Kanarialle tammi-helmikuussa?

• Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa kanarialle
  • Ensimmäinen viesti
Itse olen ollut kanarialla Puerto Ricossa Tammikuussa ja oli todella lämmintä 26-30 astetta. Lasten kanssa oli oikein mukava matka ja tuo Puerto rico oli toooodella hyvä paikka. Olen matkustellut paljon, mutta tuo kanaria ihan yllätti, vaikka olin siellä aikaisemminkin käynyt. Tosin ilman lapsia.

ap -
Ei mitään hurjan vauhdikasta meininkiä tarvitse olla, kaksi 3-kymppistä naikkosta lähdössä. Lepoloma ennemmin kuin aktiivista liikkumista tms. Puerto Rico taitaa olla ns. aurinkovarmin kohde talvella?

:-)
Itse olen ollut kanarialla Puerto Ricossa Tammikuussa ja oli todella lämmintä 26-30 astetta.
Itsekin tänään alkanut miettiä tammikuuksi parin viikon matkaa. Joko Egyptiin tai Kanarialle.

Onko minkälainen mesta tuo Puerto Rico? Onko hirveästi ihmisiä? Oletettavasti.
Onko minkälainen ranta? Voiko verrata thaikkujen rantoihin? On kuulemma suht vuoristoista?

Entä onko kuinka kallista, samaa hintatasoa kuin Suomessa?

"mie"
Me oltiin teneriffalla tammikuun viimeinen viikko ja mulle oli pettymys kun oli niin viileetä. Ei todellakaan tehnyt mieli ottaa aurinkoa, max 20 astetta taisi olla. Meillä oli pieniä lapsia, että niiden kannalta oli kiva kun ei ollut liian kuuma, mutta ei kyllä toiste mennä samaan paikkaan samaan aikaan.

:-)
[QUOTE="aloittaja";24933527]Olen niin nynny etten taitaisi uskaltaa lähteä Egyptiin. Olen viettänyt kaksi kertaa Sharmissa aivan ihanan loman (n.5v sitten viimeksi), mutta nyt on ollut niin levotonta Välimeren rannikolla..[/QUOTE]

Juu, sama vika :D Plus että olen kuullut että siellä on aivan kamalaa heti turistialueiden ulkopuolella. Slummeja, likaa ja kurjuutta.
Thaikuis tuli viime talvena pyörittyä aika paljon niillä köyhillä alueilla, ja nyt tekis mieli olla turvallisella ja siistillä turistilomalla :D

Itsekin tänään alkanut miettiä tammikuuksi parin viikon matkaa. Joko Egyptiin tai Kanarialle.

Onko minkälainen mesta tuo Puerto Rico? Onko hirveästi ihmisiä? Oletettavasti.
Onko minkälainen ranta? Voiko verrata thaikkujen rantoihin? On kuulemma suht vuoristoista?

Entä onko kuinka kallista, samaa hintatasoa kuin Suomessa?
Meillä oli all inclusive-hotelli Riu Vistamar ja voin kyllä suositella. Oli niin hyvät ruoat ja seisovat pöydät ja palvelu kuin vain voi olla!!! Oli niin täydellinen lepoloma.

Vuoristoinen on ja ranta kiva ja suojaisa. maisemat mahtavat ja liikkuvalle ihmiselle paljon käveltävää ja katseltavaa. Hinnat on suomen hintoja vastaavat. Ainakin rannassa. Varmaan edullisemmat muualla. Me ei kyllä käyty syömässä ulkona kun tuo hotelli tarjonta oli niin mahtava. Taksit, bussit ym. edullisia. Laukkuja ym. tuliastavaraa sai edullisesti.

Ihmisiä ei ollut mitenkään erityisen paljon. rannalla mahtui hyvin ottamaan aurinkoa eikä ollut tungosta ( kuten joissakin paikoissa ) eikä tarvinnut kiirehtiä varaamaan paikaa tyyliin aamuvarhaisella :)

Thaikuissa en ole käynyt ja ei varmaan voi verrata thaikkuihin, mutta hyvä ranta oli ja puhdas.

Tykkäsin TODELLA paljon ja menemme vielä uudestaan tulevaisuudessa tuohon samaan hotelliin ja samaan paikkaan.

"tööt"
Alkuperäinen kirjoittaja jörnijä;24934311:
Playa del Ingles ja nakurannat. Tietty teillä tekee mieli nähdä miltä näyttää 50 v mies nakuna.
Inglesin nakuranta oli kyllä huippu. Käytiin miehen kans siellä lähes päivittäin! Mahtavaa oli mennä tilaamaan olutta baaritiskiltä ilman rihman kiertämää :D

Puerto rico on aurinkovarmin paikka ja erityisesti jo helmikuussa pitäis päästä lähelle 25 astetta. Ingles on ehkä vähän koleampi ja epävakaampi, illalla tarvii varmasti pitkähihaista jne.

Yhteistyössä