Helvatin ällö facebook-päivitys, saa oksentaa

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
"palma"
[QUOTE="muumimamma";24669577]Tosiaankin! Naurettavaa että täytyy kaikesta ärsyyntyä, antaa muiden kirjoittaa mitä lystää ja ajatella asioista mitä haluaa, ei se mun elämään ainakaan vaikuta millään lailla! [/QUOTE]

No taisitpa itsekin ärsyyntyä meidän ärsyyntyneiden ärtymyksestä, kun koit tarvetta kirjoittaa ton vastineen:LOL:. "Antaa muiden kirjoitella mitä lystää" – Niinpä, myös kaksplussalle!

"palma"
[QUOTE="hohhoijaa";24669512]tää on niin outoa, pakko kehitellä itselleen ongelmia ja ärsytyksen aiheita vaikka ihan pakolla..ei miehet tällaista harrasta.[/QUOTE]

Mitä miehet tähän liittyy? Alkoi ärsyttää :)D) tollanen miehen normina pitäminen. Ärtyminen pitää mielen virkeänä ja sopii ainakin mulle paremmin kuin se, ettei mikään tuntuisi miltään ja kaikki olisi yhtä hymistelyä vaan.

[QUOTE="hohhoijaa";24669512]Teidän elämät taitaa olla aika helppoja (tai tylsiä ja sisällyksettömiä) ettekä juurikaan sitä kurjempaa puolta näe kun jaksatte tällaisesta kitistä ja kiukutella?[/QUOTE]

Helppoa on elämä, kyllä vaan. Kurjemmastakin puolesta on kokemusta, joten ärsyttää :)D) mm. rintasyövän kanssa pelleily. Lapselliset kiertopostaukset eivät edistä syöpäpotilaiden asemaa millään tavalla, joten niillä rakennetaan vain omaa imagoa. Mitään muutahan Fb ei loppujen lopuksi ole, kuin oman persoonan esittelyä.

boredom
[QUOTE="Mää vaan";24665168]Ei nyt varsinaisesti aiheeseen liity, mutta huvittaa nuo kotoilublogien supermamat, jotka saatuaan lapsensa jo verrattain isoiksi (esim.yläasteelle) äippäilevät edelleen ja pähkäilevät välillä jaksamistaan? Voi juma..töihinkin voi lähteä jos siltä tuntuu.[/QUOTE]

Se on BOREOUT mitä ne potee, ei BURNOUT.

"vieras"
Olen ilkeä ihminen ja kaikkee, mutta kun näin tuon liirumlaarumin

a) sellaisen naisen seinällä, jonka kaikki lapset asuvat joko isillään tai lastenkodissa

b) 8 v lapsen äidin seinällä - äidin joka ei ole töissä ollut kymmeneen vuoteen tms ja lapsi oli kuitenkin päiväkodissa joka ikinen päivä ollessaan tarhaikäinen & lisäksi joka toinen viikonloppu (usein useamminkin) isällään/mummolla

niin teki mieli kysyä että oikeesti hei, mitä viddua?! Mutta jätin väliin, ja pyörittelen silmiäni ihan tälleen yksikseni vaan :rolleyes:
PEESI

"keiju"
Huh huh, sääliks käy teidänkin lapsia jos ette koe edes pienenpienintä ylpeyttä siitä että olette lapsen saaneet! Mä olen ylpeä siitä että olen äiti enkä koe että oma minäni on hävinnyt äitiyteen, se vaan muuttuu elämän myötä! Eihän kukaan eläkkeelläkään enää ole samanlainen kuin teini-iässä! Mulle lapsi/lapset on ihaninta maailmassa ja olen avoimesti ylpeä siitä että saan olla kotona kasvattamassa lapsiani, enkä sysää heitä muiden kasvatettavaksi! Enkä koe olevani marttyyri koska nautin kotona olosta vaikka se täyttä TYÖTÄ onkin!

[QUOTE="keiju";24672291]Huh huh, sääliks käy teidänkin lapsia jos ette koe edes pienenpienintä ylpeyttä siitä että olette lapsen saaneet! Mä olen ylpeä siitä että olen äiti enkä koe että oma minäni on hävinnyt äitiyteen, se vaan muuttuu elämän myötä! Eihän kukaan eläkkeelläkään enää ole samanlainen kuin teini-iässä! Mulle lapsi/lapset on ihaninta maailmassa ja olen avoimesti ylpeä siitä että saan olla kotona kasvattamassa lapsiani, enkä sysää heitä muiden kasvatettavaksi! Enkä koe olevani marttyyri koska nautin kotona olosta vaikka se täyttä TYÖTÄ onkin![/QUOTE]

Oliks tää siis yksi esimerkki niistä kuvottavista statuksista?

"Vieras"
Tämä viesti alkoi avoimesti naurattamaan kun sen äsken luin yhden tutun facebook-profiilista. Nainen kun on vuosi sitten saanut lapsen ja on tainut tehdä kotona oikeaa ruokaa tuon jälkeen yhden käden sormilla laskettavan määrän. Naisen päivät menee hevosella ratsastamisella, siskonsa kanssa puhuessa siskon yrityksessä ja miehen rahoja tuhlatessa. Mies perheessä painaa pitkää päivää ja vaimo ei tee juuri mitään.

"tiiru"
"Jokainen vauvani pieraisu ansaitsee päivityksen. Ja koska oon melkein sukua syöpää sairastaneelle, lisään sen sydämeni vuotaa verta ja pelastan kaikki syövältä tällä statuspäivityksellä sivulleni. Ja jos tästä koneelata joskus nousen , varmasti tiedätte mitä, missä ja milloin. Ainiin, olen kolmannella viikolla ja haluun ryynimakkaraa. Tässä pelastin rintasyöpää sairastavan. Kirjottaessani join kahvia. aah kun on hyvää. Mut kohta meen päikkäreille. ;) "
Hahahah :D Pistetään leviimään!!! :D:D

Ois se kiva, jos ite sanois joskus että "väsyttää sairaasti kun molemmat pienet lapset nukkuu huonosti". Vastaukseks saa heti tällästä tykitystä, koska sellastahan se nyt vaan on. Mitäs teit lapsia, hoida ne äläkä valita.

Ite voisin päivittää vaikka et "Kuola valuu suusta ja silmiä koskee. Tätä se on 24/7." Vastaukseks: No sellasta se nyt vaan on, voi voi.

Muoks.. Ei mun viestissä tainnu mitää järkeä olla, mutta pointti oli se, että jos joku on onnellinen jostain noin harmittomasta, niin mikäs siinä.

Viimeksi muokattu:
"kaksonen"
[QUOTE="Emppu";24667370]Itseäni joskus myös ärsyttää nämä, mutta toisaalta ymmärrän tuon itsensä korostamisen, kun saa lukea sinkkujen päivityksiä tyyliin: " tällä viikolla joka päivä tunti ylitöissä, onneksi tänään (lauantai) sai nukkua puolille päivin ja taidanpa ottaa vielä päiväunetkin, ei näin kiireistä elämää muuten jaksa" :D[/QUOTE]

En jaksa muuten ottaa kantaa keskusteluun, todettakoon kuitenkin että mulla ei ole eikä tule kyseistä tekstiä statuksessani. Mutta tähän lainaamaani viestiin on nyt pakko jakaa yhden lapsettoman tutun tämän aamun päivitys: "Onneks ei ole enää kuin tämä ja huominen näitä epäinhimillisen aikaisia aamuherätyksiä (klo 7-8), kun sit on aamuopetushommat tehty." Teki mieli laittaa kommentti, että jos meillä nukutaan klo 8 saakka, on nukuttu harvinaisen pitkään eikä tollanen heräämisaika ole epäinhimillistä nähnytkään... Hillitsin itseni, koska eihän kyseinen henkilö voi ymmärtää, ärsyyntyisi vaan että miten tämä mamma taas niin korostaa itseään..

Kaksoselle
[QUOTE="kaksonen";24673872]En jaksa muuten ottaa kantaa keskusteluun, todettakoon kuitenkin että mulla ei ole eikä tule kyseistä tekstiä statuksessani. Mutta tähän lainaamaani viestiin on nyt pakko jakaa yhden lapsettoman tutun tämän aamun päivitys: "Onneks ei ole enää kuin tämä ja huominen näitä epäinhimillisen aikaisia aamuherätyksiä (klo 7-8), kun sit on aamuopetushommat tehty." Teki mieli laittaa kommentti, että jos meillä nukutaan klo 8 saakka, on nukuttu harvinaisen pitkään eikä tollanen heräämisaika ole epäinhimillistä nähnytkään... Hillitsin itseni, koska eihän kyseinen henkilö voi ymmärtää, ärsyyntyisi vaan että miten tämä mamma taas niin korostaa itseään..[/QUOTE]

Varmaan voi ymmärtää, mutta aamukahdeksan on *hänelle* aikainen, jos on tottunut heräämään myöhemmin, vaikka kymmeneltä. Silloin seiskan herätys syö naista, varsinkin jos on tottunut myös menemään nukkumaan herätäkseen kymmeneltä (esim. yhdeltä), eikä saa heti eri rytmistä kiinni.

Aivan samalla tavalla tämä tilanne toimii, kuin jos aamun radiossa työskentelevä kaverisi kertoisi sulle heräävänsä 02:30 joka aamu. Varmaan tuntuisi aikaiselta itsellesi. Ja tämä ei liity lapsiin mitenkään, joten kommentti oliskin ollut turhaa itsekorostusta.

[QUOTE="keiju";24672291]...Enkä koe olevani marttyyri koska nautin kotona olosta vaikka se täyttä TYÖTÄ onkin![/QUOTE]

Mjaa.. Kyllä se kotona lasten kanssa oleilu ja kotihommien puuhastelu on kuitenkin työssäkäyvien lomaa ja vapaa-aikaa.

"Mooom"
[QUOTE="rouva";24672413]NipaNeutroni mä toivon että sä et saa IKINÄ lapsia niinvoita rauhassa naureskella äideille kun se näyttää olevan sun päätyö![/QUOTE]

Nyt heitit kyllä törkeää törkeämmän kortin peliin. Kenellekään ei saa toivoa tuollaista, kyllä käy vihaksi tuollaiset kortit. Itselläni on 2 pientä poikaa, ja he eivät ole ongelmitta tähän maailmaan syntyneet. Sen takia tuo on minusta niin lapsellista heittää peliin lapsettomuus asiat. Toivotankin sinulle lapsetonta elämää tai erittäin huonon ja lapsellisen äidin mainetta.

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
"Joo"
Mun tutun seinällä tää oli tällasena versiona:

"Sinä mietit teenkö töitä? VOI KYLLÄ! MINÄ OLEN ÄITI. Se tekee minusta herätyskellon, kokin, taloudenhoitajan, opettajan, sairaanhoitajan, tarjoilijan, henkivartijan, elämän pituisen opiskelijan, juhlien järjestäjän, henkilökohtaisen avustajan, kirjanpitäjän, pankkiautomaatin, lohduttajan, psykiatrin jolle purkautua, minulla ei ole koskaan lomia eikä maksettuja sairaus tai vapaapäiviä. Minä työskentelen päivin ja öin. Minulla on YMPÄRIVUOROKAUTISET TYÖVUOROT lopun elämäni! ?"

Pientä ittensä ylistämistä. Vai että ei ikinä lomaa tai vapaata? Mitäköhän ne oikeat henkivartijat, sairaanhoitajat ja psykiatrit sitten niillä lomillaan tekee, menee kotiin ja on lastensa kanssa? Ai niin mutta ei ne voi, koska todellinen ÄITI on 100% 24/7 lasten kanssa, eihän Oikea Äiti voi olla sairaanhoitaja eikä lomalla.

Jännä ois tietää miten mun tällä hetkellä viiskymppinen äitini selviää noista 24/7 -päivystyksistään, ainakin tossa mun juhlien järjestämisessä ja mulle kokkailuissa ja tarjoiluissa on ollu vähän heikompaa palvelua jo 15 vuoden ajan. :)

Saraldo
Mä olen äiti ja onnellinen siitä, vaikka välillä tekisikin mieli postittaa se lapsi Timbuktuun. Mä koen olevani hänelle tärkeä, ihan ilman päivityksiäkin. Se on välillä todella raskasta, kun yrittää parhaansa mukaan huolehtia, hoivata, järjestää aikaa, kuunnella, leikkiä, ohjata ja opettaa. Mutta mä tiedän, että mun lapseni tulee pärjäämään.

Sen sijaan maailma on täynnä äitejä, jotka raatavat päivästä toiseen pitääkseen lapsensa hengissä. He toimivat ihan oikeasti lastensa turvamiehinä, ettei kukaan pääse lapsia satuttamaan tai varastamaan. He tekevät pitkiä työpäiviä sellaisissa olosuhteissa, missä yksikään suomalainen ei suostuisi tekemään päivääkään töitä. He saavat minimipalkkaa, mistä iso osa menee miehen juomiseen. He synnyttävät tahtomattaan yhä enemmän ja enemmän lapsia, koska se on asia josta ei neuvotella. He joutuvat hautaamaan lapsiaan, koska ruokaa ei riittänyt kaikille tai lääkäriin ei päässyt. He joutuvat katsomaan, miten omat lapset päätyvät elämään samanlaista elämää kuin itsekin elää, vailla toivoa paremmasta. Heistä tulee kolmekymppisinä isoäitejä, ja synnyttävät sen jälkeen vielä lisää omia lapsia. He joutuvat miettimään, mitä vastata lapselle, joka kysyy:"Onko meillä tänään ruokaa?"

Meistä länsimaisista äideistä yksikään ei pärjäisi noissa olosuhteissa, noilla lapsimäärillä.

[QUOTE="rouva";24672413]NipaNeutroni mä toivon että sä et saa IKINÄ lapsia niinvoita rauhassa naureskella äideille kun se näyttää olevan sun päätyö![/QUOTE]

Tottakai minä saan naureskella äideille, toivottavasti vielä siinä vaihees nauran kun itsekin olen sellainen. Päätyöni se ei ole ;)

"rouva"
[QUOTE="Mooom";24674782]Nyt heitit kyllä törkeää törkeämmän kortin peliin. Kenellekään ei saa toivoa tuollaista, kyllä käy vihaksi tuollaiset kortit. Itselläni on 2 pientä poikaa, ja he eivät ole ongelmitta tähän maailmaan syntyneet. Sen takia tuo on minusta niin lapsellista heittää peliin lapsettomuus asiat. Toivotankin sinulle lapsetonta elämää tai erittäin huonon ja lapsellisen äidin mainetta.[/QUOTE]

Olen kivulla lapseni tähän maailmaan ponnistanut ja kärsinyt synnytyksen tuskat ja muut siksi en voi käsittää sitä, miksen saisi olla ylpeä äitiydestä?! En yleensä koskaan lue tällaisia netti keskusteluja ja toivoisin etten olisi tätäkään lukenut! Joku voi ajatella että on miljardit muutkin ihmiset synnyttäneet eivätkä tee siitä numeroa, mutta jokainen kokee asita erilailla, eikä synnytys ole mikään jokaiselle naiselle kuuluva koska ei lapsia tarvitse "tehdä" jos ei niitä halua, se on myös valinta. Ihmettelen vaan jos joku toivoo lasta/lapsia mutta ei arvosta äitiyttä pätkääkään! Myönnän että menin yli rajan enkä oikeasti toivo kenellekkään lapsettomuutta (ellei se ole omasta tahdosta), mutta ei tämä keskustelun taso muutenkaan ole kovin korkea.

[QUOTE="rouva";24675687]Olen kivulla lapseni tähän maailmaan ponnistanut ja kärsinyt synnytyksen tuskat ja muut siksi en voi käsittää sitä, miksen saisi olla ylpeä äitiydestä?! En yleensä koskaan lue tällaisia netti keskusteluja ja toivoisin etten olisi tätäkään lukenut! Joku voi ajatella että on miljardit muutkin ihmiset synnyttäneet eivätkä tee siitä numeroa, mutta jokainen kokee asita erilailla, eikä synnytys ole mikään jokaiselle naiselle kuuluva koska ei lapsia tarvitse "tehdä" jos ei niitä halua, se on myös valinta. Ihmettelen vaan jos joku toivoo lasta/lapsia mutta ei arvosta äitiyttä pätkääkään! Myönnän että menin yli rajan enkä oikeasti toivo kenellekkään lapsettomuutta (ellei se ole omasta tahdosta), mutta ei tämä keskustelun taso muutenkaan ole kovin korkea.[/QUOTE]

Ei kukaan ole sanonut ettei saisi olla ylpeä. Tässä keskustelussa suurin osa puhuu siitä, miten se ärsyttää että facebookissa ylistetään äitiyttään ylimaireasti kaikille. En minä tahdo lukea mitään itsensä ylistyksiä keneltäkään muultakaan, en sinkuiltakaan. Oikeastaan toivonkin että ihmiset ovat ylpeitä siitä mitä ovat. Ulospäin on kuitenkin hyvä olla ennemmin nöyrä kuin itseänsä parhaimmuutta korostava.

Esim. en minäkää päivitä kerta viikkoon statusta siitä, miten olen tuskalla kouluttautunut korkealle, töissä opettelen uutta, teen työtä johon moni muu ei pysty ja olen oman alani asiantuntija. Ällöttää kirjoittaa jo tähän tuollaista, koska minusta tuollainen itsensä kehuminen on aivan typerää. Oman pään sisällä voi sitten itseään kehua.

"lapseton"
[QUOTE="kaksonen";24673872]En jaksa muuten ottaa kantaa keskusteluun, todettakoon kuitenkin että mulla ei ole eikä tule kyseistä tekstiä statuksessani. Mutta tähän lainaamaani viestiin on nyt pakko jakaa yhden lapsettoman tutun tämän aamun päivitys: "Onneks ei ole enää kuin tämä ja huominen näitä epäinhimillisen aikaisia aamuherätyksiä (klo 7-8), kun sit on aamuopetushommat tehty." Teki mieli laittaa kommentti, että jos meillä nukutaan klo 8 saakka, on nukuttu harvinaisen pitkään eikä tollanen heräämisaika ole epäinhimillistä nähnytkään... Hillitsin itseni, koska eihän kyseinen henkilö voi ymmärtää, ärsyyntyisi vaan että miten tämä mamma taas niin korostaa itseään..[/QUOTE]

Minusta sinä et ymmärrä, että ko. henkilölle 7-8 aamut ovat aikaisia. Miten ne sun lapset ja aamuherätykset liittyy siihen mitenkään? Jos sinä kerrot meneväsi nukkumaan kymmeneltä ja joku toinen kahdelta yöllä, koetko sen jonkinlaiseksi brassailuksi/ymmärtämättömyydeksi tms?
Sun tapauksessa siis olisit korostanut äitiyttäsi aivan typerästi ja turhaan.

Ja josta aasinsillalla päästäänkin siihen, että suurin osa mammoista(kaan) vaan ei voi käsittää, että joillakin on toisenlainen elämä kuin heillä, toisenlaiset valinnat, toisenlaiset prioriteetit. Kyse ei ole ymmärätämättömyydestä, röyhkeydestä tai mistään muustakaan kuin vain siitä, että olemme eri tilanteissa elämässä ja erilaisia. Ja aika monelle mammalle se äitiys näyttää olevan kaiken kattava asia, ja joillekin asia, jolla päteä, edes pikkuisen. Mitäs siitä, olkoon niin. Mä en jaksa siitä ärsyyntyä, koska en ole naamakirjassa. Jos joku mulle kasvotusten jaksaa jankuttaa että kun sä et nyt tiedä mitään aikaisista herätyksistä, saatan ehkä hermostua. ehkä.

Yhteistyössä