Uskotko Jumalaan?

• Viestiketjun aloittaja "Usko"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Raamattu väittää Jeesuksen (rauha hänelle) huutaneen: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?

Eikö hän ollutkaan Jumala/osa Jumalaa niin kuin väität? Huusiko hän itselleen? Vai eikö hän vain tiennyt tästä suuresta tehtävästä , jonka takia oli alunperin tullut ihmisten keskuuteen? :)
Voisin kuvitella että Jumala tarkoittaa tuolloin ryhmää tai joukkoa hieman kuten vaikka hallitus. Isä on käsittääkseni se jolla on lopullinen valta, poika on enemmän neuvonantaja ja pyhä henki toteuttaja jolla ei ole valtaa päätöksen teossa.

En ole uskovainen itse, mutta noin se voisi mennä.

"laalaa"
En nyt jaksa lukea ketjua tätä ja ekaa sivua pitemmälle, mutta uskon. Elämässäni on niin paljon tullut rukouksissa vastauksia, tapahtunut ihmeitä yms. että en voi sanoa muuta kuin uskon. Ja näin myös haluan uskoakin.
Älä nyt ,kohta saat kimppuusi joukon ateisteja, Dechs etunenässä, jotka haukkuvat sinut idiootiksi, aivopestyksi ja olet hihhuli. Vaikka itse olet kokenut monella tavoin Jumalan olemassaolon, sehän ei noille kotkille sovi.

Jeesus voi aistia, että hänen Isänsä on ikään kuin poistanut häneltä suojeluksensa, jotta hänen nuhteettomuutensa voitaisiin koetella äärimmilleen.
Jeesus ei voinut mitenkään olla itse Jumala, sillä Jumala loi Jeesuksen
Tarkoitat sitä sananlaskun kohtaa, johon te aina vetoatte. Siinä on käännösvirhe ja alunperin siinä on tarkoitettu, että Jumalan synnytti Jeesuksen. Jeesus ei ole luotu, vaan Hän on ollut aikojen alusta saakka.

Jeesus voi aistia, että hänen Isänsä on ikään kuin poistanut häneltä suojeluksensa, jotta hänen nuhteettomuutensa voitaisiin koetella äärimmilleen.
Jeesus ei voinut mitenkään olla itse Jumala, sillä Jumala loi Jeesuksen
Tiedätkö Sonette. Sä olet kerran Kaikkivaltiaan valtaistuimen edessä (niinkuin meistä jokainen) ja vastaat tästä eksytyksestä, mitä tällä palstalla levität. Ei ole lainkaan sama, mitä kirjoittelet.

[QUOTE="laalaa";23839979]Älä nyt ,kohta saat kimppuusi joukon ateisteja, Dechs etunenässä, jotka haukkuvat sinut idiootiksi, aivopestyksi ja olet hihhuli. Vaikka itse olet kokenut monella tavoin Jumalan olemassaolon, sehän ei noille kotkille sovi.[/QUOTE]

Heh, saavat tehdä niin mun puolesta :D Onneksi en ole uskoani perustanut sille saanko todistettua uskomiseni ja Jumalan jollekin toiselle. Riittää, että itse uskon ja haluan uskoa ja sen kanssa on itselläni hyvä elää :)

mömmöö
Odotan uskikselta vielä niitä ennenkuulumattomia todisteita kreationismin puolesta.

Henkilökohtaisessa uskossa ei ole mitään vikaa, mutta niin kauan kun kun Jumalaa/jumalia yritetään vääntää tieteelliseksi faktaksi ja kirkko saa oman osansa verorahoista, niin tottakai purnausta tulee. Miksi uskovaiset eivät hyväksy, että jumalat ovat olemassa heidän mielikuvituksessaan?

[QUOTE="vieras";23837920]Vihkiraamattu, 1993, 3. Painos

7:4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista.

14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen isänsä nimi.

Noin menee luterilaisen Raamatun mukaan, miten JT:n raamatussa? Missä taas sanotaan että nuo hallitsevat taivaassa ja muut pysyvät maassa?[/QUOTE]

Tämä 144000 on nimenomaan Israelin heimot, 12 sukukuntaa. Voi hyvänen aika...Te osaatte kyllä vääntää vaikka mustan valkoiseksi.

"vieras"
Tiedätkö Sonette. Sä olet kerran Kaikkivaltiaan valtaistuimen edessä (niinkuin meistä jokainen) ja vastaat tästä eksytyksestä, mitä tällä palstalla levität. Ei ole lainkaan sama, mitä kirjoittelet.
Luulen että jos uskoisin Raamattuun, niin valitsisin Jehovan Todistajat. He tuntuvat noudattavan enemmän sitä kuin luterilaiset. Luterilaiset saavat taas eksyttää paljon enemmän, kunhan sanovat olevansa luterilaisia. Silloinhan ne ovat vain mielipiteitä.

Jehovan todistajat noudattavat käskyä älä tapa, luterilaisista taas sotiminen on oikeutettua.

Alkuperäinen kirjoittaja mömmöö;23840032:
Odotan uskikselta vielä niitä ennenkuulumattomia todisteita kreationismin puolesta.

Henkilökohtaisessa uskossa ei ole mitään vikaa, mutta niin kauan kun kun Jumalaa/jumalia yritetään vääntää tieteelliseksi faktaksi ja kirkko saa oman osansa verorahoista, niin tottakai purnausta tulee. Miksi uskovaiset eivät hyväksy, että jumalat ovat olemassa heidän mielikuvituksessaan?
Yhtälailla voisi kysyä, että miksi sinä et hyväksy, että Jumala vain on kaikkialla, eikä vain uskovaisten mielikuvituksissa?

Samanlainen asia kuin mitä itse ajattelet uskovaisille tehdä "hyväksymisasiaksi"...

mömmöö
Koska siinä vaiheessa todistustaakka tipahtaa uskovaisille. Eli todisteita Jumalasta, kiitos. Ja jos Jumalaa ei voi tällä tietämyksellä tieteellisesti todistaa olemassaolevaksi, niin sittenhän uskovaisille kaikki jumalat ovat yhtä tosia vai mitä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mömmöö;23840081:
Koska siinä vaiheessa todistustaakka tipahtaa uskovaisille. Eli todisteita Jumalasta, kiitos. Ja jos Jumalaa ei voi tällä tietämyksellä tieteellisesti todistaa olemassaolevaksi, niin sittenhän uskovaisille kaikki jumalat ovat yhtä tosia vai mitä ;)
Mutta MIKSI uskovaisen pitäisi sulle todistaa Jumalan olemassaolo? Mulle ainakin riittää itselleni se, että itse uskon omien kokemuksieni kautta.

Vaikka Jumala todistettaisiin osittain tieteellisesti, niin siitä huolimatta joku voi jättää uskomatta asiaan, jos haluaa. Jos tietäisit miten tieteellisiä asioita yritetään todistaa, huomaat, että niissä on aina porsaanreikiä ja osa menee melkein aina "teoreettisiin juttuihin" ellei sitä ole konkreettisesti näyttää esim. kuvilla/videoilla tjms. että muutkin näkee asian. Eli niinkin isoa asiaa kuin Jumalan olemassaolo on niin vaikea "todistaa", että turha sitä on edes yrittää todistaa. Eihän Jeesuksen maanpäällinen elämäkään edes siihen aikaan todistanut kaikille sitä, vaikka ihmetapahtumiakin tapahtui (olettaen, että kaikki se mitä Raamatussa luki Jeesuksesta pitää paikkansa). Miten sitten tavallinen tyyppi voisi sitä todistaa vedenpitävästi sulle.. Voi vain kertoa oman kokemuksen asiasta.

"noh"
Jeesus kuoli ristillä meidän puolesta otettuaan meidän syntimme päälleen,luulen että kun Jeesus huusi Jumalani ,Jumalani,miksi minut hylkäsit niin se tarkoittaa sitä että jeesus totaalisesti "joi maljan loppuun" eli koki kaikki meidän synnit ja heikkoudet.

[QUOTE="noh";23840254]Jeesus kuoli ristillä meidän puolesta otettuaan meidän syntimme päälleen,luulen että kun Jeesus huusi Jumalani ,Jumalani,miksi minut hylkäsit niin se tarkoittaa sitä että jeesus totaalisesti "joi maljan loppuun" eli koki kaikki meidän synnit ja heikkoudet.[/QUOTE]

Jeesuken harteilla oli koko maailman synnit. Jumala vihaa syntiä ja siinä hetkessä Isä käänsi Jeesukselle selkänsä.

Todisteita on ympärilläsi, mutta Raamatussa puhutaan tästäkin asiasta: Matt. 13:13-15
he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä. Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

Yhteistyössä