Hetki, kun tekisi mieli haihtua olemattomiin

"vieras"
Okei minun on pakko vähän ottaa sanoja takaisin. Jospa nainen todella oli niin vahvasti meikattu, että poika todella luuli, että oli pellenaama. Pahoittelen, jos näin oli.
 
IhQuuuuu
Täydellisten äitien täydelliset lapset eivät tietenkään mene laukomaan tuollaisia toisten ihmisten ulkonäöstä! Vai olisiko kyseessä kuitenkin se, että pääsitte taas Riepua mollaamaan oikein porukalla! Lapset on lapsia ja voivat möläytellä mitä mieleen juolahtaa, siitä ei tartte vetää mitään johtopäätöksiä Riepun kasvatusmetodeista.
 
vahvasti meikattu ja huonosti meikattu kaks eri asiaa?
No, jos multa kysytään, niin tää nainen oli kyllä sekä että.

Enkä mä usko, että viisivuotias ajatteli asiaa sillain negatiivisesti. Hän ehkä vain havaitsi ihmisen, jolla on pellemeikki ja ihmetteli sitten ääneen, että miksiköhän, kun pellevaatteita ei kuitenkaan ollut. Jotenkin en jaksa uskoa siihen, että poikani osaisi ajatella, että olipas rumasti meikattu, sanonpa jotakin ilkeää - etenkin, kun tietää varsin hyvin, että toisten ulkonäön (tai muutenkaan) arvosteleminen on ruma tapa.
 
[QUOTE="vieras";25067510]Ei minustakaan ole hauskaa, että äiti naureskelee hyväksyvästi, kun lapsi arvostelee muiden ulkonäköä.[/QUOTE]

Missäs mä sanoin, että hyväksyin tuon? Meinasin oikeasti kuolla häpeästä, vaikka tiedänkin, että lapseni ei tarkoittanut sillä pahaa.
 
Täydellisten äitien täydelliset lapset eivät tietenkään mene laukomaan tuollaisia toisten ihmisten ulkonäöstä! Vai olisiko kyseessä kuitenkin se, että pääsitte taas Riepua mollaamaan oikein porukalla! Lapset on lapsia ja voivat möläytellä mitä mieleen juolahtaa, siitä ei tartte vetää mitään johtopäätöksiä Riepun kasvatusmetodeista.
Tietenkin, siitähän tässä juuri on kyse.
 
ok, mà luulen silti ettà nainen oli sotkuisesti meikattu, esim telkkarissa ihmisillà on maksu kilon meikkikerros eikà voisi mitenkààn kuvitella pelleksi. kerrotko tarkemmin miten nainen oli meikattu (vaikkei se ehkà ole niin olennaista)
 
Onneks meidän lapset ei ole ikinä kommentoineet negatiivisesti kenenkään ulkonäköä tai olemusta. Kai nekin on sitten tollaja, kun eivät tajua kiinnittää negatiivistä huomiota ihmisten erilaisuuteen. Tai sitten heille on luonnollista, että erilaisia ihmisiä on olemassa, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.
Meinaaksä tosissasi, että jos viisivuotias lapsi näkee jonkun, jolla on hänen mielestään pellenaama, hän tajuaa ajatella sitä aikuisen näkökulmasta? Siis että se ei ole kauhean kivasti sanottu. Vai voisiko kuitenkin olla niin, että lapselle pellenaamasta tulee toisenlaisia assosiaatioita kuin aikuiselle?
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";25067488]Okei minun on pakko vähän ottaa sanoja takaisin. Jospa nainen todella oli niin vahvasti meikattu, että poika todella luuli, että oli pellenaama. Pahoittelen, jos näin oli.[/QUOTE]

Näin mä sen ajattelin.
 
ok, mà luulen silti ettà nainen oli sotkuisesti meikattu, esim telkkarissa ihmisillà on maksu kilon meikkikerros eikà voisi mitenkààn kuvitella pelleksi. kerrotko tarkemmin miten nainen oli meikattu (vaikkei se ehkà ole niin olennaista)
No siis sillä oli todella valkoinen naama, liian vaaleaa puuteria - paljon. Tulipunaiset huulet, ja sillain "kivasti" yli huulten rajojen vedetty. Silmät oli tosi mustaksi maalattu, ja koko komeuden kruunasivat sekä metrin mittaiset glitter-irtoripset, että sellaisiksi "klovnipalloiksi" laitettu poskipuna.
 
No onhan ihme ketju taas. Mun mielestäni tää tarina nyt meni niin, että poika laukaisi jotain mitä ei välttämättä olisi pitänyt, ja Riepua nolotti.
Ja käydään porukalla haukkumaan ja käyttäydytään huomattavasti huonommin. Aikuiset ihmiset.

On meidänkin tenavat sanoneet joskus jotain vastaavia juttuja, ja silloin siitä on lapselle opetettu että toisista ihmisistä ei saa arvostella isoon ääneen.
Tuskinpa Riepukaan taputti poikaa päälaelle ja kehui miten hienosti oli tehty.
 
nmm
Enkä mä usko, että viisivuotias ajatteli asiaa sillain negatiivisesti. Hän ehkä vain havaitsi ihmisen, jolla on pellemeikki ja ihmetteli sitten ääneen, että miksiköhän, kun pellevaatteita ei kuitenkaan ollut. Jotenkin en jaksa uskoa siihen, että poikani osaisi ajatella, että olipas rumasti meikattu, sanonpa jotakin ilkeää - etenkin, kun tietää varsin hyvin, että toisten ulkonäön (tai muutenkaan) arvosteleminen on ruma tapa.
No näin juuri.
 
[QUOTE="vieras";25067716]"Metrin" mittaiset glitterripset viittais johonkn polttari- tai vastaavaan meininkiin. Että ihan tarkoituksella vedetty överiksi.[/QUOTE]

Ehkä, en tiedä. Ihan hän näytti ruokakaupasta olevan tulossa, vaatteet arkiset.
 

Yhteistyössä