Laittakaahan kuvia kodeistanne!

• Viestiketjun aloittaja "lehmus"
  • Ensimmäinen viesti
Kiitti... kai :D. En ihan tunne termiä "Täydelliset Naiset- keittiö"tä :D
Heh, no jos olet ollenkaan katsonut sarjaa niin tajuat mitä tarkoitan. Tuollainen siisti, ajaton "kotivaimokeittiö", jossa voi kuvitella pidettävän tyttöjeniltoja, brunsseja jne. normaalien ruokahetkien lisäksi. Ja ikkunasta näkyy tietenkin rauhallinen, astetta parempituloisten omakotitalolähiö täydellisine nurmikkoineen :D

Turkilmas
Heh, no jos olet ollenkaan katsonut sarjaa niin tajuat mitä tarkoitan. Tuollainen siisti, ajaton "kotivaimokeittiö", jossa voi kuvitella pidettävän tyttöjeniltoja, brunsseja jne. normaalien ruokahetkien lisäksi. Ja ikkunasta näkyy tietenkin rauhallinen, astetta parempituloisten omakotitalolähiö täydellisine nurmikkoineen :D
Okei :D. Noh, kotivaimo en enää ole, tyttöjeniltaa ollaan vietetty tässä kodissa tasan kerran ja ikkunasta näkyy metsää, ei naapureita, kaukana taajamasta. Eikä sitä nurmikkoakaan :D.

Onko teillä Phoebsi uusi koti? Vaikuttaa sangen lupaavalta jo ennen remontteja :)
On uusi koti. Tässä ollaan hetki asusteltu ja makusteltu että millaista täällä on olla, mikä toimii ja mikä ei, ja mille huoneelle olisi eniten tarvetta tehdä muutoksia. Aloitetaan meidän makuuhuoneesta, sitten tuleekin keittiön vuoro ja se on vaikeampi homma se, kun mikään firma ei myy sitä, mitä meillä on mielessä. Käydäänkin yhden puusepän kanssa sähköpostikeskustelua, jos hän tekisi meille ovet ja seppä vetimet :)

Sitten on pojan huoneen vuoro, ja siinä samalla sivussa rempataan saunan pukuhuone, ja erillinen wc. Sen jälkeen jää vielä remontoitavaksi toinen kylpyhuone, yläkerran aula, työhuone ja olohuoneen seinät :D

Omg mikä työmäärä.

Turkilmas
On uusi koti. Tässä ollaan hetki asusteltu ja makusteltu että millaista täällä on olla, mikä toimii ja mikä ei, ja mille huoneelle olisi eniten tarvetta tehdä muutoksia. Aloitetaan meidän makuuhuoneesta, sitten tuleekin keittiön vuoro ja se on vaikeampi homma se, kun mikään firma ei myy sitä, mitä meillä on mielessä. Käydäänkin yhden puusepän kanssa sähköpostikeskustelua, jos hän tekisi meille ovet ja seppä vetimet :)

Sitten on pojan huoneen vuoro, ja siinä samalla sivussa rempataan saunan pukuhuone, ja erillinen wc. Sen jälkeen jää vielä remontoitavaksi toinen kylpyhuone, yläkerran aula, työhuone ja olohuoneen seinät :D

Omg mikä työmäärä.
Onnea siis uuteen kotiin :). Onhan tuossa työsarkaa, mutta onneks sitä kaikkea ei tarvi kerralla tehdä. Keskittyy vaan yhteen juttuun kerrallaan, niin kyllä se siitä. Mekin rempattiin (lähes) kokonaan meidän vanha rivarikämppä ja kyllä se alkuun oli aivan karseeta kun koko ajan vaan pyöri päässä että mitä ja miten seuraavaksi. Kun vielä kumpainenkaan ei ollut pidellyt edes maalisivellintä aiemmin, niin olihan se....hmmm... haasteellista :).

Meillä menikin sitten remppaamisiin semmoiset vaatimattomat 4 vuotta, mutta kämppä olikin sitten täysin eri näköinen kuin muutettaessa ja, vaikka itse sanonkin, paljon parempi.

Remppaamisessa on mun mielestä niin huippua nähdä se muutos. Ja tämmöisenä pihinä nihilistinä saan sitä enemmän "kiksejä" mitä halvemmalla muutoksen saa aikaan :).

Onnea ja voimia remppakoitokseen, kyllä se siitä :)

Omg mikä työmäärä.
Kuulostaa ihanalta (itse oon kohta 10 vuotta rempan keskellä asunut). Voisitko tehdä tuosta remppa-ajasta blogin ja kertoa sen nimen täällä. Mä seuraisin tosi mielelläni.

Turkilmas
Mut kato meikä elää tälläsessä jenkkilähiöunelmassa :D Edes Helsingin paremmilta alueilta ei löydy sellasta ku haluaisin...

Itse olen väliaikaisesti (1-2 vuodeksi) muuttamassa pieneen kaksioon yksikseni, näistä kuvista saa kyllä inspiraatiota suunnitella omaa sisustusta ja mahdollisesti jopa tulevaisuuden perhekotia :)

Onhan ne kieltämättä hienoja ne jenkkiläkodit. Mua itseäni on joskus harmittanut että miksi mä huomasin noiden talojen hienoudet vasta sitten kun oltiin jo rakennettu. Nyt sitä huomaa katsovansa ihan eri silmällä noita kämppiä. Ne korkeat ja leveät jalka- ja tiesmitkä listat, ihanat värisävyt jne. jne....tykkään! Jossain telkkarisarjassa keittiö oltiin rakennettu lasiseinän taakse. Vaikea selittää, mutta siis keittiössä oli ikäänkuin ikkunoita olohuoneeseen päin. Voi pojat että semmoinen olis hieno.

Mä en kaipaa yhtään lähiöön, mutta kieltämättä ne kodit sisältä ja ulkoa on kyllä kauniita :).

Ja, by the way, mä kannatan kovasti tuota inspiraation keräämistä ja rauhallista pohdiskelua tulevaisuuden kodin suhteen. Me kun suunnilleen "lennosta" lähdettiin raksaamaan ja siinä ei paljon ehtinyt suunnitella. Enpä silti paljoakaan tekisi toisin, mutta oli se aika hurjaa ja rankkaa tehdä isoja päätöksiä lennossa. Siis mulla saattoi olla tyyliin pari päivää aikaa päättää mitkä laatat tulee minnekin, millainen keittiö tulee jne. jne. Keittiösuunnitelman tein edellisenä iltana piirustuspaperille ja seuraavana päivänä tein tilauksen Ikealle tuon piirustukseni pohjalta :D :D

"vieras"
Ehkä mä rupeen sit hurjaksi ja laitan ensimmäisenä :whistle:

Ihan tavallinen, pieni vuokrakämppä. Ja tiedoksi vaan kaikille että kaikki ovat väliaikaista, tv-tasoa ja ehkä nojatuoleja lukuunottamatta!

Aijaa.com - 8376554.jpg
Huono kuvakulma, on vaan niin pieni makuuhuone, ettei kuvaa oikein paremmin saa. Oikealla puolella ikkuna, vasemmalla kaapit.

Aijaa.com - 8376555.jpg

Aijaa.com - 8376556.jpg
Aina ei jaksa siivota.

Aijaa.com - 8376557.jpg
Sängyn tilalle siis vuodesohva.

Aijaa.com - 8376558.jpg

Aijaa.com - 8376572.jpg

Unohtui mainita: Pati hyllyä siis tulossa seinille jne. Ihan vasta muutettu, joten kaikki on vähän kesken.

Lisäksi asuntoon kuuluu vielä suuri lasitettu parveke, oma pieni piha sekä sauna.
Oulu, Lyötty?

Turkilmas
[QUOTE="joo";24283040]Onko teillä siinä upeassa keittiössä mikä lattia?Materiaali ja sävy?Onko tasot pähkinää?[/QUOTE]

Lattia on laminaattia, enkä valitettavasti muista mallia saati merkkiä. Muistan vaan että mies myöntyi siihen yllättävän helposti ottaen huomioon että siinä oli aika kova neliöhinta :D.

Tasot on juu pähkinänsävyistä laminaattia, Bauhausista ostettu.

Turkilmas
Turkilmas, ihana sänky sun pojalla! Vau!
Kiitos :). Se on 1800- luvulta ja on noin 170 cm pitkä (eli aikuisen sänky tuolta ajalta). Tuon sängyn tarina on hauska. Appiukko entisöi sen aikoinaan esikoiselle ja mä kertakaikkiaan rakastuin siihen. Lopulta meidän oli kuitenkin pakko luopua siitä, sillä esikoinen nukkui tosi levottamasti ja potki jatkuvasti sängyn laitoja. Voi sitä meteliä ja pauketta ja poikaakin tietty sattui jalkoihin.

No, appiukko vei sängyn osissa erääseen osto- ja myyntiliikkeeseen myytäväksi. Osissa tuo sänky ei ole kovinkaan kaksinen. Sitten kun meillä alkoi talo olemaan valmis, niin tuli ajankohtaiseksi hankkia kuopukselle sänky. Mentiin käymään tuossa kyseisessä osto- ja myyntiliikkeessä ja aivan sattumalta näin tuon sängyn kyhjöttämässä yhdessä nurkassa. Siis n. viiden vuoden jälkeen siitä kun appiukkoni oli sängyn sinne vienyt!!

Ja niinhän siinä sitten kävi, että sänky ostettiin vuorostaan kuopukselle :D :D

Tylsiä koteja
Kaikki kodit näyttävät tylsiltä, täynnä lastulevyhuonekaluja, joita on joka kodissa tyyliin tv-taso, kirjahylly ja sohvapöytä. Ei mitään omaperäisyyttä tai aitoja puisia huonekaluja:(

Tässä yks nurkka mun keskeneräisestä keittiöstä

Mun uuni, olen rakastunut :heart:

P.s. Miks halvatussa mun kuvista tulee aina noin isot? Sääsin sitä pikseli-juttua, mut sehän ei tainnu kokoon vaikuttaa mitenkään? Miten saan niistä järkevän kokoiset?

Alkuperäinen kirjoittaja Tylsiä koteja;24283157:
Kaikki kodit näyttävät tylsiltä, täynnä lastulevyhuonekaluja, joita on joka kodissa tyyliin tv-taso, kirjahylly ja sohvapöytä. Ei mitään omaperäisyyttä tai aitoja puisia huonekaluja:(
Aina voit laittaa vastineeksi kuvia omasta kodistasi, joka tietysti on tyylikkyyden huipentuma. Eikö vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Tylsiä koteja;24283157:
Sä et olekaan vielä nähnyt meidän makkaria, jossa sänkyä lukuunottamatta huonekalut onkin talonpoikaisantiikkia :)

Mitä se omaperäisyys sitten sinusta on?

Turkilmas
Piti oikein miettiä ja pinnistellä että löytyykö meiltä jotain lastulevyistä mööpeliä. Lopulta hokasin että esikoisen parvisänky taitaa sellainen olla, mutta siitä ei ole täällä kyllä kuvaa ollutkaan :D :D.

Yhteistyössä