Miksi sukkahousut on tehty niin ahdistaviksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Miksi ne pitää olla vyötäröstäkin niin jumalattoman kireät?

Siis isommassakin koossa se vyötärö on ahdistavan tiukka. Mä en edes ole lihava, mutta kyllä ne puristaa makkaran vatsan kohdalle väistämättä. Mietin että miten lihavat voi pitää sukkahousuja ahdistumatta :o

miksi oi miksi?

Kyllä ne oli mukavat, silloin aikoinaan, kun Suomeen rantautuivat. Oli se onnenpäivä. Jos joku ei tiedä, niin ei niitä aina ole ollutkaan.

Palstaileeko täällä joku, joka muistaa kyseisen ajan. Edesmennyt mummoni (syntynyt 1930) muisteli usein, miten nuorena tyttönä oli kotiapuna Helsingissä ja sai sieltä rouvalta elämänsä ensimmäiset nailonit.

Mulla on sama ajatus sukkahousuista, varsinkin se vyötärö on aina todella kireä. Tai ihan perussukkahousuista en tiedä, kun en osta semmoisia puuterinvärisiä. Typerän näköistä, kun se vyötäröosa näkyy vaatteiden läpi painaumana. Ja mistään liian pienistä sukkahousuista tuskin on kyse minun kokoisella ihmisellä.

Minusta kyse on siitä, että kaikkia ei se puristava ja makkaroittava vyötärö vaan haittaa ollenkaan.

Mä ostan järjestään isompia sukkahousuja kuin mikä oikea kokoni on. Yleensä käytän kokoa 36, mutta sukkahousut 40-42, silloin kun niitä hirvityksiä joudun käyttämään. En pidä mistään ihonmyötäisistä vaatteista, tulee ahdistava olo. Vartalonmyötäinen saa toki olla, mutta yhtään ei saa puristaa mistään. Jotenkin ihmettelen aina että miten joku voi käyttää liian pieniä farkkuja jotka näyttää siltä että ratkeaa ihan just. Mutta mä oonkin semmonen joka vaihtaa heti kotiin päästyään verkkarit tai jonkun väljän mekon päälleen, ja huokaisee helpotuksesta!

Mä olen ratkaissut vyötärönauhan ongelman leikkaamalla sen kapeammaksi. Jos sukkahousut ovat purkautuvaa materiaalia siitä kohtaa, olen ommellut siihen siksakin reunaan. Ei ole kiva, jos juhlamekon läpi hirveästi erottuu sukkahousujen vyötäröosa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23909078:
Mulla on sama ajatus sukkahousuista, varsinkin se vyötärö on aina todella kireä. Tai ihan perussukkahousuista en tiedä, kun en osta semmoisia puuterinvärisiä. Typerän näköistä, kun se vyötäröosa näkyy vaatteiden läpi painaumana. Ja mistään liian pienistä sukkahousuista tuskin on kyse minun kokoisella ihmisellä.

Minusta kyse on siitä, että kaikkia ei se puristava ja makkaroittava vyötärö vaan haittaa ollenkaan.

Sepä se juuri onkin niin ahdistavaa ku tuntuu että sukkahousut lihottaa :D Ilman sukkahousuja ei näy ensimmäistäkään makkaraa mutta ku ne tunkee päällensä niin johan sellainen löytyy vyötäröltä. Ja sellaisen näyn kanssa ei ole pokkaa laittaa tiukempaa mekkoa.

ja kyllä, mäkin ostan paljon isompaa kokoa kuin mitä muuten vaatteissa käytän. Silti ne on liian kireitä.

[QUOTE="a.p";23909233]Sepä se juuri onkin niin ahdistavaa ku tuntuu että sukkahousut lihottaa :D Ilman sukkahousuja ei näy ensimmäistäkään makkaraa mutta ku ne tunkee päällensä niin johan sellainen löytyy vyötäröltä. Ja sellaisen näyn kanssa ei ole pokkaa laittaa tiukempaa mekkoa.

ja kyllä, mäkin ostan paljon isompaa kokoa kuin mitä muuten vaatteissa käytän. Silti ne on liian kireitä.[/QUOTE]

Mä ostan omaa kokoani, mutta korjailen niitä usein. Oikeastaan yhdet löysin ihan sopivat, ne oli jotkut semmoset nuorten, missä oli matala lantio. Jos mulla on 61 cm vyötärö, niin kyl mä kauheesti ihmettelen, että muita ei purista, mut mua puristaa. Luulen, että se on tottumiskysymys.

minusta taas niissä on ihan hirvittän isot vyötäröt. Joudun ostamaan pituuden takia myös isoimmat mahdolliset, jotta haarat eivät jää puoliväliin reisiä. Wolfordit ainakin on miellyttäviä ja minä olen ihan muodokas...

[QUOTE="hih";23908988]Mä oon kokoa 38-40 ja ostan aina sukkahousut kokoa 48-52. Niissä vyötärö tulee mulla rintojen alle, eikä ahdista yhtään vaan jopa tukee raskauspömppää.[/QUOTE]

Sama juttu, enkä ole edes raskaana. :D Ei tule ylimääräisiä makkaroita ja olemassa olevatkin siloittuvat.

Yhteistyössä