Kertokaa lapsistanne, jotka näkevät henkimaailmaan. Näkevät esim. edesmenneitä sukulaisia yms.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minkäikäisenä alkoi? Mitä lapsi kertoi? Uskoitko aluksi vai et? Onko suvussa jollain samankaltaisia kykyjä?

Miten lapsi selittää asiat, miten se näkee?
Kerro jotain tapahtumi!

Onko lasta viety lääkäriin ja mitä lääkäri on sanonut?

Entäpä onko lapsi tienny edesmenneestä henkilöstä jotain, mitä ei vain voi tietää?

Miten itse suhtaudut asiaan? Uskotko lasta vai et?

Varsinkin kiinnostaa ne, joiden lapset on jo vanhempia ja osaavat paremmin selittää näkemäänsä. Näkevätkö myös ventovieraita henkimaailman ihmisiä?
 
"vieras"
Ei ole mitään tuollaista, mutta epäilisin sairautta tai sitä, että olisin omalla sekopäisyydelläni pilannut lapsen jotenkin. Sinä ilmeisesti uskot noihin juttuihin, niin lapsi on siitä sen keksinyt.
 
"tkm"
[QUOTE="vieras";25372886]Ei ole mitään tuollaista, mutta epäilisin sairautta tai sitä, että olisin omalla sekopäisyydelläni pilannut lapsen jotenkin. Sinä ilmeisesti uskot noihin juttuihin, niin lapsi on siitä sen keksinyt.[/QUOTE]

Eihän se nyt näinkään ole
 
"mie vaan"
[QUOTE="Niin";25372945]Lapsi, joka näkee henkimaailman juttuja on henkisesti sairas. Lapsi, joka näkee niitä siksi, että äiti tahtoo, on sekä henkisesti sairastunut että lastensuojelun tarpeessa.[/QUOTE]

Minä kyllä uskon, että lapsi ei ole mitenkään sairas. Ja jos on sairas, miten lastensuojelu voi hänet parantaa?
 
"vieras"
[QUOTE="Niin";25372945]Lapsi, joka näkee henkimaailman juttuja on henkisesti sairas. Lapsi, joka näkee niitä siksi, että äiti tahtoo, on sekä henkisesti sairastunut että lastensuojelun tarpeessa.[/QUOTE]

Henkimaailma on oikeasti olemassa. Jopa jotkut tiedemiehet ovat tämän sanoneet. On olemassa niin paljon ihmisiä, jotka näkevät ja asioita, joita he tietävät, se ei voi olla sattumaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"vieras"
Meillä alle 2v näki, meni mummolassa paappansa kuvan viereen ja sanoi että tässä on tämä isipaappa. Oli muutamaa päivää aikasemmin mut säikäyttänyt kunnolla, kysyi kun oltiin kahden kotona illalla että kuka tuo sinun vieressäsi seisova on, sanoin ettei täällä ketään ole, eiku tuo mies joka seisoo sinun vieressäsi, kuka se on? No juttu jäi siihen, mutta oli sitten vissiin ollut isipaappa, kun sen seuraavaksi kuvasta näytti. Kuvaa ei ollut aikasemmin nähnyt, eikä meillä ole paapasta kuvaa jonka olisi aikasemmin nähnyt kotonakaan. Muitakin vastaavia oli tuossa alle 2v.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaniljainen
"vieras"
[QUOTE="vieras";25373003]Henkimaailma on oikeasti olemassa. Jopa jotkut tiedemiehet ovat tämän sanoneet. On olemassa niin paljon ihmisiä, jotka näkevät ja asioita, joita he tietävät, se ei voi olla sattumaa.[/QUOTE]

Jätä omaan arvoonsa, ateistit nyt ei usko yhtään mihinkään, siihen heillä on oikeus.
 
"mää"
Lapseni näki 6-vuotiaan jonkun tytön keinumassa keinussamme, vaikkei siellä ketään ollut.
Kertoi myös erään sukulaisen olevan "paha mies", taisi sattua samana päivänä molemmat. Luojan kiitos ei jatkunut pidempään nuo jutut, varmasti olisi lastensuojelu tarttunut asioihin, ja alkanut suojella lasta entistä enemmän minulta, mt-ongelmaiselta äidiltä. Huolestuin miltei jo kyllä itsekin, että sekoaako lapsi jotenkin.
 
"vieras"
[QUOTE="mää";25373029]Lapseni näki 6-vuotiaan jonkun tytön keinumassa keinussamme, vaikkei siellä ketään ollut.
Kertoi myös erään sukulaisen olevan "paha mies", taisi sattua samana päivänä molemmat. Luojan kiitos ei jatkunut pidempään nuo jutut, varmasti olisi lastensuojelu tarttunut asioihin, ja alkanut suojella lasta entistä enemmän minulta, mt-ongelmaiselta äidiltä. Huolestuin miltei jo kyllä itsekin, että sekoaako lapsi jotenkin.[/QUOTE]

Ihan naurettavaa, että joku pelkää lastensuojelulla!

Jos lapselle ei ole koskaan puhuttu henkimaailmasta yhtään mitään ja lapsi itse alkaa puhua näkevänsä esim jotain sukulaista, niin onko lapsella siis vain vilkas mielikuvitus?
 
"jepjep"
[QUOTE="vieras";25373017]Meillä alle 2v näki, meni mummolassa paappansa kuvan viereen ja sanoi että tässä on tämä isipaappa. Oli muutamaa päivää aikasemmin mut säikäyttänyt kunnolla, kysyi kun oltiin kahden kotona illalla että kuka tuo sinun vieressäsi seisova on, sanoin ettei täällä ketään ole, eiku tuo mies joka seisoo sinun vieressäsi, kuka se on? No juttu jäi siihen, mutta oli sitten vissiin ollut isipaappa, kun sen seuraavaksi kuvasta näytti. Kuvaa ei ollut aikasemmin nähnyt, eikä meillä ole paapasta kuvaa jonka olisi aikasemmin nähnyt kotonakaan. Muitakin vastaavia oli tuossa alle 2v.[/QUOTE]

Anteeksi mutta mä en kyllä tajua miten sä yhdistät nää kaksi tapahtumaa? Jos kerran lapsi ei nimennyt sitä sun vieressä seissyttä miestä isipaapaksi (tai mikä olikaan) eikä myöskään toisaalta maininnut sitä kuvaa esitellessään että tää tyyppi seisoi silloin sun vieressä. Ja joku isipaappa kuulostaa musta niin lapsen omakeksimältä sanalta, en siis usko että lapsesi on mitään henkiä nähnyt, kunhan vaan omaa vilkaan mielikuvituksen.
 
"mää"
[QUOTE="vieras";25373080]Ihan naurettavaa, että joku pelkää lastensuojelulla!

Jos lapselle ei ole koskaan puhuttu henkimaailmasta yhtään mitään ja lapsi itse alkaa puhua näkevänsä esim jotain sukulaista, niin onko lapsella siis vain vilkas mielikuvitus?[/QUOTE]

kyllä mulla oli aihetta pelätä lastensuojelua, kuten sanoin, olen muutenkin kelvoton sossun mittapuulla. Itse asiassa tuolloin oli juuri perhetyöntekijä kyyläämässä, ja meinasi vähän takertua tähän "pahaan sukulaiseen", koska juuri hänelle lapsi sitä kuulemma hoki, minulle lapsi ei puhunut asiasta, kun olin tämän "pahan miehen" kanssa varastossa.
 
[QUOTE="vieras";25373003]Henkimaailma on oikeasti olemassa. Jopa jotkut tiedemiehet ovat tämän sanoneet. On olemassa niin paljon ihmisiä, jotka näkevät ja asioita, joita he tietävät, se ei voi olla sattumaa.[/QUOTE]

Se, että "tiedemies" sanoo henkimaailman olevan olemassa ei vielä kerro mitään. Se olisikin hieman eri asia, jos "tiedemies" olisi pystynyt tietellisellä tutkimuksella todistamaan henkimaailman olevan olemassa. Uskoisitko, jos "tiedemies" sanoo, että musta on valkoista?
 
  • Tykkää
Reactions: Beau Brummell
mdamjt
Ihmiset uskovat mitä näkevät ja olettavat että henkimaailma näyttäytyy rehellisenä. Ja se on ongelma. Vähän kuin muodostaisi maailmankuvansa elokuviin ja sitten käy huonosti kun todellisuus toimikin eri säännöin.

Kuolleet omaiset ja kummitukset voivat toki näyttää heiltä, toimia ja tietää asioita. Kyseessä on kuitenkin ns. vainajahenki, joka vain matkii joskus elänyttä henkilöä ja tietenkin tietää hänen asiansa. Se voi olla myös tätä riivannut tai kiusannut henki.

Kuolleet ovat menneet manan maille odottamaan.
 
muistaa hyvin vieläkin
Yksi lapsistani näki n.3 vuotiaana muttei ketään kuolleita. Ei tainut silloin edes tunteakaan yhtään kuollutta ihmistä. Enkelin näki kolme kertaa ja muistaa nyt 10v vieläkin ne tapaukset. Kysyin niistä monen vuoden tauon jälkeen ja edelleen kertoi ne sámalla tavalla kuin silloin 3v. :)
 
"vieras"
[QUOTE="jepjep";25373138]Anteeksi mutta mä en kyllä tajua miten sä yhdistät nää kaksi tapahtumaa? Jos kerran lapsi ei nimennyt sitä sun vieressä seissyttä miestä isipaapaksi (tai mikä olikaan) eikä myöskään toisaalta maininnut sitä kuvaa esitellessään että tää tyyppi seisoi silloin sun vieressä. Ja joku isipaappa kuulostaa musta niin lapsen omakeksimältä sanalta, en siis usko että lapsesi on mitään henkiä nähnyt, kunhan vaan omaa vilkaan mielikuvituksen.[/QUOTE]

Millä se lapsi olisi silloin nimennyt tätä mainitsemaansa miestä miksikään, kun minä en hänen kysymykseensäö vastannut että kuka tämä mies on. Mummolassa sitten tiesi kuvasta että mies on isipaappa, erotuksena minun isästäni, kukaan ei ole hänen kuvaansa koskaan näyttänyt tai kertonut kuka se mies on, mutta lapsi itse tiesi kuka tämä kuvan henkilö on ja tiesi kertoa että se on isän isä, oli hyvin tyytyväinen tietoihinsa kun tuli minua hakemaan kuvan luokse, kun en isipaappaa tunnistanut kotona vaikka hän yritti sanoakin minkä näköinen mies. Elikkä tämä meillä ollut mies itse kertoi lapselle kuka hän on.
 
"vieras"
Mitä mieltä olette esim. Lisa Williamsista, joka saa yhteyden henkimaailmaan? Jos hän olisi huijari, olisi se jo paljastunut. Hänen tv-ohjelmissaan kaikki esiintyy omilla naamoilla ja nimillä ja Lisa saa yhteyden kuolleeseen ja osaa kuvailla tarkasti kuoleman jne. millainen ihminen oli ja välittää viestejä. Kyllä olis jo jääny kii, jos ois huijausta.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"vieras"
Vuonna 1972 syntynyt Allison DuBois on meedio, josta on tehty televisiosarja, joka pyöri nelosella nimellä Näkijä. Sarjassa Allisonia näyttelee Patricia Arquette.

Allison alkoi näkemään kuolleiden haamuja ollessaan vasta 6-vuotias. Ensimmäinenä paranormaalina kokemuksenaan hän sai kuolleelta isoisältään suullisen viestin, että hänellä (isoisä) on kaikki hyvin.

Allison Dubois on auttanut meedioiden kyvyillään mm. poliiseja selvittämään rikoksia. Skeptikot ovat kuitenkin toista mieltä eivätkä usko Allisonin väitteisiin.

Allisonin DuBoisin psyykkisiin kykyihin kuuluu ennustaminen, ihmisten lukeminen, sairauksien ja fyysisten vaivojen havaitseminen, sekä mm. sielujen kanssa kommunikointi.

Harvardin professori Gary Schwartz teki Allisonille erilaisia testejä ja hänen mukaansa Duboisilla on oikeita psyykkisiä kykyjä.

- “Kuka tahansa, joka katsoo tarkasti todisteita ei voi muuta kuin tulla tulokseen, että jotain aitoa on meneillään.“

DuBois osallistui myös neljän vuoden ajan erilaisiin testeihin Arizonan yliopistolla, jossa tutkittiin meediokykyjä.

http://paranormaaliblogi.wordpress.com/2008/11/02/meedio-allison-dubois/
 
[QUOTE="vieras";25373287]Millä se lapsi olisi silloin nimennyt tätä mainitsemaansa miestä miksikään, kun minä en hänen kysymykseensäö vastannut että kuka tämä mies on. Mummolassa sitten tiesi kuvasta että mies on isipaappa, erotuksena minun isästäni, kukaan ei ole hänen kuvaansa koskaan näyttänyt tai kertonut kuka se mies on, mutta lapsi itse tiesi kuka tämä kuvan henkilö on ja tiesi kertoa että se on isän isä, oli hyvin tyytyväinen tietoihinsa kun tuli minua hakemaan kuvan luokse, kun en isipaappaa tunnistanut kotona vaikka hän yritti sanoakin minkä näköinen mies. Elikkä tämä meillä ollut mies itse kertoi lapselle kuka hän on.[/QUOTE]

Oliko se ihan ensimmäinen kerta kun lapsi oli mummolassa? Jos ei niin eiköhän lapsi ole sen kuvan ennenkin nähnyt ja hyvin on voinut joku sanoakin kuka kuvassa on. Kysyitkö varmasti kaikilta, jotka ovat siellä olleet samaan aikaan lapsesi kanssa, että he eivät ole hänelle kertoneet kuka kuvassa on? Ja jos kysyitkin niin miten voit olla varma, että he eivät vain ole unohtaneet asiaa? Tai mistä tiedät ettei kyseessä vain ole sattuma, kai te nyt olette joskus lapsen kuullen papan maininneen ja hän vain sattumalta sanoi kuvan miestä papaksi?
 
[QUOTE="vieras";25373323]Vuonna 1972 syntynyt Allison DuBois on meedio, josta on tehty televisiosarja, joka pyöri nelosella nimellä Näkijä. Sarjassa Allisonia näyttelee Patricia Arquette.

Allison alkoi näkemään kuolleiden haamuja ollessaan vasta 6-vuotias. Ensimmäinenä paranormaalina kokemuksenaan hän sai kuolleelta isoisältään suullisen viestin, että hänellä (isoisä) on kaikki hyvin.

Allison Dubois on auttanut meedioiden kyvyillään mm. poliiseja selvittämään rikoksia. Skeptikot ovat kuitenkin toista mieltä eivätkä usko Allisonin väitteisiin.

Allisonin DuBoisin psyykkisiin kykyihin kuuluu ennustaminen, ihmisten lukeminen, sairauksien ja fyysisten vaivojen havaitseminen, sekä mm. sielujen kanssa kommunikointi.

Harvardin professori Gary Schwartz teki Allisonille erilaisia testejä ja hänen mukaansa Duboisilla on oikeita psyykkisiä kykyjä.

- “Kuka tahansa, joka katsoo tarkasti todisteita ei voi muuta kuin tulla tulokseen, että jotain aitoa on meneillään.“

DuBois osallistui myös neljän vuoden ajan erilaisiin testeihin Arizonan yliopistolla, jossa tutkittiin meediokykyjä.

Meedio – Allison DuBois [/QUOTE]

Niin siis läpäissyt yhden professorin testin, mitä moni muu tutkija on kritisoinut ei-tieteelliseksi. Kriittinen ajattelukin on sallittua. Uskotteko te oikeasti mitä tahansa, joku sanoo jos hänellä vain on tutkinto?
 
  • Tykkää
Reactions: Beau Brummell
"vieras"
Oliko se ihan ensimmäinen kerta kun lapsi oli mummolassa? Jos ei niin eiköhän lapsi ole sen kuvan ennenkin nähnyt ja hyvin on voinut joku sanoakin kuka kuvassa on. Kysyitkö varmasti kaikilta, jotka ovat siellä olleet samaan aikaan lapsesi kanssa, että he eivät ole hänelle kertoneet kuka kuvassa on? Ja jos kysyitkin niin miten voit olla varma, että he eivät vain ole unohtaneet asiaa? Tai mistä tiedät ettei kyseessä vain ole sattuma, kai te nyt olette joskus lapsen kuullen papan maininneen ja hän vain sattumalta sanoi kuvan miestä papaksi?
Anoppi oli ne kuvat juuri laittanut seinälle, muuton jälkeen ei ollut vielä laittanut kaikkia tavaroita paikoilleen ja nämä kuvat olivat olleet vuoden verran laatikossa ja anopin luona ei ole lapsi katsellut kuvia ja kuten jo mainitsinkin, meillä ei ole appiukosta kuvia, menin kaikki läpi hänen kuollessaan kun etsittiin hyvää kuvaa, ja tämäkin on tapahtunut 5 vuotta ennen lapsen syntymää. Yhtään ainutta papan kuvaa lapsi ei ollut nähnyt missään, onko se nyt niin vaikea uskoa.
 

Yhteistyössä