Kertokaa lapsistanne, jotka näkevät henkimaailmaan. Näkevät esim. edesmenneitä sukulaisia yms.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Möykky";25384788]Hänellä oli siis psyykkinen sairaus. Ikävää tuollainen. Minkä diagnoosin hän sai? En usko kuitenkaan että kaikki henkiä ja enkeleitä näkevät/kokevat ovat psyykkisesti sairaita....[/QUOTE]

Joo niin oli. Psykoosissa oli, ja keskivaikea masennus
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25385082]Joo niin oli. Psykoosissa oli, ja keskivaikea masennus[/QUOTE]

Mutta ennenkun tiesin diagnoosia, ja hän alkoi puhua noista, niin oli aika karmivan kuuloista
 
"kiinnostunut"
[QUOTE="vieras";25385082]Joo niin oli. Psykoosissa oli, ja keskivaikea masennus[/QUOTE]

Minkä ikäisenä, jos saa kysyä? Mikä tuollaisen laukaisee, vai onko sellaista mahdollista saada selville?
Onko nykyään ihan kunnossa? Tsemppiä teille. :)
 
lasipää
tuli katsottua tämä mielenkiintoinen pätkä.
Siinä oli myös syntymäsokealle tullut tuo rajakokemus. Ja sen kokemuksen aikana "näki".
ei enää sen jälkeen, kun palasi takaisin.

En usko sairaalahenkilökunnan valehtelevan.
Enkä noiden tutkijoiden, jotka aihetta ovat alkaneet tutkimaan.

Tämä pätkä on niille, jotka uskovat, siis tieteeseen. Näkyvillä vielä 20 päivää.

Kiitos linkistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastanja
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää;25385938:
tuli katsottua tämä mielenkiintoinen pätkä.
Siinä oli myös syntymäsokealle tullut tuo rajakokemus. Ja sen kokemuksen aikana "näki".
ei enää sen jälkeen, kun palasi takaisin.

En usko sairaalahenkilökunnan valehtelevan.
Enkä noiden tutkijoiden, jotka aihetta ovat alkaneet tutkimaan.

Tämä pätkä on niille, jotka uskovat, siis tieteeseen. Näkyvillä vielä 20 päivää.

Kiitos linkistä.
Minäkin katsoin tuon. Ei mitään ihmeellistä. Tuo Jeff Longin tutkimus oli suorastaan naurettava, mistä lähtien nettikysely on ollut varteenotettavaa tiedettä? Aika naurettava väite sekin, että rajakokemukset olisivat totta, koska ne ovat samankaltaisia suurimmalla osalla ihmisistä. Minä en ole mitään sellaista kokenut, mutta osaisin silti sanoa juuri samat asiat, jos pitäisi keksiä rajakokemus. Ruumiista irtautuminen, tunneli jonka päässä valoa, kuolleita läheisiä. Kuka tahansa elokuvia katsova sanoisi juuri nuo samat asiat.
 
"vieras"
En voi muuta sanoa kuin että onneksi äitini oli fiksu ja ymmärtävä eikä paniikissa kehitellyt mulle mitään yliluonnollisia kykyjä... sillä mulla oli aivan valtavasti mielikuvituskavereita pienenä.
Olen aivan täysjärkinen aikuinen nykyään, melkoisen herkkä ja luovan alan ihminen, joten mielikuvituksen mpiikkiin kaiken laitan.
Huom. Selvännäön kyky ei ole yhtäkuin hullu. Mikäli näit jotain lapsena, olit silloin ja nytkin ihan yhtä täysjärkinen!
 
  • Tykkää
Reactions: Kastanja
"vieras"
Minäkin katsoin tuon. Ei mitään ihmeellistä. Tuo Jeff Longin tutkimus oli suorastaan naurettava, mistä lähtien nettikysely on ollut varteenotettavaa tiedettä? Aika naurettava väite sekin, että rajakokemukset olisivat totta, koska ne ovat samankaltaisia suurimmalla osalla ihmisistä. Minä en ole mitään sellaista kokenut, mutta osaisin silti sanoa juuri samat asiat, jos pitäisi keksiä rajakokemus. Ruumiista irtautuminen, tunneli jonka päässä valoa, kuolleita läheisiä. Kuka tahansa elokuvia katsova sanoisi juuri nuo samat asiat.
Eli väität ihmisten keksivän noi? Sulle tekis kyllä hyvää kokea omakohtaisesti tuollainen kokemus. Saattaisi sitten mielipide muuttua.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastanja
"höh"
Vielä on kansansivistyksellä paljon tehtävää. Luulin, että jossain afrikan tiettömillä alueilla voisi olla jotain tälläistä, mutta että suomessakin vielä. Saunatontut ja vastaavat riivaa kansaa.
 
Minäkin katsoin tuon. Ei mitään ihmeellistä. Tuo Jeff Longin tutkimus oli suorastaan naurettava, mistä lähtien nettikysely on ollut varteenotettavaa tiedettä? Aika naurettava väite sekin, että rajakokemukset olisivat totta, koska ne ovat samankaltaisia suurimmalla osalla ihmisistä. Minä en ole mitään sellaista kokenut, mutta osaisin silti sanoa juuri samat asiat, jos pitäisi keksiä rajakokemus. Ruumiista irtautuminen, tunneli jonka päässä valoa, kuolleita läheisiä. Kuka tahansa elokuvia katsova sanoisi juuri nuo samat asiat.
Ei liity mitenkään asiaan, mutta jos olet nainen olisit ollut ihannekumppani ex-miehelleni. Hän on juuri kuin sinä:D Tosin jos olet mies, en kyllä yhtään ihmettele ajattelutapaasi. Puistattavan yksioikoinen tapa ajatella. Saat etsiä niitä "todisteita" varmaan lopun ikääsi, tosin tuskin jaksat nähdä sitä vaivaa. Elämähän on tässä ja nyt. Niinkuin se periaatteessa onkin, mutta elämä on paljon muutakin.
Mutta jokaisella oikeus olla omanlaisensa ja uskoa mitä haluaa. Kaltaisiasi ei kukaan voi vakuuttaa mistään muusta.
 
Khimaira
Omilla lapsilla ei moista ole, muttta itse olen nähnyt vähn kummallisia unia. Ne voidaan selittää jollain tavalla, tai sittten ei.
Olen nähnyt monesti esim. meidän osaston potilaan kuoleman unessa sinä yönä kun hän on oikeasti kuollut ( ei ole ollut odotettu poismeno ).

Olen nähnyt samaa unta miehen kanssa, tästä olen täällä kertonutkin: miehen unessa hän oli vampyyri joka puri mua. Ja mä näin unta että mies oli vampyyri joka puri mua. Herättiin samaan aikaan, ja se oli..pelottavaa : /
 
Omilla lapsilla ei moista ole, muttta itse olen nähnyt vähn kummallisia unia. Ne voidaan selittää jollain tavalla, tai sittten ei.
Olen nähnyt monesti esim. meidän osaston potilaan kuoleman unessa sinä yönä kun hän on oikeasti kuollut ( ei ole ollut odotettu poismeno ).

Olen nähnyt samaa unta miehen kanssa, tästä olen täällä kertonutkin: miehen unessa hän oli vampyyri joka puri mua. Ja mä näin unta että mies oli vampyyri joka puri mua. Herättiin samaan aikaan, ja se oli..pelottavaa : /
No varmasti on pelottavaa. Mun äiti näkee usein enneunia, ikäviä sellaisia. Ihmisten kuolemista jne. Itse en ole onneksi koskaan nähnyt. Mä vaistoan joistakin ihmisistä voimakkaan energian (oisko se aura?) mitä voimakkaampi, sen vastenmielisempänä koen. Jos energia on puserava, koen sen pahana, jos kevyt ja "iloinen" (vaikea selittää) koen sen hyvänä. Auran värejä en kuitenkaan osaa nähdä.
 
"vieras"
Alan kirjallisuudessa meediot sanovat, että henki kykenee ottaa yhteyttä paremmin nukkuvaan ihmiseen. Koska nukkuvan ihmiset aivot ja oma sielu on tietynlaisella aaltopituudella silloin.

Eli jos näet unta, että joku henkilö tulee sanomaan sulle hyvästit ja hän on oikeati kuollut tuona yönä, meediot tulkitsevat tämän siten, että se henki on oikeasti tullut uneesi.

Myös telepatia on todellista. Niin elävien ihmisten kesken sekä elävän ja henkimaaimaan siirtyneen kesken.
 
"höh"
[QUOTE="vieras";25386745]Alan kirjallisuudessa meediot sanovat, että henki kykenee ottaa yhteyttä paremmin nukkuvaan ihmiseen. Koska nukkuvan ihmiset aivot ja oma sielu on tietynlaisella aaltopituudella silloin.

Eli jos näet unta, että joku henkilö tulee sanomaan sulle hyvästit ja hän on oikeati kuollut tuona yönä, meediot tulkitsevat tämän siten, että se henki on oikeasti tullut uneesi.

.[/QUOTE]

Ja jos ei ole kuollut niin ainakin kuolee joskus ja tämäkin vahvistaa meedion sanomaa (4,95/min+pvm)
 
[QUOTE="vieras";25386298]Eli väität ihmisten keksivän noi? Sulle tekis kyllä hyvää kokea omakohtaisesti tuollainen kokemus. Saattaisi sitten mielipide muuttua.[/QUOTE]

En. Vaan väitän heidän vaan kärsineen jonkinnäköisestä aivotoiminnan häiriöstä.
 
Ei liity mitenkään asiaan, mutta jos olet nainen olisit ollut ihannekumppani ex-miehelleni. Hän on juuri kuin sinä:D Tosin jos olet mies, en kyllä yhtään ihmettele ajattelutapaasi. Puistattavan yksioikoinen tapa ajatella. Saat etsiä niitä "todisteita" varmaan lopun ikääsi, tosin tuskin jaksat nähdä sitä vaivaa. Elämähän on tässä ja nyt. Niinkuin se periaatteessa onkin, mutta elämä on paljon muutakin.
Mutta jokaisella oikeus olla omanlaisensa ja uskoa mitä haluaa. Kaltaisiasi ei kukaan voi vakuuttaa mistään muusta.
Nainen olen. Mikä siinä on puistattavaa, että uskoo vain tieteeseen? Paljon puistattavampaa minun mielestä on aikuiset ihmiset, jotka uskovat satuolentoihin. Ja ei, ihmiset eivät voi minua omilla kokemuksillaan vakuuttaa mistään muusta. Sitten jos asiasta saadaan joskus ihan oikeaa tieteellistä tietoa olen vakuuttunut.
 
"vieras"
Nainen olen. Mikä siinä on puistattavaa, että uskoo vain tieteeseen? Paljon puistattavampaa minun mielestä on aikuiset ihmiset, jotka uskovat satuolentoihin. Ja ei, ihmiset eivät voi minua omilla kokemuksillaan vakuuttaa mistään muusta. Sitten jos asiasta saadaan joskus ihan oikeaa tieteellistä tietoa olen vakuuttunut.
Tiede ensinnäkin on hyvin kapea-alaista. Ja miten henkiseen maailmaan kuuluvat asiat voidaan tuoda esiin tänne koska kyse ei ole fysikaalisesta maailmasta, läheskään aina.
Sitä paitsi näitä asioita on tutkittu tieteellisesti jo kauan.
Se tv-dokumentti, Yle Areenalla kertoo paljon.
Venäjällä esim. on perehdytty paljonkin näihin asioihin.
Jos sinä et käsitä, se ei tarkoita etteikö nuo asiat silti olisi olemassa.
 
[QUOTE="vieras";25387011]Jos sinä et "näe" eikä sulla ole ymmärrystä näihin asioihin, sinä vaan luokittelet
kaikki aivotoiminnan häiriöiksi??[/QUOTE]

Aivotoiminnan häiriöitä on monenlaisia. Itse asiassa jopa narsismi voisi olla kokonaisvaltainen aivotoiminnan häiriö jos aletaan pilkkua viilaamaan:D Aivotoiminnan häiriöitä ovat myös terveillä ihmisillä satunnaisesti esiintyvät kuulohäiriöt. Mutta terve ihminen osaa erottaa ne jopa itse aivotoiminnan häiriöiksi. Psyykeltään sairastunut vaikka esim.psykoosissa oleva ei siihen kykene. Itse olen helpottunut kun en näe henkiä tai enkeleitä, koska varmaan ensimmäisenä ajattelisin, että olenko tulossa hulluksi tai aivoni sekoilevat. Tosin kuten aiemmin kerroin että koen ihmisten auroja ja energiaa (tunnen sen fyysisessä kehossani) niin siinä ei ole mielestäni kyse aivotoiminnan häiriöstä. Tuskin myöskään niillä, jotka usein näkevät jotain "yliluonnollista" ja eivät ole psyykkisesti sairaita.
 
[QUOTE="vieras";25387011]Jos sinä et "näe" eikä sulla ole ymmärrystä näihin asioihin, sinä vaan luokittelet
kaikki aivotoiminnan häiriöiksi??[/QUOTE]

Ei vaan jos asiasta ei ole olemassa tieteellisiä todisteita, luokittelen sen aivotoiminnan häiriöksi.
 
[QUOTE="vieras";25387040]Tiede ensinnäkin on hyvin kapea-alaista. Ja miten henkiseen maailmaan kuuluvat asiat voidaan tuoda esiin tänne koska kyse ei ole fysikaalisesta maailmasta, läheskään aina.
Sitä paitsi näitä asioita on tutkittu tieteellisesti jo kauan.
Se tv-dokumentti, Yle Areenalla kertoo paljon.
Venäjällä esim. on perehdytty paljonkin näihin asioihin.
Jos sinä et käsitä, se ei tarkoita etteikö nuo asiat silti olisi olemassa.[/QUOTE]

Tarkoitatko sitä Mielen salattu voima-dokumenttia? Se ei todellakaan kerro paljon. Kyllä näitä asioita on tutkittu tieteellisesti jo kauan ja ei ole löydetty mitään todisteita, jotka viittaisivat näiden yliluonnollisten asioiden olevan totta.

Dokumentissa oli ihan mielenkiintoisiakin asioita, mutta mitään todisteita siinä ei ollut siitä, että rajakokemukset olisi saatu tieteellisesti todistettua. Esimerkiksi se Jeff Longin tutkimus oli aivan naurettava. Ensinnäkin internetkysely ei ole varteenotettavaa tiedettä. Toiseksi hän ei edes ole neurologi, neuropsykiatri tai neuropsykologi, hän on syöpälääkäri. Kolmanneksi se, että ihmiset kertovat kokeneensa rajakokemuksen ei todista yhtään mitään. Se ei myöskään todista mitään rajakokemuksen todellisuudesta, että sen jälkeen ihmiset eivät enää pelkää kuolemaa. Se todistaa vain sen, että heille kokemus on ollut todellinen ja he eivät pelkää enää sillä he ajattelevat tietävänsä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Se ei myöskään todista yhtään mitään, että hyvin monella on ollut samankaltaisia rajakokemuksia. Ehkä se kertoo vain siitä, että meidän aivomme reagoivat äärimmäiseen tilanteeseen samalla tavalla. Tai se kertoo siitä, että koska olemme kaikki kuulleet tuon tyylisistä rajakokemuksista, koemme ne itse samalla tavalla.

Kriittinen ajattelu on sallittua. Ei kaikki "tutkimukset" kerro absoluuttista totuutta. Väärin tehtyjä tai manipuloituja tutkimuksia on tehty paljon. Se, että joku on tutkija tai professori ei vielä tarkoita sitä, että kaikkea hänen sanomaansa pitäisi uskoa.
 
"vieras"
Minäkin katsoin tuon. Ei mitään ihmeellistä. Tuo Jeff Longin tutkimus oli suorastaan naurettava, mistä lähtien nettikysely on ollut varteenotettavaa tiedettä? Aika naurettava väite sekin, että rajakokemukset olisivat totta, koska ne ovat samankaltaisia suurimmalla osalla ihmisistä. Minä en ole mitään sellaista kokenut, mutta osaisin silti sanoa juuri samat asiat, jos pitäisi keksiä rajakokemus. Ruumiista irtautuminen, tunneli jonka päässä valoa, kuolleita läheisiä. Kuka tahansa elokuvia katsova sanoisi juuri nuo samat asiat.
Samaa mieltä. Nuo kertomukset on suoraan jostain Poltergeistista että Don't go into the light!! Ihan samoja juttuja sepittäisin jos joku tulis kyseleen. Valo oli tunnelin päässä, leijuin ruumiini yllä, näin kuolleet sukulaiset, oli rauhallinen olo, eletty elämä vilkkui silmien edessä ja blaa blaa blaa
 
  • Tykkää
Reactions: rtee
"viva"
Itse olen nähnyt välillä outoja juttuja. toissailtana kun menin yläkertaan näin ihan varmasti hahmon joka liikkui vessassa.. ihmettelin että miksi joku lapsista on pimeään vessaan mennyt, menin katsomaan mutta ei siellä ollut ketään. Aamulla kun heräsin 6v tyttöni tuli tohkeissaan kertomaan miten hän oli yöllä herännyt ja hänen sängynpäädyssä oli seissyt joku ja heilauttanut kättään. Oli vähän jännä,kun samana yönä tapahtui nämä.
 
[QUOTE="viva";25387143]Itse olen nähnyt välillä outoja juttuja. toissailtana kun menin yläkertaan näin ihan varmasti hahmon joka liikkui vessassa.. ihmettelin että miksi joku lapsista on pimeään vessaan mennyt, menin katsomaan mutta ei siellä ollut ketään. Aamulla kun heräsin 6v tyttöni tuli tohkeissaan kertomaan miten hän oli yöllä herännyt ja hänen sängynpäädyssä oli seissyt joku ja heilauttanut kättään. Oli vähän jännä,kun samana yönä tapahtui nämä.[/QUOTE]

Tätäkin on tutkittu, että taikauskoiset näkevät helposti kasvoja järjettömissä kuvissa kun taas skeptikot eivät huomaa helposti oikeita kasvoja, jos ne ovat osittain järjettömän kohinan peitossa. Sinä siis ajattelit nähneesi hahmon, minä olisin ajatellut nähneeni vaan jotain epämääräistä. Ilmeisesti dopamiini vaikuttaa tähän. Kun skeptikoille annetaan L-dopaa, joka lisää dopamiinin eritystä aivoissa hekin näkevät helpommin kasvoja.
 
Tätäkin on tutkittu, että taikauskoiset näkevät helposti kasvoja järjettömissä kuvissa kun taas skeptikot eivät huomaa helposti oikeita kasvoja, jos ne ovat osittain järjettömän kohinan peitossa. Sinä siis ajattelit nähneesi hahmon, minä olisin ajatellut nähneeni vaan jotain epämääräistä. Ilmeisesti dopamiini vaikuttaa tähän. Kun skeptikoille annetaan L-dopaa, joka lisää dopamiinin eritystä aivoissa hekin näkevät helpommin kasvoja.
Siis minkä kohinan peitossa? Onko tämä nyt joku tieteellinen testi, jossa kuva oikeista kasvoista on piilotettu jonkun "kohinan" taakse niin, että kuva on todella epäselvä? Ja ne joilla dopamiinia erittyy enemmän, pystyvät sen oikean kasvokuvan sieltä huomaamaan, kun taas ne, joilla on dopamiinin vajetta ja ovat skeptikkoja, eivät sitä kasvokuvaa kohinan takaa näe? Mutta kun heille antaa L-dopaa, he kykenevät löytämään ne kasvot?
 
"vieras"
[QUOTE="kiinnostunut";25385109]Minkä ikäisenä, jos saa kysyä? Mikä tuollaisen laukaisee, vai onko sellaista mahdollista saada selville?
Onko nykyään ihan kunnossa? Tsemppiä teille. :)[/QUOTE]

Koulukiusaamista takana, ja en osaa muuta syytä sanoa. 10v alkoi. Ei ole kunnossa, huostaanotettiin lopulta, ja saa nyt hyvää hoitoa, ja lääkitys jatkuva. Kiitos!
 

Yhteistyössä