Pienituloiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja persaukinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

persaukinen

Vieras
Kuinka paljon teidän perheen nettotulot on kuukaudessa?
Onko lainaa?
Montako ihmistä perheessä asuu?
Mitä teette työksenne?

Meillä:

- 2983,00 eur / kk nettotulot
- Lainaa taloon 150.000 e / lyhennys : 600
- Meillä asuu viisi ihmistä
- Itse olen tekninen apulainen apteekissa ja mies toimistovirkailija.

Minusta olemme pienituloisia.
Miten muilla?

- Netto n. 3000€/kk,
- Asuntolaina+autolaina+2x opintolainat yht. n. 88t€ + yhtiövastike, yhteensä lyhennykset n. 1250€
- Meitä on 2+1
- Kummatkin duunareita, itse lh ja mies LVI-alalla

Ja ollaan pienituloisia, joskaan en meitä köyhänä pidä. Kohta helpottaa kun nuo auto- ja opintolainat loppuu.

nettotuloina mun palkka 1500 egee ja lapsilisät 350 egeä miehellä ei tuloja kun ei oo saanu kelalta sairaspäiväraha päätöstä.
mut ens vuonna mun tulot on nettona 1200 kun veroprosentti nousee kun oon koko vuoden töissä. ja mies saa sunnilleen 400 egee sairaspäivärahaa eli tulot yhteensä 2250 tänä vuonna/ 1950 ens vuonna.
lainaa on 80 000 lyhennys 400 egee kuussa
viis ihmistä
mies sekatyömies (nyt sairaslomalla) mä lähihoitaja

[QUOTE="vieras";24135421]Sanotteko te 3000 e/kk pienituloiseksi? Tuo 3000 e/kk on lähellä keskituloa Suomessa.[/QUOTE]

Jep. Yhden ihmisen palkaksi. Kahdelle ihmiselle on pienet tulot.

Pienituloiset
Kuinka paljon teidän perheen nettotulot on kuukaudessa?
- minulla netto 1430/kk, miehellä vain opintotuki netto jotain 300(?) en muista tarkkaan + joskus satunnaisesti keikkatöitä, säännöllistä kesätyötä ei nyt saanut = arviolta max 2000/kk

Onko lainaa?
- on asuntolainaa noin 100 000, mutta miehen opintojen ajan maksetaan vain korkoja (mies ryhtyi opiskelemaan oltuaan 1,5v putkeen työttömänä eikä saanut alansa töitä vaikka yritti, nyt yliopisto-opintoja 2v takana ja puoliväli ei ihan vielä ole saavutettu)

Montako ihmistä perheessä asuu?
4, joista 2 lapsia

Mitä teette työksenne?
olen lähihoitaja, mies opiskelee yliopistossa

Melko tiukkaa on, mutta pärjätään. :) Ei me matkustella tms. Nyt kesällä kohokohta on kun ollaan säästetty rahaa Puuhamaa-reissua varten. Muuten käydään ihan lähirannalla uimassa jne. Vaatteet kirppareilta, joskus alesta mikä on jo luksusta. Edullista ruokaa. Ihan onnellisia ollaan silti.

[QUOTE="Jansku";24135380]Netto 3200 €
2 henkilöä
lainanlyhennyt 1100 € kk
autolaina 402 €[/QUOTE]

No ette te mitään pienituloosia ole. Noilla tuloolla kaks ihmistä pärjää todella hyvin.

Tällä hetkellä netto kaikki lapsilisät ja tuet mukaan laskettuna 1100, mies ei saa mistään mitään (yrittäjä, sairastui masennukseen ja paniikkihäiriöön), lainaa sellaset 110 000 ja lyhennyksiä kaikkiaan 900e kuussa, joskin pariin otteeseen lyhennysvapaita kuukausia haettu... Ite pitkällä saikulla polvivamman vuoksi :/ 2 lasta vielä lisäksi. Jip jei. Köyhiä ollaan ja kipeitä, mut sukulaiset jeesaa mukavasti, ja lapset on vaatteissa ja ruokittu :) Kyllä tämä tästä!

Enpä valittaisi jos viisihenkisessä perheessä olisi nettotulot noin 3000 euroa. Jos asumiseen menee tonnin verran kuussa, jää pari tonnia käytettäväksi kaikkeen muuhun. Ihan normaalituloisilta kuulostatte. Näin opiskelevan kolmen lapsen vuoroviikko-yh:n silmin katsottuna.

[QUOTE="vieras";24135710]Minulle se olisi kuin lottovoitto.[/QUOTE]

Opiskele lähihoitajaksi töitä on ja nähtävästi sit lottopotti palkka ?? Ei kyllä siltä tunnu kun tekee erityisryhmässä töitä ja on aivan peenä päivän jälkeen. JA toi palkaa ei vastaa todellakaan työn vaativuutta

[QUOTE="aloittaja";24135420]Laina on vain toisen nimissä.[/QUOTE]

Mitä se muka vaikuttaa siihen? maksuaika on vissiin sitten joku 40 vuotta vai kauanko tuolla lyhennyksellä tuota summaa maksatte?

miehen tulot nettona 1200. mun tulot minimiäippäraha (olin opiskelija).
plus kahden muksun lapsilisä.
ei oo lainaa, ku ei näillä tuloilla uskalla vielä otta, ku mieheälläkää ei oo vakipaikkaa. sit ku meen töihin ni ostetaan oma kämppä. vuoden päästä meen tod., ja tienaan sit nettona sen n.2000, jos teen kokopäiväistä. lapset viel pieniä ni haluisin kyl tehä puolikasta...

Enpä valittaisi jos viisihenkisessä perheessä olisi nettotulot noin 3000 euroa. Jos asumiseen menee tonnin verran kuussa, jää pari tonnia käytettäväksi kaikkeen muuhun. Ihan normaalituloisilta kuulostatte. Näin opiskelevan kolmen lapsen vuoroviikko-yh:n silmin katsottuna.

Meillä tulot ovat hiukan alle 3000e ( siihen kuuluu lapsilisäkin), vuokra reilu 900e, kauppalasku kuussa jotain 1300e ja siihen päälle muut laskut, niin eipä sillä hurrata.

Meillä nettotulot myös noin 2900,00 e/kk, molemmat työssä, minä osa-aikatyössä
perheessä vanhemmat ja 3 lasta
lainaa n. 15000,00 e, lyhennys 1000,00e/kk
pärjätään ok, mutta alle keskituloisiahan sitä ollaan.