pitäisi sanoa ei..

  • Viestiketjun aloittaja "kaisa"
  • Ensimmäinen viesti
"kaisa"
olen muuttanut kotipaikkakunnalta jokunen vuosi sitten vähän kauemmas, kun löydettiin unelmien tontti. viimeisen vuoden kaverini ja häne lapsensa ovat olleet aina silloin tällöin, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa meillä viikon. nyt vähälle aikaa he olivat viikon täällä, viikon kotona ja viikon täällä. nyt ovat olleet kolme viikkoa kotona, ainakin melkein kokonaan ja on ihan kamalaa kuulemma.

ensi viikoksi haluaisi tulla meille, olen viimeiset kaksi viikkoa keksinyt syitä miksei voi tulla. En vaan yksin kertaisesti jaksa viittä päivää kun ei voi olla niin normaalisti kuin yleensä, vaikka olenkin ollut kuin heitä ei olisikaan..

mieheni ei tykkää tästä että he tulevat tänne, ostaavat kyllä omat ruokansa yms mutta sähköä ja vettä menee yli tuplaten kuin olisimme kahden. minustakin on ärsyttävää kun me maksamme kaiken ja yhdet tulee tänne..

miten voin sanoa kaverille (joka varmasti suuttuu) että emme halua heitä tänne?
tai sitten ehkä joskus, mutta ei nyt ainakaan, sanotaanko puoleen vuoteen.. ja senkin ajan päästä ehkä viikonlopuksi tai..

sen verran pitää vielä sanoa että tämä kaveri oli suunnitellut irtisanovansa asuntonsa ja muuttavansa meille kesäksi ja etsivänsä tältä paikkakunnalta asunnon sykskyllä..
siihen sanoin että haluamme olla kesän lähinnä kahdestaan mennä ja tulla miten lystää kun ei tarvitse ajatella lapsia vielä kun niitä ei ole.. emme halua sen takia pilata kesäämme että hän tulee lapsineen tänne.
 
"kaisa"
[QUOTE="vieras";23994046]Oho, kaveris on aika innokas hyväksikäyttäjä. Miksei se siis kotonaan viihdy?[/QUOTE]

ei jaksa siivota, asunto on kuin sillä siisti ohjelmasta ilma ruuan jämiä ja likaisia astioita.. muutti siihen vajaa vuosi sitten..
 
"kaisa"
Siis huh huh, nyt kuulostaa siltä, että sun on vain sanottava reilusti ei. Suuttuu jos suuttuu.

Miten joku edes kehtaa...
en todellakaan tiedä, ei minulla olisi pokkaa ängätä noin.. lapset ovat tosi ihania, meilllä on tosi hauskaa aina, kaverin kanssa ollaan kuin sielunveljet mutta ei kukaan jaksa katsoa viikkoa ystäväänsä vaikka kuinka hyvin tulisi juttuun..
 
"vieras"
[QUOTE="kaisa";23994072]ei jaksa siivota, asunto on kuin sillä siisti ohjelmasta ilma ruuan jämiä ja likaisia astioita.. muutti siihen vajaa vuosi sitten..[/QUOTE]

Ja säkö pidät sitten heidän vieraillessaan oman talosi siistinä? Parempi vaan sanoa suoraan, että ei käy, aika lapsellinen on jos suuttuu...
 
"kaisa"
[QUOTE="vieras";23994097]Ja säkö pidät sitten heidän vieraillessaan oman talosi siistinä? Parempi vaan sanoa suoraan, että ei käy, aika lapsellinen on jos suuttuu...[/QUOTE]

kyllä hän siivoaa jälkensä, ainakin enimmät. kotonaan heillä vain niin paljon tavaraa että kaikki on hujan hajan esillä kun kaappeihin ei enää mahdu. oikein himohamstraaja, mitään ei saa heittää pois. itse taas viskaan poiss, myyn tai lahjoitan kaikki mitä ei enää tarvitse, joten on perussiistiä koko ajan kun ei ole liikaa tavaraa.
 
"kaisa"
[QUOTE="trööt";23994223]Eihän ketään jaksa viikko tolkulla katsella! Sano kaverillesi, että kala ja vieraat alkavat haista kolmantena päivänä.[/QUOTE]

:D


äsken juuri laittoi viestiä että olisimme tulossa maanantaina puolen päivän aikoihin. vastasin että en vielä tiedä käykö. ( en ole missään vaiheessa sanonut että tervetuloa enkä mitään sinne päinkään). Kaveri laittoi että parempi olis käydä.

en tiedä pitääkö minun sanoa että mieheni ei tykkää että käytte täällä. Kaverini tietää jo sen ettei mieheni pidä hänestä yhtään, on sen itse suoraan sanonut hänelle.

jos sanon että en todellakaan halua teitä tänne niin varmasti menee välit poikki.
 
"vieras"
[QUOTE="kaisa";23994503]:D


äsken juuri laittoi viestiä että olisimme tulossa maanantaina puolen päivän aikoihin. vastasin että en vielä tiedä käykö. ( en ole missään vaiheessa sanonut että tervetuloa enkä mitään sinne päinkään). Kaveri laittoi että parempi olis käydä.

en tiedä pitääkö minun sanoa että mieheni ei tykkää että käytte täällä. Kaverini tietää jo sen ettei mieheni pidä hänestä yhtään, on sen itse suoraan sanonut hänelle.

jos sanon että en todellakaan halua teitä tänne niin varmasti menee välit poikki.[/QUOTE]

No mitä sellaisella kaverilla tekee, joka tuollaisesta suuttuu?
 
"kaisa"
hän on erittäin hyvä ystävä ja kaikkea, kunhan vain nään häntä tietyin väliajoin. ja hänen luonteensa on sellainen että suuttuu ja kantaa kaunaa todella pitkään.

keksikääs nyt joku asiallinen tekstiviesti,jonka voin laittaa hänelle. niin ettei suutu mutta että asia menee perille.
 
kamukaveri
Mä viestittäisin ystävälleni tällaisen:

"Puhuimme (miehen nimi) kanssa kanssa kyläilytavoista ja tultiin yhdessä siihen lopputulokseen, että yövieraat ovat tervetulleita yhdeksi viikonlopuksi kuukaudessa, mutta tuota pidemmiksi ajoiksi eivät. Haluamme pitää kotimme meille kahdelle rauhoitettuna. Jos haluaisitte tulla esimerkiksi ensi viikonlopuksi niin se sopii!"

Mua tympäisisi tuo tilanteenne niin kovasti, että mieli tekisi varmasti sanoa jotakin tyyliin "Me ollaan miehen kanssa ihan tieten tahtoen muutettu asumaan kahdestaan. Jos haluttaisiin asua muidenkin kanssa, valittaisiin kimppakämppä tai kommuuni. S*tana!!!!!"
Tota en silti pitäis ihan siellä vastausviestien kärkikahinoissa.. :D
 
"kaisa"
Alkuperäinen kirjoittaja melko hävytöntä;23994583:
mun mielestä on kyllä todella hävytöntä että tunkee teille, vaikka tietää ettei miehes pidä hänestä. sun täytyy vaan sanoa ettei nyt käy tulla.
mutta miten.. tämä on todella hankalaa. kaikille muille osaan sanoa ei mutta hänelle se tuntuu jotenkin niiiiin vaikealta..
 
"kaisa"
Mä viestittäisin ystävälleni tällaisen:

"Puhuimme (miehen nimi) kanssa kanssa kyläilytavoista ja tultiin yhdessä siihen lopputulokseen, että yövieraat ovat tervetulleita yhdeksi viikonlopuksi kuukaudessa, mutta tuota pidemmiksi ajoiksi eivät. Haluamme pitää kotimme meille kahdelle rauhoitettuna. Jos haluaisitte tulla esimerkiksi ensi viikonlopuksi niin se sopii!"

Mua tympäisisi tuo tilanteenne niin kovasti, että mieli tekisi varmasti sanoa jotakin tyyliin "Me ollaan miehen kanssa ihan tieten tahtoen muutettu asumaan kahdestaan. Jos haluttaisiin asua muidenkin kanssa, valittaisiin kimppakämppä tai kommuuni. S*tana!!!!!"
Tota en silti pitäis ihan siellä vastausviestien kärkikahinoissa.. :D
tuo jälkimmäinen oli hyvä :D mutta ehkä tuo ensimmäinen olis fiksumpi laittaa niin ei tulisi niin kamalat jälkimainigit..
 
Siis ihan oikeesti tulee teille siksi, että kotona on sotkuista? Sinun ilmoittaisin jonnekin Suomen kaamein kämppä tai Sillä siisti -ohjelmaan enkä pitäis mitään yhteyttä, kunnes parantaa tapansa :)

Ymmärtäisin, jos olisi kotona riehuva mies tms. Mutta siis häh! :D
 
nyt kyllä
että sulla on suunniteltua muuta menoa ja ei sovi tulla nyt kesäaikaan kun ette halua tehdä tarkkoja suunnitelmia vaan viettää lomaa ihan rauhassa, ja laitat vielä siihen että olette tervetulleita loppusyksystä ja että voitte sitten vaikka soitella ja laittaa meilillä kuulumisia. Et todellakaan ala kaverisi perhettä sillä viihdyttämään, sehän on sun ja miehesi talo ja TE ITSE päätätte kuka tulee ja koska kyllän, ei kukaan muu! Nyt ryhtiä! Sulle tulee hyvä mieli kun pidät puolesi vaikka aluksi kaverisi saattaa mököttää tms. niin hän on aikuinen ja aikuisen pitää ymmärtää, ettei kyläillä noin vain toisten kotona millon itselle sattuu sopimaan.
 
"kaisa"
[QUOTE="vieras";23994607]Olet sä lomalla tai töissä? En minäkään jaksaisi tuollaista.[/QUOTE]

lomautettuna syyskuun loppuun. sen takiahan hän on tänne tulossakin "kun ei sulla muutakaan tekemistä ole". on minulla, piha hommia ja paljon. mieluummin teen yksin. (nyt siis sataa vettä, joten pitää olla sisällä)
 
"kaisa"
Siis ihan oikeesti tulee teille siksi, että kotona on sotkuista? Sinun ilmoittaisin jonnekin Suomen kaamein kämppä tai Sillä siisti -ohjelmaan enkä pitäis mitään yhteyttä, kunnes parantaa tapansa :)

Ymmärtäisin, jos olisi kotona riehuva mies tms. Mutta siis häh! :D
se on varmaan isoin syy, niin uskomattomalta kuin se kuulostaa :) miestä hänellä ei ole ollenkaan.
 
"kaisa"
Alkuperäinen kirjoittaja nyt kyllä;23994618:
että sulla on suunniteltua muuta menoa ja ei sovi tulla nyt kesäaikaan kun ette halua tehdä tarkkoja suunnitelmia vaan viettää lomaa ihan rauhassa, ja laitat vielä siihen että olette tervetulleita loppusyksystä ja että voitte sitten vaikka soitella ja laittaa meilillä kuulumisia. Et todellakaan ala kaverisi perhettä sillä viihdyttämään, sehän on sun ja miehesi talo ja TE ITSE päätätte kuka tulee ja koska kyllän, ei kukaan muu! Nyt ryhtiä! Sulle tulee hyvä mieli kun pidät puolesi vaikka aluksi kaverisi saattaa mököttää tms. niin hän on aikuinen ja aikuisen pitää ymmärtää, ettei kyläillä noin vain toisten kotona millon itselle sattuu sopimaan.
aikuinen hän kyllä on mutta joskus niin teinin tasolla, varsinkin näissä asioissa jos ei mene niinkuin hän on ajatellut. toivottavasti ei mökötä pitkään :)
 
kamukaveri
Jatkan vielä...

Mun kaverin miehellä oli kaveri, joka kuvitteli, että voi mennä noiden luo aina viikonlopuiksi ryyppäämään, koska "talohan on hänen kaverinsa" (eikä siis millään muotoa muka myös vaimon ja lasten). Kaverin mies ei osannut kieltää kaveriaan tulemasta, joten vaimo ärähti kerran itse. Miehen kaveri loukkaantui niin syvästi, että piti muutaman viikon hajurakoa, mutta sopeutui sitten.

(olipa helposti kirjoitettava asiasisältö.. kaveri...mies...kaverin mies...vaimo...kaverinkaverinkaverinkaverinkaverikaverin....) :D
 
"kaisa"
Jatkan vielä...

Mun kaverin miehellä oli kaveri, joka kuvitteli, että voi mennä noiden luo aina viikonlopuiksi ryyppäämään, koska "talohan on hänen kaverinsa" (eikä siis millään muotoa muka myös vaimon ja lasten). Kaverin mies ei osannut kieltää kaveriaan tulemasta, joten vaimo ärähti kerran itse. Miehen kaveri loukkaantui niin syvästi, että piti muutaman viikon hajurakoa, mutta sopeutui sitten.

(olipa helposti kirjoitettava asiasisältö.. kaveri...mies...kaverin mies...vaimo...kaverinkaverinkaverinkaverinkaverikaverin....) :D
:D
 
kamukaveri
Jee, uusi päivä, aurinko paistaa, tänään kaikkien lähipiirit normalisoituu itsestään! Yeah, we wish... ;)

Miten teillä tässä kävi? Saitko muotoiltua jonkun hyvän viestin ja miten kaveri sen otti?
 

Yhteistyössä