Tee elämäsi paras päätös: lahjoita munasoluja. t.Väestöliitto

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
vrs
Heti, kun imetys loppuu, alan luovuttaa munasoluja. Mitä minä niillä? Ja sikiän kuin sienet sateella, joten voin ihan hyvin auttaa jotakuta, jolla ei sama mäihä ole käynyt.

Jos lapsi aikuisena haluaa tutustua minuun, niin siitä vaan. En näe, miten se eroaa kenestäkään muustakaan vasta aikuisiällä tuttavuutta tehneestä sukulaisesta.

Olen myös avoimesti tarjonnut lapsettomuudesta kärsineille tuttaville, että olen käytettävissään, jos haluavat kokeilla luovutettuja munasoluja. Munasolujahan nimittäin voi luovuttaa suoraan jollekin tietylle tai auttaa heitä "kiilaamaan" jonossa (saavat sitten heti seuraavan sopivan, jonon ohi).

ei kiitos
Hah, kylläpä vain on.
Sillä biologisuudella ei ole oikeasti mitään merkitystä. Yksikin asia mitä hyötyä siitä on?
Olen samaa mieltä, että kasvatus ja ympäristö merkitsevät ja ovat tärkeitä ihmisen kehitykselle, biologia ei. MUTTA silti haluaisin tietää, jossain vaiheessa, luultavasti viimeistään siinä vaiheessa, jos itse saisin omia lapsia. Tai ylipäänsä kun ihminen vanhenee, jossain vaiheessa haluaa tietää kokonaan oman alkuperänsä.

Lunatic
Kyllä sitä on sellaisiakin ketä ei biologiset vanhemmat kiinnosta. Mm. minun miestäni ei ole koskaan kiinnostanut selvittää mitään biologisesta isästään.
Aha, selvä.. sitten ei ketään muutakaan kiinnosta, kun sun miestäkään ei kiinnosta. Veikkaan kyllä että saletisti sitäkin kiinnostaa kuka sen isä on, vaikka muuta väittäis. Vai onko se joku vihannes?

ei kiitos
Kyllä sitä varmasti kiinnostaa, se on ehkä vaan niin pelkuri, että ei uskallla myöntää sitä, jos ei ponnisteluista huolimatta saisikaan mistään tietää isäänsä, tai jos se pelkää, että isä osoittautuu sellaiseksi, jollaisen ei ole koskaan kuvitellut oman biologisen isänsä olevan.

Kyllä se on todella harva, joka on niin epäitsekäs, että oma itse ei kiinnosta niin paljon, että ei halua tietää kuka on biologinen vanhempi

"joku"
Minulla on yksi tuttava pariskunta joka on yrittänyt 3 kertaa lasta Väestöliiton kautta. Vaikka spermaa he tarvitsevat, eikä munasoluja, on hoidot (tuloksetta) maksaneet tähän mennessä 3000e luokkaa. Ei ole halpaa lystiä ei..
Mutta halpaa verrattuna moniin muihin maihin. Esim. Amerikassa ei noita hedelmöityshoitoja voi mitata tuhansissa vaan kyse on kymmenistätuhansissa euroissa.

"haha"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24716286:
Onpa spermalla hintaa!:O
Kun siis jos naisessa ei ole vikaa, niin eihän sille luovutetulle spermalle tehdä muuta, kuin pesu ja sitten se siirretään naisen luonnolliseen kiertoon.

Kyllä on hintaa, jos maksaa tonnin laaki.
Halvemmalla sais ns. muumimukimenetelmällä tai sit yhdenyönjutusta :D

ei kiitos
[QUOTE="joku";24717474]Mutta halpaa verrattuna moniin muihin maihin. Esim. Amerikassa ei noita hedelmöityshoitoja voi mitata tuhansissa vaan kyse on kymmenistätuhansissa euroissa.[/QUOTE]

Just näin. Maailmassa on liikaa ihmisiä. Jokaiselle puuolen millin lasku, joka tuollaiseen turhuuteen terveydenhoitojärjestelmää käyttää.

"jossu"
Monia kiinnostaa biologinen isä eniten siksi, että sillä on yleensä tarina: Isä on hylännyt. Tai sitten jos isä ei ole lapsesta tiennyt, niin äiti on silti jotenkin tuntenut tyypin. Spermanluovutuksen avulla alkunsa saaneita ei yleensä bioisän "tarina" kiinnosta läheskään yhtä paljoa kuin sellaisia, jotka ovat saaneet alkunsa perinteisin menetelmin. Luovuttajan avulla alkunsa saanut ikään kuin tietää jo suuren osan "tarinasta" - joku mies on tahtonut lahjottaa sukusolujaan ja sitten hän on tehnyt sen. Jos bioisä taas on pannut äitin paksuksi ja sitten lähtenyt kävelemään, niin lasta kiinnostaa tietää mistä isä tuli ja minne meni.

Tämä on pieni yleistys ja poikkeuksia toki on.

Lunatic
Oli asiasta mitä mieltä tahansa, minusta noin mauton mainos ei sovi millekään foorumille.

Tuleeko seuraavaksi "Vetele spermasi glasiin, tee elämäsi paras päätös. Väestöliitto"

Itse en lahjoittaisi, koska silloin olisin vastuussa jos tuo mahdollisesti syntyvä ihminen kokisi elämässään pahoja asioita.

Toki olen vastuussa omista lapsistanikin. Otan tuon vastuun heidänkin kanssaan tosissani ja pystyn omilla toimillani varmistamaan että he tuntevat olevansa rakastettuja ja tärkeitä.

Lunatic
[QUOTE="jossu";24717509]Monia kiinnostaa biologinen isä eniten siksi, että sillä on yleensä tarina: Isä on hylännyt. Tai sitten jos isä ei ole lapsesta tiennyt, niin äiti on silti jotenkin tuntenut tyypin. Spermanluovutuksen avulla alkunsa saaneita ei yleensä bioisän "tarina" kiinnosta läheskään yhtä paljoa kuin sellaisia, jotka ovat saaneet alkunsa perinteisin menetelmin. Luovuttajan avulla alkunsa saanut ikään kuin tietää jo suuren osan "tarinasta" - joku mies on tahtonut lahjottaa sukusolujaan ja sitten hän on tehnyt sen. Jos bioisä taas on pannut äitin paksuksi ja sitten lähtenyt kävelemään, niin lasta kiinnostaa tietää mistä isä tuli ja minne meni.

Tämä on pieni yleistys ja poikkeuksia toki on.[/QUOTE]

Eikä niin pienikään.

Yhteistyössä