Kertokaa lapsistanne, jotka näkevät henkimaailmaan. Näkevät esim. edesmenneitä sukulaisia yms.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";25394099]

Henkimaailma on meitä lästä, mutta kuolleet läheisemme eivät voi tulla meitä tänne katsomaan, se selviää Raamatusta. Eli kaikki mummot ja vaarit joita nähdään, on oikeasti paholainen valepuvussa :( :([/QUOTE]

Mä en usko tuohon laisinkaan!!! Ihmisellä on sielu ja se voi kulkea täällä. Kertoohan jo noi ruumiista irtaantumiskokemuksetkin sen. :)
 
[QUOTE="Uskis";25393946]Höh. Sori, mut en ymmärtänyt vieläkään. Eikös nimenomaan semmoinen meuhkaava, taloon jäänyt kummitus-vainaja just piinaa läheisiä? Vai onko rentouttavaa siemailla aamukahvia, kun vieressä lentelee iittalat päin seiniä ja joku käppäilee vintillä?
...Vai olisiko niin, että siinä kuolleessa jyllänneet henkivallat jatkaa vaikuttamista siinä samassa paikassa, milloin miksikin naamioituneena?

Mietin tässä just, että miusta tuli kans selvänäkijä: sain tässä hiljattain uudet rillit, optikko laittoi lisää tehoja ja kyllä näkee muuten kaikki likatahratkin huushollista nyt vähän turhankin tarkasti. 8)[/QUOTE]

Mä niin repesin tälle:LOL: Ja että iitalat päin seiniä :D
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";25393946]Höh. Sori, mut en ymmärtänyt vieläkään. Eikös nimenomaan semmoinen meuhkaava, taloon jäänyt kummitus-vainaja just piinaa läheisiä? Vai onko rentouttavaa siemailla aamukahvia, kun vieressä lentelee iittalat päin seiniä ja joku käppäilee vintillä?
...Vai olisiko niin, että siinä kuolleessa jyllänneet henkivallat jatkaa vaikuttamista siinä samassa paikassa, milloin miksikin naamioituneena?

8)[/QUOTE]

Siis tarkoitan sillä sitä, että henki ei voi vahingoittaa ihmistä. Eli ei tarvitse pelätä fyysistä kimppuun käymistä, se estetään henkimaailman toimesta. On eri juttu, jos iittalat lentää pitkin seiniä, kuin että henki kävisi kiinni ihmiseen :) Tajusitko nyt? Ja sitä paitsi, Johanna Broman selittää, että nää hankalat tapaukset eristetään maanpäällisestä elämästä muutamiksi vuosiksi tai jopa vuosikymmeniksi, kunnes osaavat käyttäytyä. Eli eivät pääse sillä tavoin piinaamaan.
 
[QUOTE="vieras";25394176]Mä en usko tuohon laisinkaan!!! Ihmisellä on sielu ja se voi kulkea täällä. Kertoohan jo noi ruumiista irtaantumiskokemuksetkin sen. :)[/QUOTE]

Ja minä en oikeasti enää tiedä mihin uskoa:O Tämähän sen niin ahdistavaksi tekeekin. Toisaalta voi olla, että raamattu ei kerro kaikkea, kaikesta. Mutta se kertoo kuitenkin ensiarvoisen tärkeää asiaa Jeesuksesta... Plaah. Minä luovutan, olen näitä vuosikausia pyöritellyt ja pohtinut ja aina on jokin puolesta tai vastaan, käytän turhaan energiaa näiden pohtimiseen:O Mutta enhän mä siis uskomasta lakkaa, mutta tää pohtiminen ei auta:headwall:
 
"Uskis"
[QUOTE="vieras";25394099]Mulla on samat mietteet. Ja uskovainen olen. Huomaan monia asioita, esim läsnäoloa, tai sitten saan voimakkaan ajatuksen jostain ystävästäni ja seuraavana päivänä posti tuo kirjeen (jota on siihen aikaa kirjoittanut), tai otan kännykän käteeni että olisko tekstiviesti tullut niin johan se sitten piippaakin... pienenä on ollut paljon pelkoja, enteitä, yms mutta olen ne halunnut unohtaa, pelottavaa aluetta mulle.
[/QUOTE]

Niin, kai meillä monilla on jotain ihan tavallista vaistoa, kun nähdään välillä jotain tulevia, ja joskus niistä aavistuksista on jopa hyötyä? Muistaakseni ihminen käyttää 10% aivokapasiteetistaan. Näin uskovana tulee mieleen syntiinlankeemus, jossa saatettiin menettää se 90 %, ja olen ajatellut että se suurin osa, menetetty alue voi olla näitä vaistoja tms.yliluonnollisempaa kykyä. Aatamihan osasi nimetä kaikki eläimet ja muisti ne, joku on arvioinut hänen ÄO:nsa olleen aika huikea. No, tämä näistä. :)
Joskus esim. aivotärähdys tai autismi (idiot savant-tyylinen) saattaa vaikuttaa niin, että joku aivojen alue ja semmoinen ylitietäminen korostuu, eli joku osaa jonkun puhelinluettelon ulkoa. Mutta ehkä on ihan hyvä olla vaan käytännöllinen tavis, joka osaa vähän kaikkea mutta ei mitään ihan huikean hyvin...
 
"vieras"
Ja minä en oikeasti enää tiedä mihin uskoa:O Tämähän sen niin ahdistavaksi tekeekin. Toisaalta voi olla, että raamattu ei kerro kaikkea, kaikesta. Mutta se kertoo kuitenkin ensiarvoisen tärkeää asiaa Jeesuksesta... Plaah. Minä luovutan, olen näitä vuosikausia pyöritellyt ja pohtinut ja aina on jokin puolesta tai vastaan, käytän turhaan energiaa näiden pohtimiseen:O Mutta enhän mä siis uskomasta lakkaa, mutta tää pohtiminen ei auta:headwall:
Lueppa kuule Raamattua sillä silmällä että sen alkukielestä on käännetty aika monen mutkan kautta se suomeksi, se ei todellakaan ole mitenkään varmaa miten huolellisesti se on käännetty missäkin vaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastanja
Nää on sellaisia asioita, että näistä voi puhua loputtomiin. Jokainen kun kokee henkisyyden ja yliluonnolisen omalla tavallaan.
Jokainen näkee maailman omalla tavallaan, kokee värit omilla mieltymyksillään.
Mä en edes kyseenalaista etteikö henkiä olisi, mutta ymmärrän ihmisiä jotka eivät siihen usko.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastanja
"Uskis"
Toki olin myös hyväuskoinen, mutta sinähän et sitä asiaa ollut kokemassa joten et voi tietää puolestani. Ylipäänsä et kenenkään puolesta. Vastaavassa tilanteessa sinä itse vain et olisi kokenut tuota energiaa. Hän ei ollut perusmamu vaan turvapaikanhakija, ja ihan toisella puolella suomea pakolaiskeskuksessa. Saatoin yhtäkkiä ilman kummempaa syytä kokea ikäänkuin olisin ilmassa ja tuli pyörryttävän hyvä olo. Silloin usein se tyyppi soitti ja kertoi ajatelleensa minua ja alkoi livertää rakkaudesta. Kun me sitten lopulta tapasimme, olin jo aivan "koukussa" siihen pyörryttävään rakkauden tunteeseen, mutta samalla vaistosin että jokin mättää eikä tyyppi ole täysillä mukana. No eihän voinut ollakaan, kun oli monta rautaa tulessa yhtä aikaa, moneen eri suuntaan tahkoi rakkauden lupauksiaan. Sai sitten lopulta yhden jopa naimisiin kanssaan. Vastenmielistä. Mutta tämä meni nyt ihan ohi alkuperäisen aiheen, pahoittelen.
Siinä mielessä aika kuvaava tarina, että joku rakkaudellinen voima voi olla eksyttäväkin, ja ei kaikki rakkaus ole Jumalasta. Jumala pyrkii aina totuuteen.
Tulee mieleen Äiti Amma. Olen satavarma siitä, että jos joku kristitty menisi Jumalan voimassa Amman luo, niin johan Ammalla hymy hyytyisi ja energiavirrat vähän ehtyisi. Valhevoima kohtaisi vastakkaisen, eli Jumalan voiman.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastanja
Täällä 3 vee näkee kaikenlaista ennalta. Tyttö 6v on nähnyt yhden unen joka on vähän kysymysmerkki oliko enne va ei.

Tyttö näki unta ma-ti välisenä yönä että hänen lemmikki hiirensä kuolivat ja tyttö joutui laittamaan niitä lasipurkkiin. Uni oli se verran ahdistava, ettei mennyt aamulla eskariin vaan oli todella itkuinen ja valitteli maha kipua jne. Oli ihan masentuneen oloinen ja pekäsi nukahtamista pari seuraavaa yötä. Torstaina ex-anoppi soitti ,että tyttöni setä on tappanut itsensä ma-ti yönä. Nähty vielä ma iltana anoppilassa, mutta ti aamuna jo löytynyt kuolleena,joten kuolinyö on varma. Myöhemmin selvisi että on tuhkattu ja laitettu uurnaan (=lasipurkki). No, tämä vähän tulkinnan varainen juttu..

Poika sanoi mulle et äiti sulla on vauva mahassa, tai oikeestaan niitä on kaksi. Viikon päästä sain plussan testiin ja ultrasta sikiöitä todella löytyi kaksi. Myöhemmin kysyin pojalta miten vauvat voi mahassa ja hän Tokas et ne kuoli jo ku ne on ihan sairaita. Kaksi viikkoa tämän jälkeen ultrasta löytyi kuolleet sikiöt. Kun sain keskenmenon,näin sikiöt ja pidin niitä kädessäkin. Olivat toisissaan kiinni päästä..

Kun käytiin kaupassa kaupungilla ni kotiin ajaessa poika osoitti rivaria ja sanoi, et tuonne me muutetaan jouluna. Nyt joulukuussa asunto oli siitä rivarista myytävänä ja menimme sitä katsomaan. Se oli just mitä etittiin ja ostimme asunnon. Muutto ei ehtinyt jouluksi, vaan ensiviikonloppuna vasta muutetaan..

Viimeviikolla sanoi kun puhelin soi,et vastaa kun pankista soittaa. Ja niinpä soitti!

Autoillessa sanoi takapenkiltä et aja hiljaa tai mennään hirveen pahki. Muutaman kilometrin päässä kolme hirveä ylitti tien. Onneksi edellä ajava oli valppaana ja ehti jarrutta. Itse reagoi vasta edellä olevan jarruvaloihin.. Ens kerralla uskon jo poikaa!

Nyt eilen käytiin vanhalla navetalla laskemassa mäkeä ja poika itki sinne mennessä aivan hysteerisenä että lähdetään pois. kun poistuttiin navetalta, niin poika sanoi nähneensä sen rakennukasen kellarissa vihaisen noidan. Selvis myös että navetta on entinen ruumishuone. Mutta tämäkin vähän miten sen ottaa juttu.. Poika oli nukahtanut autoon mennessä ja tais säikähtää navettaa siellä pimeessä kun oli vielä uninenkin..

Tytöllä oli myös pienenä (2-3v) paljon mielikuvituskavereita. Tapru-täti ja Paavo-setä.Lisäksi neljä lasta joista yksi oli kokoajan sairas (kuumetta ja oksennustauti). Mutta näillä hahmoilla oli aina nykyaikaiset vaatteet ja isoilla lapsilla jopa kännykät.. Mielikuvituskaverit jäi asuntoomme kun muutettiin pois. lapsi sanoi et harmi ku noi ei voi lähtee tuolta..

Poika on sanonut paljon muutakin mille on anurettu et miten se arvas, mutta en nyt muista niitä kun en oo asiaa sen kummemmin aatellut..
 
Nimimerkille "Kaikke sitä kuulee" (Aika osuva nikki muuten ;)) :O Toi on jo melkoista, hui! Ootko ikinä kysynyt pojalta kuka kertoo noi asiat hänelle? Esim. kuka kertoi että odotat vauvaa, ja että niitä on kaksi. Ja että olivat kuolleet.
 
Mä jäin miettimään tuosta Areenan dokkarista sellaista...

Että jos se nainen kertoi nähneensä etukäteen kolarin, ja halusi siksi vaihtaa autoa... niin... tuota, eihän se rekka olisi ollut siinä risteyksessä juuri sinä hetkenä ajamassa päin heidän autoaan, jos hän olisi lähtenyt sillä ensimmäisellä autolla liikenteeseen, koska nyt he lähtivät myöhemmin liikenteeseen. Lisäksi hyvin kiihtyneenä ja sellaisessa tilassa, että onko siinä tarkkaavaisuuskaan ihan kohdallaan?
 
  • Tykkää
Reactions: rtee
"Uskis"
[QUOTE="vieras";25394195]Siis tarkoitan sillä sitä, että henki ei voi vahingoittaa ihmistä. Eli ei tarvitse pelätä fyysistä kimppuun käymistä, se estetään henkimaailman toimesta. On eri juttu, jos iittalat lentää pitkin seiniä, kuin että henki kävisi kiinni ihmiseen :) Tajusitko nyt? Ja sitä paitsi, Johanna Broman selittää, että nää hankalat tapaukset eristetään maanpäällisestä elämästä muutamiksi vuosiksi tai jopa vuosikymmeniksi, kunnes osaavat käyttäytyä. Eli eivät pääse sillä tavoin piinaamaan.[/QUOTE]

Miten sitten joissakin taloissa kummittelee vuosikausia niin, että asukkaiden vaihtuminenkaan ei aina muuta asiaa? Eikö se henkimaailman harjoittama "eristys" toimi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25396537:
Mä jäin miettimään tuosta Areenan dokkarista sellaista...

Että jos se nainen kertoi nähneensä etukäteen kolarin, ja halusi siksi vaihtaa autoa... niin... tuota, eihän se rekka olisi ollut siinä risteyksessä juuri sinä hetkenä ajamassa päin heidän autoaan, jos hän olisi lähtenyt sillä ensimmäisellä autolla liikenteeseen, koska nyt he lähtivät myöhemmin liikenteeseen. Lisäksi hyvin kiihtyneenä ja sellaisessa tilassa, että onko siinä tarkkaavaisuuskaan ihan kohdallaan?
Niinpä. Mun mielestä tuollainen enne oli varoitus, että ei pitäis lähteä ollenkaan. Kiihtyneessä ja kiireisessä mielentilassa kolarin ajaa joka tapauksessa suuremmalla todennäköisyydellä. Itse en olis lähtenyt koko reissuun varmaan jos oisin tuollaisen enteen nähnyt.
 
Mutta mitä te muut olette mieltä Ericin tapauksesta? Ei ihan vaikuta sielunvihollisen tyypilliseltä tavalta vaikuttaa pienen pojan elämään. Eikä perhe ole julkisuudenkipeä, juttu ei ole keksitty, poika tosiaan kokee olleensa toinen henkilö, hänellä paljon todistettavia muistoja siltä ajalta yms!
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Mistä sen Ericin tapauksen näkee. Aloitin toissapäivänä katsomaan tuota areenan juttua, mut sit ne sivut meni jotenkin nurin. Pitää kohta koettaa uusiks. Ihanan mielenkiintoinen aihe :D minä olen kerran pienenä nähnyt unen minusta, siskostani ja ystävästämme leikkimässä.. itse olin jo kouluikäinen ja toiset sit nuorempia. Seuraavana päivänä uni kävi toteen. Muistan vaan kun jäin kuuntelemaan pienempien leikkiä ja järkyttyneenä älysin, että tiedän mitä kumpikin seuraavaksi sanoo. Miesystävän kohdalla olen jotekin tavallista herkempi kuin muiden ihmisten. Asutaan toistaiseksi eri maissa, mutta jotekin aina tulee sellainen ahdistava olo ja tuntee, ettei kaikki ole ok.. toki sit kun päästään taas puhumaan selviää miksi mulle moinen olo on tullut. Jännää vaan huomata miten sen tuntee sisällään jo etukäteen, jos jokin on hullusti.
 
[QUOTE="jiijii";25392155]Mua huvittaa rteen suhteutuminen tähän. Selvästikin aihe kiinnostaa, kun noin jaksaa keskustella täällä. Miksi pitää niin jyrkästi kieltää koko asia? Mitä pelkäät?[/QUOTE]

Totta kai aihe kiinnostaa, en kai mä muuten jaksais siitä jauhaa. Asiat pitää kieltää niin jyrkästi siksi, että niistä ei ole todisteita. Ajatus maailmasta, jossa uskotaan mihin vaan ilman todisteita on todella pelottava. Mihin raja vedetään jos lähdetään sille tielle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25398809:
Koska taikauskot, johon uskonnotkin lasken, on tuottanut niin paljon pahaa. Päätökset pitäisi pystyä perustelemaan, jollain todistetulla, mielellään universaalilla asialla. Ei niin, että kyllä mä nyt tuon voin tappaa, koska taivaalla asuva partaukko sano mulle niin. Sokea usko voi olla tosi tuhoava ase ihmisten käsissä.

Kriittinen ajattelu on myös elintärkeää kaiken kehityksen kannalta. Ja ihan jos joka päiväistä elämää ajatellaan niin eihän siitä mitään tulisi, jos mihinkään ei tarvitse todisteita. Ihmisiä on helppo käyttää hyväksi, jos he uskovat mitä tahansa joku sanoo. Ja sanotaan nyt vielä sekin vaikka varmaan parempi ois jättää sanomatta, että todella monet tutkimukset osoittavat, että ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin yliluonnollisiin asioihin uskovat ja mielummin elän maailmassa, jossa on älykkäitä ihmisiä.
 
Keittiönoita
Koska taikauskot, johon uskonnotkin lasken, on tuottanut niin paljon pahaa. Päätökset pitäisi pystyä perustelemaan, jollain todistetulla, mielellään universaalilla asialla. Ei niin, että kyllä mä nyt tuon voin tappaa, koska taivaalla asuva partaukko sano mulle niin. Sokea usko voi olla tosi tuhoava ase ihmisten käsissä.

Kriittinen ajattelu on myös elintärkeää kaiken kehityksen kannalta. Ja ihan jos joka päiväistä elämää ajatellaan niin eihän siitä mitään tulisi, jos mihinkään ei tarvitse todisteita. Ihmisiä on helppo käyttää hyväksi, jos he uskovat mitä tahansa joku sanoo. Ja sanotaan nyt vielä sekin vaikka varmaan parempi ois jättää sanomatta, että todella monet tutkimukset osoittavat, että ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin yliluonnollisiin asioihin uskovat ja mielummin elän maailmassa, jossa on älykkäitä ihmisiä.
Eikö susta ole sitten aika kamalaa ja pelottavaa elää jo nyt, kun suurin osa maailman väestöstä uskoo johonkin?
 

Yhteistyössä