AI VITT* mä revin kohta pään irti. Mulla on NIIN HIRVEE hammassärky ettei mitään rajaa!

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Mulla on hammas lohjennu, sit se on lohjennu viel uudestaan, ettei siitä oo mitään jäljellä. Se ien siinä yläpuolella on nyt aivan kirkuvan punanen ja toista päivää särkee niin helvetisti ettei oikein mikään nappi enää auta. Tramalia en uskalla ottaa kun mulla on työvuoro 22-06. Mulla on niin jäätävä hammaslääkäripelko ettei oo tosikaan. En muista koska oisin käyny viimeks, yli 10v sitten. Se on tullut jo ala-asteella se pelko, mä itken, tärisen, hyvä kun ei taju lähe kun istun siinä tuolissa. Se on jotain ihan kamalaa. Nyt en tiedä mitä teen, tää kipu on jotain ihan kauheeta ja mä en todellakaan uskalla mennä.

Voi vittu sanon mä!
 
"..."
[QUOTE="vieras";24628836]Voi voi. Apua olisi saatavissa, mutta pitää vain kärvistellä.[/QUOTE]

Sanoppa muuta :'(

Mua on koitettu hl:ssä aikoinaan hoitaa diapamin avullaki, ei auta.
 
"tuittu"
Kyllä sun nyt pitäisi tilata aika hammaslääkäripäivystykseen ja sanoa heti ovella, että nukuttakaa :).

Epäilyttää, pystytkö töihin tuossa kunnossa, varsinkaan kun ei tavalliset napit auta kipuun.

Usko pois, hampilääkärillä käynti ei ole enää sitä, mitä se oli ennen!
 
IIIIIK!
Tiedän tunteen..Samasta pelosta kärsin minäkin..Varaa aika sellaiseen paikkaan missä on esim.ilokaasua tarjolla,kysy voisko ne antaa jotain rauhoittavaa tms..Voisko joku suositella tälläisiä hammaslääkäripaikkoja???
 
[QUOTE="tuittu";24628863]Kyllä sun nyt pitäisi tilata aika hammaslääkäripäivystykseen ja sanoa heti ovella, että nukuttakaa :).

Epäilyttää, pystytkö töihin tuossa kunnossa, varsinkaan kun ei tavalliset napit auta kipuun.


Usko pois, hampilääkärillä käynti ei ole enää sitä, mitä se oli ennen![/QUOTE]

Ei ne missään päivystyksessä nukuttamaan ala.
 
käln
Mulla oli sama tilanne heinäkuussa. Sain lähetteen nukutushoitoon, jonne konsultaatioaika marraskuussa. Itse toimenpide - en tiedä milloin. Hetken tässä saa kärvistellä, kipulääkkeillä mennään.
 
hammas sattuu
Tiedän tunteen!! mulla just nyt sama juttu että hammas särkee aivan tajuttomasti,jääpala suussa istun ja just otin särkylääkettä.Mulla on huomenna hammaslääkäri jo toisen kerran tällä viikolla,viime yönä en nukkunut ollenkaa kun enää ei särkylääkketkään auta,ens viikolla pitäs poistaa koko hammas mutta en mä pysty sinne saakka oottamaan joten saavat huomenna leikata!! Mä en sieltä pois lähe enneku hammas on pöydällä!
Eilen jo täällä palstalla kyselin pilleri annostuksia kun tekis mieli kipata koko lääkekaappi kitusiin.
Mene nyt vaan sinne hammaslääkäriin,ne kyl antaa rauhoittavia kun pyytää!
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja käln;24628897:
Mulla oli sama tilanne heinäkuussa. Sain lähetteen nukutushoitoon, jonne konsultaatioaika marraskuussa. Itse toimenpide - en tiedä milloin. Hetken tässä saa kärvistellä, kipulääkkeillä mennään.
Mä en tiedä onko näissä enään mitään pelastetavaa. Sais lottovoiton, niin vois mennä yksityiselle revityttään kaikki nukutuksessa pois ja tekarit tilalle. Tää hammaslääkäripelko on pilannu mun elämän ihan totaalisesti. Mun ihmissuhteet kärsii kun en tykkää liikkuakka missään enää kun joka toinen hammas on lohjennu melkein. Tää on ku jotain painajaista. Jouduin nuorempana syömään paljon lääkekuureja, antibiootti sekä penisiliini, joku lääkäri joskus sanoi että niistä on koko hammaskalusto kärsinyt. Olin siis lääkekuureilla yht. 2-3v, kun ei ollut hoitotakuita silloin ja leikkauksiin oli vuodenki jono.
 
"..."
Tiedän tunteen!! mulla just nyt sama juttu että hammas särkee aivan tajuttomasti,jääpala suussa istun ja just otin särkylääkettä.Mulla on huomenna hammaslääkäri jo toisen kerran tällä viikolla,viime yönä en nukkunut ollenkaa kun enää ei särkylääkketkään auta,ens viikolla pitäs poistaa koko hammas mutta en mä pysty sinne saakka oottamaan joten saavat huomenna leikata!! Mä en sieltä pois lähe enneku hammas on pöydällä!
Eilen jo täällä palstalla kyselin pilleri annostuksia kun tekis mieli kipata koko lääkekaappi kitusiin.
Mene nyt vaan sinne hammaslääkäriin,ne kyl antaa rauhoittavia kun pyytää!
Ei ne pamit auta. Koitettu on.
 
käln
Eipä auttanut Diapam minuakaan. Mutta mutta, käy päivystyksessä ja sano, ettei sinulle saa tehdä mitään. Uskallat varmaan otattaa röntgenkuvat? Tai antaa katsoa peilillä suuta? Itse ainakin noihin suostun, mutta mitään terävää lärvistäni sisään ei saa työntää... Sittenpähän tilanne selviää, ja voit pyytää lähetettä nukutushoitoon.

Olen itsekin haaveillut noista tekareista. Hammaslääkärin mielestä ei ollut hyvä idea. :)
 
"mä"
No nyt otat järjen käteen ja soitat sinne hammaslääkärin päivystykseen. Sanot että pelkosi on ihan järjetön, mutta niin myös kipusi. Kyllä sieltä apua saa ja hoitavat suusi kuntoon, ilman paniikkia ja pelkoa :)
 
"..."
[QUOTE="mä";24628986]No nyt otat järjen käteen ja soitat sinne hammaslääkärin päivystykseen. Sanot että pelkosi on ihan järjetön, mutta niin myös kipusi. Kyllä sieltä apua saa ja hoitavat suusi kuntoon, ilman paniikkia ja pelkoa :)[/QUOTE]

Joskus oiskohan viitisen vuotta sitten soitin ja kerroin pelostani, puhelimeen vastannut hoitaja(?) tokas vaan että jaa, mitäs sille sitten tehtäis että ei meillä ole aikaa täällä jaaritella, että varataanko se aika vai ei. Ei sitten varattu.
 
Mutta jos sulla on älytön pelko ja suu kipeä niin onko sulla paljon vaihtoehtoja?
Saattaa se silti olla kiven takana mennä. Mies otti mittaa pelosta ja kivusta. Lopulta kipu vei voiton ja meni sinne kammopaikkaan hoidattamaan hampaan.
Iteltä vietiin kesällä päivystyksessä kun en kertakaikkiaan päräjnny enää jonossa ja pyörittyäni 3pv+2 yötä hirvittävissä tuskissa varasin akuuttiajan. Ne eivät normisti poista akuuttina mut nähtyään mun naaman ja kuultuaan selityksen se lekuri päätyi silti poistoon samantien.Jonot täälä toimenpiteisiin ovat järkyt ja toista aikaa o siirretty jo kaksi kertaa eteenpäin, onneksi ei vaivaa se hammas ja voin odottaa.
Sinne vaan ap niin pääset tuosta tuskasta.
 
"hmm"
muista ap että ientulehdukseen VOI KUOLLA!

Just joku vuos sittenhän oli tapaus olikos se ruotsissa kun nuori joku 15v tyttö ei suostunut pelkonsa takia hampilekurille.

Se tyttö sitten kuoli kun jopa aika äkkiäö ientulehdus meni ikenen kautta aivoihin...
 

Yhteistyössä