Paras ikinä näkemäsi elokuva?

  • Viestiketjun aloittaja parasta
  • Ensimmäinen viesti
"mama"
the Notebook oli ainakin todella ihana ja koskettava elokuva <3 "Kauneimpia rakkaustarinoita, joka saa katsojan 90 %:n varmuudella itkemään." http://www.leffatykki.com/elokuva/notebook-the-rakkauden-sivut
 
"netta"
Tää on vaikea, koska lapsena joku lastenelokuva oli paras ikinä... Lassie palaa kotiin (tai joku sellainen), kosketti syvältä ja oli ihana!

Nuorena olin tosi kiinnostunu Amerikan alkuperäiskansoista ja Tanssii susien kanssa iski suoraan sydämeen.

Jossain vaiheessa toisen maailmansodan tapahtumat oli kiinnostuksen kohteena, Scindlerin lista itketti ja kosketti.

Näitä on paljon... eri elämänvaiheessa eri leffat tuntuu parhailta ikinä. :)
 
Ken guru
Tosi vaikea sanoa, mutta tuli tosta Giasta mieleen, että tämä oli mun mielestä hyvä:

Changeling – vaihdokas, Angelina Jollien elokuva siis myös.

Mutta en nyt edes muista mitä kaikkea oon nähnyt, ja mun mielestä paras elokuva pitäis "valita" eri kategorioista. Eli kauhusta yks...jne.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Miä;24882690:
Just katsoin tämän ja tuli helvetin tyhmä olo kun en ymmärtänyt sen hienoutta :D Kaikki hehkuttaa sitä eikä tuo miusta ollut kovin erikoinen, hyvä kyllä mutta ei kummempi..
Sama juttu. On meidän perheessäkin kehulistan kärjessä, mutta itselle ei ole sen hienous auennut.

Hitchcockit on kyllä myös mun mielestä hyviä.
 
"hmm"
En ole nähnyt hirveästi elokuvia, mutta näkemistäni minua ovat koskettaneet erityisen paljon

1. Brokeback Mountain

2. American Beauty

3. Head in the Clouds

Hienoja ja hyviä elokuvia ovat myös Taru Sormusten herrasta -trilogia ja Tähtien sota -elokuvat
 
Ei tuu mitään mieleen. Olen pilannut kaikki leffat katsomalla ne monia kertoja uudelleen ja ei ne sitten kohta enää tunnu missään.
 
"Juu"
Minulla on monta leffaa, haittaako jos listaan useamman :D
Leijonakuningas, Notre Damen kellonsoittaja (pidän kovasti piirretyistä), Titanic, Taru sormusten herrasta-trilogia, Donnie Darko (kertoo skitsofreniaa sairastavasta teinipojasta) , Little Miss Sunshine (kertoo pikkutytöstä joka lähtee perheensä kanssa pitkälle automatkalle kohti lasten kauneuskilpailua).
Ja Hachiko Monogatari. Nyt tuli tosiaan se uusi Hachiko-leffa mutta siitä en tykännyt, tuo alkuperäinen japanilainen on IHANA! Ja Marley ja Minä on myös hyvä. Kirjanakin.
 
Parhainta on kyllä aivan mahdoton sanoa.. Yksi suosikkini, joka helposti kestää muutaman katselukerran on pan's labyrinth.
Juonesta en kirjoita muuta kuin sen, että elokuva on hurjan raadollinen, kauhea ja samaan aikaan aivan älyttömän kaunis.
 

Yhteistyössä