"vieras"
Hissi laski 12kerrosta, nousi 15kerrosta, laski 9 kerrosta ja nousi kolme kerrosta. Mistä kerroksesta hissi lähti, kun tällä hetkellä se on kymmenessä kerroksessa.
Ööh, lauseke oli?
No kyllä meillä vaan oli. Tosin aika helppoja yhtälöitä, mutta kuitenkin...Kun mä olin ala-asteella 80-luvulla, en mielestäni koskaan nähny X:ää matikassa. Miten on, näittekö te muut. Siellä kyllä periaatteessa ratkaistiin jotain lausekkeenomaisiakin, mutta jotenkin muistan että ei x:llä. Ja mulla oli matikka aina 9-10.
Voipi olla että muistan väärin. Pakkohan ne on tulla, ei kai sitä koko kuutta vuotta jaksa pelkillä numeroilla pelata.Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;24669689:No kyllä meillä vaan oli. Tosin aika helppoja yhtälöitä, mutta kuitenkin...
Kyllä X tuli tutuksi jo 70 luvulla ristinollaa pelaillessaKun mä olin ala-asteella 80-luvulla, en mielestäni koskaan nähny X:ää matikassa. Miten on, näittekö te muut. Siellä kyllä periaatteessa ratkaistiin jotain lausekkeenomaisiakin, mutta jotenkin muistan että ei x:llä. Ja mulla oli matikka aina 9-10.
Oli, mä muistan!Kun mä olin ala-asteella 80-luvulla, en mielestäni koskaan nähny X:ää matikassa. Miten on, näittekö te muut. Siellä kyllä periaatteessa ratkaistiin jotain lausekkeenomaisiakin, mutta jotenkin muistan että ei x:llä. Ja mulla oli matikka aina 9-10.
Ei, joukko-oppia tulee vasta lukion kurssissa 11 (Lukuteoria ja logiikka). On monissa kouluissa lukion ekan vuoden kurssi.Se mikä oli mystistä ala-asteella oli tää jonkinsortin alkio-oppi. Jotenkin semmonen muistikuva, että se meni aika monelta ohi. Ei kai se ollu vaikeeta sinällään, mut porukka ei ylipäätään tajunnut että mitä hittoa... Onks sitä vieläkin ala-asteella.
Olen aloittanut 80-luvulla ala-asteen ja minäkin muistan jotkut alkiot. Tosin se oli jotain ihmeen "ympyröi kuusi käpyä"-tyyppistä toimintaa. Ei ollut se minun juttuni, minä halusin laskea laskuja... Summittaisella ympyröinnillä ei tullut minusta open suosikkia vaikkakin myöhemmin matikka olikin täysi kymppi.Ei, joukko-oppia tulee vasta lukion kurssissa 11 (Lukuteoria ja logiikka). On monissa kouluissa lukion ekan vuoden kurssi.
Ihan aiheellista olisi sisällyttää joukko-oppia peruskoulumatematiikkaankin - muttei ehkä ekaluokkalaisille.
Jep, minäkin opiskellu sillon 80-luvun alussa. Alkiot, unionit, joukkiot jne...mittään en kyllä enää muista moisesta.Olen aloittanut 80-luvulla ala-asteen ja minäkin muistan jotkut alkiot. Tosin se oli jotain ihmeen "ympyröi kuusi käpyä"-tyyppistä toimintaa. Ei ollut se minun juttuni, minä halusin laskea laskuja... Summittaisella ympyröinnillä ei tullut minusta open suosikkia vaikkakin myöhemmin matikka olikin täysi kymppi.
Itsekin pikaisella laskutoimituksella sain 7 mutta tarkemmin mietittynä niin katsopas edelliset vastaukset...7 kerroksesta.