[QUOTE="jaaha";25367457]Miksi sä nyt koko ajan höpötät siitä mun vauva-ajan riutumisesta, ei se liity tähän mitenkään? Etkö osaa ajatella tässä asiassa niitä lapsias? Kumman niistä etua se palvelee että ensimmäinen ei saa kasvaa rauhassa edes taaperoksi ilman sisarusta, ja nuorempi saa kärsiä vauva-aikansa siitä kun ymmärtämätön mutta mustasukkainen isompi sisarus kiukkuaa, vaatii huomiota ja mahdollisesti muksiikin sitä vauvaa? Mä edelleen väittäisin että lapselle on edes vähän pienempi mullistus se syntyvä vauva, jos hän osaa edes puhua ja hänelle voi selittää asian ymmärrettävästi.
Enkä mä ole verrannut mitään mihinkään pentutehtailuun, vaan esim. siihen kuinka täälläkin eräs palstajulkkis oli ottamassa uutta koiraa kun ensimmäinen ei ole edes vuotta vanha. Voihan ne pennut ottaa vaikka eri kasvattajilta, lähinnä ajoin takaa sitä kuinka jotkut ihmiset haluaa niitä vauvoja tai pentuja koko ajan lisää kun ne kasvavat niin nopsaan ja vauvat on ihquja.[/QUOTE]
Liittyyhän se, mitä sä itse höpötät? Sä perustelit omaa valintaasi pysyä yksilapsisena mm. sillä, ettet jaksaisi uutta raskautta jne. Ja arvaa mitä, mun mielestä se on ihan teidän perheen asia. Mua ei kiinnosta se mitä muut tekee. Miksi sua kiinnostaa niin paljon se, mitä muut tekee?
Toisen lapsen saamista meillä harkittiin jo ennen kuin edes esikoinen oli antanut kuulua itsestään. Tietenkin sillä ajatuksella varustettuna, että ylipäätään saadaan lapsia, eli liikaa ei menty asioiden edelle. Eli kyllä sitä ehdittiin parissa-kolmessa vuodessa harkitsemaan ihan joka ikiseltä kannalta ennen kuin "annettiin lupa" tulla. Ja todella onnellisia oltiin siitä, että näin tapahtui. Tiedän sen, ettei kaikilla asiat mene yhtä jouhevasti. Miksi? No miksi ihmiset ylipäätään haluavat lapsia? Meidän kahdelle lapsellemme löytyy ihan varmasti ihan yhtä monta (hyvää) syytä, kuin teidän ainokaisellennekin. Toivottavasti osaat ajatella asiaa myös näin.
Meidän perheeseen kuuluu myös osansa hoitava isä, joka oli (jo esikoisen, mutta varsinkin) kuopuksen syntymän jälkeen ja on edelleen painonsa arvosta kultaa. Myös hän osallistuu lastenhoitoon ja heidän huomioimiseensa, kodinhoitoon yms. Toisissa perheissä asiat hoidetaan yhdessä
Ja nyt vielä järkytän maailmaasi; sisarukset (meidän perheessä) ovat todella tärkeitä toisilleen. Leikkikaveria ei tarvitse lähteä etsimään, mutta me vanhempina pidämme huolta siitä, että molemmille löytyy myös kahdenkeskistä aikaa ja huomiota.