Me ei päästä tänäkään kesänä mihinkään miehen kanssa kaksin.

• Viestiketjun aloittaja vituttaa
  • Ensimmäinen viesti
vituttaa
Kaikilta sukulaisilta, tutuilta olen kysynyt lapsenhoitoapua mutta kenellekkään ei sovi. Ja isovanhemmat liian sairaita eivät jaksa hoitaa 3v yön yli. Ottaa päähän.

"vieras"
Jospa kaikilla olisi järki päässä ja tekisivät ne lapset vasta sitten kun heistä ei ole haittaa elämälle. Meillä lapset on 3 ja 6v ja eivät ole ikinä olleet ilman toista vanhempaa yötä missään. Me teimme lapset vasta sitten kun oma nuoruus oli jo eletty, eikä menojalkaa ja viinahammasta enää kolottanut.

se on voivoi
mä todella ihmettelen tollasia valittajia, että me ei päästä miehen kanssa kahdestaan mihinkään kun ei ole hoitajaa jne. siis itehän te olette muksun halunneet, miksi toisten sitä pitäisi MILLOINKAAN hoitaa?????vai pyysikö joku tekemään lapsen??? hoitakaa nyt, ei mene enää kuin 15 niin muuttaa pois luotanne

Meillä
ei myöskään ole ikinä mahdollista lähteä kaksisteen mihinkään...no,ei vituta,tää tiedettiin jo etukäteen.Vaikka se ois kyllä ihanaa,edes kerran vuodessa tai jotain.

vituttaa
[QUOTE="vieras";23935251]Jospa kaikilla olisi järki päässä ja tekisivät ne lapset vasta sitten kun heistä ei ole haittaa elämälle. Meillä lapset on 3 ja 6v ja eivät ole ikinä olleet ilman toista vanhempaa yötä missään. Me teimme lapset vasta sitten kun oma nuoruus oli jo eletty, eikä menojalkaa ja viinahammasta enää kolottanut.[/QUOTE]

no emme ole todellakaan nuoria. Haluaisimme vaan joskus hoitaa parisuhdettakin.

mä todella ihmettelen tollasia valittajia, että me ei päästä miehen kanssa kahdestaan mihinkään kun ei ole hoitajaa jne. siis itehän te olette muksun halunneet, miksi toisten sitä pitäisi MILLOINKAAN hoitaa?????vai pyysikö joku tekemään lapsen??? hoitakaa nyt, ei mene enää kuin 15 niin muuttaa pois luotanne
Minä en ihmettele.
Jos lastaan rakastaa niin luonnollisesti yrittää hoitaa myös itsensä ja parisuhteensa mahdollisimman hyvin.

Aina vain ei siihen mahdollisuutta ja moinen rankkaa.

Ja erikseen sitten tietenkin ne, joille lapsi oman trauman hoitoon tehty lelu eikä ole tarkoituskaan, että lapsi loisi omia ihmissuhteita muihin kuin vanhempiinsa. Heitä ei luonnollisestikaan haittaa, vaikka lapsi ei ikinä saisi lomaa jobistaan.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nyysti
njaa
[QUOTE="vieras";23935251]Jospa kaikilla olisi järki päässä ja tekisivät ne lapset vasta sitten kun heistä ei ole haittaa elämälle. Meillä lapset on 3 ja 6v ja eivät ole ikinä olleet ilman toista vanhempaa yötä missään. Me teimme lapset vasta sitten kun oma nuoruus oli jo eletty, eikä menojalkaa ja viinahammasta enää kolottanut.[/QUOTE]

Voi hellanlettas sentään. Tiekkö kun meillä sitä viinahammasta ei o ikinä kolottanu.Kyse olisi siitä että olisi mukava päästä miehen kanssa kaksin ihan vaan olemaan.

ghg
Luulisi, että yhden lapsen saisi hoitoon. Meillä 3 ja enää en ole edes kysynyt :) Me mennään miehen kanssa vuorotellen tai ei ollenkaan. Yhdessä on turha haaveilla. Tänä kesänä on luksusta kun päästään niin, että isommat lapset menee mummolaan ja vauva ja me hotelliin/ mökille. Ihan uskomatonta :)

Liskojen yö
Just! mut voikin sitten kivittää. Me ollaan miehen kanssa lähdössä kaksistaan VIIKOKSI ulkomaille. 2vee ja 4 vee jää mummolle.
Meidän on pakko saada parisuhteelle aikaa, jota on todella vähän.
Meidän lapset muutenkin viihtyvät mummolassa.
Ymmärrän AP:n fiilikset, en voisi itse kuvitella sellaista tilanetta etten ikinä pääsisi mihinkään..

"vieras"
Ja lapsen mukaan ottaminenhan sen estää??? Kyllä meillä ainakin on hoidettu parisuhdetta ihan lasten kera, reissuun vaan ja kohteet sellasia että lapsikin viihtyy ja on hoitajaa. Esim. Ikaalisten kylpylässä on hotellin puolesta täti jonka hoteisiin saa jättää pariksi tunniksi päivä lapsukaisen ja mennä vaikka siksi aikaa sen ukon kanssa kylpemään, ei sitä lasta tarvi pois reissusta jättää. Löytyy sitten myös lapselle Titinallen talo samasta paikasta.

"karavaanari"
Mä ymmärrän sua niin hyvin. Mun yks kaveri ei ole ikinä jättänyt hoitoon 2vuotiasta lastaan.
mies pyytänyt useasti yhteistäaikaa, mutta ei kullannuppua voi mihinkään jättää vaikka mummokin pyytää kylään.
Nyt ollaan väkisin, pakkopullalla tehty toinen lapsi. Parisuhteelle ei ole ikinä aikaa...
Kaverin miehen kanssa olen jutellut, ja hän alkaa olemaan jo aika kypsä.
JA lähinnä siks, että kaveri valittaa väsymystään ja rankkaa arkea.. Mutta kuitenkaan hoitoapu ei kelpaa, että sais suhteelle aikaa.

"vieras"
Me ollaan miehen kanssa oltu kaksisteen jossain viimeksi kaksi vuotta sitten. Tänä kesänä onneksi mennään yli 1000km:n päähän mummilaan, jossa lapset voivat olla mummin ja ukin kanssa ja me vanhemmat pääsemme vuorokaudeksi mökille vain olemaan.
Ja kyllä sitä on tässä vaiheessa aika kypsä sille ettei ole ollut kunnolla yhteistä aikaa aikoihin. Vaikka lapset rakkaita ovatkin, olisi kiva olla välillä myös vain "sinä ja minä".

vituttaa
[QUOTE="Vanhempi";23935307]Tiedän tunteen, ja meillä pieniä on kaksi. Jaksamista, toivottavasti saatte apua jostakin edes hetkeksi. MLL tai muuta?[/QUOTE]

Täällä kun ei ole 2v enää toiminut mll lastenhoitopalvelu. Kyllä tässä on parisuhde tosi kovilla.

"vieras"
No eiköhän sitä parisuhdetta sitten ole ehditty hoitamaan ihan riittävästi ennen lasta, eiköhän jokainen jolla ei ole hoitajia ole siihen valmistautunut jo ennen lapsen tuloa ja niinkuin meillä, hoitajia olisi kyllä mutta nyt on perhe-elämän aika ja siihen kuuluu perhe myös lomalla.

"Vanhempi"
Alkuperäinen kirjoittaja Liskojen yö;23935296:
Just! mut voikin sitten kivittää. Me ollaan miehen kanssa lähdössä kaksistaan VIIKOKSI ulkomaille. 2vee ja 4 vee jää mummolle.
Meidän on pakko saada parisuhteelle aikaa, jota on todella vähän.
Meidän lapset muutenkin viihtyvät mummolassa.
Ymmärrän AP:n fiilikset, en voisi itse kuvitella sellaista tilanetta etten ikinä pääsisi mihinkään..
Oi miten ihanaa, nauttikaa!! Yks mun siskoistani, jolla on neljä tyttöä, on miehineen tehnyt usein niin, että pääsevät kaksistaan matkalle. Heillä on lastenhoitoapu lähempänä kuin meillä, ja itsekin olen tyttöjä hoitanut ennen kuin mulla oli omat lapset, ja matkustin varta vasten heille sitä varten. Niin, olisko nyt aika kysäistä, josko ottaisivat lapset heille joskus, jos vietäis, varsinkin kun toinen on heidän kummilapsensa?! Ongelma on vaan se, että meillä pienempi, 3-vee, pelkää koiria ja heillä on koira..

[QUOTE="vieras";23935314]Ja lapsen mukaan ottaminenhan sen estää??? Kyllä meillä ainakin on hoidettu parisuhdetta ihan lasten kera, reissuun vaan ja kohteet sellasia että lapsikin viihtyy ja on hoitajaa. Esim. Ikaalisten kylpylässä on hotellin puolesta täti jonka hoteisiin saa jättää pariksi tunniksi päivä lapsukaisen ja mennä vaikka siksi aikaa sen ukon kanssa kylpemään, ei sitä lasta tarvi pois reissusta jättää. Löytyy sitten myös lapselle Titinallen talo samasta paikasta.[/QUOTE]

Miellätkö Titinallen talon hyväksi stimulanssiksi kahdenkeskisiä kulttuuriaiheisia keskusteluja kaipaavalle aikuiselle pariskunnalle?
Eiköhän kuitenkin terveet perheet pyri sisällyttämään repertuaariinsa muutakin... mitenkään Titinallen talon lasten viihdytysarvoa väheksymättä.
:)

• Tykkää
Reactions: sunflower20
[QUOTE="vieras";23935329]No eiköhän sitä parisuhdetta sitten ole ehditty hoitamaan ihan riittävästi ennen lasta, eiköhän jokainen jolla ei ole hoitajia ole siihen valmistautunut jo ennen lapsen tuloa ja niinkuin meillä, hoitajia olisi kyllä mutta nyt on perhe-elämän aika ja siihen kuuluu perhe myös lomalla.[/QUOTE]

Hyvä parisuhde kestää myös lasten syntymän eikä sen hoitotarve siis katoa siihen, että lapsi syntyy.

huoh-
[QUOTE="vieras";23935329]No eiköhän sitä parisuhdetta sitten ole ehditty hoitamaan ihan riittävästi ennen lasta, eiköhän jokainen jolla ei ole hoitajia ole siihen valmistautunut jo ennen lapsen tuloa ja niinkuin meillä, hoitajia olisi kyllä mutta nyt on perhe-elämän aika ja siihen kuuluu perhe myös lomalla.[/QUOTE]

Meneppäs sinä viettämää'n sitä täydellistä perhe-elämääs täältä.
Katotaan vaan kuinka kauan teijän parisuhde vielä toimii, jos ei ikinä ole kahdenkeskistä aikaa. Hauskaa reissua ikaallissiin, toivottavasti Ti-Ti Nalle on kiva...

"Vanhempi"
[QUOTE="vieras";23935329]No eiköhän sitä parisuhdetta sitten ole ehditty hoitamaan ihan riittävästi ennen lasta.[/QUOTE]

Näinkö se menee sinusta kaikilla? Me ainakin miehen kanssa tavattiin vain vuosi sitä ennen, kun tulin raskaaksi esikoisesta, vastahan siinä ajassa ehdittiin toisiimme pikku hiljaa tutustua.

Liskojen yö
[QUOTE="Vanhempi";23935336]Oi miten ihanaa, nauttikaa!! Yks mun siskoistani, jolla on neljä tyttöä, on miehineen tehnyt usein niin, että pääsevät kaksistaan matkalle. Heillä on lastenhoitoapu lähempänä kuin meillä, ja itsekin olen tyttöjä hoitanut ennen kuin mulla oli omat lapset, ja matkustin varta vasten heille sitä varten. Niin, olisko nyt aika kysäistä, josko ottaisivat lapset heille joskus, jos vietäis, varsinkin kun toinen on heidän kummilapsensa?! Ongelma on vaan se, että meillä pienempi, 3-vee, pelkää koiria ja heillä on koira..[/QUOTE]

Kannattaa aina kysyä :) Tekee kyllä terää lähteä kaksistaan. Sai jotenkin uutta potkua tähän elämään kun on lomaa tiedossa. Ja jaksaa taas paremmin kuunnella nuo uhmaukset. Noi meijän kaks lasta kun sattuu olemaan ihanassa uhmaiässä ;)

vittuttaa

No me tapasimme 5.5v sitten ja lapsi kohta 3v että emme sen kauempaa ole yhdessä olleet. Ja kyllä aikoinaan ajattelin että joku suostuisi joskus lastamme hoitamaan. Ja kyllä me perheenä reissaamme lapsen kanssa.

Yhteistyössä