Helvatin ällö facebook-päivitys, saa oksentaa

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Harmaja Majakka harmaana
Samaan oksetukseen menee yhden kaverini facebook-linkitys: Alkoholin haitat sikiölle. Itse polttaa askin tupakkaa päivässä ja on noin puolessa väliä raskautta! Hitto että teki mieli kommentoida että "Linkitä tänne myös tupakan vaikutukset sikiölle". Prkl!

hymyilen
Onneksi on vielä olemassa sellaisia naisia jotka nauttivat äitinä olostaan :) :)

Joskus saa jopa kehuakin asialla :) :) :)

Oksettavampaa on se, että äitiys otetaan jonain sivubisneksenä ja lapsi lykätään hoitoon heti äitiysloman jälkeen.

"onnellinen nainen"
Onneksi on vielä olemassa sellaisia naisia jotka nauttivat äitinä olostaan :) :)

Joskus saa jopa kehuakin asialla :) :) :)

Oksettavampaa on se, että äitiys otetaan jonain sivubisneksenä ja lapsi lykätään hoitoon heti äitiysloman jälkeen.
Niin tai sitten joillekkin äitiys on vain osa elämää, osa naiseutta, ei sen kaiken päätarkoitus.
Se, että se äitiys ei ahtaa koko elämää ei tarkoita etteikö äitiydestä nauttisi, ei todellakaan. Tärkeintä on löytää se oma tapa olla äiti.
Äitiys valtaa surrimman osan naisista kun vauva syntyy ja on valloillaan, ainakin omalla kohdallani, hallitsemattomasti koko vauva-iän.Lapsi kasvaa äitiys muuttuu, se nainen joka hautatui äitiyteen tulee pikkuhiljaa esiin ja alkaa elää.

Itse nautin äitiydestä, mutta se on minulle sivubisnes, yksi asia muiden joukossa.

hymyilen
[QUOTE="onnellinen nainen";24676702]Niin tai sitten joillekkin äitiys on vain osa elämää, osa naiseutta, ei sen kaiken päätarkoitus.
Se, että se äitiys ei ahtaa koko elämää ei tarkoita etteikö äitiydestä nauttisi, ei todellakaan. Tärkeintä on löytää se oma tapa olla äiti.
Äitiys valtaa surrimman osan naisista kun vauva syntyy ja on valloillaan, ainakin omalla kohdallani, hallitsemattomasti koko vauva-iän.Lapsi kasvaa äitiys muuttuu, se nainen joka hautatui äitiyteen tulee pikkuhiljaa esiin ja alkaa elää.

Itse nautin äitiydestä, mutta se on minulle sivubisnes, yksi asia muiden joukossa.[/QUOTE]

Juu, tottakai muut asiat vievät "alaa" enemmän sitä mukaa kun lapsi kasvaa. Elämän ensimmäisinä vuosina lapsella täytyy kuitenkin olla oikeus olla edes yhden vanhemman ehdoton ykkösasia. Se aika maksaa myöhemmin itsenä takaisin moninkertaisena. Lapsista tulee tasapainoisia ja pärjääviä.

ddd
""Mä olen äiti ja onnellinen siitä, vaikka välillä tekisikin mieli postittaa se lapsi Timbuktuun. Mä koen olevani hänelle tärkeä, ihan ilman päivityksiäkin. Se on välillä todella raskasta, kun yrittää parhaansa mukaan huolehtia, hoivata, järjestää aikaa, kuunnella, leikkiä, ohjata ja opettaa. Mutta mä tiedän, että mun lapseni tulee pärjäämään.""

Tämä Saraldon teksti olis paljon parempi päivitys!!! Tuo ap-viesti on niin ällö!! Saraldon tekstissä sen sijaan on totuus.

ddd
Lisää latteuksia näkyy nyt tulevan..

Poistan sinut elämästäni! Latautuu ... ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?] 99%. ERROR! Mahdotonta on meidän ystävyyttä poistaa. Kopioi tämä 10 henkilön seinälle, joiden ystävyyttä sinä koskaan et halua menettää . Jos saat takaisin 5 olet ihana ystävä. ? ?

"palma"
[QUOTE="keiju";24672291]Huh huh, sääliks käy teidänkin lapsia jos ette koe edes pienenpienintä ylpeyttä siitä että olette lapsen saaneet! Mä olen ylpeä siitä että olen äiti enkä koe että oma minäni on hävinnyt äitiyteen, se vaan muuttuu elämän myötä! [/QUOTE]

Moni tolloja statuspäivityksiä kritisoiva taitaa kylläkin arvostaa äitiyttään ja omaa itseään niin paljon, ettei koe tarvetta mennä mukaan kaikkeen humpuukiin, jota joku random-tyyppi keksii alkaa fb:ssä levittämään. Mun minäni olisi kyllä pahasti hukassa, jos antaisin äitiyden viedä harkintakykyni mediakriittisyyden suhteen:D

yhäri
Mua nyppii nää mammat mitkä laittaa "ilta yh:na" tai "taas viikonloppu yh:na", vali vali kun on rankkaa.
Kokeilkaapaas tytöt mitä se elämä on oikesti yksinhuoltajana 24/7 (ei mikään vuoroviikkoavanhempi tai viikonloppuisä), niin loppuu tuo vikinä siitä että joutuu jonkun lyhyen hetken hoitamaan lastaan ilman miehen apua.

Alkuperäinen kirjoittaja yhäri;24678846:
Mua nyppii nää mammat mitkä laittaa "ilta yh:na" tai "taas viikonloppu yh:na", vali vali kun on rankkaa.
Kokeilkaapaas tytöt mitä se elämä on oikesti yksinhuoltajana 24/7 (ei mikään vuoroviikkoavanhempi tai viikonloppuisä), niin loppuu tuo vikinä siitä että joutuu jonkun lyhyen hetken hoitamaan lastaan ilman miehen apua.
Tee yh-ylistys samantien! :)
Siinä voit kertoa kuinka sinulla on rankinta ja olet eniten UHRAUTUNUT!!!(=cool)

:xmas:

Kokeiltu on, kiitos kysymästä. :)

yhäri
Tee yh-ylistys samantien! :)
Siinä voit kertoa kuinka sinulla on rankinta ja olet eniten UHRAUTUNUT!!!(=cool)

:xmas:
Miksi ihmeessä tekisin? Ei ole tarvetta leikkiä mitään marttyyriä. Olen onnellinen että olen yksinhuoltaja, onnellinen että päsin eroon miehestä joka sairastui mieleltään mutta kieltäytyy hakemasta apua tai ottamasta sitä vastaan vaikka tarjottaisiin. Minä ja lapsi ansaitsemme turvallisen kodin ja sen myös meille hankin vaikka se ei helppoa ollut.
Elämässä on paljon mukavia asioita joita voi halutessan postata ja pyrkiä jakamaan iloa.
-Juu tiedän että nekin on joidenkin mielestä ällöjä postauksia.

yyy
No olen kyllä nähnyt oksettavampiakin. Miten jaksatte nyt moisesta turhanpäiväisestä päivityksestä vetää tuollaiset pultit. Tuollaisia kiertokirjeen tyyppisiä juttujahan puskee joka tuutista, ei niitä ole tarkoitettu sen tarkemmin luettavaksi, saati sitten kannattaisi tuhlata energiaa moisesta hermostumiseen.

Järkevintä kuulkaa olisi jättää koko facebook ja käyttää aikansa järkevämmin...

"vieras"
Mua taas ottaa päähän tollaset, joiden mielestä on tosi "ällööö" kun joku on ylpeä itsestään. Voin kertoa, että minä olen ylpeä äiti, onnellinen lapsistani ja kaikkeni valmis tekemään, jotta he saisivat hyvän alun elämälleen! Tällaisten aloitusten tekijät lähinnä säälittävät minua ja ovat luultavasti tyyppiä: hankin lapsia, mutta oma elämäntyylini ei sen takia saa muuttua tippaakaan..Miksei saa olla avoimesti ylpeä itsestään ja lapsistaan?

Alkuperäinen kirjoittaja yhäri;24678944:
Miksi ihmeessä tekisin? Ei ole tarvetta leikkiä mitään marttyyriä. Olen onnellinen että olen yksinhuoltaja, onnellinen että päsin eroon miehestä joka sairastui mieleltään mutta kieltäytyy hakemasta apua tai ottamasta sitä vastaan vaikka tarjottaisiin. Minä ja lapsi ansaitsemme turvallisen kodin ja sen myös meille hankin vaikka se ei helppoa ollut.
Elämässä on paljon mukavia asioita joita voi halutessan postata ja pyrkiä jakamaan iloa.
-Juu tiedän että nekin on joidenkin mielestä ällöjä postauksia.
Ei kai mun kommentti vaikuttanu kauheen totiselta? :) Tonttukin siinä lymyilee! :xmas:

yyy
[QUOTE="vieras";24678960]Mua taas ottaa päähän tollaset, joiden mielestä on tosi "ällööö" kun joku on ylpeä itsestään. Voin kertoa, että minä olen ylpeä äiti, onnellinen lapsistani ja kaikkeni valmis tekemään, jotta he saisivat hyvän alun elämälleen! Tällaisten aloitusten tekijät lähinnä säälittävät minua ja ovat luultavasti tyyppiä: hankin lapsia, mutta oma elämäntyylini ei sen takia saa muuttua tippaakaan..Miksei saa olla avoimesti ylpeä itsestään ja lapsistaan?[/QUOTE]

Täytyy sanoa, että muakin alkoi ällöttämään nämä tyypit, jotka täällä täpinöissään kyselevät, mitä "nokkelaa" ja veemäistä aloittaja vastasi fb-päivitykseen. Jos joku nyt haluaa tuollaisen äitiyden ylitsepursuavan hehkutuksen julkaista, niin ei sen nyt luulisi kenenkään toisen päivää pilaavan... vaan näköjään pilaa.

"Vieras"
[QUOTE="Emppu";24667370]Itseäni joskus myös ärsyttää nämä, mutta toisaalta ymmärrän tuon itsensä korostamisen, kun saa lukea sinkkujen päivityksiä tyyliin: " tällä viikolla joka päivä tunti ylitöissä, onneksi tänään (lauantai) sai nukkua puolille päivin ja taidanpa ottaa vielä päiväunetkin, ei näin kiireistä elämää muuten jaksa" :D[/QUOTE]

Joo...kaikki sinkut ei saa nukkua vapaapäivinäkään...olisitpa seurannu mun elämää lähipäivinä. Vastuuta riitti.

"abc"
Ja tämäkin lause
"Työskentelen päivin öin. Päivystän 24/7 koko loppuelämäni ajan".

Häh? Ymmärrän jos lapsi on alle vuoden, tai sairaana, että öisinkin voi välillä joutua valvomaan...
MUTTA MUUTEN, kyllä itse ainakin nukun öisin kuten lapsikin!!! En TYÖSKENTELE yhtään mitenkään.:headwall:
Entäs kun lapsi on murrosikäinen, ei ole tullut sovitusti kotiin, vaan on jossain, kukaan ei tiedä missä. Kuinka hyvin nukut? Itselläni ei ole murrosikäistä lasta, mutta sukulaisäitejä seuranneena voin sanoa, että valvottuja öitä on tuolloinkin.

Ei näitä facebook-päivityksiä kannata ottaa niin kovin vakavasti. Kai tällä oli vain tarkoitus herättää miettimään, mitä se äitiys on. Ja juu, on tämä omallakin seinällä.

[QUOTE="höh";24679062]Moni ottaa facebookin vähän liian tosissaan... :D Ja miksi pitää siellä kavereina sellaisia, joiden päivitykset saavat yöunetkin katoamaan? :eek:[/QUOTE] Ketkä tätäkin ketjua jatkavat ja jatkavat...ei kai sitäkään tarvi ottaa itkuntotissaan kun jotakuta ärsyttää joku päivitys. =)

"palma"
No kuules. Itse oon ollut vähällä monesti mainita yh-viikonlopusta tai viikosta fb:ssä, koska se todellakin on lievä shokki sellaiselle, jolla on mies tekemässä puolet hommista. Samaan aikaan pystyn kuitenkin ajattelemaan kaikkia niitä ystäviäni, jotka oikeita yyhoita ovat ja ihailemaan heidän jaksamistaan. Ootko siis ihan varma, ettei noihin inhoamiisi valituksiin sisälly myös hatunnosto kaltaisillesi?

Mua kans ällötti toi, kuten muutkin vastaavat..

Ällöjä on myös ne ruikutukset jotka kuuluu tyyliin näin: " Uskon ja luotan, annan aina anteeksi enkä koskaan petä tai tee mitään pahaa kenellekään, autan aina kaikkia ja rakastan kaikkia maailman ihmisiä mutta koirat vaan kusee kintuille. Jos sinä annat myös koko elämäsi kaikille muille saamatta mitään takaisin, kopioi tämä seinällesi" Valivali ja BLAAAH! Jos ihminen oikeasti olisi pyyteetön niin ei se huutelisi sitä ympäsiinsä. Ällöttää.

Lisäksi mua ällöttää ne ihmiset, jotka valittaa omia yksityisasioitaan 15min välein päivityksissään että kaikki varmasti tietävät miten huonosti hänellä menee.

Viimeksi muokattu:
.....
[QUOTE="abc";24679084]Entäs kun lapsi on murrosikäinen, ei ole tullut sovitusti kotiin, vaan on jossain, kukaan ei tiedä missä. Kuinka hyvin nukut? Itselläni ei ole murrosikäistä lasta, mutta sukulaisäitejä seuranneena voin sanoa, että valvottuja öitä on tuolloinkin.

Ei näitä facebook-päivityksiä kannata ottaa niin kovin vakavasti. Kai tällä oli vain tarkoitus herättää miettimään, mitä se äitiys on. Ja juu, on tämä omallakin seinällä.[/QUOTE]

....joo kyllä se on niin että kun olet kerran äidiksi tullut niin sitä on sydän syrjällään lopun ikää. Näin se vaan on. Toivottavasti ei yllättänyt kaikkia vasta taaperoikäisten vanhempia.

Ehkä tässäkään ei nyt tarkoteta sitä että olet valmis pyyhkimää persettä lopunikää 24/7 sen enempää kuin että sinua ei enää kiinnostaisi p****n vertaa se lapsi, kun olet sen ylä-asteikäiseksi kasvattanut. Tämä siis kaikille narisijoille, ei tälle kenen viestiin linkitin omani.

yhäri
[QUOTE="palma";24679226]No kuules. Itse oon ollut vähällä monesti mainita yh-viikonlopusta tai viikosta fb:ssä, koska se todellakin on lievä shokki sellaiselle, jolla on mies tekemässä puolet hommista. Samaan aikaan pystyn kuitenkin ajattelemaan kaikkia niitä ystäviäni, jotka oikeita yyhoita ovat ja ihailemaan heidän jaksamistaan. Ootko siis ihan varma, ettei noihin inhoamiisi valituksiin sisälly myös hatunnosto kaltaisillesi?[/QUOTE]

Enpä tiedä hatunnostosta, näen vain kitinän siitä kun on hetken aikaa vähän haastavammat olot kuin mihin on tottunut. Sit omanapaisena sitä kuulutetaan kaikille, kuten kaikkea muutakin, suunnilleen vassakäyntejä myöten.

Yhteistyössä