Tee elämäsi paras päätös: lahjoita munasoluja. t.Väestöliitto

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
minä minä minä
Minä en välitä siitä että MINUN pojastanikin tulee lapseton koska hänestä nyt hoitojen vuoksi sattui tulemaan poika. Ei haittaa että hänkin kärsii kunhan MINÄ saan lapsen. Kas kun miehelläni on kromosomivirhe joka aiheuttaa lapsettomuuden ja joka periytyy pojalle. Otin riskin ja teetätin lapseni räätälillä, käytin luovutettuja siittiöitä ja nyt sitten tuli poika. HÖH. No ei voi mitään. Pojankin on tehtävä samoin isona jos haluaa lapsen. Omilla siittiöillään ei saa.

"rtee"
Mä olen miettinyt asiaa ja luulen, että joku päivä voisinkin luovuttaa. Eri asia sitten antaisko ne mun luovuttaa kun suvusta löytyy aika paljon sairauksia. Minusta luovuttaminen on hieno asia ja en ymmärrä mitä se muita haittaa jos toiset luovuttaa kun ketään ei siihen hommaan olla kuitenkaan pakottamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä minä minä;24717096:
Minun on saatava lapsi, hinnalla millä hyvänsä. Sillä summalla jonka käytän hoitoihin että MINÄ saisin lapsen, olisi pelastettu jo monta elämää. Mutta kun MINÄ HALUAN. Yhyy olen lapseton, elämäni ei ole mitään jos en saa lasta.
Narsismi on hyvä käsite lapsettomuushoidoille.
Niin ajattele, joillekkin äideille lapsen saaminen on ollut/on iso asia! Kelaa... :O Narsismi on hyvä käsite kaikille äideille jotka ovat lapsen halunneet, hoidoilla tai ei...jos tuolle linjalle lähdetään. :D

"hmm"
Lahjoitin munasoluja viisi kertaa. En Väestöliitolla, vaan Avalla.

Ei mainittavia kipuja, tai muutakaan mainittavaa vaivaa. Kiva kokemus kaiken kaikkiaan.

Tiedän että joka kerrasta on alkanut raskaus. Tiedän myös, että jokaiselta parilta jäi alkioita pakastettavaksi, eli "biolapsia" saattaa mulla olla vaikka tusinan verran tuolla jossain. Mutten todellakaan mieti asiaa - ainoastaan silloin kun joku kysyy, niin vastaan. Ei mulla sukusoluihini ole tunnesidettä, ja omaksi lapsekseni pääsee vain jos kasvaa mun kohdussani.
No ajattele jos sekä sinä että vastaanottajat tai kaksi eri vastaanottajaa asuu samassa kaupungissa ja teiän lapsen alkaa seurustella, on siis puolisisaruksii...

Alkuperäinen kirjoittaja minä minä minä;24717123:
Minä en välitä siitä että MINUN pojastanikin tulee lapseton koska hänestä nyt hoitojen vuoksi sattui tulemaan poika. Ei haittaa että hänkin kärsii kunhan MINÄ saan lapsen. Kas kun miehelläni on kromosomivirhe joka aiheuttaa lapsettomuuden ja joka periytyy pojalle. Otin riskin ja teetätin lapseni räätälillä, käytin luovutettuja siittiöitä ja nyt sitten tuli poika. HÖH. No ei voi mitään. Pojankin on tehtävä samoin isona jos haluaa lapsen. Omilla siittiöillään ei saa.
Miten sen oman miehen kromosomivirhe periytyy lapselle joka on saanut alkunsa luovutetuista siittiöistä?! :LOL:

"rtee"
Nämä sun viestit muuttuu vaan hauskemmaksi. Miehellä on kromosomihäiriö ja käytetään luovutettuja siittiöitä niin miten se kromosomihäiriö sitten sille lapselle voi siirtyä? :D

vier

Öö, oonksmä jotenki hidas kun en tajuu että miten mieheltä voi periytyä mitään pojalle joka sai alkunsa luovutetuista siittiöistä? Osmoosilla?

[QUOTE="hmm";24717156]No ajattele jos sekä sinä että vastaanottajat tai kaksi eri vastaanottajaa asuu samassa kaupungissa ja teiän lapsen alkaa seurustella, on siis puolisisaruksii...[/QUOTE]

En koe mitään tarvetta ajatella sitä. Asia kyllä käsiteltiin klinikalla.

Muut murehtii siitä(KIN) asiasta minun puolestani.

P.S. Luovutin ainakin osan soluistani ulkomaille.

ei kiitos
[QUOTE="hmm";24717156]No ajattele jos sekä sinä että vastaanottajat tai kaksi eri vastaanottajaa asuu samassa kaupungissa ja teiän lapsen alkaa seurustella, on siis puolisisaruksii...[/QUOTE]

ei se anatoliaa kiinnosta. Häntä kiinnostaa oma napa. siis ei ole anatolian ongelma tuo. Hän on tuntenut itsensä tärkeäksi ja saanut ehkä taloudellista korvaustakin. se riittää hänelle.

Tyhmät keskinkertaisuudet jakavat munasolujaan... yöks.

ei kiitos
Niin ajattele, joillekkin äideille lapsen saaminen on ollut/on iso asia! Kelaa... :O Narsismi on hyvä käsite kaikille äideille jotka ovat lapsen halunneet, hoidoilla tai ei...jos tuolle linjalle lähdetään. :D
On se eri asia. Länsimainen lääketiede tappaa ja hyväksikäyttää kehittyvän maailman lapsia, myydään vanhentuneet lääkkeet kalliilla, käytettään koekaniineina, laitteiden valmistus ja niiden dumppaus kehittyvän maailman luontoon.

Tässä ketjussa on niin hulvattoman typeriä ihmisiä käymässä, että ehkä parempi jos menen lukemaan jotain kehittävää. Suosittelisin ihan lämpimästi parin bilsankirjan ostamista eräälle. :D
Moido :kiss:

ei kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja ajatelkaas sitä;24717307:
Juuri näin ja se sinua vituttaakin :D Tui tui
Jaat varmasti munasolujasi yhtä ahkerasti kuin älyäsi ja viisauttasi täällä palstalla.

Ihanat geenit, aivan nauran katketakseni täällä, kun mietin, että ketkä ja millaiset ihmiset erittäin todennäköisesti lahjoittavat munasolujaan.

minä minä minä
Miten sen oman miehen kromosomivirhe periytyy lapselle joka on saanut alkunsa luovutetuista siittiöistä?! :LOL:
Anteeksi virhe, mutta olin niin minäni lumoissa.
Siis saimme lapsen sittenkin muutamalla miehestä tongitulla siittiöllä ja näin ollen lapsi perii isänsä mahouden. Saimme kuin saimmekin omat kauniit alkiot, mutta siinä nyt on vain tuo pieni sivuseikka mikä nyt on siis vain pikkuseikka, että pojastakin tulee maho. Mutta se on hänen ongelmansa jos mukuloita joskus haluaa.
Luovutetut siittiöt olisivat olleet viimeinen mahdollisuus, siksipä sekaannus.

"höh"
[QUOTE="vieras";24715883]Meillä on lahjasolulapsi, ja kyllä hän on meidän oma lapsi. Kukaan joka asiasta ei tiedä, ei osaisi arvata että hänellä on vieraita geenejä.
Jos sä koet noin, älä ikinä luovuta solujasi, ei sun tarvii ja sulla on oikeus sun mielipiteeseen.
Mutta älä tule kertomaan totuutena ja absoluuttisena ainoana vaihtoehtona sun omaa mielipidettä, joka selvästi perustuu siihen ettei sulla ole mitään kokemusta lahjasoluista![/QUOTE]

Mä en ainakaan haluis et mun lapsi ois mun miehen ja jonkun toisen naisen... Eri asia sitten jos molemmat sukusolut luovutettuja. Tai sitten adoptoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä minä minä;24717339:
Anteeksi virhe, mutta olin niin minäni lumoissa.
Siis saimme lapsen sittenkin muutamalla miehestä tongitulla siittiöllä ja näin ollen lapsi perii isänsä mahouden. Saimme kuin saimmekin omat kauniit alkiot, mutta siinä nyt on vain tuo pieni sivuseikka mikä nyt on siis vain pikkuseikka, että pojastakin tulee maho. Mutta se on hänen ongelmansa jos mukuloita joskus haluaa.
Luovutetut siittiöt olisivat olleet viimeinen mahdollisuus, siksipä sekaannus.
Ja miten tämä liittyy aiheeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja minä minä minä;24717096:
Minun on saatava lapsi, hinnalla millä hyvänsä. Sillä summalla jonka käytän hoitoihin että MINÄ saisin lapsen, olisi pelastettu jo monta elämää. Mutta kun MINÄ HALUAN. Yhyy olen lapseton, elämäni ei ole mitään jos en saa lasta.
Narsismi on hyvä käsite lapsettomuushoidoille.
:headwall: Helppo huudella, jos ei ole kokemusta asiasta. KAIKKI ihmiset on itsekkäitä. Elämä on.

Lunatic
Sama toisin päin. Miksi niin moni lapsi etsii biologisen isänsä, vaikka lapsella olisikin kasvatti-isä/isäpuoli. Mieti vaikka ihan Kadonneen jäljillä -sarjaa. Eihän biologinen isäkään ole periaatteessa muuta kuin sukusolu, mutta silti ihmisiä kiinnostaa se mistä he ovat kotoisin ja minkä näköisiä ja millaisia on lähisuku. Niin se usein menee, että veri on vettä sakeampaa.

Juuri näin.

Kyllä minä ainakin haluaisin tietää kuka on äitini/isäni jos en tietäis. Sellasta ei olekaan, joka ei haluaisi.

Yhteistyössä