Mä oon vaan itkenyt hiljaa siellä salissa jokaisessa synnytyksessä.
Esikoisen synnytys venyi 25h ja mulle nousi kuume loppu vaiheessa ja sen takia vissiin mun kysymykset pojan synnyttyä oli varmaan kätilöstä huvittavia: "Tunnustetaanko se isyys nyt tässä teidän kuullen?" ym.
Toisessa synnytyksessä mulla oli mies kätilö ja se kävi katsoo tilanteen ja ilmoitti vievänsä toisen asiakkaansa leikkuriin sektioon. Mulle tuli sit melko pien tarve ponnistaa ja käskin miehen painaa hälyytysnappia. Paikalle tuli nainen ja sanoin sit sille "et mä en synnytä pälkän lastenhoitajan läsnäollessa, pyydä se Jyrki paikalle". Kuulin sitten, et hän oli myös kätilö ja mun oma kätilö tulee kohta paikalle :ashamed:
Kolmannen kohdalla osui saliin mennessä opskelija ja sille sit tuli sanottua: "Musta on kiva, et opiskelija on mukana", kun tiesin vuoronvaihdon olevan lähellä. No tässä synnytyksessä oli myös mies kätilö ja mielessäni surin huonoa kohtaloa, mut tää tyyppi olikin aivan mahtava ja vähemmän mukava opiskelija oli matkassa silläkin. Siis muuten se opiskelija oli ihan jees, mutta ne sen kysymykset supistusten aikana oli jotain uskomatonta. Sanoin sille synnyksen jälkeen: "et kyllä susta hyvä tulee ajan kanssa"