mikä virsi tämä on? "kun silmäni mä auki saan ja..."

• Viestiketjun aloittaja "nessi"
  • Ensimmäinen viesti
"nessi"
"kun silmän mä auki saan ja sinut siinä nään mä ihan lähelläin, niin lämpimänä vasten otsa minun kylkeäin, siihen mä jään, sä tuot niin hiljaa kätes kädellein, sanon kutlasein mä näin tahdon olla vaan"

eli siis onko sitä virsi kirjassa kun on vanha biisi ja voiko soittaa häissä?

[QUOTE="vieras";24615452]Se on niin vanha virsi, että on vaan varmaan vanhassa virsikirjassa. Kun virsikirja uudistettiin, siitä jätettiin nämä hartaimmat virret pois ja se on ikävää :(
Tietysti voi laulaa missä vaan. Ton nimi on Kätes Kädellein Kutlasein, Halle Lujaa.[/QUOTE]
Mutta toisaalta uudistuksessa myös raiskattiin joitakin vanhoja virsiä tekemällä niihin uudet sanat. Melkein parempi, että tämä jätettiin kokonaan pois.

KyyninenPaska
[QUOTE="nessi";24615418]"kun silmän mä auki saan ja sinut siinä nään mä ihan lähelläin, niin lämpimänä vasten otsa minun kylkeäin, siihen mä jään, sä tuot niin hiljaa kätes kädellein, sanon kutlasein mä näin tahdon olla vaan"

eli siis onko sitä virsi kirjassa kun on vanha biisi ja voiko soittaa häissä?[/QUOTE]

Anna mä arvaan? Sun äitis on alle 45 ja sä oot alle 22 ? Mut ekaa kertaa menos naimisiin.

Yhteistyössä