"Kerrospyykkinteline", onko hankala?

• Viestiketjun aloittaja 3hlön perhe
  • Ensimmäinen viesti
3hlön perhe
Sellanen siis joka vie lattia pinta-alaa tavallista vähemmän mutta on 2-3:ssa kerroksessa.. Onko käytössä hankalan tuntuinen? Meillä tavis pyykkiteline vetelee viimeisiä ja muutto pienempiin tiloihin edessä, mietin vain et olisko tuo toisenlainen järkevämpi ostos..

Musta jotenki ajatuksena jo tuntuu hankalalta :D en tiedä miksi..

Lasten vaatteitten ja sukkien yms. pienen kaman kuivaukseen ihan jees, mut en mä pelkästään sillä yrittäis pärjätä, eihän siihen mitenkään saa lakanoita yms..Joten meillä on vielä tavallinen kuivausteline sen lisäks.

"puuhk"
Ei ole hankala. Meillä on vähän lattiatilaa ja tuo ollut mahtava. Meillä on Clas Olssonilta ostettu kolmikerroksinen malli, joka on paljon vähemmän rimpula kuin eesim. Ikean malli. Teline on ollut päivittäisessä käytössä jo yli vuoden ja näyttää jaksavan hyvin edelleen. Noita tavallisia telineitä meillä meni kauheaa vauhtia, kun tapana on täyttää teline pyykillä ja vielä käyttää sitä tavaranlaskupaikkanakin. Tyhmää, mutta tämä uusi kestää senkin.

Kaikkea kolmea kerrosta ei ole pakko käyttää, jos pyykissä on jotain pitempää. Jos käyttää vain ylintä kerrosta, siihen voi laittaa hyvinkin pitkiä vaatteita kuivumaan. Yleisimmin meillä on käytössä kaksi kerrosta. Telineeseen mahtuu paljon enemmän pyykkiä kuin tavalliseen telineeseen. Suosittelen siis :)

"vieras"
Hankala aikuisten vaatteiden kuivattamiseen. Sit ku saa ährättyä ne siihen, niin kestää kauemmin kuivua. Meillä on lisäks ihan tavallinen siivekkeellinenkin. Pyyhkeet ja lakanat kuivaan rummussa.

:)
Suosittelen lämpimästi!!!! Mahtuu hurjan paljon pyykkiä ja vie vähän tilaa. Myös piiiiiitkät lakanata ja housut saa 100 kertaa paremmin siihen ku tavalliseen telineeseen joka on matala. Ite aattelin hankkia toisen mokoman... 4 lapsen kans tota pyykkiä vähä tulee :D

"puuhk"
Mitä vaatteita teillä muilla sitten oikein on tossa kuivumassa, kun isot vaatteet eivät mahdu? Miehen isot paidat vievät kyllä yhden riman kokonaan, mutta kaikki mahtuvat kyllä. Isot neuleet ja muut vastaavat kuivataaan henkarilla tai muualla. Lakanoita en ole ikinä kuivannut telineillä. Nyt kuivuvat ulkona ja talvella ovien päällä.

Miten ihmeessä te saatte lakanat siihen? :O Vai onko teillä erilaiset telineet vai mikä on? Tietty lakanan kokokin vaikuttaa, mut jos mä pesen tuplapeiton pussilakanan, tyynyliinat ja aluslakanan + jotain muuta samassa koneellisessa niin ei niitä kyllä tekemälläkään saa sille telineelle ilman et taittelee ne ihan pieneks ja sit ne kyllä kuivaa ikuisuuden..

ap.,
Mä suunnittelin et kuivaisin meidän aikuisten hupparit tms. paksummat paidat henkarissa, housuja tulee onneksi harvemmin pestyä. Ni enimmäkseen pienen lapsen pyykkiä, t-paita, sukka ja aluashousu osastoa täytys änkeä pyykkitelineeseen. Lakanahommat täytyy miettiä erikseen vielä..

"puuhk"
Miten ihmeessä te saatte lakanat siihen? :O Vai onko teillä erilaiset telineet vai mikä on? Tietty lakanan kokokin vaikuttaa, mut jos mä pesen tuplapeiton pussilakanan, tyynyliinat ja aluslakanan + jotain muuta samassa koneellisessa niin ei niitä kyllä tekemälläkään saa sille telineelle ilman et taittelee ne ihan pieneks ja sit ne kyllä kuivaa ikuisuuden..
Miten ihmeessä saat tavalliseen telineeseen lakanapyykin järkevästi. Eihän tuollaista tuplalakanaa, ainakaan useampia saa telineeseen millään. Pyyhkeet voi vielä kuivata, mutta mulla on lakanapyykille aina ollut joku muu tapa kuin teline (kuivausrumpu, ovenpäälliset, saunanlauteet yms.)

[QUOTE="puuhk";24474198]Miten ihmeessä saat tavalliseen telineeseen lakanapyykin järkevästi. Eihän tuollaista tuplalakanaa, ainakaan useampia saa telineeseen millään. Pyyhkeet voi vielä kuivata, mutta mulla on lakanapyykille aina ollut joku muu tapa kuin teline (kuivausrumpu, ovenpäälliset, saunanlauteet yms.)[/QUOTE]

Mä en kuivata mitään saunassa, saatika sitten pölyisten ovien päällä.. (juu, en pyyhdi pölyjä ovien päältä kovinkaan usein) Joten tavalliselle telineelle laitan ja kertaalleen kun taittaa ja laittaa useamman "langan" päälle sen, saa lakanan levitettyä niin että ilma kiertää välissä eikä laahaa lattiaa.

"vieras"
[QUOTE="puuhk";24474139]Mitä vaatteita teillä muilla sitten oikein on tossa kuivumassa, kun isot vaatteet eivät mahdu? Miehen isot paidat vievät kyllä yhden riman kokonaan, mutta kaikki mahtuvat kyllä. Isot neuleet ja muut vastaavat kuivataaan henkarilla tai muualla. Lakanoita en ole ikinä kuivannut telineillä. Nyt kuivuvat ulkona ja talvella ovien päällä.[/QUOTE]

Lähinnä varmaan tarkotettiin sitä, että on hankala saada pyykit siihen laitettua. Varsinkin ylätasolle, ku se poikkiputki on edessä, ja muilla tasoilla pystyputki edessä. Hidastuttaa hommaa. Lakanatkin pitää viikata, että mahtuu. Lakanat saa helpommin tavalliseen kuivaustelineeseen, kun ei tarvi niin moneen kertaan viikata. Pyyhkeet ei mahdu kerrostelineeseen koko leveydeltään, ahtaat välit kuivattaa aikuisten huppareita ja neuleita ja farkkuja. Pyykit kestää iäisyyden kuivua. Mitään muuta hyvää tossa telineessä ei ole, kun sen pienempi koko ja helposti kasattava.

"vieras"
Mä en kuivata mitään saunassa, saatika sitten pölyisten ovien päällä.. (juu, en pyyhdi pölyjä ovien päältä kovinkaan usein) Joten tavalliselle telineelle laitan ja kertaalleen kun taittaa ja laittaa useamman "langan" päälle sen, saa lakanan levitettyä niin että ilma kiertää välissä eikä laahaa lattiaa.
Mäkään en ikinä kuivata oven päällä, mut en pölyjen takia vaan sen takia ku ovet menee pilalle kosteudesta ja maalit lähtee.

"poikia3"
Samalla systeemillä saat sitten kerrostelineellekin lakanat. Ainakin mulla on versio, jossa voi esim. keskimmäisen tason ottaa pois käytöstä ja tuolloin lakanat mahtuvat vielä paljon pidempinä alas asti. Yleensä itse kyllä kuivatan lakanat hengarilla ulkona tai rappusten kaiteen päällä. Kuivuvat näissä paikoissa nopeasti.

Korkean telineen etuna ainakin meillä on myös se, että tarvittaessa, koko korkeudesta voi ottaa vain puolikkaan käyttöön. Mahtuu paremmin meidän kylppäriin siten. Ja sitten kun koko kuivatustilan tarvitsee, avataan se toinenkin puoli.

Minä tykkään telineestä, on todellakin muuntuva ja hyvä.

Minulla on ollut kerrosteline (Prismasta ostettu) pitkään käytössä, ja varsinkin lastenvaatteille se on hyvä. Mahtuu paljon enemmän vaatetta kuin sellaiselle perustelineelle. Ja ne siivekkelliset ovat minun mielestäni suoraan helvetistä, vie järjettömän tilan, ja kokoontaittaminen on vaikeaa koska ne siivekkeet lävähtelevät koko ajan auki. Lakanat ja pyyhkeet kuivaan rummussa.

Yhteistyössä