Vieraiden joukossa yksi henkilö noudattaa "elävä ravinto" -ruokavaliota. Mitä tarjoan hänelle?

• Viestiketjun aloittaja Apua!!!!
  • Ensimmäinen viesti
Apua!!!!
En tiedä tuosta hänen noudattamastaan ruokavaliostaan mitään. Ainoastaan, että hän ei paista, keitä, lämmitä ruokia ollenkaan. Ei omista edes hellaa. Hän on yksi kutsutuista vieraista. Mitä tarjoan hänelle kahvipöydässä?

Mama the strange
Aika paha... Nykyään on ihan melkeen mahdoton järjestää juhlia, kun kaikki noudattaa mitä ihmeellisimpiä ruokavalioita. Kasvis- ja jopa vegedietit ymmärrän ja toki allergiat, mutta mun mielestä nää erikoisuudentavoittelijat menee liian pitkälle.

No joo tee hälle vaikka salaatti. Ei kai tuo kahviakaan juo, kun kyllähän sekin kypsennetään. Ei varmaan syö jäätelöä tms, mutta menisköhän joku rahka... no yleensähän nää on kyllä vegaanejakin.

"aapee"
[QUOTE="äiti";24039086]samaa kuin kaikille muillekin. Hänellä siis ei ole mitään allergiaa.[/QUOTE]

Hän ei syö siis mitään sitten.. ei syö voileipiä, leivonnaisia, ei juo kahvia/teetä. Katselee sitten, kun muut syö? Hän sanoi kerran, kun olimme samassa kyläpaikassa, että ei ota sitä riskiä, että kokeilisi maistaa.. tulee kuulemma aivan varmasti ripuli ja sitten vessa on varattu pelkästään hänelle. Eikä muutenkaan, koska se ei ole hänen juttunsa.

"aapee"
Aika paha... Nykyään on ihan melkeen mahdoton järjestää juhlia, kun kaikki noudattaa mitä ihmeellisimpiä ruokavalioita. Kasvis- ja jopa vegedietit ymmärrän ja toki allergiat, mutta mun mielestä nää erikoisuudentavoittelijat menee liian pitkälle.

No joo tee hälle vaikka salaatti. Ei kai tuo kahviakaan juo, kun kyllähän sekin kypsennetään. Ei varmaan syö jäätelöä tms, mutta menisköhän joku rahka... no yleensähän nää on kyllä vegaanejakin.
Olen käsittänyt, että hän keräilee luonnosta ruokansa ja vain talvisin ostaa kaupasta esim. hedelmiä. Kuusenkerkkiä, nokkosta, maitohorsmaa yms ainakin syö, mutta ei meidän pihasta löydy edes niitä :D

Mama the strange
[QUOTE="aapee";24039141]Olen käsittänyt, että hän keräilee luonnosta ruokansa ja vain talvisin ostaa kaupasta esim. hedelmiä. Kuusenkerkkiä, nokkosta, maitohorsmaa yms ainakin syö, mutta ei meidän pihasta löydy edes niitä :D[/QUOTE]

sano, että ottaa omat eväät. Ei voi vaatia emännältä ihan kohtuuttomuuksiin menoa, kun varmaan kuitenkin joutuu juhlia järjestelemään.

"vieras"
Varmaan teet salaattia joka tapauksessa aterian kanssa, niin teepä siitä ihan tavallinen vihersalaatti, johon ei tule mitään juustoja tai kastikkeita (paitsi kylmäpuristettu öljy taitaa olla ihan ok elävän ravinnon ruokavaliossakin) vaan pelkkiä tuoreita vihanneksia. Juustopalat ja muut kastikkeet voit tarjota vaikka erikseen jos muut vieraat niitä tahtovat.

Sitten ihan paahtamattomia, suolaamattomia tavallisia pähkinöitä ja siemeniä (vaikka ihan semmoista kaupan salaattisiemensekoitusta) tarjolle hänelle, mitä voi syödä salaatin kanssa. Jos haluat oikein hifistellä, niin voithan ottaa kaupasta mukaan paketillisen itujakin. Salaatissa ja pähkinöissä on muuten se hyvä puoli, että ne kelpaa karppaajillekin jos heitä on tulossa...

"Jepulis"
Miten olisi marjat, nyt ainakin on mansikoita? Luomuna tietenkin :D Esim. mansikkasalaatti: http://www.kodinkuvalehti.fi/ruoka/resepti/1380/mansikkasalaatti , mutta kysy käykö nuo ainekset. Varmaan joku tofujuusto kävisi??

"vieras"
Ai anteeksi, kyseessä oli kahvipöytätarjoilu!

No tämmöistä "jäätelöä" on ainakin tosi helppo tehdä:

Elävän ravinnon jäätelö

* 2 banaania
* pakastemarjoja

Pakastetaan banaanit ja jauhetaan pakastettujen marjojen kanssa tehosekoittimessa. Maustetaan esimerkiksi vaahterasiirapilla.

Ja pähkinäthän sopii kahvipöytäänkin tarjottaviksi sekä hedelmät. Ihan vaikka hedelmäsalaattiakin voi tehdä tuoreista hedelmistä.

cvxcvxv
No mä en alkais mitään erikseen värkkäilee kun kyse ei ole allergiasta eikä sellaisesta aatteesta kuin esim. kasvissyönnissä... mut voihan nuokin salaattia tms. kypsentämättöimä vihanneksia/hedelmiä/marjoja syödä kai, se olis varmaan helpoin.

yööök
Huhhuh! Olisipa tuokin "pääruoka" :D ei mulle kelpais ainakaan!

Elämänvoimakeitto

1 omena
2 dl uudistavaa juomaa
puhdasta vettä (ei hana) tai ananasmehua
Dulse- tai Arame-merilevää

Hienonna tehosekoittimella ja lisää:
2 dl ituja ja versoja
erilaisia villi- ym. vihanneksia ja naatteja
1/2 avokadoa

Tehosekoita jälleen, kunnes seos on tasaista, ja tarkista maku. Mausteeksi voit lisätä noin 5 cm sellerinvartta ja saman verran purjoa.

Yhteistyössä