16-vuotiaan illanvietto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Saako teidän mielestä 16 vuotias poika vanhempien poissa ollessa pyytää 10 kaveria kotiinsa,saunomaan ja grillaamaan ja ottaan saunakaljat? Meidän poika pyysi tuttuja fiksuja kavereita,jotka minä oon tuntenu jo vuosikaudet,mut isäntä oli sitä mieltä että hän olis soittanu poliisit jos olis tienny.Kaks oli jääny yöks,paikat oli siistinä,mitään ei ollu tapahtunu...Miks mun rauhallinen järkevä mies noin reagoi,vai itekö oon ihan väärässä?Tästä on nyt mökötetty muutama päivä.Olisivat kuulemma voinu vaik varastaa jotain.Pientä ylireagointia mielestäni.

Alkoholi ei ole ok, saunominen ja grillaaminen kyllä, jos on ennenkin käyttänyt ja osaa niitä käyttää ilman että tulee tulipalovaaraa tms. Niin ja etukäteen pitää kysyä lupa, ei siis salaa kutsuta kymmentä kaveria kylään.

Mä olen kyllä vielä sitä mieltä, että minä en tule hyväksymään alaikäisten ryyppäämistä saman katon alla jossa asun. Vanhin lapsi on nyt 11 vuotta, että katsotaan muuttuuko mielipide, kun aikaa kuluu :D

Alkoholi ei ole ok, koska nuoret eivät osaa käyttää sitä oikein, koska kaikki nuoret ovat samanlaisia, vai ovatko, eikun ei siis köh ööh. Kun kaikki aikuiset kerran osaavat käyttää sitä oikein, niin tietenkään kukaan nuori ei osaa käyttää sitä oikein, tai.. Ei kun saatana, ei se noinkaan mennyt. No hmm. Olisikohan niin, että alkoholinkäytön sopivuus riippuu aika pitkälti ihmisen luonteesta eikä iästä? Eei. Ei voi olla. Ei teini voi osata mitään oikein, koska se on teini. Rangaistusta kehiin!

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Musta ei. 10 nuorta on kuitenkin aika iso porukka. Joltain voi helposti karata mopo käsistä. Vaikka selvinpäin on kuinka fiksu, niin joistain tulee sen yhdenkin kaljan otettuaan idiootteja. Ja mä en hyväksy alaikäisten juomista. Tekee ne sen muutenkin, mutta ei mun tarvi antaa sille siunaustani ja sallia sitä kotonani.

Ettekö te ite oo ollu ikinä nuoria? Minusta tuo on ihan ok, varsinkin kun ovat osaanneet olla ihmisiksi eikä mopo lähtenyt ilmeisesti kaljamääränkään kanssa käsistä.

Alkoholi ei ole ok, koska nuoret eivät osaa käyttää sitä oikein, koska kaikki nuoret ovat samanlaisia, vai ovatko, eikun ei siis köh ööh. Kun kaikki aikuiset kerran osaavat käyttää sitä oikein, niin tietenkään kukaan nuori ei osaa käyttää sitä oikein, tai.. Ei kun saatana, ei se noinkaan mennyt. No hmm. Olisikohan niin, että alkoholinkäytön sopivuus riippuu aika pitkälti ihmisen luonteesta eikä iästä? Eei. Ei voi olla. Ei teini voi osata mitään oikein, koska se on teini. Rangaistusta kehiin!

No oikeestaan, sillä ei ole väliä että osaako käyttää oikein vaan sillä että alaikäiset eivät saa pitää hallussaan alkoholia. Tai miten se nyt menikään....

Alkuperäinen kirjoittaja ettekö;24396663:
Ettekö te ite oo ollu ikinä nuoria? Minusta tuo on ihan ok, varsinkin kun ovat osaanneet olla ihmisiksi eikä mopo lähtenyt ilmeisesti kaljamääränkään kanssa käsistä.

Mietippä ollaanko oltu nuoria. Mitä se siihen kuuluu? Mun katon alla ei yksikään alaikänen kaljaa juo. Ilmeisesti lähtenyt, eli et tiedä sitäkään?

Heh!

Alkuperäinen kirjoittaja ettekö;24396663:

Olen ollut nuori.
Varmaan olen melkoinen tiukkapipo, mutta en hyväksy enkä aio sallia oman lapseni alkoholinkäyttöä. Siis alaikäisenä. Vanhin on nyt 13v että voi olla, että nämäkin asiat tulevat keskustelun aiheiksi viimeistään lähivuosina...
Lasten kaverit ovat tervetulleita meille. Jopa silloin kun me itse ei olla kotona. Mutta alkoholia ei täällä alaikäiset juo.

[QUOTE="heh";24396674]Mietippä ollaanko oltu nuoria. Mitä se siihen kuuluu? Mun katon alla ei yksikään alaikänen kaljaa juo. Ilmeisesti lähtenyt, eli et tiedä sitäkään?[/QUOTE]

Siis tarkotin ettei tuossa ap:n nuoren tapauksessa kenelläkään nuorista ollut lähtenyt mopo käsistä kaljan kanssa...

Täällä kaikki suhtautuu niin tiukkapipoisesti nuorten juomiseen että voisi kuvitella ettei kukaan ole ollut ite nuori eikä juonut alaikäisenä mitään vettä väkevämpää... Ite olen ollut nuorenakin sen verran fiksu alkoholin kanssa etten osaa paheksua hirveästi alaikäisten juomista.

Joo, noinhan se menee, jos jonkun moraali on yhtä kuin laki. Varjelkoot onni meitä sellaisilta ihmisiltä. Inhottavampaa limanuljaskaa on vaikea kuvitella.

Hmm.... no ehkä se tekee musta limanuljaskan , mutta en hyväksy omien lasteni alkoholin käyttöä alaikäisinä. Enkä salli nuorten juoda tässä talossa. Kylään saa tulla, grillaaminen ja saunominen ok. Leffoja saa katsella ja pieniä bileitäkin pitää... mutta alkoholi on kielletty.

Alaikäiset eivät saa juoda alkoholia. Ei se sen vaikeampaa ole ymmärtää. Miksi alaikäisen pitäisi saada juoda alkoholia, sitä en ymmärrä. Saunakaljan voi vallan mainiosta korvata saunalimpparilla. Eli en hyväksyisi alkoholia 16-vuotiaan illanistujaisissa. Olen sen verran nuori itsekin, että tiedän kyllä, kuinka helposti noissa porukoissa homma lähtee lapasesta.

Aikuisen ei kuulu sallia alaikäisen alkoholinkäyttöä. Kyllä nuoret silti juovat, se on totta. Nuorten "kuuluu" ylittää rajoja, ei aikuisten. Minäkin join alaikäisenä, mutta vanhempani eivät siltikään sitä sallineet - eikä sitä kuulu sallia. Ja mitä tulee siihen 10 kaveriin ja saunakaljoihin...niin tuota voipi olla, että poikasi siinä puhuu ihan tottakin, mutta kyllä se määrä kiinni jäädessä on aina pari kaljaa ja silti edellisenä iltana otettu vähintään sikspäkki.

Kiitä poikaasi siitä, että kertoi, siitä, että paikat olivat siistit eikä mitään ollut ihmeempiä tapahtunut. Mutta sano silti, että teidän talossanne alaikäiset eivät juo.

Lisäisin vielä, että on myös kurjaa olla "sen pojan äiti, jonka talossa nuoret käyvät juomassa kun ei olla kotona - eikä siihen mitään sanota".

Hmm.... no ehkä se tekee musta limanuljaskan , mutta en hyväksy omien lasteni alkoholin käyttöä alaikäisinä. Enkä salli nuorten juoda tässä talossa. Kylään saa tulla, grillaaminen ja saunominen ok. Leffoja saa katsella ja pieniä bileitäkin pitää... mutta alkoholi on kielletty.
Jos alkoholin ikäraja laissa laskettaisiin kymmeneen ikävuoteen, sallisitko lastesi juoda alkoholia 10-vuotiaana? Hypoteettisesti puhuen. Vai minkä ikäisenä?

Ettei isännälle olis tullu mieleen mitä hän itse on tehnyt nuorena samanlaisessa tilanteessa? Sit olettanut et poikien illanvietto on samanlaista, ja vetäny kauheet pultit koska pitää nykyään semmosta täysin sopimattomana nuorille.

[QUOTE="vieras";24396745]Alaikäiset eivät saa juoda alkoholia. Ei se sen vaikeampaa ole ymmärtää. Miksi alaikäisen pitäisi saada juoda alkoholia, sitä en ymmärrä. Saunakaljan voi vallan mainiosta korvata saunalimpparilla. Eli en hyväksyisi alkoholia 16-vuotiaan illanistujaisissa. Olen sen verran nuori itsekin, että tiedän kyllä, kuinka helposti noissa porukoissa homma lähtee lapasesta.[/QUOTE]
Varmaan samasta syystä kuin täysi-ikäisenkin. On aika turhaa ihmetellä, miksi nuoret haluavat juoda, kun puolet Suomen täysikäisestä väestöstä vetää kuuppansa turvoksiin joka viikonloppu. Ihan samasta syystä.

Yhteistyössä