P
"Piika-äiti"
Vieras
Toi cokis joulupöydässä on kyllä ... hmm... hauska ajatus.
Teinit avartavat ajatuksia kummasti... Mutta onhan heidänkin saatava sanoa sanottavansa tarjoilujen suhteen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Toi cokis joulupöydässä on kyllä ... hmm... hauska ajatus.
No sano jo muuta. Suomalaisilla on niin raskaan dogmaattinen suhde alkoholiin, joko vedetään lärvit tai ollaan täysin ilman. Vuosia muualla Euroopassa asuneena ei voi kuin ihmetellä tätäkin aihetta.
Kattakaa nyt sitten vaan niitä maitoja ja cokiksia niihin joulupöytiinne, kun se viinilasillinen on niiiiin kauhistus.
No hohhoijaa. Minä voisin sanoa, että taas tätäVaikka ketjuun suurin osa vastaisi, että otan lasin viiniä tai pari lasia terästettyä glögiä, niin aina paikalle osuu joku jonka mielestä ne kaksi absoa vastaajaa on jotenkin dogmaattisia.
Hupaisaa.
Mä kyllä väitän että tällä palstalla on aina joulun alla monta kiertävää ketjua siitä kuin lapsille kuuluu alkoholiton joulu.
No hohhoijaa. Minä voisin sanoa, että taas tätäVaikka ketjuun suurin osa vastaisi, että otan lasin viiniä tai pari lasia terästettyä glögiä, niin aina paikalle osuu joku jonka mielestä ne kaksi absoa vastaajaa on jotenkin dogmaattisia.
Hupaisaa.
Mä kyllä väitän että tällä palstalla on aina joulun alla monta kiertävää ketjua siitä kuin lapsille kuuluu alkoholiton joulu.
Kommenttini oli ap:lle, jonka asenne oli kovin periaatteellinen - vai eikö sinusta?
Yleensäkin absolutismi ON dogmaattista, ihan sama onko kyseessä yksi vai kymmenen henkilöä.
Pointtini oli, että Keski-Euroopassa kukaan ei miettisi tällaista kysymystä. Mutta kyllähän tästä ketjusta tosiaan näkee, että hyvin on viinikulttuuri jo Suomeenkin löytänyt.
Ei meitä kiinnosta, mitä siellä Keski-Euroopassa ajatellaan, kun siellä jo lähtökohdat on ihan erilaisia ihan asenteesta lähtien.
Mutta vertaile toki, vaikka aikasi kuluksi.
Eikä siinäkään mitään vikaa ole. Parempi sellainen, kuin humalahakuinen juominen. Siis jos nuo kaksi olisivat ainoita vaihtoehtoja.
Suomessa ollaan kieroja, kun myös absolutismi nähdään pahana asiana.
Ihanko totta annatte teinien juoda sitä mitä haluavat juhlassa, tai miksei arjessakin? Mä en ainakaan antaisi kokikselle tilaa ruokapöytään oli sitten ruokana makaronilaatikko tai juhlaruoka. Toki sallisin sen juomisen satunnaisesti enkä kieltäisi ostamista kotiin mutta ei se minusta kuulu ruokapöytään ellei sitten ruokailla mäkkärissä.
Ei meitä kiinnosta, mitä siellä Keski-Euroopassa ajatellaan, kun siellä jo lähtökohdat on ihan erilaisia ihan asenteesta lähtien.
Alkuperäinen kirjoittaja alkoholistin tytär;25040093:Meillä jää alkoholipitoiset juomat viiniin ja sitäkin on vain ruokapöydässä. Joskus joku on tuonut mukanaan likööripullon tai terästettyä glögiä, mutta sitä otetaan vain pieni hömpsy. Eli ei jouluna olla huppelissa. Eikä kyllä muulloinkaan lasten aikana.
Oma isäni pilasi monet joulut. Sammui mun joululahjojen päälle, kuusen viereen ja kerran alkoi ryyppäämään joulupukin kanssaJos äiti yritti puuttua asiaan, oli hänen silmä musta tai huuli auki. En koskaan voisi pilata lasteni joulua samalla tavoin.
Mä taas en yhtään ymmärrä että MIKSEI niitä teinejä voisi huomioida? Ei arkiruokailussa, mutta varsinkin jouluna. Se kun on meidän jokaisen juhla ja perhejuhla. Mun mielestä on ihanaa jos ja kun silloin koitetaan jokaisen toiveita huomioida. Saattaa olla että mulla on liian löysä nuttura, mutta mä todellakin pidän enemmän paheksuttavana sitä, että nuorison tahto jyrätään kuin sitä, että pöydästä löytyy hienon viinin lisäksi vähemmän hienoa cokista.