Juu hei vaan tiukkapipoinen täti citarista!

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
pimpom
[QUOTE="muumi";23845651]lapset nyt nuolee kaikkea..ei ne kotonakaan pinnat mitään steriilejä ole mitä ne nuolee..jostain vastustuskyky pitää hankkia..ihme ei ole että allergiat ym lisääntyy kun paniikissa ylivarjellaan pöpöiltä. järki hoi mummot ja mammat täällä jotka kirjoittelette niin "järkevinä" että...[/QUOTE]

Ajatelkaa, että meillä on 2 koiraa jotka juoksee pitkin ojia,jonne ne pultsarit pissaa ja kakkaa ja sitten ne tulee sisälle tassuttelemaan. Sitten meidän vauva konttaa niillä samoilla lattioilla! Hui kamala! Hengissä on vielä kaikki lapset ja yhdelläkään ei ole ollut korvatulehduksia tai allergioita. Tämä vaan vertauksena sille,e ttä varmaan ne nakkipaketit ei siellä kaupassa niin saastuneita sitten kummiskaan ole.... Ihan käsittämätötä järjen köyhyyttä nykyajan ihmisillä. Huokaus.
 
"a p"
[QUOTE="sila";23845668]Mä nyt niiltä pöpöiltä varjele, vaan ajattelen lapseni parasta sillä ettei saa mitään haavoja suuhun.
Kyllä niistä avaimista ja muovipakkauksista saa haavoja tosi helposti..[/QUOTE]

Ainuttakaan haavaa ei ole ollut vauvalla koko sinä aikana kun on itsenäisesti tavaroita tutkinut. Eli siis 5kk-9kk ja on saanut syödä muovipaketteja, lehtiä, avaimia ym. hirmu vaarallista. Ei se nyt kovin helppoa ole haavaa saada kun ei ole 4kk onnistunut.
 
"a p"
Ajatelkaa, että meillä on 2 koiraa jotka juoksee pitkin ojia,jonne ne pultsarit pissaa ja kakkaa ja sitten ne tulee sisälle tassuttelemaan. Sitten meidän vauva konttaa niillä samoilla lattioilla! Hui kamala! Hengissä on vielä kaikki lapset ja yhdelläkään ei ole ollut korvatulehduksia tai allergioita. Tämä vaan vertauksena sille,e ttä varmaan ne nakkipaketit ei siellä kaupassa niin saastuneita sitten kummiskaan ole.... Ihan käsittämätötä järjen köyhyyttä nykyajan ihmisillä. Huokaus.
Niin samaa mieltä, vaikka meillä ei koiria olekaan. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka moni koiran tai kissan omistaja keittää tai desinfioi lemmikkinsä tassut ja kielet. Ja kuinka monella on eteisessä joku desinfiointipiste kaupunkivaatteille ja kengille, josta syöksytään desinfioituina desinfioituihin kotivaatteisiin.
 
Hygienia-asiaan kiinnittämättä huomiota en ymmärrä sitä, miksi niitä kaupan tavaroita pitää avata tai limostella ennen maksamista?
Tätä mä en kanssa käsitä. En niinkään kauhistele sitä että lapsi saa pöpöjä nakkipaketista mutta mun mielestä ei myöskään ole kauhean kivaa että kassahenkilö joutuu käsittelemään kuolaisia (vaikkakin kuivaksi pyyhittyjä) paketteja.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23845756:
Tätä mä en kanssa käsitä. En niinkään kauhistele sitä että lapsi saa pöpöjä nakkipaketista mutta mun mielestä ei myöskään ole kauhean kivaa että kassahenkilö joutuu käsittelemään kuolaisia (vaikkakin kuivaksi pyyhittyjä) paketteja.
Jos ne kerran joka tapauksessa on ydinjätettä, niin mitä yksi vauvan kuolatahra asiaa muuttaa? Ei se nyt mitenkään siis syljeskellyt koko pakettia märäksi. Eikö ne pöpökammoisimmat kauppatädit pidä käsineitä?
 
Khimaira
[QUOTE="a p";23845774]Jos ne kerran joka tapauksessa on ydinjätettä, niin mitä yksi vauvan kuolatahra asiaa muuttaa? Ei se nyt mitenkään siis syljeskellyt koko pakettia märäksi. Eikö ne pöpökammoisimmat kauppatädit pidä käsineitä?[/QUOTE]

Ei siinä mun mielestä ole kyse niinkään pöpkammosta, vaan siitä että kassalinjalla menee puhdasta tavaraa, eikä mitään esim. avattuja pillimehuja tai suklaakääröjä. tai nakkipakettia josta valuu liemet linjalle. Kun mun mielestä lähtökohta on se ettei kaupan omaisuutta käytetä ennen maksamista.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";23845787]No kun niiden maistamisesta suurin piirtein kuolee? Kun on pultsarien kusta ja paskaa ympäriinsä?[/QUOTE]

Tää ketju on ollut niin valaiseva. En aio siis tod käydä enää ikinä ruokakaupassa täällä kotikulmillani kalliossa. Miten mä en oo ikinä tajunnut tätä pultsarivaaraa vaan käyny ihan surutta esim tossa piritorin S-kaupassa :O
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23845807:
Eikös se tuote pitäisi ensin maksaa ja sitten on vapaa antamaan sen vaikka vauvan kuolattavaksi...
Ei se lapsi niitä nakkeja sieltä syönyt, pakkaus oli avaamaton. Mielestäni ihan sama asia, kuin esim. se, että lapsi kantaa lelun kassalle aikeenaan se ostaa. Tai että aikuinen kasaa syliin tavaraa, jonka sitten ostaa. Tyttö piteli pakettia kädessään, käänteli ja tutki ja välillä hieman kulmasta maistoi. Paketti ei uinut kuolassa. Mukanani oli lapsen isä, joka on poliisi, eikä hänkään nähnyt aiheelliseksi puuttua vauvan nakkinäpistykseen. Asia olisi ollut eri, mikäli vauva olisi avannut paketin ja popsinut nakit ja sen jälkeen poistunut maksamatta.
 
[QUOTE="a p";23845861]Ei se lapsi niitä nakkeja sieltä syönyt, pakkaus oli avaamaton. Mielestäni ihan sama asia, kuin esim. se, että lapsi kantaa lelun kassalle aikeenaan se ostaa. Tai että aikuinen kasaa syliin tavaraa, jonka sitten ostaa. Tyttö piteli pakettia kädessään, käänteli ja tutki ja välillä hieman kulmasta maistoi. Paketti ei uinut kuolassa. Mukanani oli lapsen isä, joka on poliisi, eikä hänkään nähnyt aiheelliseksi puuttua vauvan nakkinäpistykseen. Asia olisi ollut eri, mikäli vauva olisi avannut paketin ja popsinut nakit ja sen jälkeen poistunut maksamatta.[/QUOTE]

Tuotteen kantaminen kassalle on eri asia kun sen suussa pitäminen. :D
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23845892:
Tuotteen kantaminen kassalle on eri asia kun sen suussa pitäminen. :D
Koita ens kerralla kaupassa kantaa kuule nakkipaketti hampaillasi kassalle ja maksa se. Saat huomata, että sinua ehkä katsotaan oudosti, mutta yksikään vartija ei hyökkää kimppuusi etkä saa syytettä varkaudesta.
 
[QUOTE="a p";23845914]Koita ens kerralla kaupassa kantaa kuule nakkipaketti hampaillasi kassalle ja maksa se. Saat huomata, että sinua ehkä katsotaan oudosti, mutta yksikään vartija ei hyökkää kimppuusi etkä saa syytettä varkaudesta.[/QUOTE]

Sä oot ihan pihalla :D :LOL: Väännät ihan ihme johtopäätöksiä mun vastauksista. :D :D
 
"vieras"
nyt on pakko sanoa monen lapsen äitinä,että kyllä on joskus pitäny hampailla ottaa kiinni jostakin paketista kun kädet loppuu kesken pienten kanssa...eikä kukaan ole katsonut vinoon :D ja tosiaan mulla kahdet kaksoset toiset alle 1 ja toiset alle 2 =) touhua riittää mutta käsiä välillä ei :D nii ja lapset myös kantaa hampaissaan millon mitäkin ällöttävää eivätkä ole koskaan sairastaneet ;)
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23845935:
Sä oot ihan pihalla :D :LOL: Väännät ihan ihme johtopäätöksiä mun vastauksista. :D :D
Kannattaa varmaan vähän opetella tota itseilmaisua. Ei tule väärinkäsityksiä. Kato kun muut eivät näe sun pään sisään, tiedän vain mitä kirjoitat.
 
"Chili"
Joo, ja usein näkee niitä tapauksia, kun vauva on musertanu ja kuolannu leipäpaketin pilalle. Sitten tuote vaan jätetään kassalle.. "ei me otettakkaa" joo, ei varmaan ota, kun leipä on muussattu..
Näissä tapauksissa olen sanonnut vaan, että tuote pitää maksaa koska lapsi on sen selkeesti pilannu jo. HArvemmin ne kuolat itekseen pussiin jää.. ja leivät harvemmin murentuu.
JA parasta on se, että lapsella naama värjäytynyt siitä leipäpussista. JA siihen saattaa mami vielä todeta- "ei meidän kullannuppu sitä ole syönnyt"
 

Yhteistyössä