Kertokaa lapsistanne, jotka näkevät henkimaailmaan. Näkevät esim. edesmenneitä sukulaisia yms.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25373302]Mitä mieltä olette esim. Lisa Williamsista, joka saa yhteyden henkimaailmaan? Jos hän olisi huijari, olisi se jo paljastunut. Hänen tv-ohjelmissaan kaikki esiintyy omilla naamoilla ja nimillä ja Lisa saa yhteyden kuolleeseen ja osaa kuvailla tarkasti kuoleman jne. millainen ihminen oli ja välittää viestejä. Kyllä olis jo jääny kii, jos ois huijausta.[/QUOTE]

Käyttää cold reading tekniikkaa. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole.
 
[QUOTE="vieras";25373365]Anoppi oli ne kuvat juuri laittanut seinälle, muuton jälkeen ei ollut vielä laittanut kaikkia tavaroita paikoilleen ja nämä kuvat olivat olleet vuoden verran laatikossa ja anopin luona ei ole lapsi katsellut kuvia ja kuten jo mainitsinkin, meillä ei ole appiukosta kuvia, menin kaikki läpi hänen kuollessaan kun etsittiin hyvää kuvaa, ja tämäkin on tapahtunut 5 vuotta ennen lapsen syntymää. Yhtään ainutta papan kuvaa lapsi ei ollut nähnyt missään, onko se nyt niin vaikea uskoa.[/QUOTE]

Ei ole. Mutta se nyt ei vielä todista yhtään mitään. Kyseessä voi hyvinkin olla sattuma. Tai ehkä yliluonnollisten kykyjen sijaan lapsesi on vain fiksu ja ymmärsi, että jos nyt ollaan isimummin kotona niin ehkäpä tuo kuva on sitten isipappa.
 
"vieras"
Ei ole. Mutta se nyt ei vielä todista yhtään mitään. Kyseessä voi hyvinkin olla sattuma. Tai ehkä yliluonnollisten kykyjen sijaan lapsesi on vain fiksu ja ymmärsi, että jos nyt ollaan isimummin kotona niin ehkäpä tuo kuva on sitten isipappa.
Ihan kuinka itse ajattelet, kuten sanoin tuo oli yksi monista vastaavista tapauksista. Ja mummilla oli tuossa vaiheessa jo sulhanen, että ehkäpä senkin takia nimesi isipaapaksi kun tiesi miehen olevan isän isä, erotuksena paikalla olevasta paapasta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25373488]Ihan kuinka itse ajattelet, kuten sanoin tuo oli yksi monista vastaavista tapauksista. Ja mummilla oli tuossa vaiheessa jo sulhanen, että ehkäpä senkin takia nimesi isipaapaksi kun tiesi miehen olevan isän isä, erotuksena paikalla olevasta paapasta.[/QUOTE]

Ja eikä kukaan ole tytölle tehnyt lukua kuka Matti-paappa on, ettei ole isänisä.
 
"vieras"
Käyttää cold reading tekniikkaa. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole.
Oletko koskaan katsonu hänen tv-ohjelmaansa? Miten se Lisa Williams voi selittää tarkalleen, miten kuolema tapahtui? Miten se voi kuvailla minkäluonteinen ja eleinen edesmennyt oli/on? Miten se voi välittää viestejä ja muistoja yhteisistä hetkistä? Hän antaa siis aivan täsmällistä tietoa. Ja nää ihmiset on suu auki siinä ja sanovat vain, että ihan nappiin menee. He kaikki esiintyvät tosissaan nimillään, naamoillaan ja jopa ko. edesmenneestä näytetään lopulta valokuvia ja nimi.

Voiko muka satoja kertoja osua ihan nappiin kaikki pelkällä cold reading menetelmällä?

Katsoisit joskus sen luentoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="vieras";25373663]Oletko koskaan katsonu hänen tv-ohjelmaansa? Miten se Lisa Williams voi selittää tarkalleen, miten kuolema tapahtui? Miten se voi kuvailla minkäluonteinen ja eleinen edesmennyt oli/on? Miten se voi välittää viestejä ja muistoja yhteisistä hetkistä? Hän antaa siis aivan täsmällistä tietoa. Ja nää ihmiset on suu auki siinä ja sanovat vain, että ihan nappiin menee. He kaikki esiintyvät tosissaan nimillään, naamoillaan ja jopa ko. edesmenneestä näytetään lopulta valokuvia ja nimi.

Voiko muka satoja kertoja osua ihan nappiin kaikki pelkällä cold reading menetelmällä?

Katsoisit joskus sen luentoja.[/QUOTE]

Itse asiassa olen katsonut. Tosi tarkkaa tietoa todellakin "Tunnen tässä sellaisen isähahmon. Hänella jäi asioita kesken. Hän rakastaa sinua. Hän tuntee kipua vatsansa alueella". Oletko sinä lukenut cold reading tekniikasta? Kun sitä osaa taitavasti käyttää niin hyvin onnistuu ihmisten huijaaminen. Nykyään kun ei ole myöskään kovin vaikeaa löytää tietoa ihmisistä esim. netistä. Ja osa niistä sarjan ihmisistä voi hyvinkin olla ihan maksettuja avustajia.
 
"vieras"
Itse asiassa olen katsonut. Tosi tarkkaa tietoa todellakin "Tunnen tässä sellaisen isähahmon. Hänella jäi asioita kesken. Hän rakastaa sinua. Hän tuntee kipua vatsansa alueella". Oletko sinä lukenut cold reading tekniikasta? Kun sitä osaa taitavasti käyttää niin hyvin onnistuu ihmisten huijaaminen. Nykyään kun ei ole myöskään kovin vaikeaa löytää tietoa ihmisistä esim. netistä. Ja osa niistä sarjan ihmisistä voi hyvinkin olla ihan maksettuja avustajia.
Maksettuja avustajia? Jotka esiintyy omilla nimillään ja naamoillaan ja edesmennyt näytetään kuvista myös?

Lisa Willliams sanoo paljon tarkempia asioita, tähän tyyliin

"Tunnen aviomiehen. Hän kuoli yllättäen, tunnen kipua rinnassa, sydämessä. Hän sai sydänkohtauksen. Hän kuoli olohuoneessa. Hänellä oli vaaleat suorat hiukset, hänellä oli tatuointi selässä. Hän muistelee yhteistä lomaanne, jossa olitte. Olitte ravintolassa ja häön osti sen jälkeen 4 keltaista ruusua. Hänen muistotilaisuudessaan henkilö x jutteli kanssasi ja sanoi x asian. Hän oli vieressänne ja kuuli kaiken. Sinulla on laatikossa keltaisia nappeja etkä ole saanut aikaiseksi laittaa niitä erääseen pukuun. jne. jne.

Siis erittäin exaktia tietoa. Miten voi veikata kaiken? Ja kaikille henkilöille lukee ihan eri juttuja, ei todellakaan sano samoja asioita kaikille. Esim. kuolintapa on kaikilla ollut erilainen
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"vieras"
Henkimaailma kertoo vain sen minkä kokee tarpeelliseksi. Kaiken ei ole tarkoitus selvitä. Toisaalta joidenkin asioiden on tarkoitus selvitä. Allison Dubois on töissä ja auttaa poliiseja ja hänen avullaan on ratkaistu rikoksia.
 
[QUOTE="vieras";25374124]Maksettuja avustajia? Jotka esiintyy omilla nimillään ja naamoillaan ja edesmennyt näytetään kuvista myös?

Lisa Willliams sanoo paljon tarkempia asioita, tähän tyyliin

"Tunnen aviomiehen. Hän kuoli yllättäen, tunnen kipua rinnassa, sydämessä. Hän sai sydänkohtauksen. Hän kuoli olohuoneessa. Hänellä oli vaaleat suorat hiukset, hänellä oli tatuointi selässä. Hän muistelee yhteistä lomaanne, jossa olitte. Olitte ravintolassa ja häön osti sen jälkeen 4 keltaista ruusua. Hänen muistotilaisuudessaan henkilö x jutteli kanssasi ja sanoi x asian. Hän oli vieressänne ja kuuli kaiken. Sinulla on laatikossa keltaisia nappeja etkä ole saanut aikaiseksi laittaa niitä erääseen pukuun. jne. jne.

Siis erittäin exaktia tietoa. Miten voi veikata kaiken? Ja kaikille henkilöille lukee ihan eri juttuja, ei todellakaan sano samoja asioita kaikille. Esim. kuolintapa on kaikilla ollut erilainen[/QUOTE]

Tuota oletkos kuullut sellaisista kun näyttelijät? Ja julkisuuden takia aika moni normaali pulliainenkin olisi varmasti tuohon valmis.

Niin, tuotahan se cold reading juuri on. Hän aloittaa epämääräisistä asioista ja kun huomaa olevansa oikeillä jäljillä tarkentaa asiaa. "Tunnen isähahmon." Huomaa asiakkaasta olevansa oikeilla jäljillä. "Mutta se ei ole isäsi" Asiakas on aivan ihmeissään, ei niin se on enoni. "Kyllä se on enosi" ja epätoivoinen asiakas luulee Lisan tietäneen, että se oli hänen enonsa.

Noita tv-ohjelmiahan tietysti myös editoidaan. Siitä voidaan leikata pois esimerkiksi ne kohdat kun Lisa on väärässä.

Hän voi käyttää apunaan myös ihan tilastoja. Mikä on todennäköisin kuolinsyy tietyssä ihmisryhmässä? Kuinka todennäköistä on, että keski-ikäisellä on toinen vanhemmista kuollut?

Nykyään voi jo pelkällä ihmisen nimellä löytää tosi paljon tietoa internetistä. En myöskään ihmettelisi yhtään jos ihminen, joka käyttää hyväkseen surevia myös maksaisi heidän läheisilleen tiedoista, hakkeroisi väestörekisterin, poliisin tai sairaalan tietoja, palkkaisi yksityisetsivän tai jopa käyttäisi korruptoitunutta poliisia apunaan tietojen etsinnässä. Kaukaa haettua kyllä, mutta paljon loogisempaa kuin se, että hän nyt vain sattuu puhumaan henkien kanssa.
 
[QUOTE="vieras";25374198]Henkimaailma kertoo vain sen minkä kokee tarpeelliseksi. Kaiken ei ole tarkoitus selvitä. Toisaalta joidenkin asioiden on tarkoitus selvitä. Allison Dubois on töissä ja auttaa poliiseja ja hänen avullaan on ratkaistu rikoksia.[/QUOTE]

Ja poliisilaitos on kieltänyt tehneensä yhteistyötä Duboisin kanssa.
 
[QUOTE="vieras";25374124]Maksettuja avustajia? Jotka esiintyy omilla nimillään ja naamoillaan ja edesmennyt näytetään kuvista myös?

Lisa Willliams sanoo paljon tarkempia asioita, tähän tyyliin

"Tunnen aviomiehen. Hän kuoli yllättäen, tunnen kipua rinnassa, sydämessä. Hän sai sydänkohtauksen. Hän kuoli olohuoneessa. Hänellä oli vaaleat suorat hiukset, hänellä oli tatuointi selässä. Hän muistelee yhteistä lomaanne, jossa olitte. Olitte ravintolassa ja häön osti sen jälkeen 4 keltaista ruusua. Hänen muistotilaisuudessaan henkilö x jutteli kanssasi ja sanoi x asian. Hän oli vieressänne ja kuuli kaiken. Sinulla on laatikossa keltaisia nappeja etkä ole saanut aikaiseksi laittaa niitä erääseen pukuun. jne. jne.

Siis erittäin exaktia tietoa. Miten voi veikata kaiken? Ja kaikille henkilöille lukee ihan eri juttuja, ei todellakaan sano samoja asioita kaikille. Esim. kuolintapa on kaikilla ollut erilainen[/QUOTE]

Ei cold readingiin tarvitse mitään maksettuja avustajia, kyllä se luettava ihan itse avustaa riittävästi. En tosiaan usko, että tuo Lisakaan ihan suoraan tuollaista selitystä on sille asiakkaalleen kertonut. Avoimet kysymykset, barnumin väittämät, haulikkoväittämät yms yms kyllä nyhtävät niin hyvin reaktioita ja vastauksia luettavasta, että kun sen oikeaan osuneen väittämän toistaa takaisin, siitä tulee tuollainen mielikuva.

"Näen jotain kirkasta, saan siitä lämpimän vaikutelman. Oranssia? Punaista? Keltaista? Keltaista... Liittyy kotiin. Oli lähellä häntä? hyvin lähellä? Vaatteisiin liittyvää... pientä. Ei olisi nenäliina. Niin, ei olisikaan. Ei suinkaan nappi? Niin nappi tosiaan. Säilytit nappeja, jotka sinun olisi pitänyt kiinnittää.... "

Noissa televisio-ohjelmissahan on vielä se vinha puoli, että niitä on leikattu ihan reippaalla kädellä, joten kaikkea sanottua ei edes näytetä. Toisaalta pätevä lukija kyllä pyörittää tilanteen edukseen, vaikka jokin isokin väittämä menisi pieleen.

Olen itse tehnyt tuota juhlissa huvitukseksi, mutta lopetin, koska ihmisten syvimpien tuntojen kuoriminen esiin oli aivan naurettavan helppoa ja he uskoivat siihen, jolloin tuli tosi niljakas ja moraaliton olo. Vaatii yhdenlaisen luonteen, että pystyy tekemään tuolla rahaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
Meillä taapero on alle vuosikkaasta aina välillä ollut menossa kädet ojolla kuin jonkun pitkän ihmisen syliin ja seurannut katseellakin meille muille olematonta. Ehkäpä hänellä on vain vilkas mielikuvitus, kuten äitini siskolla ja äitini papalla. Kuulemma nuo asiat menevät joka toisen sukupolven kautta (esim. kuolleiden näkemiset, ennustamiskyky, toiseen paikkaan ilmestymiskyky), ja minä olen sitä onnekasta välisukupolvea, jonka ei tarvitse uskoa tuollaiseen hölynpölyyn.
uskoo ken haluaa..meillä ei hypänny sukupolven yli..
Isä vainaa näki ihmisiä ja "ties" asioita ja näki enneunia jne(ja myös sen äiti)..valitettavasti ei hypänny sukupolven yli vaan meidän sisarusparvesta ainakin 2(meitä on 5) näkee noita juttuja.
Liekö sitten sillä virkansa että karjalaista sukua..
Muiltakin kuullu keillä on sukujuuret karjalassa niin on taipumuksia hiukan erikoisuuteen..
 
kerro
[QUOTE="vieras";25374198]Henkimaailma kertoo vain sen minkä kokee tarpeelliseksi. Kaiken ei ole tarkoitus selvitä. Toisaalta joidenkin asioiden on tarkoitus selvitä. Allison Dubois on töissä ja auttaa poliiseja ja hänen avullaan on ratkaistu rikoksia.[/QUOTE]

Kuten esim. mikä rikos ja miten allison auttoi?
 
Olen itse tehnyt tuota juhlissa huvitukseksi, mutta lopetin, koska ihmisten syvimpien tuntojen kuoriminen esiin oli aivan naurettavan helppoa ja he uskoivat siihen, jolloin tuli tosi niljakas ja moraaliton olo. Vaatii yhdenlaisen luonteen, että pystyy tekemään tuolla rahaa.
Musta ois tosi siistiä jos joku kokeilis muhun tuota :D Itse en taida olla niin hyvä ihmisiä lukemaan, että oisin tuossa hyvä. Mutta kai senkin voi oppia.
 
Sillon kun esikoinen oli pieni, neljävuotias, hänellä oli näkymätön ystävä nimeltään Henna. Henna tuli meille aina "koulun" jälkeen leikkimään. Hänellä oli kuulemma aina yökkäri päällä. Hennalla oli perhe josta kaikki olivat kuolleet ja hennan talo oli mennyt rikki "mutta se oli sellanen puinen ja muutenki aika risa". Hennalla oli myös isosisko jonka kanssa hän eli. Tämä meidän neljävuotias kuvasi kovin tarkasti heidän elämäänsä hennan keroman mukaan, niinkun tuon ikäinen nyt vain voi.

Luultavasti tämä kaikki oli vain mielikuvitusta, mutta kyllä joskus alkoi vähä pelottamaan kun lapsi sanoi "henna on tossa sun vieressä äiti, sä et vaan nää sitä, henna on sanonut ettei muut näe sitä paitsi mä" Sitten tyttö sanoi "äiti, arvaa sillon ku henna on ollu olemassa ihan oikeesti, ei ollu autoja, aika hassua jos kuljetaan hevosilla"

No sitten muutettiin ja henna jäi pois. Lpasi täytti viisi ja henna oli unohdettu. Tyttö sanoi ettei henna voi tulla enää tänne, ainakaan sisälle.


Noh, vuosiin hennasta ei puhuttu. Sitten nuorimmainen tyttäremme täytti neljä. Olisiis samanikäinen kun vanhempi hennan saapumisen aikaan. Yhtenä päivänä nuorempi tyttö tuli sisään ja kysyin, että kenes kanssa juttelit ja tyttö sanoi " yhen tytön vaan, se oli tulossa koulusta, sen nimi oli henna. Se vaan oli hetken kun se ei saa tulla meille"

Ja siis näinhän mä että siellä ei oikeesti ollu ketään. Sitten henna hävisi kokonaan...ja hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:
"madame"
[QUOTE="vieras";25373003]Henkimaailma on oikeasti olemassa. Jopa jotkut tiedemiehet ovat tämän sanoneet. On olemassa niin paljon ihmisiä, jotka näkevät ja asioita, joita he tietävät, se ei voi olla sattumaa.[/QUOTE]

juu sä voit mennä suljetulle katsoo näitä hekimaailman nähneitä aikuisia! sairastahan se on.

Uskotko sä jos sulle sanotaan että kissa puhuu? MÄ en ainakaan usko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan;25374413:
Sillon kun esikoinen oli pieni, neljävuotias, hänellä oli näkymätön ystävä nimeltään Henna. Henna tuli meille aina "koulun" jälkeen leikkimään. Hänellä oli kuulemma aina yökkäri päällä. Hennalla oli perhe josta kaikki olivat kuolleet ja hennan talo oli mennyt rikki "mutta se oli sellanen puinen ja muutenki aika risa". Hennalla oli myös isosisko jonka kanssa hän eli. Tämä meidän neljävuotias kuvasi kovin tarkasti heidän elämäänsä hennan keroman mukaan, niinkun tuon ikäinen nyt vain voi.

Luultavasti tämä kaikki oli vain mielikuvitusta, mutta kyllä joskus alkoi vähä pelottamaan kun lapsi sanoi "henna on tossa sun vieressä äiti, sä et vaan nää sitä, henna on sanonut ettei muut näe sitä paitsi mä" Sitten tyttö sanoi "äiti, arvaa sillon ku henna on ollu olemassa ihan oikeesti, ei ollu autoja, aika hassua jos kuljetaan hevosilla"

No sitten muutettiin ja henna jäi pois. Lpasi täytti viisi ja henna oli unohdettu. Tyttö sanoi ettei henna voi tulla enää tänne, ainakaan sisälle.


Noh, vuosiin hennasta ei puhuttu. Sitten nuorimmainen tyttäremme täytti neljä. Olisiis samanikäinen kun vanhempi hennan saapumisen aikaan. Yhtenä päivänä nuorempi tyttö tuli sisään ja kysyin, että kenes kanssa juttelit ja tyttö sanoi " yhen tytön vaan, se oli tulossa koulusta, sen nimi oli henna. Se vaan oli hetken kun se ei saa tulla meille"

Ja siis näinhän mä että siellä ei oikeesti ollu ketään. Sitten henna hävisi kokonaan...ja hyvä niin.
Mullakin on ollut lapsena mielikuvitusystävä. Siistiä oonkin meedio :xmas: mä ku oon ennen luullu, että se on ihan normaalia lapsen kehitykseen kuuluvaa.
 
Mullakin on ollut lapsena mielikuvitusystävä. Siistiä oonkin meedio :xmas: mä ku oon ennen luullu, että se on ihan normaalia lapsen kehitykseen kuuluvaa.
Niin se onkin, kuten sanoin, että se varmasti oli mielikuvitusta. Oudoksi teki vaan se että samallainen tyttö ilmesty toiselle tytölle samanikäisenä, vaikka tästä ei oltu ollenkaan puhuttu. Mutta, mutta. Mulla ei ole ollut mielikuvituskavereita niin en niistä tiedä. Sakastinen ainakin olet vieläkin vaikka meedio et niinkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan;25374464:
Niin se onkin, kuten sanoin, että se varmasti oli mielikuvitusta. Oudoksi teki vaan se että samallainen tyttö ilmesty toiselle tytölle samanikäisenä, vaikka tästä ei oltu ollenkaan puhuttu. Mutta, mutta. Mulla ei ole ollut mielikuvituskavereita niin en niistä tiedä. Sakastinen ainakin olet vieläkin vaikka meedio et niinkään.
Ei kai noissa mielikuvituslapsissa ollut muita yhteistä kun nimi? Väestörekisterin mukaan Suomessa on 11760 Hennaa. Ei kai se ihme ole, jos tuon lisäksi on vielä muutama mielikuvitus-Hennakin.
 

Yhteistyössä