"raskausoire"-ketju

Moikka,
mä niin tunnistan itseni teidän kertomuksista. Ovulaatio oli vajaa viikko sitten ja peittoa heilutettii reippaasti. Nyt jo muka tunnen kaiken maailman tuntemuksia raskana olosta. Nännit on kipeät ja pieniä vihlasuja alavatsassa. Uskon kyllä, että kuvittelen vain kaikki oireet. Eihän oireet voin näin nopeasti alkaa, eihän?
Meillä on yritstä takana 9kk ja joka kuukausi olen löytänyt itseni vessasta negatiivinen testi kädessä ja kyynel silmäkulmassa.
Alkaa jo usko hiipua, kun kaikki ne muut tulee niin helposti raskaaksi. Mutta onneksi meitä on näköjään muitakin jännittämässä plussan puolesta :)
 
tirriäine ja nellielli; paaaaaaaaaaaaaaaaaaljon plussatuulia!!!!!!! Toivon että ois tärpänny!!

merinorsu, mä en oo hyvä vastaamaan, että miten nopeesti oireet vois alkaa.. (Koska itsellehän ne alkaa joka kuussa, vaikka ei olis ollut ovulaatiota tai seksiä.. :ashamed: ) On tuo ihmismieli kummallinen juttu :D Mutta kaippa ne oireet alkaa yleensä aikasintaan kun menkat on vähän myöhässä. Tosin, kai se riippuu millon se hedelmöittyminen on tapahtunut.. Mene ja tiedä! Eipä musta paljon apua ollut, sori :D Mutta PALJON tsemppiä sulle ja toivotaav, että noi olis oikeita raskausoireita!! :flower:

Ja omia juttuja; thank god toi ovis nyt oli ja meni, karmee stressi tosiaan oli. Nyt voin sitten hetken aikaa hengähtää ennenkun alkaa (kahta kauheempi) stressaaminen; oonkoenköoonkoenköooraskaana............ sitä odotellessa.
 
Mä alan jo tuntemaan itseni ihan sekopäiseksi, kun olen aivan varma raskautumisestani ja taas toisena hetkenä en. Kyllä naisena oleminen on vaikeaa. Melkein viikko täytyy jaksaa tätä, ollakko vai eikö olla showta :) En millään malttaisi odottaa , koska muutekin olen kaikki-mulle-nyt-heti- ihminen. Pakko se on jaksaa ja kuvitella tai kestää näitä oireita.
Eilen kyllä huomasin,että rinnat olivat oikeasti tosi arat ja on vieläkin (enkä ollut tunti tolkulla räplänyt niitä). Tänään on ollut ihmeellistä kipua vatsassa. Vähän menkkamaista,mutta kuitenkin hieman viiltävämpää.
Huoh, jospa nyt kasaisi ajatukset ja keskittyisi johonkin ihan muuhun kuin itsensä tutkiskeluun :)
 
merinorsu ihan samoja fiiliksiä täällä! :) Toisena hetkenä oon ihan sataprosenttisen varma, et oon raskaana ja hetken päästä en oo..suurimman osan ajasta en oo varma..ja se on hyvä, ettei tipu sit korkeelta kun/jos menkat alkaa..koska ei tosiaan oo mitään sen kummempia oireita ollu..ne nännit oli kipeenä tossa viikonloppuna, mut tuntuu, ettei ne enää oikeestaan oo..et siinä meni sekin oire.. :/ ja tiedä sit oliko se nännien arkuus mun mielikuvituksen tuotetta..kai sitä voi ajattelemalla saada itelleen vaikka mitä oireita! aargh.. :D
 
Mustakin tuntuu,että saan itselleni ihan mitä tahansa oireita vain ja ainoastaan kuvittelemalla. On se kummallista miten ihmismieli voi olla näin ihmeellinen. Totta se on,että jos tippuu, niin ei tipu korkealta, koska koko ajan takaraivossa on aavistus, että ei se taaskaan tärppää.
yököttävän olon saa itselleen äärimmäisen helposti ja sitten on kiva ajatella, että se on muka raskuatumisen aiheuttamaa :) jotenkin en jaksa edes uskoa,että oireet tulevat edes näin pian.
Nellielli; milloin sulla on testailu ajankohtasta?
 
merinorsu Juu, siis yököttävän olonkin saa kuvittelemalla..kumma juttu.. :) vaikka siis maanantaina mulla oikeesti meinas oksennus tulla ku söin hunajamarinoitua kanaa..se on yleensä mun herkkua, mut nyt se on alkanu tökkiin ja pelkkä hajukin kuvotti..kuvittelin heti, et olis raskausoire, mut enpä usko..ei vaan taida enää maistua se sit.. tiedä sit.. :) Mut siis mulla on nyt tänään menossa joko kp25 tai kp32..ku mulla on sellanen tilanne, et keskenmenon jälkeen on tullut nyt yhdet menkat niin, että ensin tuli ihan normaalit menkat, kesti 4 päivää (niin ku normaalistikin)..no, sit oli kolme vuodotonta päivää ja alkoikin uudestaan menkat ja kesti taas sen neljä päivää..et mä en tiedä kummista menkoista ny lasken, joten seuraan molempia kiertopäiviä.. :D ja siis ekan testini tein jo lauantaina aamulla, mut negaahan se näytti..ei siis mitään hajua, koska vois oikeesti olla ees menkat tulossa! Kroppa viä ihan sekaisin.. :|
 
Hieman taas päivitän tänne oireitani. Kolmena päivänä on keskellä päivää alkanut ihmeellinen päänsärky. Se kestää vajaan tunnin ja menee ohi ilman särkylääkettä. Myös on tullut ihan hulluja hajuja nenään. Jumpalla alkoi ällöttämään ihan mielettömästi, kun joku haisi kamalasti hielle. Kyllähän sielä normaalistikin haisee hiki,mutta nyt se oli oikein pistävän hirveä.
Vatsa on ihan turvoksissa ja sitä nippailee silloin tällöin. Ei oikein missään erikoisissa tilanteissa vaan aina joskus. Tunteet ovat aika pinnassa. Jossain vaiheessa olen ihan tuhannen varma siitä,että olen raskaana ja muutaman minuutin päästä vaivun jo epätoivoon,etten ikinä saa lasta.
Päivän aikana tulee hetkiä, jolloin en saa mitään aikaiseksi ja hetkiä jolloin haluan siivota koko talon :)
Vielä muutama päivä jännäiltävää.
 
Kirjoittelin jo tuonne toiseen keskusteluun asiasta mutta edelleen jotenkin kaivaa mieltä tämä asia. En tiedä missä vaiheessa voisin tehdä testin ja edes onko aihetta testailuun...

Mutta siis söin minipillereitä (Cerazette) 19 päivää kunnes paloi pinna oireisiin ja lopetin kuus päivää sitten. Päätettiin jättää ehkäisy kokonaan pois, tulee jos on tullakseen. Olen nyt "oireillut" eri tavoin muutaman päivän ajan esim. jäätävä väsymys yhtäkkiä, vessassa ravailu varsinkin yöllä ja tänään päivällä se on lisääntynyt mahottomasti, iltaisin tutisen kahden peiton alla kun mies nukkuu peitoitta makoisasti ja tottakai nämä ihanan ihanat mielialojen heilumiset. :) Nyt on myös eilisestä lähtien nippaillut oudosti alavatsasta, vuorotellen oikealta ja vasemmalta. Viime yönä sattui pirusti vasemmalle puolelle kun asentoa vaihtoi.

Mutta kuitenkin niukan niukan niukat menkat alkoi eilen valuen pienenä liruna kuukupin pohjalle. On olo että ei oo mahollista mutta sitten tulee mitä jos... Raskaus olisi varmasti tapahtunu pillereiden aikana koska ilman ehkäisyä on oltu niin hetki. Mutta sitten on nämä menkat tai "menkat".

Pää on sekaisin että mitä tässä pitäis tehä? Koska tehä testi? Oottaa jos "oireet" häviävät?
 
zuupp: Kovin kuulostaa hankalata tuo sinun tilanne :) ehkä mä odottelisin viikon verran ja tekisin sit testin. Jos oireet paljonkin vahvistuvat niin sit aikaisemmin. Mulla varmaan menisi hermot tuollaisessa tilanteessa jos pitäisi kuukausi odottaa seuraavia menkkoja :) Nyt tämä vajaan viikon odottaminenkin raastaa mieltä.
Mua on palellut eilisestä asti ihan hullun paljon ja yöllä asentoa muuttaessa vihlaisi kovasti vasemmalta puolelta.
 
zuupp Mulla ollu kans cerazettet käytössä aikanaan ja kun ne lopetin, niin mulle tuli samantien raskausoireet..tissit tosi kipeeks jne..mulla ei ollu ikinä ennen ollu sellaisia tuntemuksia, mut ne meni ohi..mulla ei kyl ollu mitään tollaisia mahakipuja muistaakseni, et voihan se olla, et oot raskaana! Odottaisin kans vielä hetken ennen ku rupeet tekeen testiä..koskaan ei tiedä, jos ne oireet menee ohi..vaikka ethän sä kai mitään siinä häviä, jos vähän testailetkin! :)
 
Kiitoksia Merinorsu ja Nellielli!

Kyllä tässä alkaa pää posahtamaa; juupas-eipäs-leikit ei ole ikinä ollut mieleen. Olisin melko varma raskaudesta jos näitä menkkoja ei olisi tullut. Nyt on koko ajan päässä vaan ajatus "onko tämä oire? Jos on niin menkoista vai jostain muusta?" Toisaalta elämässä on sen verran monet menkat ollut että tiedän kuinka homma toimii mutta sitten ne pillerit sekottaa elämää.

Mutta testailen tuossa ens viikon loppupuolella jos meno ei ala rauhottumaan. Kyljellään ollessa viime iltana tuntui tosi pahalta ja päätä särki pitkin päivää. Jotenkin on ruokahalukin menny vaikka normaalisti menkkojen aikana asun jääkaapissa.

Mutta mielen rauhaa kaikille! Hyvää kannattaa odottaa :)
 
Pakko tulla päivittämään tilannetta...

Luulin että oireet olisi vähän rauhottumaan päin ja oli ajatus että vaan menkoista ne johtui mutta nyt kun aloin tossa touhuta niin huomasin nopeiden liikkeiden tuntuvan alavatsalla. Ei kauheana kipuna, mutta kuitenkin muistuttaa olemassa olostaan. Lisäksi siivotessa alkoi alaselkää särkeä. Edelleenkin miehen iloksi mielialat ovat niin hankalat ennustaa että riitoja kehitän mistä tahansa ja itken ilman mitään syytä. Tuijottelin ulos ja vaan kyyneleet alkoi valua. On se ihanaa olla nainen!
 
Mukava lukea, että muillakin on "oireita", mutta valitettavasti ne tuntuu vaan olevan omia kuvitelmia..

Itse en tiedä kuvittelenko vai enko, mutta viimme viikolla totesin yks päivä, että oli veristävuotoa tullut, mutta vain vähän ja siitähän riemu päässä synty kun heti olin sitä mieltä et kiinnittymisestä johtuvaa.. En tiedä oliko vai ei..
Terolut kuurien aikana kierto 26päivää ja nyt on menkat jääny eiliseltä ja tältä päivältä.. Ja laitoinkin yhteen keskusteluun että tein tänää iltapäivällä testin mutta näytti negaa.. Eli nyt odottelen vielä pari päivää ja teen uuden testin..
Vatsaa on välillä kipuillu, mut se menee aina ohi. Mitää pahaaoloa, ei ole ollut eikä rinnatkaan ole kipeät..
Kunpa vain olis seuraava testi positiivinen..
 
Oi, tää on kyllä just kuin mulle tehty ketju! Eli uusi "raskausoireilija" ilmoittautuu.

Miehen kans ei oikeastaan (ääneen ainakaan) yritetä edes. Mutta meillä lasketaan varmoja päiviä, ja viimeisen muutaman kierron ajan miehelle on ollut aika yks ja lysti että onko "turvallista" vai ei. (Itse oon enemmän tai vähemmän salaisesti vauvakuumeillut jo vuoden.) Ja kuten arvata saattaa, jokainen kierto, jossa raskautumisen mahdollisuus on ollut, on aiheuttanut oireita ihan laidasta laitaan. :ashamed: Mun bravuuri on kuitenki selkeästi äklötys/heikotus, jota esiintyy ainoastaan niissä kierroissa jolloin ois raskausmahis ollut. Muihin oireisiin lukeutuu nää perinteiset nippailut ja vihlonnat vatsassa, palelu, tukkoisuus jne.

Aattelin tulla tänne oireilemaan, koska tässä kierrossa (nyt dpo -1 tai 0) on taas vaihteeksi raskaus mahdollinen. Mikä siis tarkoittaa väistämättä oireiden kirjoa, riippumatta lopputuloksesta.
 
Minä täällä taas hei! Häiriköin ihmisiä oikein urakalla...

Mutta onko kukaan "oireillut" tai oireillut sillä että sääriä särkisi? Tänään nimittäin niitäkin alkoi jomottaa. Selkää särkee taas näin iltasella. Selkähieronta kelpais!

Tää "oireilu" on kyllä kaikista rankinta!

edit// Tein apteekin oman testin tuossa eilen ja näytti negaa. Aamulla menin vessaan ja olin unohtanu testin siihen pesukoneen päälle ja "roskishaamuhan" siellä mua odotti. Onko kellään kokemusta apteekin oman roskishaamuista?
no mutta eipä tässä auta muu kuin odotella keskiviikkoon asti. Ehkä en vain "oireilekkaan" vai ne on ihan todellisia... :>
 
Viimeksi muokattu:
Minä lukeudun tähän joukkoon ehdottomasti! :D Ja juurikin varsinkin niissä kierroissa missä raskautuminen olisi kaikkein todennäköisintä, oireet ovat pahimmat, riippumatta lopputuloksesta.. Liekkö sitten aina omaa mielikuvituksen tuotetta vai mitä, kun tänään negan testanneena osa oireista hävisi, sitä ennen olin melkein 100% varma että nyt tärppäs, tunnistin ne oireet niin selkeästi mitä ei aiemmin ole ollut.. Jatkuu osa niistä vieläkin, tuhrutteluvuoto alkoi kyllä pikkusen jo tänään, en uskalla kyllä todellakaan toivoa että siellä silti jotain olisi, vaikka roskishaamun itsekin menin (hölmönä) bongaamaan.. Nii ja mulla ei ollut apteekin oma- testi vaan first signal, on mulla se apteekin omakin tuolla kaapissa odottamassa! :D Oon vaan nii pelokas aina testaamaan että en yleensä edes uskalla, tänään oli pakko kun ne oireet oli NIIN selkeät.
 
Taidanpa liittyä joukkoonne...ainakin tän kierron ajaksi. Takana lapsettomuutta yli 8 vuotta. Vuosi sitten tokasta ja neljännestä clomi kierrosta tärppi,molemmat kemiallisia :( Sen jälkeen ei mitään..
Eka IVF tehtiin syyskuussa,sekin meni metsään,ei saatu yhtään munasolua :(

Siitä toivottu nyt ja luomu-ihmettä tässä toiveillaan. Oltiin viime viikonloppuna miehen kanssa kylpylässä rentoutumassa ja nauttimassa toisistamme :p
Peittoja heiluteltiin aktiivisesti ja tunsinkin samaisen viikonlopun aikaan oviskipuja.
Toiveet luomusti raskautumisesta olen haudannu jo kauan sitten,mutta niimpä vaan taas toiveet nousee,kun ovis ja pupuilu sattui samalle ajankohdalle ;)

Viikon alussa,ehkä keskiviikkona,eli DPO 5 huomasin oireita. Valkovuotoo kuin hanasta, oksennus millin päässä. Samaan aikaan iski hillitön väsymys,voisin nukkua koko ajan. Ilmavaivat olivat ihan ekat "oireet" :ashamed: Tissit on kylläkin ihan normaalit : /
Iltaisin palelee ihan hurjana! Mies tarkenee ilman paitaa,mulla kaksi paitaa,fleece-takki,sukat ja viltti,hrrr..

Tuosta pahasta olosta tajusin ruveta taas toivomaan tärppiä.

Nyt siis menossa kp 17/22-27 ja DPO 8-9 . Saapa nähdä! :popcorn:
 
Heippa ja tervetuloa uusille oireilijoille! Vaikka itsekin olen vasta ihan uusi :D

Täällä keksitään oireita jo ennen kuin ne olisi mahdollisia, joten rupesin tässä miettimään, voisinko oirehtia "raskausoireilla" oviksen aikaan? On kai sitä hullumpaakin kuultu. En nyt sitten lähtenyt tikuttamaan oviksia vielä tässä kuussa, mutta ensi kuussa voisi kokeilla, jotta tunnistaisi sen. Nyt siis alkoi taas se tissien aristus. No, tulipahan sitten sattumalta harrastettua ihan oikeaan aikaan seksiäkin, jos tämä nyt ovis on. Ja eikun jännittämään, mitä oireita tällä kertaa keksin :D
 
Huomenta ja heipat kaikille! :wave:

itse olen käsittänyt sen oireilun myöskin niin että jos toivoo oikein kovasti lasta ja haluaa ja tahtoo, keho alkaa kehittämään valeraskaus-oireita, niinkuin itselle esim. viime kierrossa luultavasti kävi, oon varma siitä, nyt siis kp 3. Koska periaatteessa raskauoireitahan voi rueta tuntemaan vasta kiinnittymisen aikoihin, koska sillonhan sitä raskaushormonia alkaa erittyä? Korjatkaa jos menee ihan metsään.. :D
 
Hei kaikille uusille! :wave:

Itellä alkoikin sit menkat eilen..joten tänään kp2.. :( No, eteenpäin vaan taas! Kohti seuraavien menkkojen alkua ja mahdollista oireilua! :) Nyt vaan tikuttamaan ahkerasti, että se ovis löytyy ja tulee hyödynnettyä kunnolla! :)

Little precious Ihan oikeessa oot siinä, et kyl nainen saa kehitettyä itelleen oireita ihan kuinka paljon haluaa pelkästään toivomalla lasta kauheesti! :) Toivotaan, et täällä ne ihmisten oireet oikeesti olis niitä oikeita raskausoireita ja kaikille pärähtäis mahdollisimman pian plussa testiin! :)

Ja roskishaamuista sen verran, että voivat kyllä merkata, että olis raskautta..riippuu kai vähän millä testillä tehnyt..mut siis mun kaverille oli ihan lääkärissä kysytty, et oliko se tarkistanu roskishaamun, kun oli viimeks testannu (kun oli siis näyttäny negaa).. eli kai siinä jotain perää on.. :)
 
Heippa vaan ja tervetuloa uudet!

Oon lueskellu teidän kirjotuksia, itse hieman hiljaiseloa vietellyt.. On ollut niin kireistä ym että (onneksi) ei ole pahemmin kerenny miettiä että missä mennään..

Mutta nyt sitten, kp 26/28-31 ja ARGH. Oon tehny jo 2 testiä :ashamed:, viimesimmän tänä aamuna. Ja selkeitä negoja siis. Ja nyt mulla on niiiiin semmonen olo, että EN ole raskaana. Ei oireita (korkeintaan ihan ministi välillä menkkaoireita) ja pinna hiton kireellä kun on kaikkee scheissee ja mä en jaksa tätä nyt yhtään. :( Odotan siis menkkoja alkavaksi parin pvän päästä (ja jos ei jostain syystä ala, niin testaan vasta aikasintaan viikonloppuna!!) Ens kuussa en tikuttele ovista, enkä elättele turhia toiveita.

Että tosi positiivisella asenteella täällä oon........ :LOL: But no can do. Mie en nyt jaksa.
 
Ite oon nyt yhden roskishaamun ja negan saanut. Siltikään olo ei helpota. Alavatsaa nipistelee välillä ja selkä on kipeä tuon tuosta. Rinnatkin tuntuu jotenkin painavemmilta ja nännit mäyttää isontuneiöta. Lisäksi tuo alapääkään ei tunnu omalta. Tiiä sitten pitäskö terveyskeskukseen raahautua tekemään verikoe jos homma ei ota rauhoittuakseen :)
 
Äääh. Mä tartten ny apua! :D
Synnytin vähän päälle 3kk sitten, eikä ensimmäisiä kuukautisia ole vielä tullut.
Ehkäisy on ollut miehen kanssa "vähän" hakusessa, mutta se ei ole menoa haitannut :D
Nyt sitten viime viikolla tuli pientä veri tuhrua, jota kesti noin 4pv.. (ja sitä tuli todella vähän)
Nyt on sitten kolmatta päivää alavatsa kipeä. Tuntuu jatkuvasta pieniä kipuaaltoja ja kuumotusta. Eilen testasin normaalilla raskaustestillä, mutta se näytti negatiivista. Päätin sitten äsken kokeilla ovistestiä, ja siihen pärähti kontrolliviivan viereen tummempi testiviiva. En ole eläissäni ikinä tuntenut ovista, joten tuntuu omituiselta, jos tämä on ovulaatio. Mielipiteitä kellään? hjelp! :D Mulla sekoo pää ihan just. Tilasin eilen netistä erittäin herkkiä raskaustestejä, ja niitä nyt odottelen..
 

Yhteistyössä