jos on porukalla sovittu shoppailu reissusta niin eikai kuskin tarvitse koko bensamaksua yksin maksaa?

• Viestiketjun aloittaja bensiiniä
  • Ensimmäinen viesti
bensiiniä
eli niiden muidenkin pitäs osallistua eikö niin? mutta jos eivät muut kysy tai tarjoa bensarahaa jos ei järki sano sitä niin kehtaisitko itse mainita kuskin roolissa että vois osallistua kanssa bensa maksuun.

No se riippuu, jos multa kysytään et lähenkö mukaan niin en mä bensarahaa maksa enkä itse sellaista odota..Muutenkin meillä toimii vuorottelu periaate niin en koskaan ole joutunut tuollaista miettimään..

"xXx"
No meillä yleensä maksetaan porukassa tai esim kuskille tarjotaan ruoka korvaukseksi bensasta tai kyytiläiset maksaa parkkimaksut tms. Riippuu kyllä matkan pituudestakin, jostain alle 50km reissusta ei kyllä hirveästi viitsi edes rahoja pyydellä.

pha
Jos kuskataan autollinen ihmisiä 50 kilsan päähän, niin vois olla kiva saada vaikka cappuccino ja leivos vaivanpalkaksi. Jos ajellaan kauppakeskukseen lähistölle, niin mitä väliä muutamalla eurolla?

"jeps"
[QUOTE="jeps";24717275]minusta voi kysyä ja ne kuuluu jakaa. Ei se koskaan toimi niin että kukin vuorollaan, vaan yleensä ne yhdet ja samat joutuvat.[/QUOTE]

Yleensä ne rikkaat ovat ne, jotka sanovat, että ei se ole niin pienestä kiinni, ja ei kai kukaan tässä iässä pyytele bensarahoja jne, ja ne rikkaat ovat ne, jotka kulkevat aina toisten kyydeillä ilmaiseksi. Kun itsellä on muka jotain muuta itse ohjelmoitua ohjelmaa, niin ei voi kuljettaa omia lapsia ja nehän menevät toisten kyytillä tietysti korvauksetta, mutta annas olla, koskaan se ei toimi toisinpäin.

Miä
No riippuu mihin mennään, jos käyn kaverin kanssa paikallisessa automarketissa tarjouskänttyä hakemassa niin en miä bensarahaa tarjoa. Jos taas Helsinkiin lähettäis täältä maalta niin sitten :D

bensiiniä
no jos matkaa on noin 70km yhteen suuntaan eli edestakas 140km ja ollaan puhuttu et mentäs porukalla mutta joudutkin kuskiksi vähän kuin pakostakin kun kukaan muu ei uskalla ajaa niin...

---
Ilman muuta tarjotaan bensarahaa, jos ollaan sellaisissa piireissä, että rahaa ei ole liiemmin.

Kun taas on keski-ikäinen ja keskiluokkainen, bensarahan tarjoaminen on jotenkin turhaa. Kaunis kiitos kyydistä riittää.

jiki
Alkuperäinen kirjoittaja bensiiniä;24717313:
no jos matkaa on noin 70km yhteen suuntaan eli edestakas 140km ja ollaan puhuttu et mentäs porukalla mutta joudutkin kuskiksi vähän kuin pakostakin kun kukaan muu ei uskalla ajaa niin...
meidän poppoolla kaverit tarjois ruuat.

"vieras"
Tossä tapauksessa meidän porukassa olisi päivänselvää, että bensat maksetaan jokaisen osallistujan kesken, tai että jokainen osallistuja ainakin tarjoutuu maksamaan itselleen kuuluvan osan.

Noi on jo sellaiset kilometrimäärät, että mikäli kuski ei vastaanottaisi bensarahaani, mua harmittaisi. Ei sitä kuitenkaan tiedä, että tuleeko oma vuoro kuskeilla vasta vaikka joskus parin vuoden päästä.

Ken guru
[QUOTE="jeps";24717294]Yleensä ne rikkaat ovat ne, jotka sanovat, että ei se ole niin pienestä kiinni, ja ei kai kukaan tässä iässä pyytele bensarahoja jne, ja ne rikkaat ovat ne, jotka kulkevat aina toisten kyydeillä ilmaiseksi. Kun itsellä on muka jotain muuta itse ohjelmoitua ohjelmaa, niin ei voi kuljettaa omia lapsia ja nehän menevät toisten kyytillä tietysti korvauksetta, mutta annas olla, koskaan se ei toimi toisinpäin.[/QUOTE]

No mä en ole rikas, mutta sekä minä että mun lähipiiri ollaan jo kaikki omillamme toimeen tulevia. Eli kaikilla on sen verran rahaa että pystytään kuskaamaan toisiamme omilla bensoillamme.

Pidemmillä tai jatkuvilla matkoilla mielestäni kuuluu jakaa bensakustannukset. Tosi harvon tulee kuljettua muuta kuin omalla autolla, ja jos kuljetaan muiden kyydeillä, niin näiden ihmisten kohdalla se sitten tapahtuu yleensä vastavuoroisesti toisinkinpäin.

Nuorempana olikin tarkempaa bensojen suhteen, ja olihan silloin enemmän tarvetta kimppakyydeille.

Ken guru
Kyllä mä tuossa tilanteessa tarjoaisin bensarahaa.

bensiiniä
no entäs jos kukaan ei ees tarjoa rahaa? kun en minä kehtaa oikeen pyytääkään vaikka matka on sovittu kaikkien kesken.ei ne tarjoa ees ruokia tai kahvia kuitenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja bensiiniä;24717441:
no entäs jos kukaan ei ees tarjoa rahaa? kun en minä kehtaa oikeen pyytääkään vaikka matka on sovittu kaikkien kesken.ei ne tarjoa ees ruokia tai kahvia kuitenkaan...
älä lähde kuskiksi jos tiedät että kaverit on tuoolaisia, että edes kahveja ei tarjoa. Menkööt sitten muulla kyydillä jos eivät tajua tuon vertaa.

"Neith"
no vähän riippuu, jos mua pyydetään mukaan shoppailemaan juuri siksi että mulla on auto, ja sitten käytän aikaa ja bensaa siihen että haen jokaisen mukaan lähtijän kotoaan ja myöskin reissun päätteeksi toimitan ne kotio ja kilometrejä tulee suht reippaasti, niin kyllä mä jo pyydän sitä bensarahaa vaikka se elämä ei olekaan niistä muutamista kympeistä kiinni.
jos taas itse ehdotan ostoksille lähtöä ja kaveri kysyy et voinko hakea hänet kotoa matkanvarrelta niin en edes ota vastaan mitään rahaa vaikka sitä tarjottais

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja bensiiniä;24717441:
Mun mielestä on ikävää jos kuski joutuu tuosta mainitsemaan. Olen opettanut jo valmiiksi lapsillekin, että kun maailmalle menevät, niin AINA vähintään tarjoutuvat maksamaan oman osuutensa. Lokkeja ei tästä perheestä ulos lennä.

Jos teitä on monta, niin eiköhän sieltä joku ymmärrä tarjota bensarahaa, ja sitten voitte jotenkin nätisti keskustella, että jospa jakaisitte bensat kaikkien kesken.

Ehkä stressaat turhaan ja kaikki ovat heti halukkaita jakamaan matkakustannukset, suurin osa ihmisen stressaamista asioistahan ei ikinä toteudu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"jeps"
No mä en ole rikas, mutta sekä minä että mun lähipiiri ollaan jo kaikki omillamme toimeen tulevia. Eli kaikilla on sen verran rahaa että pystytään kuskaamaan toisiamme omilla bensoillamme.

Pidemmillä tai jatkuvilla matkoilla mielestäni kuuluu jakaa bensakustannukset. Tosi harvon tulee kuljettua muuta kuin omalla autolla, ja jos kuljetaan muiden kyydeillä, niin näiden ihmisten kohdalla se sitten tapahtuu yleensä vastavuoroisesti toisinkinpäin.

Nuorempana olikin tarkempaa bensojen suhteen, ja olihan silloin enemmän tarvetta kimppakyydeille.
Hohhoijaa, ku täällä nyt ovat kaikki niin rikkaita että pikkurahoja eivät kaipaa, niin antakaa mulle. Ei jaksa tuollaista teeskenetlyä kun tiedän ja elämänkokemus on opettanjt, että ne hyväksikäyttäjät ovat aina niitä, jotka sanovat, että "ei se ole niistä muutamista euroista kiinni" ja ei tarvitse tarjota. Ja itse menevät aina muiden kyydeillä. Koskaan ei toisinpäin.

[QUOTE="jeps";24717489]Hohhoijaa, ku täällä nyt ovat kaikki niin rikkaita että pikkurahoja eivät kaipaa, niin antakaa mulle. Ei jaksa tuollaista teeskenetlyä kun tiedän ja elämänkokemus on opettanjt, että ne hyväksikäyttäjät ovat aina niitä, jotka sanovat, että "ei se ole niistä muutamista euroista kiinni" ja ei tarvitse tarjota. Ja itse menevät aina muiden kyydeillä. Koskaan ei toisinpäin.[/QUOTE]

No ikävää että SUN kokemukset asiasta on tuollaisia..Meillä taas on toiminut loistavasti se että vuorotellen kyyditään..

Mulla muutenkin tökkii vähän se ajatus et miks pyytäisin muilta rahaa jos itsekkin olen menossa, toki jos vartavasten pitää lähtee kuskaamaan niin sit voisin olla koura ojossa, mut muuten en..Ei mun auton kulutus ainakaan niin radikaalisti nouse jos siellä pari hanuria on enemmän istumassa et tarttis sitä rahaa olla pyytämässä..

bensiiniä
no katson sitten miten tilanne menee,en kyllä kehtaa pyydellä erikseen vaikka itse en ole ehdottanu reissua vaan yhdessä tosiaan sovittu.Katson josko tarjotaan rahaa ja otan sitten jonkun summan vastaan.

kiitos vastauksista.

Yhteistyössä