Olipas hellyttävää katseltavaa, kun 5,5-vuotias leipoi ihan itse meille teeleipää

Meillä on teeleipää aina sosekeiton kanssa. Mun poika tykkää sosekeitosta niin paljon, että pyytää sitä aina ja joskus valmistaa itsekin, jos me aikuiset ei jakseta. Olen opettanut, kun se on niin helppo, mitä teen. Laitan siihen perunaa, porkkanaa ja vettä ja suolaa. Ehkä chiliä ja lopuksi kermaa, makukermaa tai tavallista.

Mä niin arvasin, että tää tippuu alta aikayksikön :D.

Jos olisin tehnyt aloituksen, että onpas tylsää kun en voi jalan takia mitään taas tehdä, niin sivuja olisi ainakin kolme jo.

Tuipa taas todistetuksi palstan negatiivinen henki.
Mitäs negatiivista tässä nyt on? Varmasti joka viiden aloitus tippuu nopeaan. (Päänaukojat saavat tästä jutusta yhtä hyvin negatiivisen kuin jalkajutuista, jos vaan haluavat.)
Mutta mukava kun lapsi puuhailee. Teeleipä on kyllä hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24475024:
Mitäs negatiivista tässä nyt on? Varmasti joka viiden aloitus tippuu nopeaan. (Päänaukojat saavat tästä jutusta yhtä hyvin negatiivisen kuin jalkajutuista, jos vaan haluavat.)
Mutta mukava kun lapsi puuhailee. Teeleipä on kyllä hyvää.
Positiivisiin aloituksiin tulee paljon vähemmän vastauksia kuin negatiivissävyisiin. Onhan se nyt huomattu.

Positiivisiin aloituksiin tulee paljon vähemmän vastauksia kuin negatiivissävyisiin. Onhan se nyt huomattu.
Aaa, hait asian sitä kautta. En tajunnut.
Muokkaa otsikkoa negatiivisemmaksi. ;)

Mutta onhan se niinkin, että ei tässä hirveästi jutun juurta ole otsikossa eikä aloitustekstissä. Laajenna juttua? Tai johan me sitä tässä tehdään. :D

Lunatic
Mä niin arvasin, että tää tippuu alta aikayksikön :D.

Jos olisin tehnyt aloituksen, että onpas tylsää kun en voi jalan takia mitään taas tehdä, niin sivuja olisi ainakin kolme jo.

Tuipa taas todistetuksi palstan negatiivinen henki.
Sinä onneksi huolehdit näistä nostamisista aina itse.
Jos ei minuutin sisällä ole vastattu sun alotukseen, tulet vonkumaan kun ketään ei kiinnosta.

Aina menee saman kaavan mukaan.:D

Nyt alko tekee teeleipiä mieli.

Meillä 6-vuotias teki vastikään kääretorttua, 8-vuotias muffinseja ja tänään on 10-vuotiaa vuoro tehdä jotain, illalla näkee sitten mitä on suunnitellut :) Joskus leivotaan kaikki yhdessä, joskus lapset yksin ja erikseen.

On se hyvä juttu, että osaavat :)

Ai niin ja ollaan lasten kanssa sovittu, että tekevät täysin itse, se on lapsille tosi tärkeää :D

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="kukka";24475120]Pystyykö joku oikeesti syömään lastensa kuolaisia kokkauksia... mä jätän väliin tarjoilut jopa synttäreillä jos tiedän piltin ihan itse leiponeen :p[/QUOTE]

Miksi ei pystyisi? Miksi on oletus, että lapsi tekisi jotenkin huonosti?

[QUOTE="kukka";24475120]Pystyykö joku oikeesti syömään lastensa kuolaisia kokkauksia... mä jätän väliin tarjoilut jopa synttäreillä jos tiedän piltin ihan itse leiponeen :p[/QUOTE]

Mun lapsella on käytöstavat. Ei se harrasta taikinaan räkimistä :D. Ja uunissa ne kuolee, mahdolliset pöpöt.

"vieras"

Ei kai 5,5-vuotias siihen taikinaan kuolaa? Sun 5,5-vuotias taitaa olla hieman viivästynyt kehityksessä jos kuolaa.

Ap, ei kai sun aloitusten tarvii jatkuvasti etusivulla olla? Kaikki aloitukset putoaa joskus. :D Mut oikeesti ihana aloitus! :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";24475373]Ei kai 5,5-vuotias siihen taikinaan kuolaa? Sun 5,5-vuotias taitaa olla hieman viivästynyt kehityksessä jos kuolaa.

Ap, ei kai sun aloitusten tarvii jatkuvasti etusivulla olla? Kaikki aloitukset putoaa joskus. :D Mut oikeesti ihana aloitus! :)[/QUOTE]

Niin ja mielummin mä syön lapsen tekemää, kuin kokin joka ei pese käsiään vessassa käynnin jälkeen.

"..."
Sä nyt vaan et ole niin paljon muita erikoisempi, että sun aloitukset keräis kaikki 7 sivua. Eiköhän suurin osa aloitukseista tipahda nopeasti, negatiivisia tai positiivisia. Sä olet oikeasti kompleksinen ihminen.

[QUOTE="...";24475441]Sä nyt vaan et ole niin paljon muita erikoisempi, että sun aloitukset keräis kaikki 7 sivua. Eiköhän suurin osa aloitukseista tipahda nopeasti, negatiivisia tai positiivisia. Sä olet oikeasti kompleksinen ihminen.[/QUOTE]

Juu, en mä sitä tarkoittanutkaan että tarttis etusivulla olla. Mutta jos (kun) olen rupattanut mm. tästä jalka-asiasta viime aikoina, niin ne aloitukset ovat keränneet (pääasiassa negatiivisia) vastauksia sivukaupalla, ja todella nopeasti.

Nyt tein ihan tarkoituksella tällaisen oikein positiivisen aloituksen, niin näethän - kovinkaan monta vastausta ei ole tullut. Tästä voi tehdä päätelmän, että palstalla "suositumpia" aloituksia ovat sellaiset, joissa vastaajat pääsevät tavalla tai toisella purkamaan omaa pahaa oloaan.

Tiedän kyllä, että on vaarallista tehdä johtopäätöksia kovin suppean aineiston pohjalta, joten seuraanpa tilannetta enemmänkin.

taikinaton käsi
Pitäiskin alkaa harrastamaan leipomista oman 5-vuotiaan kanssa! Olis kivaa yhdessä tekemistä. Muistan omasta lapsuudesta, miten mukavaa oli leipoa äidin tai mummon kanssa. Mä oon vaan niin huono leipuri.....

Yhteistyössä