Tyhjensin yhteisen tilin eikä mies tiedä... :/

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tööt";23940731]No ei kyllä ole.[/QUOTE]

Okei. Mä oon vaan asioinut vaatekaupoissa, joissa kuitin lopussa on lukenut tyyliin Tuotteilla on 7 päivän palautus- ja vaihto-oikeus, ei koske alusasuja ym ym ym. Ehkä jossain design-kaupoissa ei ole, meikäläinen kun on vaan asioinut halpisliikkeissä tyyliin lindex ja kappahl.

Toivottavasti korjaat tyylisi vauvan syntymään mennessä. Ja, ei niitä vauvan vaatteita kannata hirveän paljoa etukäteen ostella, monen monta vaatetta jää varmasti käyttämättä. Ja eipä äitiysvaatteitakaan kannata turhan paljoa ostella... :stick:

"tööt"
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tyylillään;23940823:
Okei. Mä oon vaan asioinut vaatekaupoissa, joissa kuitin lopussa on lukenut tyyliin Tuotteilla on 7 päivän palautus- ja vaihto-oikeus, ei koske alusasuja ym ym ym. Ehkä jossain design-kaupoissa ei ole, meikäläinen kun on vaan asioinut halpisliikkeissä tyyliin lindex ja kappahl.
Liikkeet voivat antaa omia palautusoikeuksiaan muttei niitä automaattisesti ole kuin koti-, posti- ja etämyynnissä.

[QUOTE="tööt";23940880]Liikkeet voivat antaa omia palautusoikeuksiaan muttei niitä automaattisesti ole kuin koti-, posti- ja etämyynnissä.[/QUOTE]

Tiesin kyllä tuon, mutta se ei varmaan liity tähän nyt mitenkään. Kirjoitinkin että yleensä.

No kylläpä kilahtaisit kovasti jonkun 200euron takia. Huh huh. Onneksi mun mies ei turhista kilahtele. Ja rahasta yleensä kaikkein vähiten.
No mun mielestä on ihan samantekevää onko kyse kahdesta sadasta vai kahdesta tonnista, jos elämiseen pitää sen kuluttamisen takia lainata rahaa. Kyllä minäkin kilahtaisin. Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi pystyä sen verran katsomaan shoppailunsa perään, ettei sen takia jouduta anopilta lainailemaan.

"aloittaja"
Ostin ne henneksestä ja lindexiltä. Pitää huomenna käydä kysyy voiko palauttaa jos ei toi mies niitä repinyt. Vähän noloa ja itkettää. :( Käyn kyllä terapiassa mutta se terapeutti ei tiedä näistä. Ei tiedä kukaan muu ku minä ja mies. Mun äidillä oli joskus myös tämmöstä. Sillä on joku mania-sairaus mikä voi periytyä. Jos meillä olis eri tilit, ei mulla olis varmaan ikinä rahaa...

Onko se nyt parempi ettei kummallakaan sitten ole rahaa?
Luovu tilistä kokonaan, annat miehen hoitaa raha-asiat ja saat häneltä käyttörahaa. Pakottaisi vähän miettimään ostosten tarpeellisuutta kun ei voi tiliä polttaa tyhjäksi ominpäin

[QUOTE="aloittaja";23940957]Ostin ne henneksestä ja lindexiltä. Pitää huomenna käydä kysyy voiko palauttaa jos ei toi mies niitä repinyt. Vähän noloa ja itkettää. :( Käyn kyllä terapiassa mutta se terapeutti ei tiedä näistä. Ei tiedä kukaan muu ku minä ja mies. Mun äidillä oli joskus myös tämmöstä. Sillä on joku mania-sairaus mikä voi periytyä. Jos meillä olis eri tilit, ei mulla olis varmaan ikinä rahaa...[/QUOTE]

Sellasta se on. :) Jos ei osaa käyttää rahaa, niin sitten sitä ei ole, se on hyvä itse kunkin oppia. Tuollaisessa tilanteessa mä tekisin juurikin niin, että se tuhlaileva osapuoli saa käyttöönsä vain tietyn taskurahan kuussa,ja kaikki raha-asioiden hoito siirtyy sille perheestä, joka sitä osaa käyttää. Kannattaa ehdottomasti puhua tästä terapeuttisi kanssa, selvästi kseessä on iso ongelma.

"milli"
[QUOTE="aloittaja";23940957]Ostin ne henneksestä ja lindexiltä. Pitää huomenna käydä kysyy voiko palauttaa jos ei toi mies niitä repinyt. Vähän noloa ja itkettää. :( Käyn kyllä terapiassa mutta se terapeutti ei tiedä näistä. Ei tiedä kukaan muu ku minä ja mies. Mun äidillä oli joskus myös tämmöstä. Sillä on joku mania-sairaus mikä voi periytyä. Jos meillä olis eri tilit, ei mulla olis varmaan ikinä rahaa...[/QUOTE]

Nyt heti seuraavalla terapiakerralla sit kerrot. Miksi käyt terapiassa, jos et ole siellä avoin?

"aloittaja"
[QUOTE="milli";23941141]Nyt heti seuraavalla terapiakerralla sit kerrot. Miksi käyt terapiassa, jos et ole siellä avoin?[/QUOTE]

Puhun siellä mun masennuksesta koska oon mnta kertaa yrittänyt tappaa itseni. Mutta en mä siellä ihan kaikkea voi kertoa etten joudu sairaalaan.

hhhuhu
Ai nyt ap vetää ton marttyyrivaiheen päälle. 'Ei mulle saa suuttuu vaik tekisin mitä, mua pitää ymmärtää ku on vähän täs masentanu ja oon meinannu tappaa itteni'

[QUOTE="aloittaja";23941177]Puhun siellä mun masennuksesta koska oon mnta kertaa yrittänyt tappaa itseni. Mutta en mä siellä ihan kaikkea voi kertoa etten joudu sairaalaan.[/QUOTE]

Sitten sä et selvästi halua parantua. :( Mikä on kyllä ikävää, koska kuitenkin odotat lastakin. : /

Ap taitaa sairastaa kaksisuuntaista mielalahäiriötä ? Siihen liittyy juuri masennus ja noi maniat. Kannattaa olla avoin siellä terapiassa, ei ne muuten voi sua auttaa. :hug:

Tietäähän sun mies varmasti, että sä käyt terapiassa ja olet sairas?

kauhistunut
[QUOTE="aloittaja";23941177]Puhun siellä mun masennuksesta koska oon mnta kertaa yrittänyt tappaa itseni. Mutta en mä siellä ihan kaikkea voi kertoa etten joudu sairaalaan.[/QUOTE]

Onko tää nyt ihan tosi juttu? Ethän sä tuu ikinä kuntoon, jos et ole rehellinen siellä terapiassa!!

"mamma"
hennesillä on ainakin palautusoikeus ja muistaakseni myös lindeksillä, että eiköhän tämän kertanen juttu selviä. Mutta sit oikeesti siihen korttiin joku vuorokausiraja tai jotain. Tai sille tilille, mitä sä käytät vaan vähän rahaa ja muut miehen taakse. Ja sitte alat rehelliseksi terapiassa. Sun pitää ottaa vastuu omasta käytöksestä ja paranemisesta, sun pitää jo kohta huolehtia toisesta ihmisestä. Miten sä siihen pystyt, jos et osaa huolehtia ees ittestäs?

vier
Huomenna kysymään, että voiko vaatteet palauttaa. Sitten hankitte ne eri tilit tai muun järjestelyn, joka estää tapahtumasta vastaisuudessa.

Terapeutti on just sitä varten, että sille kerrotaan asioista, vaikkei se aina helppoa olekaan. Jos tuntuu hirveän vaikealta, kokeile kirjoittaa terapeutille kirje, jonka voit sitten lukea ääneen siellä. Tai lähetät etukäteen ja pyydät lukemaan, ja sitten keskustelette siitä. Tsemppiä!

:((

Kaksisuuntaiseen kuuluu just tuollainen

"Vieras"
Sulla pitäisi olla sellainen oma tili, jonne miehes laittaa vaikka joka päivä suora velotuksena 10 €. Mihinkään muuhun tiliin sulla ei pitäisi olla käyttöoikeutta. Lisä rahat voi miehesi antaa sulle tarvittaessa. Siispä jos haluat kerralla shoppailla sen 300 € edestä, niin joudut venaa aina 30 päivää seuraavia rahoja. Sun on saatava itsesi kuntoon. Teille on tulossa vauva!!!

Hei!
Jos sinulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, niin silloin masennus/mielialalääkkeet ei auta, vaan voivat lisätä maniaa. Oletan, että sinulla on varmaan lääkitys ainakin ennen raskautta ollut käytössä tuon itsetuhoisuuden vuoksi? Kaksisuuntaisuuteen tarvitaan ihan eri lääkitys ja hoito. Sairaalaan joutumista on turha pelätä. Sinne ei moni pääse, vaikka rukoilisi päästä ja vaikka sinne kuuluisikin! Säästöt, säästöt... Tosin eihän sekään maailmanloppu olisi, joten sikäli älä pelkää. Veikkaan vaan, että et ole kuitenkaan osastoainesta vain siksi, että kerrot terapeutille manioistasi. Nyt vaan urheasti rehellistä tarinaa sille terapeutille, niin saat apua ja voit elää normaalimpaa elämää lapsenkin kanssa sitten! Hän varmasti ansaitsee äidin, jonka mieliala ja aktiivisuus eivät vaihtele äärilaidasta toiseen. Tsemppiä!

"aloittaja"
Tulin nyt tänne kertomaan että asiat alkaa olla paremmin. Kerroin terapiassa avoimesti tästä ja, kuten joku veikkasi, sairauteenhan se liittyi. Mulla on siis ilmeisesti kaksisuuntainen mielialahäiriö. Sain lääkityksenkin. Nyt ollaan saatu apua neuvolasta ja sosiaalitoimistosta. Saatiin oma perhetyöntekijä joka alkaa käymään sitten kun vauva syntyy. Mies hoitaa nyt kaikki raha-asiat ja ihan hyvä niin. Nyt meillä menee paremmin. :) Sain palautettua ne vaatteet, mutta tuskin enää koskaan tuun niissä kaupoissa asioimaan. :(

Nyt mua vaan pelottaa että tää sairaus periytyy meidän lapselle. :(

Jos joku kertois et sen mies ois tyhjentäny yhteisen tilin kertomatta etukäteen ja ostanu esim autoon uudet vanteet ja kajarit ni johan täällä ois kakskyt mammaa valmiina lynkkaamaan sen jätkän!

Mieti omalle kohdalle, pyydä anteeksi ja mieti, mite n voit hyvittää tuon. Riippuu miehestä mite reagoi mut tuskin se osaa samalla tavalla iloita sun H&M:n stringeistä, joita sait kaksi kolmen hinnalla, tai mitä ikinä olikaan PAKKO ostaa.. :(

..
Hienoa kuulla, että asiat ovat paremmalla tolalla ja olet saanut apua. Älä turhaan panikoi lapsen puolesta. Pidät vain silmät auki myöhempinä vuosina, jos oireita alkaa ilmaantua. Osaat sitten ohjata hänet saamaan apua.

Yhteistyössä