Miksi ihmeessä ostatte lapsillenne vain vettähylkivän talvihaalarin? En ymmärrä..

  • Viestiketjun aloittaja "toppis"
  • Ensimmäinen viesti
"toppis"
Selailin juuri Kappahlin sivuja; vedenkestävä toppahaalari maksaa VAIN 69e, vesipilari 10 000, ja kestävää materiaalia.

Ihmettelenkin näitä keskusteluja täällä, joissa mietitään ostaisiko pelkästään vettähylkivän talvihaalarin jne jne... Esim tuo keskustelu "onko tämä haalari minkään väärti" (kyseessä travallen vettähylkivä haalari,vesipilari 3000, hinta 59e)..
Eikö kannattaisi sijoittaa 10e lisää ja lapsi saa vedenkestävän haalarin???




En ole merkki-snobi, toisin sanoen en pidä tarpeellisena Moloa, Tickettiä tai jotain muuta. Mutta pidän tarpeellisena, että lapsi pysyy kuivana.
 
"hmmm"
mä tykkään käyttää vaatteiden kuivaukseen kuivausrumpua, vedenpitävät vaateet ei kestä sitä.. mun lapsillani on aina kaksi haalaria/toppapukua, jos toinen kastuu saa toisen päälle, toki loskakeleillä on kurahousut käytössä.
 
alkuper.
[QUOTE="vieras";24788843]Jos tykkää sen vettä hylkivän haalarin kuosista ja mallista enemmän?[/QUOTE]

Just. Mutta eikö lapsen kuivana pysyminen ole tärkeämpää?
 
"vieras"
Mun mielestä ennen kouluikää kosteussuoja ei ole mikään välttämättömys vaan vain kiva lisä. Kouluiässä kosteussuojavaatteille on jo todellinen tilaus kun sadevaatteita ei enää kuskata mukana.

Eikö noi Kappahlin vaatteet olleet ennen ainakin tosi hiostavia..?
 
alkuper.
kai minä saan ostaan vaikka Ciraf-merkkisen markettihaalarin jos se on minusta nätti ja lapseni tykkää siitä. Piste.
Tottakai saat,siitä vaan. Mutta sä tuskin tuletkaan tänne palstalle pohtimaan että riittääköhän sen Cirafin vedenkestävyys ja onkohan se nyt hyvä haalari vai ei jne. Lähinnä tarkoitan näitä ääneen pohtivia; mietitään että kannattaako ostaa se "huonompi" haalari vaikka itse tietääkin ettei kannattaisi...

Samaa ihmettelen merkistä Lassie, maksaa enemmän tai saman kuin esim tuo Kappahlin haalari, mutta ei todellakaan ole vedenpitävä. Eli mitä järkeä maksaa tuo summa siitä ettei pidä edes vettä?
 
"trio"
Meillä on aina lapset pysyneet kuivina ,vaikka on vaan ollut perus lassiet käytössä. Asumme etelä-suomessa. En todellakaan näe mitään tarvetta ostella mitään vettäpitäviä haalareita,kun saman asian ajaa vettähylkiväkin.
Meillä tosiaan muksut pyörii vielä joka lumessa,laskevat pyllymäkeä jne.. eikä loskassakaan ole ikinä puku pettänyt.
 
alkuper.
[QUOTE="hmmm";24788850]mä tykkään käyttää vaatteiden kuivaukseen kuivausrumpua, vedenpitävät vaateet ei kestä sitä.. mun lapsillani on aina kaksi haalaria/toppapukua, jos toinen kastuu saa toisen päälle, toki loskakeleillä on kurahousut käytössä.[/QUOTE]

ei pidä paikkaansa. Nykyajan vedenpitävät vaatteet kestävät kuivausrummun. En nyt jaksa luetella merkkejä,mutta monet kestävät.
 
[QUOTE="vieras";24788854]Mun mielestä ennen kouluikää kosteussuoja ei ole mikään välttämättömys vaan vain kiva lisä. Kouluiässä kosteussuojavaatteille on jo todellinen tilaus kun sadevaatteita ei enää kuskata mukana.

Eikö noi Kappahlin vaatteet olleet ennen ainakin tosi hiostavia..?[/QUOTE]

Meillä on ollu toisinpäin. ennen kouluikää on ollu paljon tärkeämpää että haalari pitää kunnolla vettä ja kestää kulutusta. Nyt kun poitsu on koulussa niin riittää vähemmätkin vesipilarit kun se ei enää samaan malliin ryve lätäköissä kuin ennen.
 
hmmmm
Tottakai saat,siitä vaan. Mutta sä tuskin tuletkaan tänne palstalle pohtimaan että riittääköhän sen Cirafin vedenkestävyys ja onkohan se nyt hyvä haalari vai ei jne. Lähinnä tarkoitan näitä ääneen pohtivia; mietitään että kannattaako ostaa se "huonompi" haalari vaikka itse tietääkin ettei kannattaisi...

Samaa ihmettelen merkistä Lassie, maksaa enemmän tai saman kuin esim tuo Kappahlin haalari, mutta ei todellakaan ole vedenpitävä. Eli mitä järkeä maksaa tuo summa siitä ettei pidä edes vettä?
miksi ihmeessä kaikkien lasten ulkovaatteiden tulisi olla vedenpitäviä?

jos on pakkasta, niin ei ne vaatteet kastu, jos on loskakeli, liatetaan kuravermeet. meillä lapsilla myös aina pakkasella haalareiden alla villavaatteet, en muista, että koskaan olisivat olleet märkiä sisävaatteiden osalta ulkoa tullessa. mulla itselläni ei myöskään ollut koskaan mitään vedenpitäviä vaatteita ja hyvin pärjäsin.
 
Tottakai saat,siitä vaan. Mutta sä tuskin tuletkaan tänne palstalle pohtimaan että riittääköhän sen Cirafin vedenkestävyys ja onkohan se nyt hyvä haalari vai ei jne. Lähinnä tarkoitan näitä ääneen pohtivia; mietitään että kannattaako ostaa se "huonompi" haalari vaikka itse tietääkin ettei kannattaisi...

Samaa ihmettelen merkistä Lassie, maksaa enemmän tai saman kuin esim tuo Kappahlin haalari, mutta ei todellakaan ole vedenpitävä. Eli mitä järkeä maksaa tuo summa siitä ettei pidä edes vettä?
Lassie-haalarit on todella kestäviä ja hyviä. meillä ollut useita Lassie pukuja ja lähteneet kirtoon ilman naarmuakaan. samaa ei voi sanoa monesta muusta puvusta.
 
"mä"
Halvimmat vedenpitävät ovat just niitä hiostavia :(
Ostin itselleni viime vuonna halvan vedenpitävän talvitakin Stadiumista kun ajattelin että on ihan yhtä hyvä kuin kalliimmat. Se hiosti vaikka ei edes tehnyt mitään saati jos olisi vaikka peuhannut lumessa tai tehnyt lumitöitä. Yhden päivän laskettelin se päällä ja räntäsade ei kastellut mutta hiestä olin märkä :(
Siitä opin että en lapsillekkaan osta aina sitä halvimpaa.
 
"hoitotäti"
Satsatkaa ihmeessä kunno haalareihin, sillä välttää monet kastumiset ja nuhat. Eikä se haalarin jatkuva vaihtaminen ja kurahousujen käyttö mitään herkkua ole lastenkaan mielestä. Hyvä lämmin ja kuiva haalari ja tyytyväinen lapsi, eiks niin. Kuoseja ja merkkejä löytyy niiiiin moneen makuun. Itelläni on ennemminkin valinnanvaikeus :)
 
Lassie-haalarit on todella kestäviä ja hyviä. meillä ollut useita Lassie pukuja ja lähteneet kirtoon ilman naarmuakaan. samaa ei voi sanoa monesta muusta puvusta.
Meillä on varmaan osunu maanantaipäivän kappaleita, muutaman lassien puvun oon ostanu ja kaikki on menny muutamassa viikossa rikki. heikko lenkki on meillä ollu lahkeiden sisäsaumat, ne on hiertyneet ja kuluneet niin että saumat on pettäneet. Mä tykkäisin lassieista kyllä mutta en halua ostaa montaa pukua talvessa. Ja lassietecceja on ollu kolme eikä ne oo todellakaa pitäneet vettä. Mut niissä vesipilari vissiin on 3000 eli ei paljon mitään.
 
alkuper.
miksi ihmeessä kaikkien lasten ulkovaatteiden tulisi olla vedenpitäviä?

jos on pakkasta, niin ei ne vaatteet kastu, jos on loskakeli, liatetaan kuravermeet. meillä lapsilla myös aina pakkasella haalareiden alla villavaatteet, en muista, että koskaan olisivat olleet märkiä sisävaatteiden osalta ulkoa tullessa. mulla itselläni ei myöskään ollut koskaan mitään vedenpitäviä vaatteita ja hyvin pärjäsin.
Tätä argumenttia jo odotinkin. "itselläni ei koskaan mitään vedenpitäviä ollut ja hyvin pärjäsin"-
MIKSI palata 80-luvulle, nyt kun kuitenkin vedenkestävät vaatteet on jo keksitty??
(pudistaa päätään...ei ymmärrä ei...)
 
alkuper.
[QUOTE="hoitotäti";24788900]Satsatkaa ihmeessä kunno haalareihin, sillä välttää monet kastumiset ja nuhat. Eikä se haalarin jatkuva vaihtaminen ja kurahousujen käyttö mitään herkkua ole lastenkaan mielestä. Hyvä lämmin ja kuiva haalari ja tyytyväinen lapsi, eiks niin. Kuoseja ja merkkejä löytyy niiiiin moneen makuun. Itelläni on ennemminkin valinnanvaikeus :)[/QUOTE]

Hyvä! Samaa mieltä!
 
"vieras"
Meillä on ollu toisinpäin. ennen kouluikää on ollu paljon tärkeämpää että haalari pitää kunnolla vettä ja kestää kulutusta. Nyt kun poitsu on koulussa niin riittää vähemmätkin vesipilarit kun se ei enää samaan malliin ryve lätäköissä kuin ennen.
Näin myös meillä. Kouluikäinen osaa jopa itse siirtyä sisätiloihin, kun vaatteet kastuvat. Nuo pienemmät jatkavat ulkoilua, vaikka hampaat kalisevat.
 

Yhteistyössä