Helvatin ällö facebook-päivitys, saa oksentaa

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
[QUOTE="vieras";24667386]Hei oikeesti, voiko naiset ja äidit olla näin veemäisiä koko ajan toisilleen?[/QUOTE]

Miten se nyt on v-mäistä olemista jos ei jostain massaviestistä pidä, ja sanoo sen ääneen.

Olis täysin eri asia, jos joku äiti oikeasti kirjoittaisi omasta äitiydestään.

"vieras"
Miten se nyt on v-mäistä olemista jos ei jostain massaviestistä pidä, ja sanoo sen ääneen.

Olis täysin eri asia, jos joku äiti oikeasti kirjoittaisi omasta äitiydestään.
No vaikka silleen, et mustakin tuollainen viesti on aika hmm.. tylsä ja voi kai sen sanoa, mutta täällä oli useampikin aika naureskelevaan sävyyn tuonut esiin sen, miten se ja se kaveri jonka äitiydessä on se ja tuo vika laitto tuon facebook-sivulleen, onpä ällöttävää/tyhmää jne.

Eli arvosteltiin (omaa) ystävää ja sen äitiyttä samalla. Kivoja kavereita sellaiset ja mun mielestä aika veemäistäkin?

[QUOTE="vieras";24667617]No vaikka silleen, et mustakin tuollainen viesti on aika hmm.. tylsä ja voi kai sen sanoa, mutta täällä oli useampikin aika naureskelevaan sävyyn tuonut esiin sen, miten se ja se kaveri jonka äitiydessä on se ja tuo vika laitto tuon facebook-sivulleen, onpä ällöttävää/tyhmää jne.

Eli arvosteltiin (omaa) ystävää ja sen äitiyttä samalla. Kivoja kavereita sellaiset ja mun mielestä aika veemäistäkin?[/QUOTE]

Silloin kun tuntee ko. ihmisen ja tietää tasan tarkkaan että hän ei ole lähellekään sellainen uhrautuva, 24/7 lastensa kanssa viettävä pullantuoksuinen äiti kuin noilla typerillä ketjuviesteillä haluaa antaa ymmärtää (perään usein kommentoidaan itse jotain "siis just tällaista mun arki oikeesti on!"), alkaa se suoraan sanoen ärsyttää.

En jaksa ymmärtää tuollaista marttyyrikruunun kiilloitusta. Ilmeisesti naamakirjassa kaverilistoilla roikkuu niin paljon sitä porukkaa joka ihmistä ei oikeasti tunne että voidaan yrittää antaa vähän "parempi" kuva kuin oikeasti tuntiessa saa..

Ja yleisesti ottaen nuo kiertoviestit ovat ärsyttäviä, toisaalta aiemmin niitä sai sähköpostin täyteen vaikka sanoi etten mä noita kyllä jaksa eteenpäin laitella ettei tartte mulle laittaa, että ehkä tämä kuitenkin parempi? :D

[QUOTE="jeps";24665615]eikä opettanut kurinpitoa ja ottamaan toisetkin ihmiset huomioon. Koulu on täynnä helvetin esikartanon itsekkäitä oksennuksia, ja just sen takia, etät ihmiset eivät ole sisäistäneet mitä vanhemmuus on. Ne kun on IHAN ITSE TEHTY (ei saatu jne) vaan tehty, niin ne pitää itse myös paimentaa ja pitää kurissa. Ja ei, opettaja ei ole vastuussa siitä, mitä ne tekevät koulussa, vaan vanhempi.[/QUOTE]

:LOL: :LOL: :LOL:

mä inhoon yli kaiken näitä "lisää seinällesi juttuja"!!!!!:x

eniten inhotti toi viesti kaverin seinällä, kun hänen esikoinen oli 1,5kk vanha. tuskin on vielä siihen päivään mennessä hirveen paljon noita ammatteja päässyt harrastamaan :)

"vieras"
On noita pahempiakin päivityksiä nähty aika paljon ja suurin osa niistä ei edes liity äitiyteen. Mielestäni tuo päivitys oli kevyimmästä päästä. Tuossa nyt on kuitenkin jotain perääkin oli sitten töissä tai ei.
Vähemmän tajuan äitejä, jotka ei ikinä valita ja kaikki on aina niin hienoa.

"kotiäiti"
Mun kavereiden seinällä ei tuota ainakaan vielä ole näkynyt, enkä kyllä pistäis omallennikaan, vaikka tuo niin totta onkin. :) En ylipäätään ikinä lähde mukaan mihinkään noihin ketjuviesteihin.

Mut miks nyt aloin kommentoida, niin kyllä mua ainakin harmittaa että useammankin viestistä paistaa läpi ettei kotiäitiyttä arvosteta millään lailla, ja lasten hoitoa kotona ei pidetä oikeana työnä. Että mee muija vaan OIKEISIIN töihin. Entäs sitten perhepäivähoitajat ja päiväkodin lastenhoitajat, jotka tekee ihan samaa työtä kuin se kotonaan lapsiaan hoitava, eikö heidänkään työ ole oikeaa työtä? Moni niihin OIKEISIIN töihin kotiäitiyden jälkeen lähtenyt tuttava on kommentoinut esimerkiks, että kyllä hermo lepää, mikä ihana hiljaisuus, ja kuinka ihanaa kun tietää mitä tekee, ja riittä kun tekee kerran, saa syödä ruokansa rauhassa, ja kuinka paljon helpommalla pääsee kuin kotona (jonka on huomannut vasta töihin paluun jälkeen). Ite olen ollu 4v kotona, enkä todellakaan valita. Nautin tästä, mutta kyllä tämä on myös täyttä työtä! Jos oisin pari viikkoa sitten, kun makasin puoli kuolleena flunssassa kotona hoitaen samalla lapsia, nähnyt tuon viestin fb:ssä olisin varmaan sen julkaissu seinälläni. Ainoat hetket jolloin kotiäitiys todella potkii päähän on kun et pysty etes sairastamaan rauhassa, vaan olet silloinkin 24/7 töissä. Kaikilla ei ole sitä tukiverkostoa lähellä että saisi arkenakin apua, ja nytkin sattui sellainen viikko että miehen oli pakko olla töissä.

[QUOTE="vieras";24668928]On noita pahempiakin päivityksiä nähty aika paljon ja suurin osa niistä ei edes liity äitiyteen. Mielestäni tuo päivitys oli kevyimmästä päästä. Tuossa nyt on kuitenkin jotain perääkin oli sitten töissä tai ei.
Vähemmän tajuan äitejä, jotka ei ikinä valita ja kaikki on aina niin hienoa.[/QUOTE]

Miksi pitäisi valittaa? Ainiin, suomalaisuus..

Naurua
Tällaista shaibaa sitä näkee omallakin sivulla, miksi tarvii mainostella ja muistuttaa muille kuinka äidit on muita parempia? Yhtä lailla on sitä muillakin töitä vaikkei olisikaan äiti. Ainiin, anteeksi, enhän minä lapsettomana voi tietää millaista on vastuu toisesta ihmisestä. :D Tiedän paljonkin ja onhan minulla silmät päässä:D Eikä tässä kukaan nyt tosissaan raivoa:D Loistavaa avautumista vain.

"Jokainen vauvani pieraisu ansaitsee päivityksen. Ja koska oon melkein sukua syöpää sairastaneelle, lisään sen sydämeni vuotaa verta ja pelastan kaikki syövältä tällä statuspäivityksellä sivulleni. Ja jos tästä koneelata joskus nousen , varmasti tiedätte mitä, missä ja milloin. Ainiin, olen kolmannella viikolla ja haluun ryynimakkaraa. Tässä pelastin rintasyöpää sairastavan. Kirjottaessani join kahvia. aah kun on hyvää. Mut kohta meen päikkäreille. ;) "

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ärsypilämi
Tänne voisi luoda uuden ketjun, jossa jokainen loisi parastaan kirjoittamalla omasta mielestään mahdollisimman ärsyttävän ja kuvottavan facebook-päivityksen. ( sellaisen, jota ei ehkä oikeasti fb.n laittaisi)

Minä en ole koskaan kyllä ajatellut, että omat päivitykseni saattaisivat oksettaa jotakuta. Ärsyttää, ehkä- vaikka ne ovatkin loistavia.:cool:

Viras
Huvittavinta kuitenkin on, kun on ihmisiä, joilla on aikaaja viitseliäisyyttä jollakin foorumilla vittuilla ja päivitellä toisten fb-statuksia (kuten minulla). Kyllä voi pienet asiat ärsyttää. Mitä sitten, jos joku laittaa tuollaisen päivityksen. Mitä sitten, jos joku kertoo viikonlopun biletyksestään tai siitä, että joi aamulla kahvia? Oikeesti, ketä kiinnostaa?

[QUOTE="kotiäiti";24668985]Mun kavereiden seinällä ei tuota ainakaan vielä ole näkynyt, enkä kyllä pistäis omallennikaan, vaikka tuo niin totta onkin. :) En ylipäätään ikinä lähde mukaan mihinkään noihin ketjuviesteihin.

Mut miks nyt aloin kommentoida, niin kyllä mua ainakin harmittaa että useammankin viestistä paistaa läpi ettei kotiäitiyttä arvosteta millään lailla, ja lasten hoitoa kotona ei pidetä oikeana työnä. Että mee muija vaan OIKEISIIN töihin. Entäs sitten perhepäivähoitajat ja päiväkodin lastenhoitajat, jotka tekee ihan samaa työtä kuin se kotonaan lapsiaan hoitava, eikö heidänkään työ ole oikeaa työtä? Moni niihin OIKEISIIN töihin kotiäitiyden jälkeen lähtenyt tuttava on kommentoinut esimerkiks, että kyllä hermo lepää, mikä ihana hiljaisuus, ja kuinka ihanaa kun tietää mitä tekee, ja riittä kun tekee kerran, saa syödä ruokansa rauhassa, ja kuinka paljon helpommalla pääsee kuin kotona (jonka on huomannut vasta töihin paluun jälkeen). Ite olen ollu 4v kotona, enkä todellakaan valita. Nautin tästä, mutta kyllä tämä on myös täyttä työtä! Jos oisin pari viikkoa sitten, kun makasin puoli kuolleena flunssassa kotona hoitaen samalla lapsia, nähnyt tuon viestin fb:ssä olisin varmaan sen julkaissu seinälläni. Ainoat hetket jolloin kotiäitiys todella potkii päähän on kun et pysty etes sairastamaan rauhassa, vaan olet silloinkin 24/7 töissä. Kaikilla ei ole sitä tukiverkostoa lähellä että saisi arkenakin apua, ja nytkin sattui sellainen viikko että miehen oli pakko olla töissä.[/QUOTE]

Ei. Ei ei ei ei ei. Kotiäitiyden arvostus on aivan eri asia kuin ärsyyntyminen siitä että pitää marttyroida sillä äitiydellä. Ne äidit jotka pistävät näitä seinilleen koska maailmassa ei ole mitään arvokkaampaa ikinä koskaan kuin se että minä yksin passaan 24/7 sitä yhtä puolivuotiasta lastani eikä minulla ole koskaan vapaa-aikaa (kun mies hoitaa lasta kaiket illat kun äiti harrastaa) ja kun ollaan niiiiin väsyneitä jatkuvasti kun ei voi ymmärtää muut miten rankkaa lapsen kanssa on (joka nukkuu 12h yöunet joka ikinen yö since syntymä).

Itse olen kotihoidontuella kotona, kuka laskee kotiäidiksi, päättäköön itse. Tiedän että teen enemmän töitä kuin jotkut ansiotyössä mutta paljon vähemmän kuin jotkut toiset. Teen tätä koska olen itse valinnut olla kotona ainakin kun lapset ovat pieniä, enkä odota siitä kiitoksia. En myöskään koe tarpeelliseksi toitottaa joka käänteessä miten rankkaa ja raskasta työtä teen ja miten minua pitäisi nyt kiitellä ja palvoa tämän takia. Kunnioitan heitä jotka haluavat lapsensa hoitaa, mutta en heitä jotka odottavat jotain gloori gloori meininkiä sen takia.

"Kirppu"
Huvittavinta kuitenkin on, kun on ihmisiä, joilla on aikaaja viitseliäisyyttä jollakin foorumilla vittuilla ja päivitellä toisten fb-statuksia (kuten minulla). Kyllä voi pienet asiat ärsyttää. Mitä sitten, jos joku laittaa tuollaisen päivityksen. Mitä sitten, jos joku kertoo viikonlopun biletyksestään tai siitä, että joi aamulla kahvia? Oikeesti, ketä kiinnostaa?
Olen niin samaa mieltä!! Huh huh!!

"kotiäiti"
Ei. Ei ei ei ei ei. Kotiäitiyden arvostus on aivan eri asia kuin ärsyyntyminen siitä että pitää marttyroida sillä äitiydellä. Ne äidit jotka pistävät näitä seinilleen koska maailmassa ei ole mitään arvokkaampaa ikinä koskaan kuin se että minä yksin passaan 24/7 sitä yhtä puolivuotiasta lastani eikä minulla ole koskaan vapaa-aikaa (kun mies hoitaa lasta kaiket illat kun äiti harrastaa) ja kun ollaan niiiiin väsyneitä jatkuvasti kun ei voi ymmärtää muut miten rankkaa lapsen kanssa on (joka nukkuu 12h yöunet joka ikinen yö since syntymä).

Itse olen kotihoidontuella kotona, kuka laskee kotiäidiksi, päättäköön itse. Tiedän että teen enemmän töitä kuin jotkut ansiotyössä mutta paljon vähemmän kuin jotkut toiset. Teen tätä koska olen itse valinnut olla kotona ainakin kun lapset ovat pieniä, enkä odota siitä kiitoksia. En myöskään koe tarpeelliseksi toitottaa joka käänteessä miten rankkaa ja raskasta työtä teen ja miten minua pitäisi nyt kiitellä ja palvoa tämän takia. Kunnioitan heitä jotka haluavat lapsensa hoitaa, mutta en heitä jotka odottavat jotain gloori gloori meininkiä sen takia.
Juu, en minäkään pidä ääntä kotiäitiydestäni ja sen rankkuudesta/helppoudesta, vaikka ehkä kyllä pitäisi. Jokaisen kotiäidin pitäisi! Onhan oikeasti ihan perseestä, että tätä hommaa "palkitaan" 280€:lla kuukaudessa, kuin jos lapset olisi päivähoidossa maksaisi se kunnalle moninkertaisesti lapsi luvusta riippuen. Enkä sitä glooriaa odota joka käänteessä, mutta kyllä silti jonkinlaista arvostusta kaipaan, etkö sinä muka ihan oikeasti? Ennen lapsia työelämässä pomo kiitti hyvin tehdystä työstä ja kyllä se vaan tuntui hyvältä. Harvemmimpa keltään nykyään saa kiitosta. Päin vastoin. :) Ehkäpä just se arvostuksen tunteen puute saa toiset hakemaan huomiota esimerkiks noilla tuommosilla fb päivityksillä. Niin kuin itekin tuossa aiemmin kirjoitin, jos sillon sairaana ollessa se viesti ois tullu vastaan, olisin sen varmaan julkaissu, koska sillon tuntu just siltä.

"Muumimamma"
Valtiolle tulee paljon halvemmaksi maksaa äideille jotka jaksavat olla lastensa kanssa kotona kuin järjestää hoitopaikat! Siksi kotiäitiydestä sietäisi maksaa enemmänkin.

jtioikkjkrher
[QUOTE="Muumimamma";24669427]Valtiolle tulee paljon halvemmaksi maksaa äideille jotka jaksavat olla lastensa kanssa kotona kuin järjestää hoitopaikat! Siksi kotiäitiydestä sietäisi maksaa enemmänkin.[/QUOTE]

Just näin! Me ei olla kuormittamassa jo muutenkin täysiä päivähoitoryhmiä, taispa olla joku tutkimuskin että kotihoidon lapset sairastaa vähemmän (näin ainakin meillä) joten me ei olla kuormittamassa terveyskeskuksia jne. En odotakaan samaa palkkaa kuin esim koulutetut lastenhoitajat saavat, mutta etes sen mitä valtio säästää päivähoidosta kun hoidan lapseni itse.

Lunatic
[QUOTE="vieras";24668928]On noita pahempiakin päivityksiä nähty aika paljon ja suurin osa niistä ei edes liity äitiyteen. Mielestäni tuo päivitys oli kevyimmästä päästä. Tuossa nyt on kuitenkin jotain perääkin oli sitten töissä tai ei.
Vähemmän tajuan äitejä, jotka ei ikinä valita ja kaikki on aina niin hienoa.[/QUOTE]

mutta tossahan nimenomaan ollaan niin marttyyriä niin marttyyriä että. Tehdään kaikkea 24/7 eikä valiteta kun ollaan niin ylepitä ÄITEJÄ.

Lunatic
"Jokainen vauvani pieraisu ansaitsee päivityksen. Ja koska oon melkein sukua syöpää sairastaneelle, lisään sen sydämeni vuotaa verta ja pelastan kaikki syövältä tällä statuspäivityksellä sivulleni. Ja jos tästä koneelata joskus nousen , varmasti tiedätte mitä, missä ja milloin. Ainiin, olen kolmannella viikolla ja haluun ryynimakkaraa. Tässä pelastin rintasyöpää sairastavan. Kirjottaessani join kahvia. aah kun on hyvää. Mut kohta meen päikkäreille. ;) "

Tää on hyvä, laitan faceen! :D

"hohhoijaa"
mutta tossahan nimenomaan ollaan niin marttyyriä niin marttyyriä että. Tehdään kaikkea 24/7 eikä valiteta kun ollaan niin ylepitä ÄITEJÄ.
tää on niin outoa, pakko kehitellä itselleen ongelmia ja ärsytyksen aiheita vaikka ihan pakolla..ei miehet tällaista harrasta.

Olkaa lukematta tai ihan oikeesti, keskittykää johonkin muuhun kuin toisten puuhailuihin tai face-päivityksiin.

Teidän elämät taitaa olla aika helppoja (tai tylsiä ja sisällyksettömiä) ettekä juurikaan sitä kurjempaa puolta näe kun jaksatte tällaisesta kitistä ja kiukutella?

Yhteistyössä