Kauheinta/mieleenpainuvinta mitä olet nähnyt?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun.

Mieleenpainuvinta/pelottavinta mitä olen nähnyt, oli Malmin sairaalassa noin 4 vuotta sitten. Oltiin odottamassa päivystyksessä äitini kanssa että päästään lääkäriin ja yhtäkkiä sisälle tuli tyttö ja hänen äitinsä (?). Tyttö taisi olla psykoosissa ja alkoi riehumaan sisällä, oli kuin demonin niellyt. Huuteli ja puhui rumia juttuja. Se oli aika pelottavaa. Hän pääsi lääkäriin ja vietiin Auroran sairaalaan.

Mitäs muilla?
 
´xXx
Pitkään näin painajaisia, kun jokunen vuosi sitten löysin asiakkaan kuolleena kotoaan. Oli kyllä ns. luonnollinen kuolema, mutta muutaman vuorokauden jälkeen ruumis näyttää jo aika mielenkiintoiselle. Ei siis kovin paha, eihän kuolleet mitään tee.
 
Karitsoivat lampaat lapsuudessa, kun joskus syntyi kohtuun kuolleita karitsoita joita vanhemmat veti ulos. Se oli aika paljon alle kouluikäselle.
Pelottavaa oli kans se kun isä oli saanu moottorisahasta käteen ja kun siitä tuli hitosti verta meen ulkorappusille.
 
Auto-onnettomuus: Porvoon moottoritiellä 120 km/h, n. 200m meitä edellä ajava auto yhtäkkiä heilahtaa sivuun, kierii ilmassa yli kierroksen ja laskeutuu katolleen pellolle. Äkkijarrutus, katsomaan miten kävi. Sekava kuski kömpii ulos autosta, käsi poikki, luu esillä. Tärisevällä äänellä sain soitettua hätäkeskuskeen, olipa muuten hankala selittää missä oltiin jne.
 
"Vieras"
Junan alle jäänyt oli aika mieleenpainuva ja kamala.
Hui apua!

Oon kuullut jutun kaverilta.. eli kaverini entinen työkaveri toimi joskus muinoin konduktöörinä. Olivat sitten tulossa Turusta Helsinkiin junalla kun näkivät kauempana junan valoissa miehen, joka asettui raiteille makaamaan. Mitäpä siinä voi enää tehdä, juna ei ehtinyt pysähtyä..Konduktööri kysyi kuskilta että menenkö katsomaan. Kuski vastasi että turhaan menet kun tuskin on enää mitään nähtävää. Hyi!
 
car
Ei nyt hirmu pahoja;
Mullikan niskaan pari milliä uponnut hihna ja haavasta valui visvaa. Karitsa, jolta oli vatsan alus auennut niin, että sisukset pilkotti. Teurastamolla sit nähtynä se mitä siellä ylejään on, mut ei se nyt kauheeta ole...pelkästään yököttävää. Eläinten raatoja nyt on vastaan tullut enempi tai vähempi, junan katkaisema kissa oli ikävän näköinen. Ihmisten osalta ei oo vielä mitään vastaan tullut, en kyllä oo kolaripaikoille menny kurkistelemaan(kun apu on jo paikalla) ja sen kerran kun ois voinu joutua näkemään junanalle silppuuntuneen niin siirsin asemalla käynnin myöhemmäksi.
 
-
Kerran näin miehen, joka oli juuri hypännyt yhdeltä sillalta alas, oli jalka irtipoikki nilkan kohdalta, se oli just tapahtunut, ei ollu ambulanssia vielä paikalla. Se jäi kyllä jotenkin mieleen ja vähän järkytti, kun näin vaan tosiaan miehen maassa jalka irtipoikki ja ekaks tuli mieleen, että joku hullu on sen kimppuun hyökännyt ja nyt se hyökkääjä on kanssa jossain. Olin bussissa ja jäin just pois siinä nurkilla. Äijä oli pelkissä kalsareissa vaikka oli aikainen kevät, sitten tajusin, että sillalta oli varmaan hypännyt kun makas sillan alla tiellä.
 
Joskus aikoinaan Viron paikallisjunassa tuli seurattua kun kaksi nuorta miestä oli ensi alkuun kavereita ja sitten toinen alkoi lyömään ja potkimaan satunnaisesti toista eikä toinen puolustautunut ollenkaan, se vaan tyytyi ottamaan kaiken vastaan mitä tuli. Toinen mieleenpainuva tapahtuma oli Pietarissa kun joku vinksahtanut teini yritti sytyttää koiran turkin palamaan.
 
"Siiri"
Istuin Foorumissa (yli 10 vuotta sitten) alakerrassa kahvilla, kun sieltä ylimmästä kerroksesta joku hyppäsi. Tippui n 2 metrin päähän minusta ja kaveristani.

Muistan vieläkin sen äänen, mikä syntyi, kun kallo tömähti kovan kivilattiaan ja sen äänen kun hampaat kilisi ulos suusta...

Poliisi, joka meitä kaikkia jututti tapahtuneen jälkeen kertoi, että kyseinen henkilö oltiin päästetty mielisairaalasta kotihoitoon sinä aamuna...
 
Ehkä yksi pelottavimpia tilanteita on kun kaksi romani miestä alkoi riehua puukkojen kanssa bussissa kun kuski ei suostunut viemään tiettyä pysäkkiä pitemmälle kun eivät olleet maksaneet siitä pitemmälle. Kulkivat bussia edes takaisin ja huusivat siellä et "arvatkaa mitä me tehdään teidän naisille" yms. ja oli kiva just 17 -vuotiaana istua siellä sillä hetkellä. Hmm.. ja miksi en pidä romaneista..?

Toinen tilanne oli kun auto ajoi rusakon yli ja rusakko jäi kitumaan tielle ja raahautui etutassujen avulla pitkin tietä ja huusi. Se oli kamalaa. Mun isä tuli laittaan sen st päiviltä pois kun oli niin raastavaa katseltavaa ja kuuneltavaa :(
 
pohjantähdenalla
Kamalin näky oli se kun näin rakkaan pikkusiskoni saavan tosi pahan kouristuskohtauksen,jonka vuoksi hengitys salpaantui ja hänen kasvot olivat aivan harmaat.Silloin olin varma,että pikkusiskoni kuolisi siihen.Mutta onneksi kuitenkin kaikki meni hyvin ja kouristelukin loppui lopulta.
 
ddfs
Kerrostalon ikkunasta hypännyt nuori mies. Oltiin juuri menty nukkumaan yksi kesäyö, kun kuului kauhea tömäys. Mieheni meni ikkunaan katsomaan ja ylimmästä kerroksesta oli joku hypännyt. Nuori mies makasi siellä maassa ja muistan kun satoi vettä ja veri vaan valui sateen mukana kaivoon. Miehen kasvot olivat ihan lytyssä, kun oli siinä toinen poski maata vasten. Pian paikalle tulivat poliisit ja miehen omaisia, jotka tietty "sekosivat" ja huusivat siinä, olivat olleet poissa kotoa ja tulivat siihen sattumalta aika pahaan aikaan, kun tämä mies oli juuri hypännyt. Kamala näky varmasti omaisille.

Kamalinta mitä vois kuvitella näkevänsä, pahoinpidelty lapsi tai rääkätty eläin :(
 
"muumimamma"
Kun oma lapsi jäi auton töytäisemäksi, ehdottomasti kamalin kokemukseni. Rattaat pelastivat laseni, olin juuri vastoin tapojani jättänyt turvavaljaat kiinnittämättä, jolloin lapsi lensi rattaista ja rattaat menivät rusinaksi...jos siis valjaat ois ollu kiinni, lapsi ois rusentunut...painajaiset mulla kesti piiitkään ja itsesyytökset...vieläkin kylmää koko kehoa ku tuota ajattelee...tapahtumasta nyt 2 vuotta.
 
ddff
Kerrostalon ikkunasta hypännyt nuori mies. Oltiin juuri menty nukkumaan yksi kesäyö, kun kuului kauhea tömäys. Mieheni meni ikkunaan katsomaan ja ylimmästä kerroksesta oli joku hypännyt. Nuori mies makasi siellä maassa ja muistan kun satoi vettä ja veri vaan valui sateen mukana kaivoon. Miehen kasvot olivat ihan lytyssä, kun oli siinä toinen poski maata vasten. Pian paikalle tulivat poliisit ja miehen omaisia, jotka tietty "sekosivat" ja huusivat siinä, olivat olleet poissa kotoa ja tulivat siihen sattumalta aika pahaan aikaan, kun tämä mies oli juuri hypännyt. Kamala näky varmasti omaisille.

Kamalinta mitä vois kuvitella näkevänsä, pahoinpidelty lapsi tai rääkätty eläin :(
Tai tietenkin jos omalle lapselle ois sattunut jotain, onnettomuus, pahoinpitely, kuolema.
 
"Vieras"
[QUOTE="muumimamma";25372573]Kun oma lapsi jäi auton töytäisemäksi, ehdottomasti kamalin kokemukseni. Rattaat pelastivat laseni, olin juuri vastoin tapojani jättänyt turvavaljaat kiinnittämättä, jolloin lapsi lensi rattaista ja rattaat menivät rusinaksi...jos siis valjaat ois ollu kiinni, lapsi ois rusentunut...painajaiset mulla kesti piiitkään ja itsesyytökset...vieläkin kylmää koko kehoa ku tuota ajattelee...tapahtumasta nyt 2 vuotta.[/QUOTE]

Kamalaa :/

Mulla yks tuttava pelastui auto-onnettomuudesta juuri siten, ettei kiinnittänyt turvavöitä. Ajoi työkseen pakettiautoa ja muutama talvi sitten aamulla lähtenyt ajamaan väsyneenä, seurauksella että nukahti rattiin ja ajoi isoa puuta päin. Onni onnettomuudessa, turvavyöt ei olleet kiinni joten lensi autosta ulos. Etuosa rusentui täysin ja siinä olis mennyt tää mieskin mukana.
 
hyi
Ehkä yksi pelottavimpia tilanteita on kun kaksi romani miestä alkoi riehua puukkojen kanssa bussissa kun kuski ei suostunut viemään tiettyä pysäkkiä pitemmälle kun eivät olleet maksaneet siitä pitemmälle. Kulkivat bussia edes takaisin ja huusivat siellä et "arvatkaa mitä me tehdään teidän naisille" yms. ja oli kiva just 17 -vuotiaana istua siellä sillä hetkellä. Hmm.. ja miksi en pidä romaneista..?

Toinen tilanne oli kun auto ajoi rusakon yli ja rusakko jäi kitumaan tielle ja raahautui etutassujen avulla pitkin tietä ja huusi. Se oli kamalaa. Mun isä tuli laittaan sen st päiviltä pois kun oli niin raastavaa katseltavaa ja kuuneltavaa :(
Jänikksen huuto on kuulemma todella kamala ääni, eikä ne huuda kuin kuollessaan. Itse en ole kuullut koskaan (luojan kiitos) mutta mun yksi kaveri on. :(

Itselleni pahin asia mitä oon nähnyt, oli kun mun isäpuoli yritti tapaa oman poikansa tämän ollessa n. 10v. Piti kättä suun ja nenän edessä niin kauan että pojalta lähti taju, muttei sitten kauempaa tohtinut.

Toinen kamala näky oli kun jotkut somalit hakkas jonkun vahan miehen asemalla joskus 2000-luvun alussa. Mä pystyn vieläkin näkemään selvästi sen kuinka se mies meni ihan veltoksi ja kaatui maahan kun sitä oli ensin potkittu ja hakattu kuin mielisairaat, se tapahtui kuin hidastetussa elokuvassa, ja näin siinä hetkessä jokaisen veripisarankin mitä siitä miehestä lensi, ja sitten se jäi vaan kuolleen näköisenä maahan makaamaan. Olin myöhemmin oikeudessakin tätä todistamassa, ei ollut kiva juttu. Se mies oli joku yli 60v ja oli ollut 4kk teholla sen pahoinpitelyn takia. :( Kuulemma ne somput oli hakannut sen kun se oli kritisoinut muslimeita siitä wtc-iskusta. Niin turhaa. :(
 
"vieras"
Mieleenpainuvinta mitä olen nähnyt on se kun setäni nukkui pois.
Oli vasta 45-vuotias, ja saanut sairauskohtauksen viikonloppuna,löydettiin tiistaina.

Ei käynyt tajuissaan löytämisen jälkeen, oli reilun viikon teholla, sitten siirsivät loppuajaksi terveyskeskukseen.
Menin illalla katsomaan häntä ja jättämään hyvästit, sillä hänet oli päivällä siirretty saattohoitohuoneeseen.
En vaan sitten voinut jättää tätiäni yksin hänen kanssaan, kun hoitajat sanoivat yhdellä aikaa, että loppu tulee aamuun mennessä =(
Nukkui pois rauhallisesti,samalla kun lauloimme hänelle maan korvessa kulkevi lapsosen tie...
Kyyneleet tulivat hänen silmistään ja olemmekin tätini kanssa myöhemmmin miettineet, että vaistosiko setäni tajuttomuudestaan huolimatta, että hänen luonaan oli rakkaita läheisiä.

Vaikka tilanne silloin olikin kauhea, olen tyytyväinen siitä, että jäin hänen luokseen ja sain hänen nähdä lähtevän kauniista ja rauhallisesti.
 
[QUOTE="Vieras";25372604]Kamalaa :/

Mulla yks tuttava pelastui auto-onnettomuudesta juuri siten, ettei kiinnittänyt turvavöitä. Ajoi työkseen pakettiautoa ja muutama talvi sitten aamulla lähtenyt ajamaan väsyneenä, seurauksella että nukahti rattiin ja ajoi isoa puuta päin. Onni onnettomuudessa, turvavyöt ei olleet kiinni joten lensi autosta ulos. Etuosa rusentui täysin ja siinä olis mennyt tää mieskin mukana.[/QUOTE]

Kuitenkin täytyy lhätökohtaisesti sanoa, että useimmiten on niin, että nimenomaan turvavyöt on hengen pelastaneet. tai oisivat, jos niitä olisi käytetty.
Tässä tapauksessa toki onni onnettomuudessa, että ei ollut vyö kiinni.
 

Yhteistyössä