Mä oon miettinyt jo pidempään, että meidän naapuri ei taida olla ihan terve päästään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraus

Vieras
Ja kyllä sille tuntuu tulleen nyt aika vahva todistus... alussa hän vaikutti ihan "normaalilta" ihmiseltä. Sitten alkoi yhtäkkiä tulla sellaisia juttuja, että kaikki muka vainoavat häntä täällä. Saattoi pitkät ajat puhua tuossa pihalla sellaisia, kuinka täällä häntä vainotaan ja mustamaalataan ja puhutaan pahaa selän takana. Näitä juttuja se toisteli, vaikka minäkin vaan vastailin että en minä ainakaan ole sellaisia kuullut. Ajattelin sitten vaan, että ehkä hällä on vaan jotain skismaa jonkun naapurin kanssa, mutta minä en ole kuullut.

Sitten alkoi tulla raivokohtauksia naapureille, ihan omituisista syistä, pyykkinarun käytöstä ja pensasistutuksista ja "vainoamisesta". Syytöksiä, että on käyty heidän pihassa ja että heidän lapsia kiusataan. Tässä vaiheessa alkoi itsestä jo tuntua siltä, että siellä ei ole ihan kaikki kotona... nyt tilanne on mennyt sellaiseksi, että jos joku esim nauraa pihalla, naapuri tulee raivoamaan että mitä te täällä nauratte minulle. On käynyt jo kolmelle naapurille, ja meillekin tuossa viime viikonloppuna kun oli synttärijuhlat pihalla. Naapuri tuli kesken kaiken siihen meuhkaamaan, että me (meidän perhe ja meidän sukulaisia, jotka ei edes tunne naapuria) nauretaan hänelle siinä porukalla ja salakuvataan heidän kotia (mummit otti lapsista kuvia meidän pihalla).

Tänään, kun olin yksin kotona ja ikkunat auki, kuulin kun naapuri puhui aivan pokalla jollekin (en tiedä kenelle, en käynyt katsomassa, eikä toinen puhunut.. ehkä puhui puhelimeen tai sitten yksin) että seinänaapuri, eli minä, kyttään häntä joka päivä ikkunasta ja vahdin että mitä hän tekee kotonaan, ja että olen käynyt naarmuttamassa heidän autoaan ja että vakoilen häntä päivittäin :confused:

Ihan järkyttävää nähdä, miten ihminen muuttuu koko ajan vainoharhaisemmaksi. Ja tuntuu, että puoliso menee siihen jopa mukaan :confused: Melkein alkaa jo pelottaa :( :(

Ikkunasta kuulit, kun hän kertoo, että sinä kyttäät häntä ikkunasta. :D Te muut sitten keskenänne puhutte, että se naapuri on päästään sekaisin kun kuvittelee että me siitä puhutaan. Ymmärsinkö oikein?

Ikkunasta kuulit, kun hän kertoo, että sinä kyttäät häntä ikkunasta. :D Te muut sitten keskenänne puhutte, että se naapuri on päästään sekaisin kun kuvittelee että me siitä puhutaan. Ymmärsinkö oikein?

Ketkä muut? Ai toiset naapuritko? Eipä juuri. Nyt viimeksi, kun oli tämä tapaus että hän tuli huutamaan meidän juhliin, sattui sen kuulemaan toinenkin naapuri, ja tuli juttelemaan että heillä oli käynyt samalla tavalla ja parilla muulla naapurilla (toisen näistä näin itsekin). Mutta mitään tällaista juoruilua tai mustamaalaamista ei ollut siinä vaiheessa, kun naapuri alkoi puhua sellaisesta. Mullekin tuli puhumaan siitä, että enhän vain usko sitä kun kaikki täällä väittävät että hän on lähetellyt tappouhkauksia. Sanoin, ettei minulle kyllä kukaan niin ole väittänyt, mutta jatkoi vaan. Enkä ole tosiaan mitään sellaista siis edes kuullut.

Tämä on siis tiheästi rakennettu alue, ja kun ikkunat ovat auki kuulee valitettavasti ihan kaiken, mitä naapuripihoilla puhutaan, ja varsinkin jos huudetaan. Jos meillä olisi ollut lapset kotona, niin en varmaan olisi tänään mitään kuullutkaan. Nyt olin yksin kotona lukemassa tenttiin, eli kotona oli hiljaista ja huone jossa olin, on naapurin seinää vasten.

persoonallisuushäiriö tai skitsoaffektiivinen häiriö. Valitettavasti tuossa ei hirveästi voi asialle tehdä mitään, jos ei henkilö oo vaaraksi itselleen tai muille.

Yhteistyössä