Musta on aivan ihanaa miten tällä palstalla toimii tämä "uskonnonvapaus" ja "mielipiteenvapaus"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tunnut muuten olevan vankka mielipiteideni ymmärtäjä että paljon taidan menettää. Mä kannatan mm. sitä puoluetta ja henkilöä joita äänestin, ensisijaisesti puoluetta, paras vaihtoehto huonoista, mutta toissijaisesti henkilöä jonka uskon antavan sopivalla tavalla oman panoksensa kansanedustajien joukossa.

En tunne tarvetta julistaa maailmalle kumpaakaan, koska se jos joku leimaa sen jälkeen kaiken sanomani kun aina tuodaan esiin yksi asia. Eikö asioista todellakaan voi keskustella ilman niin vankkaa vakaumusta että pitää aina pysyä vain yhden ja saman asian kannalla? Voin kertoa että olisin ollut valmis äänestämään lähes mitä tahansa muuta paitsi Perussuomalaisia tai Kristillisdemokraatteja, valitsin siis puolueeni näiden ulkopuolelta.

*muoks* Voit itse miettiä mitä se sinun mielipiteidesi uskottavuudesta kertoo että haluat väen vänkään inttää että Linkola on vihreä. Varmasti aatteiltaan on vihreä, tietenkin, eikös kaikki luonnonsuojelijat, mutta hänellä ei tämän päivän Vihreän puolueen kanssa ole mitään tekemistä joten siitä lienee turha jankata ja viitata jatkuvasti häneen 'Pentti Linkola (vihreät)'. Miksi sulle on niin vaikea hyväksyä ettei kaikki ole lähes jonkun puolueen jäseniä vaan aatteita voi olla myös niiden ulkopuolelta?

Linkola on vihreä natsi, vaikka ei olisi puolueen jäsen.

Ongelma on se, että sä et suostu myöntämään Linkolan olevan vihreä natsiaatteen kannattaja joka haluaisi tappaa miljardeja ihmisiä.

Mulle on aivan yhdentekevää mitä Linkola on mieltä, lainausten perusteella (niiden todenperäisyydestä ei tietoa kun ei edes lähteitä laiteta) hän todellakin on niin vihreiden- kuin natsiaatteiden kannattaja, eikä häntä näiden perusteella myöskään paljon haittaisi vaikka jokunen miljardi ihmistä vähenisi, mutta uskallan epäillä ettäkö hän heitä henkilökohtaisesti haluaisi tappaa.

[QUOTE="vieras";24272684]Miksi se on vaikea sanoa suoraan mitä Halla-ahon pitäisi tehdä hyvittääkseen kauheat tekonsa sulle? Ja mites punavihreiden kanssa?[/QUOTE]

Eipä ole Halla-aho tai punavihreät tietääkseni mulle henkilökohtaisesti mitään pahaa tehneet.

Mulle on aivan yhdentekevää mitä Linkola on mieltä, lainausten perusteella (niiden todenperäisyydestä ei tietoa kun ei edes lähteitä laiteta) hän todellakin on niin vihreiden- kuin natsiaatteiden kannattaja, eikä häntä näiden perusteella myöskään paljon haittaisi vaikka jokunen miljardi ihmistä vähenisi, mutta uskallan epäillä ettäkö hän heitä henkilökohtaisesti haluaisi tappaa.

Siinä sulle lähteitä.

Pentti Linkola – Wikipedia

Sun mielestä Hitler ja Stalin ovat viattomia pyhäkoulupoikia koska eivät henkilökohtaisesti tappaneet ketään, tai no tappoihan Stalin vaimonsa, mut sitä ei varmaan lasketa.

Kun nyt tästä keskustellaan, minuakin vähän ihmetyttää, miksei Jussi Halla-ahon osanotto tunnu kelpaavan kellekään. Onko se jostain kumman syystä huonompi kuin muiden osanotot?

Kun nyt tästä keskustellaan, minuakin vähän ihmetyttää, miksei Jussi Halla-ahon osanotto tunnu kelpaavan kellekään. Onko se jostain kumman syystä huonompi kuin muiden osanotot?

Mä en ole vielä törmännyt muihin "osanottoihin" kuin kommentteihin siitä miten hän ei ole millään tasolla osallinen eikä vastuullinen. Jos on jollain tapaa sanonut/osoittanut olevansa pahoillaan uhrien ja omaisten puolesta ja tapahtuneesta yleensä niin hienoa :)

[QUOTE="vieras";24272717]Siinä sulle lähteitä.

Pentti Linkola – Wikipedia

Sun mielestä Hitler ja Stalin ovat viattomia pyhäkoulupoikia koska eivät henkilökohtaisesti tappaneet ketään, tai no tappoihan Stalin vaimonsa, mut sitä ei varmaan lasketa.[/QUOTE]

Ai niinkö sanoin? No joo, onhan se sama asia järjestää luonnonsuojelualueita ja sanoa kannattavansa väestönkasvun rajoittamista kuin järjestää ihmisten joukkotuho tai maailmansota. Mikä on kenellekin suhteellista..

[QUOTE="vieras";24272844]Chala ei koskaan suostu vastaamaan suoriin kysymyksiin suoraan, vaan kaikki on pelkkää liiruumlaarumia, mut taaplatkoon tyylillään jos ei parempaan pysty.[/QUOTE]

Esitä kerrankin suora kysymys johon ei sisälly vääristeltyjä "faktoja" tai haukkumista niin vastaan mielelläni. Tosin kun samaa asiaa kysytään kolmattakymmentä kertaa eikä olla tyytyväisiä samaan vastaukseen niin en enää voi auttaa.

[QUOTE="vieras";24272733]Taas sä jätit vastaamatta kysymykseen.:D[/QUOTE]

No mikäs siellä se kysymys oli? Kenenkään ei tarvitse mulle henkilökohtaisesti pahoitella mitään, en ole pahoittanut mieltäni tilanteesta, anteeksi siitä. Ne jotka tätä asennemaailmaa ajavat joka johtaa vihaan ja väkivaltaan voivat vaikka ihan hiljaa mielessään miettiä olisiko toisenlainen toimintatapa parempi ja alkaa siitä sitten pikkuhiljaa rakentaa, en mä nyt osaa sulle sanasta sanaan mitään monologia heittää minkä joltain haluaisin kuulla.

[QUOTE="vieras";24272875]Sä et tiedä mitä Halla-aho on sanonut, mutta silti pystyt syyllistämään häntä...[/QUOTE]

En varmasti tiedä jokaista kommenttia jonka on antanut, tiedätkö sinä? Mä olen törmännyt näihin 'en ota kantaa, en ota vastuuta' ylimielisiin lausuntoihin, en mihinkään empatiaan viittaavaan. Hienoa jos on sellaistakin sanonut, sehän on vain hyvä.

Mä en ole vielä törmännyt muihin "osanottoihin" kuin kommentteihin siitä miten hän ei ole millään tasolla osallinen eikä vastuullinen. Jos on jollain tapaa sanonut/osoittanut olevansa pahoillaan uhrien ja omaisten puolesta ja tapahtuneesta yleensä niin hienoa :)
Mielettömyyttä surren, rauhallisempaa tulevaisuutta toivoen,

Jussi Halla-aho, Matias Turkkila, Jari Leino, Elisa Siekkinen + moderaatiotiimi

Mielestäni ihan asiallinen osanotto. Sehän se nyt pöhköä olisi, jos mies alkaisi jonkun random-hullun tekemisistä ottamaan vastuun ja sanomaan itseään osalliseksi.

Mielettömyyttä surren, rauhallisempaa tulevaisuutta toivoen,

Jussi Halla-aho, Matias Turkkila, Jari Leino, Elisa Siekkinen + moderaatiotiimi

Mielestäni ihan asiallinen osanotto. Sehän se nyt pöhköä olisi, jos mies alkaisi jonkun random-hullun tekemisistä ottamaan vastuun ja sanomaan itseään osalliseksi.

Pöhköä olisi kyllä myöskin kuvitella että joku aidosti odottaa Halla-ahon tai kenenkään muunkaan sanovan itseään osalliseksi Breivikin toimintaan (ellei sitten oikeasti olisi osallinen, viitaten spekulaatioon toisesta ampujasta).

On, asiallinen osanotto, en ollut vielä törmännyt tähän. Hyvä Jussi et kumppanit :) Rauhallisempaa tulevaisuutta jatkossa rakentamassa toivon mukaan hekin.

Yhteistyössä