Helvatin ällö facebook-päivitys, saa oksentaa

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Rodukka
Ihmisiä on edelleen erilaisia ja suurin osa kokee äitiytensä eri tavalla. Toiset huutelevat isoon ääneen ja toiset eivät. Tällaisia päivityksiä enemmän minua ärsyttävät aikuiset naiset, jotka haukkuvat toisten postauksia ja pistelevät yrjöhymiöitä. Tosi kypsää... Jotenkin harmittaa, että ymmärtämättömyys on nykyään näinkin pop.

"MIES"
Heh tulipa tarkastettua pari omaa kaveria. Yhdestä arvelin, että vois olla toi päivitys... ja sehän oli. Kyseinen nainen laittaa aina noita suoraan reväistyjä... Mun mielestä todella heikkoo kun tauotta laittaa suoraan revittyjä. Enemmän vielä kuvottaa, että kyseiseltä WT-mimmiltä on löytynyt just kaikki kliseiset mamunegat, kaikki rikolliset hirteen, yms. jutut.

AI miksi se on mulla kaverina... no suku on pahin.

Ja tsemppiä kaikille äideille kuitenkin, kotiäitiys on jees. Meillä tää homma meni niin, että muksu ei mennyt tarhaan vaan äiti teki päivätyötä ja mä iltavuoroo. Eli tuli sitä lapsenhoitoo siinä ainakin ihan pikkasen opeteltua, joskaan ei koskaan tullut faceen sitä heitettyä.

"muumimamma"
Tosiaankin! Naurettavaa että täytyy kaikesta ärsyyntyä, antaa muiden kirjoittaa mitä lystää ja ajatella asioista mitä haluaa, ei se mun elämään ainakaan vaikuta millään lailla! Mun mielestä se päivitys ei ollut yhtään marttyyrimäinen mutta kukin ymmärtää tavallaan.

Lunatic
[QUOTE="muumimamma";24669577]Tosiaankin! Naurettavaa että täytyy kaikesta ärsyyntyä, antaa muiden kirjoittaa mitä lystää ja ajatella asioista mitä haluaa, ei se mun elämään ainakaan vaikuta millään lailla! Mun mielestä se päivitys ei ollut yhtään marttyyrimäinen mutta kukin ymmärtää tavallaan.[/QUOTE]

No voi hellanduudelis kun on pipot taas kireellä. Kai sitä ihminen saa ärsyyntyä pienemmistäkin asioista, eikä vaan ISOISTA.

:D
No voi hellanduudelis kun on pipot taas kireellä. Kai sitä ihminen saa ärsyyntyä pienemmistäkin asioista, eikä vaan ISOISTA.
Jaa niin sulla se pipo ei kiristä? Kun ihan oksettaa toisten fb-päivitykset? Mä nauran ihan ääneen sulle :D

fb muutenkin täysin turhake ja sit siitä vielä revitään tuollaisia kiukkuja, olisko tekemisen puute tai elämässä vähän liian vähän virikkeitä?

Kieltämättä noista tulee tuollainen myötähäpeä-olo. Ja juu, olen itsekin tällä hetkellä kotiäiti mutten tiedä olenko siitä mitenkään erityisemmin ylpeä. Tuo nyt vaan oli ratkaisu mikä tuntui meidän perheessä parhaalta valinnalta ja itseasiassa tällä hetkellä onkin kevyempi homma kuin olla työssäkäyvänä äitinä näissä olosuhteissa.

Juu, kotiäitiys on hyvä homma, mutta en ymmärrä miksi siinä kaikki nähdään työnä. Siis ihan tavalliset arkiset asiat mitä nyt hoitavat niin työssäkäyvät vanhemmat kuin lapsettomatkin. Itselleni tuo on pikemminkin etuoikeus ja hieno mahdollisuus viettää aikaa lastenkin kanssa. =) Mutta en siis olekaan 24/7 kiinni lapsissani vaan pystyn jakamaan vastuuta tarvittaessa myös muillekin.

Ei nuo äitiys-kiertokirje-päivitykset nyt varsinaisesti ärsytä, mutta siis jollain lailla huvittaa ja tulee se myötähäpeä-olo. Sitä täällä mainostettua huumoria en niissä osaa nähdä ja mitä noihin päivittäjiin tulee niin aika tosissaan moni tuntuu nämä ottaneen. :D Taas sitä että ei nuo päivityksiä esille laittaneet oikeasti noin ajattele. No, vielä vähemmän ymmärrän sitä tarvetta laittaa jatkuvasti kiertokirjepäivityksiä joiden kanssa ei edes ole samaa mieltä.

Mutta tosissaan, vapaa maa ja kukin kirjoittakoot noihin mitä tykkää. Toki omistakin kirjoituksistani saa kukin olla vapaasti ihan sitä mieltä mitä haluaa.

hävetys sentään.
Minäkin olen äiti. Olen veläpä ihan hyvä äiti, mutta kun minulla sattuu olemaan kroppa ihan kunnossa, enkä pirise aamuisin, niin jätän moiset typeryydet lisäämättä!

En haluaisi muutenkaan, että minua kuvailtaisiin jonkun äitinä, tai vaimona, vaan omana itsenäni.

örgh
Ihmisiä on edelleen erilaisia ja suurin osa kokee äitiytensä eri tavalla. Toiset huutelevat isoon ääneen ja toiset eivät. Tällaisia päivityksiä enemmän minua ärsyttävät aikuiset naiset, jotka haukkuvat toisten postauksia ja pistelevät yrjöhymiöitä. Tosi kypsää... Jotenkin harmittaa, että ymmärtämättömyys on nykyään näinkin pop.
Näinpä juuri.

oksentakaa rauhassa
Mun kavereilla ja itsellänikin on tuo päivitys. Ihan työssäkäyviä äitejä me ollaan, eikä mitään laiskaperseitä :)
Tais vaan kalikka kalahtaa omaan nilkkaan, hah. No päivän naurut tästä ketjusta sain. Oksentakaa rauhassa :)

[QUOTE="vesa";24670006]No joo huomasin kanssa yhden äipän seinällä ikää ehkä 23 ja lapsia tekee liukuhihnalla ja karttaa töitä...[/QUOTE]
Äläs nyt, äitiyshän on maailman vaativinta työtä. Sen takia siihen järjestetään kuuden vuoden koulutus, eikä siihen kuka hyvänsä kehitysmaan nainen pysty. Eiku ;)

[QUOTE="hohhoijaa";24669512]
Teidän elämät taitaa olla aika helppoja (tai tylsiä ja sisällyksettömiä) ettekä juurikaan sitä kurjempaa puolta näe kun jaksatte tällaisesta kitistä ja kiukutella?[/QUOTE]

Buhahahaaa! Keskustelu seis, tämän aihepiirin murha-/natsikortti heitetty :D

"vieras"
Ihme niuhotusta. Mä just ennen plussalle tuloa näin ton kaverin seinällä ja mua ainakin alko hymyilyttään, että sitä kaikkeahan se äitiys on ;) Tosin se loppuelämän päivystys 24/7 menee vähän yli, vaikka kun omaa äitiäni mietin, sen vanhin lapsi on jo 50v ja äiti reippaasti yli 70, niin edelleen se miettii lapsiaan ja murehtii niiden asioita, niin eipä tuo äitiys näytä koskaan loppuvan. Kyllähän lapset voi hoitoon jättää, mutta ei se äitiys siltikään katoa minnekään. Vaikka olin aikanaan vallaton, menevä nuori äiti, niin kyllä sitä lasta saatto miettiä kesken illankin. Minusta omasta äitiydestään saa olla ylpeä, etenkin silloin, kun sen homman hoitaa suht mallikkaasti.

Olen ilkeä ihminen ja kaikkee, mutta kun näin tuon liirumlaarumin

a) sellaisen naisen seinällä, jonka kaikki lapset asuvat joko isillään tai lastenkodissa

b) 8 v lapsen äidin seinällä - äidin joka ei ole töissä ollut kymmeneen vuoteen tms ja lapsi oli kuitenkin päiväkodissa joka ikinen päivä ollessaan tarhaikäinen & lisäksi joka toinen viikonloppu (usein useamminkin) isällään/mummolla

niin teki mieli kysyä että oikeesti hei, mitä viddua?! Mutta jätin väliin, ja pyörittelen silmiäni ihan tälleen yksikseni vaan :rolleyes:

Yhteistyössä