Opelin omistajat /muuten autoista tietävät!

  • Viestiketjun aloittaja colt
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Voi helpostikin, mutta hinnasta tinkaisin vielä. 1,6-litrainen moottori ei ole mikään tykki tuon kokoiseen, eikä välttämättä taloudellisin valtatiellä ajettaessa, mutta mikäs siinä, jos ei ole kiire ohittelemaan. 1,8 voisi sopia paremminkin.

Jos ajat tuollaisia matkoja useammin, oletko laskenut kumpi tulee edullisemmaksi, bensa vai diesel? Diesel-autossa on sitten omat kommervenkkinsä bensa-autoon verrattuna.
 
ooppelikuski
Taloudellinen, hyvät turvallisuusvarusteet, sähköherkkuja, hyvä jousitus, tavallista paremmat ajo-ominaisuuet halvat vakuutukset, jne. Itsellä jo kolmas b-mallin vectra käytössä, eikä mitään elämää suurempaa vikaa ole ollut missään.
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja häpsinki;25165366:
Mitä ihmeen "kommervenkkejä" dieselautossa on ?
Tankataan bensa-asemalla, käynnistetään avaimella, ohjataan ratin ja polkimien avulla...
Lämpeäminen talvella, viimasuoja maskiin, talvilaadun tankkaaminen talvella (onko tarjolla ajoissa Etelä-Suomen asemilla), mahdollinen lisälaturin tarve, jne.
 
ooppelikuski
[QUOTE="mä";25165354]Lisäyksenä, että tuon ajan Vectrat olivat melko herkkiä ruostumaan, joten kannattaa tutkailla ajan kanssa päältä ja alta, löytyykö ruostekukkaa.[/QUOTE]

Tuon ikäiset juuri on niitä paremmin ruostesuojattuja, -99 vanhemmissa on kyllä ruostevikaa ja paljon.
 
ooppelikuski
[QUOTE="vieras";25165368]Perus opelistin puolustus. Elämää suuremmaksi viaksi tosin lasketaan vasta esim. auton räjähtäminen.[/QUOTE]

:D

Siis tottakai autoon kuin autoon tulee vikoja, tietenkin. Kuluvat osat kuluu, ja kuulukin kulua! Ensimmäisen pyöräytin katon kautta ympäri, toisen eteen ajoi kolmion takaa auto, nyt on kolmas käytössä ja hengissä olen.
 
ooppelikuski
Mutta ap:lle sanoisin että jos vectran haluat, niin osta isommalla koneella oleva, vähän ajettu ja paremmilla varusteilla oleva yksilö. Tässä tapauksessa pikkukoneisella karvalakkiversiolla on kyllä ylihintaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pyörät ne on lastenvaunussakin;25165401:
Mikäköhän se sitten "oikeaksi" autoksi luetaan?
"henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka määrättyyn erikoistehtävään valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, jossa on vähintään neljä pyörää tai telat ja jonka suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 25 kilometriä tunnissa."
Jos opelissa pysyy pyörät kiinni ja saat sillä nopeutta yli 25, niin kaippa se autoksi sittenkin luokitellaan. :kieh:
ei muuta kuin hitsaamalla varmistat ettei renkaat tipu vauhdissa ja tyrkkäät alamäkeen..
 
Jos ajaa pitempää matkaa päivittäin dieselillä, niin ei välttämättä tule sen halvemmaksi kuin bensakone.

Kuluvat osat kalliimpia ja diesel -autojen korjaukset maksaa enemmän.
Se tietysti sitten, että haluaako tankata kalliimpaa ja maksaa vähemmän osista, vai että tankata halvempaa ja jonkun osan rikkoutuessa maksaa enemmän.
 

Yhteistyössä