Kaatuisiko parisuhteenne pettämiseen?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Entäpä lyömiseen? Ja itse vastaan että kaatuisi varmaan, koska en tiedä saako luottamusta takaisin, ja en ole niin pitkäpinnainen että jaksaisin tehdä hirveästi edes töitä itse asian eteen.

kyllä
Tai sitä ennakkoon kuvittelee, että jos saa heti tietää ja jos se ei merkinnyt muuta kuin seksiä, niin ei kaatuisi. Todellisuudessa se satuttaa ja jää mieleen ja takaraivossa nostaa semmoisia tunteita ettei se suhde entisellään ole.

Puhumattakaan siitä, kun monet pettämiset tulee esille vasta vuosien päästä. Sitten ollaankin jo aika riekaleina. Kokemusta on

"Vieras"
Kaatuisi. Jos mieheni löisi, lähettäisin hänet tutkimuksiin, että mikä sen päässä on vialla, koska joku aivokasvain sillä olisi sitten varmaan oltava. Ei kyllä muuten löisi. Tohon lyömiseen ei siis heti kaatuisi. Jos kyseessä olisi ihan muuten vaan väkivaltainen ihminen, niin sitten varmaan kaatuisi.

Ei kaatunut ensimmäiseen eikä viidenteenkään kertaan. Tosin silloin olin paljon nuorempi ja tiesin että tässä suhteessa ollaan nyt sitten vaan sen aikaa ku on kivaa. Ajatukset yhteisestä tulevaisuudesta tais loppua siihen et mies jäi kiinni pettämisestä sen ekan kerran.

Oon myös itse ollut se jolla on se vilkkaampi seksielämä, ei kaatunut siihenkään. (Tosin yksittäistapauksia eikä salasuhdetta)

"vieras"
Lyömiseen kaatuisi ihan ehdottomasti. Edellinen liitto oli kerrasta poikki. Pettäminen on mielestäni neuvoteltavissa oleva juttu. En ole tullut petetyksi, mutta luulen näin ilman kokemusta. Jos mies pettäisi kerran, oudon ihmisen kanssa, kaukana kotoa niin eiköhän tuosta selvittäisi.
Jos pettäisi useasti tai jonkun tutun kanssa tai niin että tulisi julki yleisesti, niin keskusteltavaa ei olisi.

"vieras"
Ei. Olemme olleet yhdessä "pennusta asti" ja molempia on tapahtunut,ei tosin viimeiseen kymmeneen vuoteen. Saimme asiat sovittua silloin. Nykytilanteessa ehkä voisin antaa lyömisen anteeksi KERRAN,mutta pettämistä en. Ottaisin siis mieluummin turpaani kuin jakaisin mieheni.

rft
hmm.. mielenkiintoinen kysymys.

Riippuisi varmaan tilanteesta. ennen olisikin kaatunut heti jos oisin saanu tietää pettämisestä, nykyisin ei välttämättä. kymmenen vuotta takana ja puolivuotias kainalossa.. pettämisen laatu pitäisi ensin selvittää, pitempi suhde/yhden illan humalatila-moka/ vaiko esim "kosto"/"loukkaus"-pettäminen.. Yhden illan humalatila-mokan jälkeen voisin harkita jatkoa, mikäli kertoisi itse ja heti. Pidempiaikaisen suhteen voisin saattaa anteeksi, mikäli mies kertoisi asiasta itse (illman esim toisen naisen painostusta) ja selvittettäisiin asia, mistä johtuu jne. koska meidän suhteessa varmasti osasyy pettämiseen löytyisi sitten myös minun toiminnastani. Ei pitäisi olla moiseen tarvetta. kostomielessä tms. tehty pettäminen johtaisi niska-pers-otteella ulosvientiin välittömästi. Jos minua haluaa satuttaa tietentahtoen niin ADIOS!

Väkivalta tilanteessa ei ole mitään mahdollissuutta enää mihinkään.. se on välittömästi siltä seisomalta putkakeikka ja hyvästi! minun laspeni ei tarvitse kestää samanlaista laspuutta jonka minä elin.

..
Pettämiseen kaatuisi. Yrittäisin antaa anteeksi jo ihan lapsenkin takia mut itseni tuntien nostaisin jutun esiin pienimmässäkin riidassa ja en pystyis unohtamaan. Pilalla se homma olis. Ehkä parisuhdeterapiaa vois yrittää.

Lyöntiin. Hmm. Oon tekopyhä jos sanon, että kaatuisi, koska itse olen humalapäissäni muutamia vuosia sitten (jo kauan ennen vauvaa, selvennän ettei kukaan tee ls-ilmotusta..;)) mäjäyttänyt. Oltiin kyllä sen verran tuiterissa ja idiootteja sillon molemmat, joten se tappelu oli kyllä tasapuolisesti molempien vika. Mutta ei, ei kaatuisi ehkä yhteen lyöntiin jos tilanne ois samantyyppinen kun sillon aikoinaan. MUTTA ihan eri asia olis, jos mies tyyliin tulis töistä kotiin ja löisi nyrkin naamaan kun ei ole ruoka pöydässä tai vastaavaa. Siihen kaatuisi. Tosin en saa tuollasta tilannetta kuviteltua mitenkään tässä elämässä käyvän.

Kyllähän sitä ennen tuli sanottua että suhde loppuisi heti jos toinen pettäisi tai löisi, mutta todellisuuden iskiessä ei sitä osannukkaan lähteä suhteesta joten täällä on kestetty monet pettämiset ja iskut.

Yhteistyössä