Aivan!"Minua pelottaa, että tälläinen asioiden käsittely alkaa ahdistamaan lasta ja luo tiettyjä paineita"
Eiköhän tuo toimi juuri päinvastoin. Koulussa kun asiaa käsitellään kuitenkin sanoisinko tieteellisesti, kerrotaan vaan miten asia toimii niin ei varmana luo lapsille mitään paineita. Se niitä paineita luo, jos lapsi ei tiedä asiasta mitään ja kaverit alkaa selittämään ronskimmin.
Mutta nyt on sellaiset ajat käsillä että ihan jo maamme- lauluakin täytyy kauhistella, että mitä se tekee lapselle. tai muita perinteisiä lauluja, kamalia sellaiset joissa puhutaan vaan miehistä ( oi maa kallis isien ) tai korostetan isänmaata. Kielletään kaikki ja sullotaan lapset isoon kupoliin odottamaan aikoja parempia jolloin ei ole mitään mieltä järkyttävää tiedossa :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24528742:Kyllä meillä ainaki 90-luvun alussa koulussa opetettiin Ihmisen biologian tunnilla lasten lisääntyminen, eikä kauhistuttanu ollenkaan...
Peesi. Ja kyseleehän tuokin mun pian 4v kovasti noita asioita. Eikai sitä vaan voi hyssytellä ja sepittää haikaroita. Kerrottava se on ja moni 11v alkaa tulla murkkuikään jolloin on aihettakin tietää jo asioista."Minua pelottaa, että tälläinen asioiden käsittely alkaa ahdistamaan lasta ja luo tiettyjä paineita"
Eiköhän tuo toimi juuri päinvastoin. Koulussa kun asiaa käsitellään kuitenkin sanoisinko tieteellisesti, kerrotaan vaan miten asia toimii niin ei varmana luo lapsille mitään paineita. Se niitä paineita luo, jos lapsi ei tiedä asiasta mitään ja kaverit alkaa selittämään ronskimmin.
Äkkiseltään kun tota kuvaa kattoo ja tekstiä niin ei mitään. Perusasiaa asiallisesti kerrottuna.Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24529124:Kyllä on tuolla Forssalaisella tätillä todellakin (ja kuvasta päätellenkin) nuttura liian tiukalla.
Eniten minua herätti se, että mitä siellä biologian kirjassa sitten sanotaan, että se on liian suorasukaista? Ihmisen anatomia on jo tuossa iässä suositeltava oppiaine, perusteita tulee jo tietää.
Nähtävästi!Kautta aikojenhan tuota on opetettu viidennellä, varmaan myös tälle äidille. Ja tuliko siitä sitten hänelle jotain traumoja?