[QUOTE="hohhoijaa";25329100]Neith, sun asenteesi tökkii pahasti, vaikken itse hiihdäkään. Suurimman osan vuodestahan pururadat ovat muiden kuin hiihtäjien käytössä, joten sen, että ne muutaman kuukauden vuodesta on varattu pelkästään hiihtämiseen (ellei siis kävelyä siellä ole nimenomaisesti sallittu!), ei pitäisi olla ongelma. Turha selittää, ettei talveksi löydä muita kävely- tai juoksureittejä (talvisin myös meidän pikkukaupungissamme kaikki kolme pururataa on valjastettu hiihtäjien käyttöön).
Kohta varmaan pulkkailijat menevät omin luvin laskemaan hyppyrimäkien alastulorinteisiin, lapset leikkivät kesäisin pituushyppypaikoilla hiekkaleluineen ja auringonpalvojat kansoittavat korkeushyppypatjat, koska ne maksetaan verovaroin ja ovat kaikille tarkoitettuja paikkoja...:headwall:
Kävelytiet ovat asia erikseen, mielestäni niiden kohdalla on itsestään selvää, että niitä pitkin saa myös kävellä, vaikka latu menee vieressä. Mutta noilla pururadoilla, ellei sitä ole erikseen sallittu, ei saa.[/QUOTE]
ei mun asenne töki, mun mielestä kun sinne pururadalle mahtuu ihan kaikki (siis hiihtäjät ja lenkkeilijät, aikuiset osaa varmasti toisiaan väistää oli etenemismuoto mikä hyvänsä) ja taasen tuo kävelytiellä kulkeminen on täysin perusteltua niin rattaiden kuin pulkankin kanssa.
itse en hiihdä, mutta jos lapseni hiihtää ja ladulle haluaa niin aivan varmasti mä siinä vieressä kävelen, oli paikka mikä hyvänsä (ja toki me kohteliaasti väistämme kun tarvitsee)