisi olla tässä ketjussa vaan olet keskustellut asiallisesti vaikka olemmekin asiasta eri mieltä. Tuo viesti oli tarkoitettu noille ketkä urputtaa, että mun pitäs häipyä tästä ketjusta.
 
"Uskis"
Mun mielestä on hyvä että rtee tai joku muu skeptikko on tämmöisissä keskusteluissa mukana, koska monet tällaiset asiat on hyvä arvioida, ja sitten vasta muodostaa oma mielipide. :) Yliluonnollisissa jutuissa - oli ne kristillisiä tai ei-kristillisiä -on myös aina huijauksen tai luonnollisen selityksen mahdollisuus, ja skeptikot muistuttaa niistä ihan hyvällä tavalla välillä.
No, rtee:n ja mun ero on sitten se, että minä uskon yliluonnolliseen ja uskon ihmisten kertomuksia, mutta epäilen vähän että mistä lähteestä ne ovat peräisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastanja ja rtee
Mitä ihmettä te väittelette? Ja palstalla oloon sanon, että välillä meillä ihmisillä on jaksoja, jolloin meillä on enemmän aikaa olla täällä. Ja silloin kirjatut viestit saattavat olla aamulla, päivällä ja illalla. Itse esim. jos mulla on joku kiinnostava keskustelu täällä menossa jossai ketjussa, käyn kolmisen kertaa päivässä vilkaisemassa, onko siihen tullut jotain uutta ja mielenkiintoista. Jos on, niin kommentoin. Se ei tarkoita, että ei olisi muuta elämää, ja tämä nyt rteen puolustukseksi. Mutta minäkin alan jo unohtaa kohta mikä oli alkuperäinen aihe. Lapset jotka näkevät henkimaailmaan? No pitäisikö sitten perustaa ihan erillinen triidi niiden lasten juttuihin (ja/tai aikuisten) jotka kokevat eläneensä ennenkin? Minua erityisesti sellainen kiinnostaa:p
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: rtee
"vieras"
Mikä on triidi?!

Tosissaan, tuo Hennan tapaus on kaikista mielenkiintoisin juttu tässä ketjussa. Ois kiva, jos se äiti vielä kysyis niiltä lapsilta siitä. Äitihän kysyi, tämän ketjun innoittamana, ja lapsi (lapset?) muisti hyvin Hennan. Mulle jäi epäselväksi se, että minä ne Hennaa tänä päivänä pitää? Miten ne kuvailee Hennaa nyt? Ja minkä ikäisiä ne lapset on nyt? Siis muisteliko ne Hennaa silleen, että se oli niiden mielestä täyttä lihaa ja verta vai muisteliko ne silleen, että se oli läpinäkyvä eikä muut nähneet sitä? Ja miten ne siis ymmärtää itse asian tänään.
 
"Daizu"
Meillä nykyisin 6vuotiaalla tytöllä, oli mielikuvituskaveri 3vuotiaana puolisen vuotta.
Mielikuvituskaverin nimi oli Tyttö. Välillä Tyttö kiusasi tytärtäni ja usein Tyttö nukkui sängyssä ja tyttäreni joutui nukkua lattialla. Ruokailussa Tytöllekin piti välillä antaa ruokaa. Tyttöä vietiin välillä vessaan ja välillä ulko-ovesta ulos koska ei kuulemma muuten pois lähtenyt. Kummillansa ollessaan yötä tyttäreni oli itkenyt lohduttomasi illalla nukkumaan käydessä koska Tyttö oli lyönyt, purrut, potkinut ja satuttanut sekä kiusannut.
Tyttö-aika oli pelottavaa koska samoihin aikoihin meille tuli kirje edesmenneelle asunnon asukkaalle jolloin saimme tietää entisen asukkaan kuolleen. Monesti tyttäreni osoitti erästä mummoni tekemää taulua jossa Tyttö kuulemma oli. Tajusimme että Tyttö alkoi niihin aikoihin kun taulu laitettiin seinälle. Lopullisesti pääsimme eroon Tytöstä kun poistin kyseisen taulun seinältä. Nykyisin taulu on varastossamme emmekä ole pois sitä sieltä ottaneet eikä tyttäreni ole taulua nähnyt. Enää ei ole edes puhunut Tytöstä, muita mielikuvituskavereita on silloin tällöin mutta kestävät vain yhden illan.
 
"vieras"
Ruumiista irtaantumiskokemuksia on tutkittu eikä niitä nykylääketiede voi selittää. Elämää on kuoleman jälkeen
Tässä tämä Yle Areenan dokumentti MIELEN SALATTU VOIMA, kuolema meno-paluu.

Siinä alussa nainen kertoo, kuinka näki ruumiinsa ja kaikki tapahtumat ylhäältä käsin. Muistaa ne vieläkin.

Sitten tiedemiehet myöntävät, että he eivät ymmärrä, miten tietoisuus voi syntyä fyysisesti aivoissa.

Dokumentti:

Mielen salattu voima (Osa 3) - YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=m__r-XvNYes


Tässä muutamia lainauksia suoraan dokumentista:

lääketiede ei voi selittää rajakokemuksia. Rajakokemus ei ole kuin muut tietoisuuden tilat, kuten unet ja hallusinaatiot. Tämä todistaa rajakokemusten aitouden puolesta.

"Jos tutkitaan rajakokemuksia, tarvitaan malli, jossa aivot ovat aina samassa tilassa.

Perinteisessä lääketieteessä rajakokemus selitetään aivojen kemiallisilla ja sähköisillä signaaleilla, mutta tämä teoria edellyttää, että aivot toimivat. Siksi tutkijat tarkastelivat rajakokemuksia, jotka tapahtuivat sydämenpysähdysten yhteydessä.

Sydämenpysähdyksessä aivorunkoheijasteet puuttuvat. Silloin tietoisuuden perusmekanismit ovat poissa. Aivojen sähköinen toiminta lakkaa noin 15 sekuntia sydämenpysähdyksen jälkeen. Sydämenpysähdyksen aikana ei siksi pitäisi olla tietoisuutta eikä hallusinaatioita, koska aivot eivät toimi.

Sydänlääkäri kiinnostui ilmiöstä kuultuaan yhä uudestaan henkiinjääneiltä potilailta samanlaisista kokemuksista.

Miten se oli mahdollista? Miksi ihmisillä on rajakokemuksia?

Sitä nykytiede ei voi selittää."

"Ei ole lääketieteellistä, psykologista eikä lääkeopillista syytä, jonka takia potilaat saavat rajakokemuksen. Se on yhä mysteeri.

Lommelin tutkimus ei vahvistanut tiedemaailman käsitystä aivoista, että rajakokemuksiin on olemassa fysiologinen tai psykologinen selitys.

Kolmannes rajakokemuksen läpikäyneistä irtaantuu ruumistaan ja seuraa elvytystä. Silloin tiedämme tarkasti, milloin rajakokemus tapahtuu ja missä tilassa aivot ovat.

Milloin tarkalleen ottaen rajakokemuksia tapahtuu?

Ehkä ennen kuin aivosähkökäyrä on suora viiva tai sen jälkeen. Hän myöntää, että hallusinaatiot ovat mahdottomia, kun aivosähkökäyrä on suora viiva. Jos potilaat osaavat kuvailla elvytystään tarkasti, rajakokemukset ovat tapahtuneet, kun aivot eivät ole toimineet.

Ihmisten kertomusten perusteella vaikuttaisi vahvasti siltä, että sydämenpysähdyksen aikana voi kuulla ja nähdä lääkärien toimet."
 
"vieras"
Jos tietoisuus voi toimia ruumiin ulkopuolella, sillä on syvä vaikutus
Viisi tutkimusta on vahvistanut itsenäisesti saman löydöksen: ihminen vaikuttaa käsittelevän tietoa kliinisen kuoleman aikana.

Monet henkiinjääneiden potilaiden tarkat kuvaukset ovat lisänneet kiinnostusta rajakokemuksen tutkimukseen"

Sam Parnio tekee systemaattista rajakokemustutkimusta 25 amerikkalaisen ja eurooppalaisen sairaalan kanssa.

Ruumiistapoistumisilmiön kokeneista suurin osa vaikuttaa keskittyvänsä itseensä. Siksi olemme asettaneet tiettyjä kuvia sängynpäädyn yläpuolelle. Jos väitteet ovat totta, potilas saattaisi huomata kuvat.

Projekti kestää viisi vuotta ja keskittyy 1500 henkiinjääneen potilaan rajakokemuksiin.

Jos tarkkoja ruumiistairtaantumiskokemuksia voidaan dokumentoida käsityksemme tietoisuudesta voi muuttua.

Tämä haastaa monien tutkijoiden vanhat käsitykset. Vaikuttaa siltä, että ihmismieli ja tietoisuus - joka siis on olemassa - on materiaalista, ei aineetonta eikä maagista. Se on olemassa. Mutta se ei ehkä ole aivosolujen luomus sellaisena kuin on luultu."

Rajakokemuksia voi olla helpompi selittää, jos muutamme näkemystämme tietoisuudesta.

Siinäpä merkillinen kysymys: voiko tietoisuutta olla ilman ruumista? "Kyllä voi, minä koin sen. Olin 20 minuuttia tietoinen ja oma itseni, mutta olin 10 metriä ruumiini ulkopuolella"

Jos tietoisuus voi toimia ruumiin ulkopuolella, sillä on syvä vaikutus. Ei vain tieteeseen, vaan maailmankuvaamme. Se tukisi ainakin osittain suurten maailmanuskontojen väitettä. Että fyysisen ruumiin kuolema ei ole kaiken loppu
 
"vieras"
Tuo Hennan tarina on todella mielenkiintoinen. Haluaisin, että sen kertoja tulisi vielä kertomaan, että osaako lapset kuvailla nyt, millainen se henna oli. Kokivatko he siis, että Henna oli lihaa ja verta vai oliko läpinäkyvä henki
 

Yhteistyössä