Miksi ihmeessä ostatte lapsillenne vain vettähylkivän talvihaalarin? En ymmärrä..

  • Viestiketjun aloittaja "toppis"
  • Ensimmäinen viesti
Mä suosin vedenkestäviä, mutta kyllä mä ennemmin silti ottasin vettähylkivän Remun, kuin vedenkestävän KappAhllin puvun.

Mulla on valitettavan huonoja kokemuksia näistä halpisvaateketjujen ulkovaatteista, joten jos meille tulisi vain yksi puku, se ei misään nimessä olisi KappAhl, Seppälä, H&M tms.

KappAhllin puku pitää tosiaan enemmän vettä, kuin se linkitetty Remu, mutta kaikilta muilta osin se Remu on mielestäni parempi. Ja koska siinä Remun puvussa nyt kuitenkin on teipattu peppusauma, se kestänee vettä sen, minkä pitääkin kestää.
 
hmmmm
Tätä argumenttia jo odotinkin. "itselläni ei koskaan mitään vedenpitäviä ollut ja hyvin pärjäsin"-
MIKSI palata 80-luvulle, nyt kun kuitenkin vedenkestävät vaatteet on jo keksitty??
(pudistaa päätään...ei ymmärrä ei...)
no mä en ole nähnyt tarpeelliseksi ostaa, hyvin on kastumatta pärjätty näillä lassien peruspuvuilla. tuo koululainen nyt ei kovin usein missään lätäköissä ole ollut, mutta tarvittaessa hänellekkin vielä kurikset löytyy kaapista.

onko se niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät koe tarpeelliseksi vedenpitäviä vaatteita?

en minäkään kyseinalasta sinun tarvettasi noille vedenpitäville vaatteille.
 
"vieras"
pk hoitajana kiitän ja kumarran niitä vanhempia jotka panostavat hieman enemmän, koska ei se ole pelkästään se kuivanan pysyminen mikä kannattaa ottaa huomioon. On vielä se mukavuus käyttää vain yhtä pukua esim nyt juuri talvihaalaria. Niin ja meidän pukijoiden kannalta on se helppous ja nopeus ettei tarvitse änkeä vielä lisäksi kuriksia, joissa usein ei ole talvipuvun tarvitsemaa väljyyttä otettu huomioon.

Niin ja sanonpa vielä senkin, viime viikolla kun piti pukea kuravaatteita ulkoiluvaattieden päälle, niin meillä meni yli tunti pukea 15 pientä pihalle (2 hoitajaa) arvatkaas vain oliko niillä valmiiksi puetuilla hieman hiki (jos oli meillä pukijoillakin) ja ahtaassa eteisessä sattui ja tapahtui.. eli en sano että pelkkiä vedenpitäviä vaatteita lapsille, vaan kiitän niitä jotka niihin panostavat, ne oikeasti ovat hyviä ja helpottavat ja erityisesti nopeuttavat meidän työtä. Omalla lapsellani on molemmat käytössä, lämpimiin oloihin ne kurikset varoilla pk:ssa, mutta tähän aikaan vain nuo vedenpitävät käytössä. Kuriksilla en suojaa vaatteita likaantumiselta vaan kastumiselta silloin kun muut pihavaatteet eivät pidä vettä. Jos taas vedenpitävät ja kurikset laitetaan molemmat päälle, niin ainakin omani on aivan hiestä märkä ja on varsin äreä, kun on liian kuuma ja vaatteet märkiä hiestä eli vedenpitävyydellä ei ole enään mitään merkitystä jos ne kastuu sisältä hiestä.
 
Mä suosin vedenkestäviä, mutta kyllä mä ennemmin silti ottasin vettähylkivän Remun, kuin vedenkestävän KappAhllin puvun.

Mulla on valitettavan huonoja kokemuksia näistä halpisvaateketjujen ulkovaatteista, joten jos meille tulisi vain yksi puku, se ei misään nimessä olisi KappAhl, Seppälä, H&M tms.

KappAhllin puku pitää tosiaan enemmän vettä, kuin se linkitetty Remu, mutta kaikilta muilta osin se Remu on mielestäni parempi. Ja koska siinä Remun puvussa nyt kuitenkin on teipattu peppusauma, se kestänee vettä sen, minkä pitääkin kestää.
Prismassa on myös remun toppapukuja, hinta 79e eli kympin kun laittaa enemmän niin saa KappAhlin pukua paremman puvun.
 
"vieras"
Mä suosin vedenkestäviä, mutta kyllä mä ennemmin silti ottasin vettähylkivän Remun, kuin vedenkestävän KappAhllin puvun.

Mulla on valitettavan huonoja kokemuksia näistä halpisvaateketjujen ulkovaatteista, joten jos meille tulisi vain yksi puku, se ei misään nimessä olisi KappAhl, Seppälä, H&M tms.

KappAhllin puku pitää tosiaan enemmän vettä, kuin se linkitetty Remu, mutta kaikilta muilta osin se Remu on mielestäni parempi. Ja koska siinä Remun puvussa nyt kuitenkin on teipattu peppusauma, se kestänee vettä sen, minkä pitääkin kestää.
Oho! Meillä ollut Kappahlin pukuja, ja voittaa mennen tullen Remun. Remu on :eek:hut, kylmä, viiltojakin tulee helpommin kuin Kappahlin haalariin .
Mielipideasia ilmeisesti. Olen kyllä niiiin eri mieltä kanssasi.
 
[QUOTE="vieras";24788918]Näin myös meillä. Kouluikäinen osaa jopa itse siirtyä sisätiloihin, kun vaatteet kastuvat. Nuo pienemmät jatkavat ulkoilua, vaikka hampaat kalisevat.[/QUOTE]

Juu ja meillä on ainaki ulkoilutyyli muuttunu kun on menny kouluun. Aiemmin suunnilleen makas joka vesilätäkössä ja rypi joka kuralammikossa ja konttas kilometrikaupalla niin että ois melkein pitäny olla peltiä haalarin polvet että kestää. Nykyään ei enää juurikaan harrasta tuollaista vaan leikkii enemmän seisaallaan ja on jopa ruvennu välttelemään lätäköitä ( :O :D ihmeiden aika ei oo ohi!!). Ei se siis enää tarvi mitään Veikka Gustafsson- vermeitä, pysyy kuivana vähemmälläkin. Mutta alle kouluikäisenä ei ois tullu kuuloonkaan.
 
"vieras"
Meillä on ollut yksi Kappahlin puku. Periaatteessa se oli ihan kivan näköinen ja hyvät ominaisuudet, mutta käytännössä oli paljon hankalampi pukea ja käyttää kuin Remu. Jäi lähes käyttämättä, kun oli niin paljon epäkäytännöllisempi kuin lisäksi käytössä ollut Remu. Tokihan sitä Kappahlin pukua olisi tullut käytettyä, jos ei olisi muuta ollut ja varmasti olisi pärjännyt, mutta toista en osta ainakaan ennen kuin lapsi kasvaa niin paljon, että osaa helposti pukea itse.
 
Päiväkodissa niitä kuriksia tosiaan käytetään kun on loskakeli. Ja kunnon pakkasella ei kosteussuojaamatonkaan haalari kastu. Lisäksi päiväkodissa kuivataan haalarit kaapissa, ja ainakin kun olen seurannut niin aika kuumalla ne kaapit ovat. Vettähylkivä siis riittää ainakin meille oikein hyvin.
 
[QUOTE="vieras";24788950]Oho! Meillä ollut Kappahlin pukuja, ja voittaa mennen tullen Remun. Remu on :eek:hut, kylmä, viiltojakin tulee helpommin kuin Kappahlin haalariin .
Mielipideasia ilmeisesti. Olen kyllä niiiin eri mieltä kanssasi.[/QUOTE]

Meillä on Remut ihan priimakuntoisia vielä 2 lapsenkin jäljiltä. Myyn ne eteenpäin huutiksessa uudenveroisina, eli ainakaan meillä ei olla saatu niihin viiltoja tai muitakaan jälkiä.

Remu on ohut, muttei suinkaan kylmä. Ja sen ohuuden koen nimenomaan plussaksi. Ei se paksuus takaa lämpöä, eikä ohut puku meinaa kylmää, sillä se merkkaa, mitä siellä päälikankaan ja vuoren välissä on. Ohut puku päällä lapsi pystyy liikkumana paremmin, kuin tönkköpuku yllään.
Meillä on ollut aina niitä kalliimpia Remuja (79€) jolloin ne toki ovat laadukkaampia, kuin ne edukkaammat (59€). Jos teillä on kokemusta noista edukkaammista, niin ero ehkä tulee siitä?
 
alkuper.
Juu...mutta mitä siinä "säästää", kun ostaa Lassien 79e? Kun voisi ostaa vedenpitävän samalla tai halvemmalla hinnalla,esim 69e? Ei ainakaan rahaa säästä.

"vettähylkivä riittää meille varsin hyvin".

En siis ymmärrä logiikkaa ostaa huonompaa kalliimmalla. Mikä idea siinä on takana?
 
"vieras"
Mä suosin vedenkestäviä, mutta kyllä mä ennemmin silti ottasin vettähylkivän Remun, kuin vedenkestävän KappAhllin puvun.

Mulla on valitettavan huonoja kokemuksia näistä halpisvaateketjujen ulkovaatteista, joten jos meille tulisi vain yksi puku, se ei misään nimessä olisi KappAhl, Seppälä, H&M tms.

KappAhllin puku pitää tosiaan enemmän vettä, kuin se linkitetty Remu, mutta kaikilta muilta osin se Remu on mielestäni parempi. Ja koska siinä Remun puvussa nyt kuitenkin on teipattu peppusauma, se kestänee vettä sen, minkä pitääkin kestää.
Peesi. Talvihaalaria käytetään monta kuukautta ja monen monta tuntia.
 
Juu...mutta mitä siinä "säästää", kun ostaa Lassien 79e? Kun voisi ostaa vedenpitävän samalla tai halvemmalla hinnalla,esim 69e? Ei ainakaan rahaa säästä.

"vettähylkivä riittää meille varsin hyvin".

En siis ymmärrä logiikkaa ostaa huonompaa kalliimmalla. Mikä idea siinä on takana?
ap, parhaiten säästää kun ostaa kausialesta puoleen hintaan :D mä oon ostanu useamman ticketin puvun tuolla 69 eurolla kausialesta.
 
"vieras"
Viime talvena harjoiteltiin hiihtämistä naapuruston lapsiporukan kanssa. Mukana oli lapsi, jota aina pidetään kömpelönä, mutta eipä ollut ihmekään yli-ison tönkön peltihaalarin ja kasvunvaralla varustettujen kenkien kanssa. Onneksi haalari kastui kesken kaiken ja kävin vaihtamassa naapurille meidän kakkoshaalarin. Johan sujui hiihto ja lapsen kasvot loistivat. Lapsen äiti tosin haukkui meidän kakkoshaalarin, kun on niin ohutkin. Ei nykyajan talvihaalarit ole enää michelinejä. Toki huonollakin pärjää. Pakkohan lapsen on pärjätä.
 
"vieras"
Päiväkodissa niitä kuriksia tosiaan käytetään kun on loskakeli. Ja kunnon pakkasella ei kosteussuojaamatonkaan haalari kastu. Lisäksi päiväkodissa kuivataan haalarit kaapissa, ja ainakin kun olen seurannut niin aika kuumalla ne kaapit ovat. Vettähylkivä siis riittää ainakin meille oikein hyvin.
meillä kaitetaan kuivauskaappiin vain puvut mitkä saa laittaa ja lämpötilakin on säädettävissä eli reimatecin pukujakin kuivataan jos tarvevaatii. Nykysellään monet kosteussuojatut puvut jos saa laittaa miedolle lämmölle kuivumaan. Monesti tosin niille riittää ripustus ilmavasti roikkumaan, koska nehän on sisältä kuivia, yleensä vain lahkeen suut sisältä märkiä ja tietty pinta on kostea. Pinta tosin kuivuu ilman kuivauskaappiakin varsin nopeaan.

Niin ja sitten ne kurikset, niissä on samat kuivatusohjeet useimmissa kuin noissa kosteussuojatuissa vaatteissakin eli vain miedolle lämmölle eli yhtälailla nekin pilataan jos kuumimmalla ne kuivataan.
 
"vieras"
En siis ymmärrä logiikkaa ostaa huonompaa kalliimmalla. Mikä idea siinä on takana?
Niin... voitaisiin vaikka keskustella siitä, minkä merkkinen auto-kodinkoneet-talopaketti-kotiteatteri-vaatteet-kengät-laukku-jne. SULLA on ja miksi hemmetissä olet valinnut just ne, kun halvemmalla olisit saanut parempaa (koska ihan varmasti jokaiseen noista löytyy jonkun mielestä halvempi ja parempi vaihtoehto).
 
[QUOTE="vieras";24788995]Viime talvena harjoiteltiin hiihtämistä naapuruston lapsiporukan kanssa. Mukana oli lapsi, jota aina pidetään kömpelönä, mutta eipä ollut ihmekään yli-ison tönkön peltihaalarin ja kasvunvaralla varustettujen kenkien kanssa. Onneksi haalari kastui kesken kaiken ja kävin vaihtamassa naapurille meidän kakkoshaalarin. Johan sujui hiihto ja lapsen kasvot loistivat. Lapsen äiti tosin haukkui meidän kakkoshaalarin, kun on niin ohutkin. Ei nykyajan talvihaalarit ole enää michelinejä. Toki huonollakin pärjää. Pakkohan lapsen on pärjätä.[/QUOTE]

Mua ärsyttää henk koht kun jotkut ostaa muksulleen haalarin "että mahtuisi kaksi talvea", niillä on sitte eka talvena hihat ja lahkeet käärittynä kahteen kertaan ja haalarin peppuosa roikkuu polvissa. Pitäis niille mammoille ostaa kans itteleen pari kolme numeroa liian isot ulkovaatteet ja jos kengännumero on 38 nii ostetaan 42 numeron kengät. saisivat kokeilla miltä tuntuu ulkoilla. :kieh:
 
"trio"
Juu...mutta mitä siinä "säästää", kun ostaa Lassien 79e? Kun voisi ostaa vedenpitävän samalla tai halvemmalla hinnalla,esim 69e? Ei ainakaan rahaa säästä.

"vettähylkivä riittää meille varsin hyvin".

En siis ymmärrä logiikkaa ostaa huonompaa kalliimmalla. Mikä idea siinä on takana?

En ole ikinä edes ostanut noin kallista haalaria,kun päjää hyvin sillä alle 50€ haalarilla.
Tuo 69€ maksava lassie taitaa olla jo g-tec.
Meillä ei todellakaan lapset ole saaneet perus lassieita ikinä kastumaan vaikka tunti tolkulla ovat lumessa pyörineet. Kurikisiakaan ei olla käytetty.
 
Juu...mutta mitä siinä "säästää", kun ostaa Lassien 79e? Kun voisi ostaa vedenpitävän samalla tai halvemmalla hinnalla,esim 69e? Ei ainakaan rahaa säästä.

"vettähylkivä riittää meille varsin hyvin".

En siis ymmärrä logiikkaa ostaa huonompaa kalliimmalla. Mikä idea siinä on takana?

Millä sä perustelet sen, että se kalliimpi on huonompi? Ymmärrätkö sä lainkaan sitä, että se vedenpitävyys on vain YKSI ominaisuus, mikä tulee ottaa huomioon toppapukua valittaessa. Jos se KappAhllin puku on YHDELTÄ ominaisuudelta parempi, ei se tarkoita sitä, että se olisi kokonaisuudessaan parempi.

Johan me on tästäkin ketjusta luettu, että KappAhllin puku koetaan
1) hiostavaksi
2] tönköksi
3) vaikeaksi pukea päälle

tämän lisäksi vaikuttaa ihmisen mieltymys ja KappAhllin puku voi jonkun mielestä olla

4) rumempi kuosiltaan
5) huonompi lapsen päälle malliltaan

JNE. JNE.

Kun nyt kuitenkin ottaa huomioon sen, että se Remu pitää todennäköisesti senvertaa vettä mitä pitääkin...niin miten ihmeessä se KappAhhlin puku on parempi?

En ymmärrä.

Ja juu, toki joku on sitä mieltä, että se on nätimpi, sopivampi lapselleen jne. mutta et sä voi tosissasi väittää, että se puku on KAIKILLE parempi vaihtoehto. Ei semosta pukua ole keksittykään, mikä olisi kaikille yksi ja ainoa, oikea vaihtoehto.
 
"Lilli"
Minäkin olen töissä päiväkodissa ja tutkinu paljon erilaisia haalareita sillä silmällä, että mitä omalleni hankin. Toisin kuin LTO ylempänä väitti, ei kosteusuojattu haalari ainakaan meidän päiväkodissa työmääräään vaikuta. Jos on märkää, on yleensä myös kuraista, joten ne kurikset laitetaan sen kuran, ei niinkään märkyyden takia. Sillä kurikset on helppo riisua tuulikaapissa ja lapsi jatkaa puhtaalla haalarilla riisumaan omalle lokerolleen.
Ja silloin kun lapset kastuvat, ei oikeastaan ole merkillä väliä. Niin kalliit reimatecit kuin molotkin on päästäny vedet sisään, yleensä rikki menneestä lahkeen vetskarista.
Peruslassie on pinnaltaan märempi kuin kosteusuojatut merkit, mutta ei juuri koskaan sisältä asti märkä. (tietenkin samantyyppisissä tilanteissa kuin muutkin kastuu, en sitä tarkoita. )
 

Yhteistyössä