[QUOTE="kotiäiti";24668985]Mun kavereiden seinällä ei tuota ainakaan vielä ole näkynyt, enkä kyllä pistäis omallennikaan, vaikka tuo niin totta onkin.
En ylipäätään ikinä lähde mukaan mihinkään noihin ketjuviesteihin.
Mut miks nyt aloin kommentoida, niin kyllä mua ainakin harmittaa että useammankin viestistä paistaa läpi ettei kotiäitiyttä arvosteta millään lailla, ja lasten hoitoa kotona ei pidetä oikeana työnä. Että mee muija vaan OIKEISIIN töihin. Entäs sitten perhepäivähoitajat ja päiväkodin lastenhoitajat, jotka tekee ihan samaa työtä kuin se kotonaan lapsiaan hoitava, eikö heidänkään työ ole oikeaa työtä? Moni niihin OIKEISIIN töihin kotiäitiyden jälkeen lähtenyt tuttava on kommentoinut esimerkiks, että kyllä hermo lepää, mikä ihana hiljaisuus, ja kuinka ihanaa kun tietää mitä tekee, ja riittä kun tekee kerran, saa syödä ruokansa rauhassa, ja kuinka paljon helpommalla pääsee kuin kotona (jonka on huomannut vasta töihin paluun jälkeen). Ite olen ollu 4v kotona, enkä todellakaan valita. Nautin tästä, mutta kyllä tämä on myös täyttä työtä! Jos oisin pari viikkoa sitten, kun makasin puoli kuolleena flunssassa kotona hoitaen samalla lapsia, nähnyt tuon viestin fb:ssä olisin varmaan sen julkaissu seinälläni. Ainoat hetket jolloin kotiäitiys todella potkii päähän on kun et pysty etes sairastamaan rauhassa, vaan olet silloinkin 24/7 töissä. Kaikilla ei ole sitä tukiverkostoa lähellä että saisi arkenakin apua, ja nytkin sattui sellainen viikko että miehen oli pakko olla töissä.[/QUOTE]
Ei. Ei ei ei ei ei. Kotiäitiyden arvostus on aivan eri asia kuin ärsyyntyminen siitä että pitää marttyroida sillä äitiydellä. Ne äidit jotka pistävät näitä seinilleen koska maailmassa ei ole mitään arvokkaampaa ikinä koskaan kuin se että minä yksin passaan 24/7 sitä yhtä puolivuotiasta lastani eikä minulla ole koskaan vapaa-aikaa (kun mies hoitaa lasta kaiket illat kun äiti harrastaa) ja kun ollaan niiiiin väsyneitä jatkuvasti kun ei voi ymmärtää muut miten rankkaa lapsen kanssa on (joka nukkuu 12h yöunet joka ikinen yö since syntymä).
Itse olen kotihoidontuella kotona, kuka laskee kotiäidiksi, päättäköön itse. Tiedän että teen enemmän töitä kuin jotkut ansiotyössä mutta paljon vähemmän kuin jotkut toiset. Teen tätä koska olen itse valinnut olla kotona ainakin kun lapset ovat pieniä, enkä odota siitä kiitoksia. En myöskään koe tarpeelliseksi toitottaa joka käänteessä miten rankkaa ja raskasta työtä teen ja miten minua pitäisi nyt kiitellä ja palvoa tämän takia. Kunnioitan heitä jotka haluavat lapsensa hoitaa, mutta en heitä jotka odottavat jotain gloori gloori meininkiä sen takia.