Onko tuomittavaa jättää lapsi yöksi sairaalaan yksin???

  • Viestiketjun aloittaja no huh
  • Ensimmäinen viesti
no huh
4,5v lapsi, toimenpiteen jälkeen nukkunut lähes koko päivän, äiti ollut vierellä. Äiti ei saa sairaalassa nukuttua, joten aikoo kotiin yöksi, jotta jaksaa huomenna taas istua lapsen vierellä... Lapsen kanssa käyty läpi hälytyskelloasia yms.

Rehelliset vastaukset, kiitos!
 
on pakko
[QUOTE="vieras";25361361]No enpä ole moiseen törmännyt että olisi PAKKO jättää muutakun teho-osastolla..[/QUOTE]

syöpäosastoilla on pakko. Samoin oon kuullut, että joissain paikoissa on niin ahdasta, ettei sovi kuin toisen lapsen vanhempi yöpymään (jos huoneessa kaksi pikkupotilasta) tai jopa niin, ettei sovi kummankaan...

Lastenklinikan elinsiirto-osastolla ei ainakaan taida olla tilaa yhdellekään vanhemmalle.
 
---
syöpäosastoilla on pakko. Samoin oon kuullut, että joissain paikoissa on niin ahdasta, ettei sovi kuin toisen lapsen vanhempi yöpymään (jos huoneessa kaksi pikkupotilasta) tai jopa niin, ettei sovi kummankaan...

Lastenklinikan elinsiirto-osastolla ei ainakaan taida olla tilaa yhdellekään vanhemmalle.
Mun lapsi on ollut K10:llä eikä ollut pakko jättää yksin yöksi. Ja kyse oli jo isosta lapsesta.
 
"vieras"
Niinpä vaan mäkin jätin jokunen vuosi sitten silloin 5-vuotiaan sairaalaan yöksi, koko illan olin jo hänen kanssaan istunut päivystyksessä ja illalla klo 23 vihdoin päästiin osastolle. Lapselle jäätiin vielä virittelemään tippaa yms. Lähdin kotiin ja menin taas seuraavana aamuna klo 7 paikalle.

Mun mielestä tuossa ei ole mitään kummallista.
 
"ppp"
Ei vastasyntyneiden teholla eikä keskolassakaan saannut yötä olla. Halutaan taataa kaikille lapsille mahdollisimman rauhalliset unet. Vanhempia kun on monelaisia, on rauhallisia, mutta on myös hässätässiä.
 
"ppp"
Ei vastasyntyneiden teholla eikä keskolassakaan saannut yötä olla. Halutaan taataa kaikille lapsille mahdollisimman rauhalliset unet. Vanhempia kun on monelaisia, on rauhallisia, mutta on myös hässätässiä.
 
elämä vie
[QUOTE="vieras";25361361]No enpä ole moiseen törmännyt että olisi PAKKO jättää muutakun teho-osastolla..[/QUOTE]

veri- ja syöpäosastolla myös.
Toisaalta harvalla olisi mahdollisuus yöpyä niin pitkiä aikoja kuin hoidot vaativat.
 
"eräs"
nykyisessä työpaikassani saa TOINEN vanhemmista jäädä, mutta tietenkään pakko ei ole. Aiemmissa työpaikoissa eli lasten teholla ja syöpäosastolla ei saanut jäädä kumpikaan. Oman näkemykseni mukaan 4,5 vuotias on niin iso, että pärjää hyvin yön yksin sairaalassa. Lapset yleensä nukkuvat yönsä siellä hyvin, toisin kuin vanhemmat. Yökkönä mulle on ainakin ihan ok, vaikka vanhemmat eivät yöpyisikään. Jaksavat sitten paremmin päivän lapsen vieressä.
 
"vieras"
Miksei saa nukutuksi? Kuukausi sitten K6 valvoin itsekin yön kuunnellen yökköjen juoksentelua pienten vauvojen kanssa ja sain vain pari silmäystä nukutuksi, mutta kyllä sen seuraavan päivän jaksaa kyllä. Jos on yhdestä yöstä kyse niin todellakin jaksaa vanhempi lapsensa kanssa.

Jos pienempiä sisaruksia kotona äidin tarpeessa niin sitten miettisin uusiksi. Itse tosin jätin pullovauvan kotiin isän kanssa ja olin taaperon kanssa osastolla.
 
"vieras"
Kyllä useimpien osastojen toive yleensä on, että vanhemmat menisivät kotiin nukkumaan. Ihan tilan viemisen, häiritsemisen ja vaivan takia ja myös siksi, että jaksaisivat paremmin. Pitkään hoidossa olevien lapsien kohdalla tämä on itsestäänselvyys. 4,5-vuotias on jo niin iso, ettei tarvitse ajatella, että tulisi traumaa, jos on yön yksin.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
Heoi
Pitää ottaa kokonaistilanne huomioon. Jollekin kotona nukkuminen ja lapsen sairaalaan jättäminen sopii. Minä en pystyisi jättämään lasta sairaalaan, vaan tinkisin omasta unestani.
 
Ei se ole tuomittavaa..

Mä joskus jouduin jättää parin kk ikäisen tyttäreni,kun mentiin illalla kuumeen takia ja ottivat sisälle.
Mulla oli mukana silloin 5 vuotias tyttäreni ja en hänen kanssaan voinut jäädä,enkä olisi saanut hälle hoitajaa.
Eipä tullut kotona nukuttua yhtään koko yönä,kun pikkuista ajattelin.
 
"vieras"
Minä en omaani ole jättänyt yksin ja ollaan oltu paljon sairaalassa mutta kukin tyylillään enkä siitä ketään lähde arvostelemaan. Silloin tekee kyllä pahaa kun pienet vauvat itkee yöllä eikä se yks tai kaks yökköä ehdi niitä hyssyttään.
 
"tööt"
Mä olen ollut lasten kanssa sairaalassa yöt vain silloin, kun olen heitä vielä imettänyt, paitsi vastasyntyneitten teholla, muuten ovat olleet yöt yksin. Yksi lapsi oli 4- ja 8-vuotiaana muutaman yön sairaalassa, yksi oli vähän vajaa 2-vuotiaana viisi yötä. En mä nähnyt mitään syytä päivystää sairaalassa.
 
Minä en
oikeasti ole ikinä tajunnut, kun sanotaan, että vanhempi jaksaa paremmin, jos menee kotiin nukkumaan. Miten ihmeessä vanhempi, joka viipyy osastolla niin kauan, että lapsi nukahtaa, sen jälkeen lähtee, etsii autonsa, ajaa melkein 100 km, on kotona joskus yhdentoista aikaan, yrittää rauhoittua ajomatkan jälkeen, on huolesta ja ikävästä sairas, valvoo omassa sängyssään ja nousee kukonlaulun aikaan ylös, että ehtii ajaa sen 100 km ja etsiä parkkipaikan ennen kuin lapsi herää, jaksaa paremmin kuin vanhempi, joka oikaisee itsensä saman tien, kun lapsi nukahtaa ja nousee, kun lapsi herää?
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu
"äiti"
Minäkään en ole omaani jättänyt yksin yöksi sairaalaan, muuta kuin pikkuvauvana,jolloin oli tehohoidossa. Mutta en tuomitse ketään huonoksi äidiksi, jos jättää pakottavasta syystä.
 

Yhteistyössä