**Joulukuun Pikkutontut KESÄKUUSSA**

Tänään käytiin tekemässä vuokrasopimus uuteen kämppään, saatiin valita sinne tulevat tapetitkin! Vautsi! Ollaan niin innoissaan muuttamassa sinne!

Maanantai lähestyy päivä päivältä ja jännitys kasvaa sitä mukaa. Kumpa siellä olisi Pienellä kaikki hyvin!

Susimieli ja Pieni 12+5

hiihhiih...aurinko kutittaaa nenää..:)
tää oli VIIHTEELLÄ viime yönä...:DD taitaa olla vähään aik viimeinen kerta kun ei tätä vatsaakaan voi peitellä,nytkin ei jäänyt kyllä epäselväksi kenellekkään missä tilassa ollaan..:DD

nuorempi lapsi on maallaa mummulassa ja mie saan laatuaikaa isommann kanssa tän viikonlopun...tänään käydään vähän shoppailemassa kesämekkoja ja huomenna hoploppailemaan..:D
nyt kuitenkin vähän lisää unta pollaan,neljä h ei ihan riitä,alkutalvesta ei tehny tiukkaakkaan valvoa muutaman h unien jälkeen,nyt on ihan krapula päällä vaikka yhtään milliä ei alkoa mun suusta alas vierähtänyt..

EevaN ja Pieni 14+1...jee,,:)

Poppeliini kiitos uudesta pinosta!

Kirjotin pari päivää sitten viestiä tänne ja kun painoin tota lähetä nappia niin sivu ilmoitti jostain yhteyskatkosta ja koko teksti katos taivaan tuuliin, kiukutti niin etten enää jaksanu kirjottaa kaikkea uusiks. :stick:

Täällähän on tosi moni muuttamassa, melkein käy kateeks kun meillä ei ole mitään tarvetta muuttaa minnekkään pitkään aikaan. Meillä on 3h josta meidän makkari on todella iso. Kuopuksen pitäis tässä kesän aikana varmaan siiryä esikon kanssa samaan huoneeseen, kerrossängyn alaosaan. Ja sitten jossain vaiheessa kun tulevan vauvankin vois siirtää pois meidän makkarista niin voidaan huoneet vaihtaa päittäin niin että miehen kanssa otetaan toi pienempi huone ja lapset saa ison makkarin.

(.) kerroin viikolla veljelle ja hänen vaimolle raskaudesta, en viitsiny kertoa heille vielä down riskistä kun heillä on kohta häämatkakin tulossa. Velikin ehti sanoa että voi kun kiva jos teille nyt tulis tyttö ja sit heti perään et pääasiahan se on että vauva on terve.
Äiti sano esikon synttäreillä et hän ei ole viitsiny vielä kertoa isälle raskaudesta, et sitten saa taas kuunnella sitä voivotusta jatkuvasti. En silloin ehtiny kysyä mitä hän sillä tarkotti, kuulosti vaan siltä et äiti olis aikasemminkin jotunu kuuntelemaan samanalaista voivottelua. En vaan ihan käsitä mikä syy isällä olis voivotella mun raskauksista kun kuitenkin molemmat pojat on hänelle tosi rakkaita ja miehestäkin näyttää tykkäävän. No täytyy paremmalla ajalla kysyä äidiltä tarkemmin mistä oikein on kyse.

Huono olo Saako jotkut "oudot" hajut teitä voimaan huonosti? Mulla tää huono olo tulee näköjään enää vaan yövuorojen jälkeen. Joku aika sitten tuoreen leivän haju kaupassa oksetti pahasti ja eilen aamulla vasta leikatun ruohon haju oksetti kanssa, edellisenä iltana just sanoin miehelle että tuoksuu ihanasti kesälle kun ruohoa leikataan.:xmas:

Fantaihana 13+3

Todellakin Fantaihana!! Eilen isäntä paahtoi leipää paahtimessa, vaikka leivät olivat syödyt jo aikoja sitten, valittelin leipien kamalaa hajua ja voin pahoin.. :rolleyes:
Aikaisemmin päivällä kaveri nuuskautti nokkaani, uutta ostamaansa "hyönteissuojaranneketta"...Meinasin laatoittaa pihaterassin uudestaan :D
Muovituotteiden haju kaupoissa myös saa pahan olon pintaan...Motonet on Ei, ei paikka :D

Huono olo Saako jotkut "oudot" hajut teitä voimaan huonosti? Mulla tää huono olo tulee näköjään enää vaan yövuorojen jälkeen. Joku aika sitten tuoreen leivän haju kaupassa oksetti pahasti ja eilen aamulla vasta leikatun ruohon haju oksetti kanssa, edellisenä iltana just sanoin miehelle että tuoksuu ihanasti kesälle kun ruohoa leikataan.:xmas:

Fantaihana 13+3
Voi kyllä. Tupakka, varsinkin sikarit |O hajuvedet, jääkaappi (vaikka olisi puhdas), imurinhaju (joo, imurikin haisee)

Minulla on nyt alkanut se päänsärky joka jatkuvaa. Jotenkin erilaista kuitenkin kun ennen raskautta kun särki päätä. Sattuu silmien yläpuolelle ja vain vähäsen niin ettei se vedä ihan tuonne sängyn pohjallekkaan.

Tämän viikon olin töistä saikulla rintarangankivun takia jossa oli myös mukana hengitysvaikeuksia. Lekuri tutki minut ja oli sitä mieltä, että jos niitä lukkoja ei saada auki nopeasti hän pelkää että joudun jäämään töistä (toimistotyö) pois aikasmemin kun äitiysloma alkaisi.: /
Nyt kuitenkaa kivusta ei enää mitään tietoa :) Hormonit taitavat kiukutella minulle :D
Mukavia kesäpäiviä kaikille :)

Hyyppis+ Höömö 12+6 (huomenna vaihtuu viikko :heart:)

Täällä toivutaan oksutaudista. Oksensin aika lailla 20 kertaa 14h tunnin sisään ja olo on kyllä nyt sen mukainen. Voin vain kuvitella millaista raskauspahoinvointi on kamalimmillaan (mä kun en ole joutunut oksentamaan raskaudesta johtuen). Nyt jo onneksi pysynyt aamusta nesteet sisällä, mutta aika hutera olo on edelleen :x .

Poppeliini ja kolmas muru 13+5

Hiljasta vähän ollut :) Taitaa ihmiset nauttia näistä ihanista ilmoista mitä ainakin täälläpäin koko viikon koht ollu :)

Hajuista myös täällä saa jotkut hajut yökkäämään :/ Tupakka, leikkeleet, pesuaineet yms... hyi yök :x

Muuten olo suht ok, pahoinvointi tulee nykyään vähän arvaamatta ja miten sattuu. Onneks ei enää kuitenkaan oo enää sit 24/7 kuvotusta...

Huomenna juhlitaan meidän 2.v tyttöä :heart: Kyllä tää aika menee nopeesti.

Astre ja Eemeli 10+6

Pikaisesti tulin onnittelemaan monista ihanista ultrakuulumisista eli ONNEA!

Ja halit niille, joilla oli murheita! Kyllä se vielä iloksi muuttuu ihan varmasti.

garden ja juniori 14+0 poks poks viikot paukkuu...

:hug: kaikille sitä tarvitseville :)

Mulla oli perjantaina lääkärineuvola, siellä sit ultrattiin ja kuunneltiin sydänääniä. Pikkusella oli kaikki kunnossa ja sydänn sykki kovasti :) :heart: Tuli niin helpottunu olo nyt kun tietää että masussa kaikki kunnossa. Viikot oli pari päivää vähemmän kun menkoista laskettuna, mutta ei haitannu mitään. Nt-ultra olis sit 13 päivä, pääsee taas kattelee pikkusta. :)

Ihanaa päivää kaikille! :heart: :)

-Sokruli ja pikkunen 10+6 -

Heippa kaikille :) täällä jännätään ihan älyttömästi tiistain np ultraa, vaikka kerran ollaan jo päästy vauva näkemään. Jotenki tää oireiden puuttuminen vaan pistää niin miettimään jos kaikki ei olisikaan kunnossa.

Hajuista on ollut puhetta, jotkuu tosi voimakkaat hajut saa yökkäämään. Kaupassa haistoin ihan tuoreen pullan hajun ja kyllä piti juosta ettei tullu ylös asti. Kotona myös jääkaappi saa yökkäilemään jos siellä on jotakin ruokaa mistä vaan haju pääsee läpi. Kissan vessaa en pystyis tyhjäämään (ei toki saisikaan), ja pelkkä samassa huoneessa oleminen saa yökkäilemään kun mies tyhjää vessaa (vaikka on hajuja peittävä hyvä hiekka juuri siksi ettei hajut tulisi läpi). Koiran kakkaa en myöskään pysty siivoamaan ulkoonta ;)

Onnea kovasti kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta, ja voimia huonommin pärjänneille<3 :hug:

Joulumamma 11+1

Saas nähdä tuleeko uneton yö, huomenna on se erikoislääkäri joka syynäilee Pienen päästä varpaisiin ja katsoo näkyykö huolestumisen aihetta. Jännittää perhanasti. Olen yrittänyt koko viikonlopun olla asiaa miettimättä, aina kun se pääsee livahtamaan ajatuksiin niin oikein mahanpohjasta vihlaisee.
Luojan kiitos se on jo 8.15 niin sen saa heti aamusta alta pois, ei mene koko päivä hermoillessa.

Tulen sitten kertomaan uutiset, pitäkää meille peukkuja kaverit.

Susimieli ja Pieni 13+0

Susimieli täällä peukut pystyssä!! Kyllä kaikki hienosti menee!!
Pitäkäähän sitten tiistaina kaikki varpaat ja sormet ja muut ruumiin ulokkeet ristissä, että kohdustani löytyy elävä, reippaan sykkeen omaava pienokainen!!
Jännitys on aivan hirrrvittävän kamalaa...Möhistelen taustalla siihen asti, kun selviää miten asian laita on...

Diu, Diu!! Empäs möhistelekkään :D Saatiin ekan kerran pikkuisen sydänäänet kuuluviin :heart::heart::heart: Ihanaa!!!

Kahlan ja pikkuinen kirppunen 11+3

Viimeksi muokattu:
Sokruli Onnea hyvistä kuulumisista!:heart::heart:

Susimieli ootte nyt jo lääkärin luona, mutta hurjasti tsemppiä!! Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Kahlan Onnea sydänäänistä:heart::heart:

Mulla meni koko viikonloppu töiden parissa ja tuntuu, että pahoinvointi on helpottamassa. Jesss! Viikon päästä olis neuvolalääkäri ja ultra. Enää viikko ja saadaan tieto löytyykö kohdusta ketään :) luottavasin mielin mennään!

Mango 11+0 POKS :)

Susimielelle on peukut ja varpaat pystyssä, vaikka taidat siellä lääkärissä juuri olla. Toivon niin, että kaikki olisi hyvin.

Kahlanille suuret onnittelut sykkeen löytymisestä. Mä vieläkin täällä pohdin ditä, että kun ne äänet niin hyvin kuului tiistaina ja perjantaina niitä en löytänyt, että kuinka on. No, tietenkin pieni oli ehkä perjantaina touhukkaalla päällä enkä siksi löytänyt, mutta huolestuttaa kuitenkin. Jos tällä viikolla pääsis jossain välissä kuuntelemaan. Tosin en tiedä uskallanko edes yrittää :( Viikko vielä ultraan .....

Voi, että kun ne liikkeet alkaisivat tuntumaan niin helpottaisi tää panikointi edes hetkittäin ;)

Kyllä jotkut voimakkaat hajut saa meikäläisenkin vielä yökkimään, vaikka suurin paha olo onkin jo helpottanut. Ihan puun takaa saattaa tulla yökötyskohtaus vieläkin. Liittyen just johonkin hajuun tms.

Niisku 11+5

Onnea kaikille hyvistä uutisista!!

Susimieli Toivottavasti saatte hyviä uutisia lääkärissä ja pääset nauttimaan tästä odotuksesta!! Ja Niisku74 varmasti kaikki on kunnossa :) Vauva on vielä niin pieni, ja ehtii karkuun dopplerin alta! Uskon, että jäi tietty vaivaamaan, mutta ihan pian pääset säkin ultraan!!

Nyt lähdetään poikasen kanssa ulos, tuun vielä myöhemmin kurkkimaan Susimielen ja muidenkin kuulumisia!

Silona 12+1

Huomene!
Mites susimielellä mennyt lääkärissä???
Ihanat ilmat on tainneet tosiaan verottaa keskusteluun osallistuneita viime päivinä. Enpä itekään oo täälä kauheesti nyt kjäynyt kun ulkona vois temuta koko päivän. NIin jos olo sen vaan sallis.
Mä oksennan edelleen joka aamu, tänä aamuna kävin pariinkin otteeseen yrjöömässä. Huono olo on seurana koko päivän, mutta jos pystyy vaan olemaan ajattelematta sitä niin väliin voi ihan normaalistikin touhuta asioita. Tosin kovasta rehkimisestä alkaa helposti heikottaan, että aika rauhassa täytyy olla. Voi että kun vaan odotan sitä että tämä vaihe menis kokonaan ohi. Alan oleen ihan kuitti tästä etomisesta. Kun sais vaan elää normaalisti. No, kaipa tää tästä...

Muisku 13+1

Susimielen kuulumisia odottelen minäkin täällä! Onneksi teillä oli tosiaan se lääkäri heti aamusta, niin ei tarvinnut koko päivää jännäillä.

Muisku78 myötätunto :hug: tuo pahoinvointi on niin kurjaa :( toivottavasti se riesa on pian ohi!!

Kahlan Onnittelut sykkeen löytymisestä!! :) varmasti hieno fiilis, sai varmuuden, että jotain siellä tosiaan kasvaa :)

Sokrulille ja muillekin hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut!!

Hajuista on ollut keskustelua, itse haistan herkemmin kuin normaalisti, mutta sinäänsä pahaa ei tee, kuin sellaiset hajut, jotka normaalistikin tekee pahaa.
Aamulla kun tulin pyörällä töihin yksi mies poltti jotain sikaria tmv. niin se löyhkä mikä siitä tuli oli kyllä kuvottava!! YÖK!

Mekin on nyt sitten paljastettu raskaus tyyliin kaikille. Piti kertoa vasta ultran jälkeen, mutta noh, samapa tuo :D Se lähti lähinnä miehen möläytyksestä liikkeelle ja nyt on sitten kerrottu kaikille, lapset kysyi, että "ihanko oikeesti?" ja esikoinen rupes nauraan ja sano "meillähän on jo vauva" :D :D Mut ihan positiivista on ollut suhtautuminen, ei oo tullut yhtään kommenttia, että ei meidän tarvitse yksin maailmaa täyttää tmv.
Tosin se pistää ärsyttään, kun kaikki kommentoi "teidän on nyt pakko muuttaa" mitvit??? Meillä kuitenkin on 5h+k joten kyllä nyt tuohon 6henkinen perhe mahtuu!! Kuitenkin esikolla ja kuopuksella tulee oleen ikäeroa 9 vuotta niin siinä vaiheessa kun tuo kuopus ihan tosissaan alkaa tarvitsemaan omaa huonetta niin esikoinen on muuttanut jo pois kotoa! Sit kun oon sanonut, että ei kyllä oo ollut suunnitelmissa muuttoa niin tulee sellasen epäuskoisen naurahduksen kera "noh, ettehän te nyt siihen mahdu millään" öö? onko se jonkun muun ongelma, jos meillä on ahdasta?
Sit muutama on kysynyt, että mikäs auto meillä tulee olemaan ja kun on todettu, että auto ei vaihdu, et ollaan nykyiseen tosi tyytyväisiä niin taas tulee sellasta tuhahtelua. Vittu ei luulis olevan muiden ongelma!

Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, vieläkin tulee yökittyä päivittäin, mut ihan oksennusta ei tuu ihan joka päivä ja on jopa hetkittäin ihan hyväkin olo :) Ruokakin on alkanut maistumaan, joten raskausvitamiinit saa jäädä jatkossa kaupan hyllylle, toki nuo syön loppuun, mitä kaapissa vielä on.

Mahakin on selkeästi jo pyöristynyt, mutta kohtua en tunne vieläkään, vaikka oon koittanut sitä etsiä. Viikon päästä on ultra niin silloinhan sen sitten saa kuulla, että mikä on tilanne.

tatomira ja surppi 10+6

tatomira Pakko kommentoida...meillekin tuosta auton vaihdosta ollaan kommentoitu. Ja mä melki kiehuin nyt taas viikonloppunakin kun yks miehen kaveri siitä meuhkas ties kuinka kauan et meijän pitää autoo vaihtaa. Siis en ymmärrä miks????? Meil on ihan suht tilava farmari ja jos siihen, viiden hengen autoon, ei meidän kolmas lapsi mahdu niin jo on kumma. Onhan noi nykyajan istuimet melko isoja mohloja, mut eiköhän me sinne kaikki sovita. Ei meillä oo varaa nyt ruveta autoja vaihtamaan. Ja tää kaveri sano sen oikeen silleen vittuillakseen ja etti lehdestäkin autosivut ja alko sieltä heittelemään kaiken maailman myytäviä tila-autoja mikä meijän pitäs hommata. Luulen kyllä että hän on vähän katelliinen kun he eivät tyttöystävänä kanssa ole saaneet lapsia vaikka ovat jo vuosia yrittäneet niin hänen pitää sitten jotenkin kuittailla meille että kun meidän elämä menee kuulemma ihan ranttaliks sitten kun taas lapsi syntyy, mut mä en nyt jaksa yhtään tuntea sääliä tai mitään tätä miestä kohtaan. Oikeesit oisitte kuulleet sen sävyn millä taas asiasta sanoi.
Mutta siis, näitä ihmisiä riittää. Ei me välitetä niistä, eihän??!!!

Ei voi uskoa että on vielä olemassa hyvää tarkoittavia ihmisiä! :)

Mun täti eilen lahjoitti meille yhdistelmävaunut jotka olleet yhdellä lapsella käytössä ja ostettu muutama vuosi sitten. Juuri sellaisia oltiin itsekin katsottu ja nyt ei sitten tarvitsekaan niitä hankkia. Eli meillä on hieman vahingossa jo vaunut valmiina kun kylässä käytiin niin se pakkasi ne meidän autoon!

Aivan ihanaa ja ajattelevaista mun mielestäni. :heart:

heissan..:) täällä ahkeroitu kovasti siivouksien parissa jotta pääsee lomailu alkamaan kunnolla ensi viikolla..:)

meillekkin kotiutui vaunut ja olen niihin ylityytyväinen! tuskin malkoin laittaa niitä varastoon odottelemaan syksyä,kun ovat niin hienot!

kohta kaupoille ja sitten nuorimmaista hakemaan mummolasta..:)

EevaN ja pieni 14+3

Moikka,

tavaroista, me ostettiin esikoiselle kaikki uutena 4 vuotta sitten ja samat kamat tulee käyttöön kuopuksen kanssa. Ja koska tämä jää meidän viimeiseksi, niin sitten voidaan laittaa kaikki tykötarpeet eteenpäin.
Mulla aikaistui nt-ultra viikolla eli menen nyt torstaina... la muuttuu varmasti myös, mutta sen kuulen varmaan sitten torstaina.
Monet on käynytkin jo nt-ultrassa, sitten saadaan odotella rakenneultria =o)

Nyt on ultrassa käyty ja olo huojentunut. Selvä karateka on tulossa :heart: ja down riskikin oli 1:4200. Uusi laskettu aika on 17.12.

Tavaroita ja vaatteita meillä on melkoisesti kun esikoinen syntyi 2009 marraskuussa ja olemme pitäneet kaiken jemmassa. Tässä jossain vaiheessa aloittelen katselemaan netistä tandem-rattaita, mutta muuten meillä onkin kaikki valmiina ja vähän ylimääräistäkin :D Meillä on nyt isompi pyykinpesukone, joten hoitotason saa laitettua sen päälle niin ammeen päälle laitettava hoitotaso/amme yhdistelmä jää tarpeettomaksi. Tietenkin jos uusi tulokas onkin tyttö niin pitänee ostaa runsaasti vaaleanpunaisia vaatteita... :D

zenn + goa'uld 12+2

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Ultrasta kotiuduttu ja piti heti mennä päiväunille kun yöunet jäi niin onnettomiksi.

Pienellä on kuulemma turvotusta lukuunottamatta kaikki kunnossa, sydämestä löytyi hyvät virtaukset ja kaksi kammiota, navan ympäristö siisti, suolet siis paikoillaan, nenäluu kunnossa, virkeä ja liikkuvainen lapsi (olit puolet ajasta selkä lääkäriin päin, ja kääntyili aina uudestaan hankalasti kun lääkäri yritti saada anturin alle).
Tietenkään se lääkäri ei voi ton perusteella poissulkea kromosomipoikkeavuuksia vaikka niihin ei viitteitä näkynytkään, kun se veriseulakin oli jotain hälyttänyt. Meillä siis Downiin laskettu 1:6 ja oisko ollut trisomia 13 1:75 ja se trisomia kahdeksantoistakin oli suurempi kuin se 1:250 millä saa puhtaat paperit. Eli meillä turvotus ja veriseula yhdessä hälytti, mutta hyvältä näyttää silti!
Mutta esim Downia poissulkevia juttuja oli muutama (nenäluu, sydämen virtaukset.) ja niitä kamalimpia, 13 tai 18 trisomioita pois sulki siisti vatsa, suolten vatsan sisällä olo, lapsi on normaalin kokoinen, trisomioissa monesti pienempiä).

Eli meille on varattu punktioon aika 20.6, pitää vielä päättää mennäänkö vai ei. Olisihan se varmistus johonkin suuntaan ja hyvillä tuloksilla pääsisi ehkä vihdoin nauttimaan tästä raskaana olosta, mutta mua pelottaa se km-riski ja mies ei pääse mukaan kun se on jo np-ultran ja tänpäiväisen ultran ollut työajalla.

Mutta siis, turvotusta oli nyt 4mm (viime viikolla 4,43mm), mutta näyttäisi että kaikki on silti Pienellä hyvin. Kai tässä voi vähän huokaista helpotuksesta.

Ja kamalasti Pieni oli viikossa kasvanut! Hui! Ihan selvästi jämäkämpi oli nyt ja ne jalat! Viimeksi oli pikkukintut jotka oli koukussa paljon, ja nyt se ojenteli pitkiä sääriä! Varpaitakin taisi oikein heilutella kun ne näkyi nyt kanssa!

Kesäkuussa onkin 3 käyntiä jossakin vauva-asioissa, tämä tämänpäiväinen, sit neuvola 14. päivä ja jos punktioon meen niin se on 20. päivä.

Susimieli ja Pieni 13+1

Viimeksi muokattu:
Susimielen kuulumisia tulin kurkkimaan ja olihan niitä! Ihanaa että kaikki oli tuota turvotusta lukuun ottamatta kunnossa. Aika pitkälle tuo punktioaika meni vai tarkoititko 20.6 eikä 20.7 ? Ihan hyviltähän nuo tulokset vaikuttivat ja paljon oli downin syndrooman poissulkevia juttujakin. Oletteko ajatelleet mennä sihen punktioon? Keskenmenoriskihän siinä on kuitenkin kovin pieni, tosin olemassa mutta kuitenkin. Olisinko jostain lukenut että km-riski punktiossa on noin 0,5 %.

Yhteistyössä