Meneekö synnytys ilman puudutusta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
jaaaa
Toki kannattaa kokeilla, jos tuntuu, että pärjäät. Mulla on paikat auenneet aina vasta puudutettuna eli kai mä jotenkin kipeänä pistän supistuksia vastaan. Puudutuksen saatua homma on edennyt nopsasti.
 
"vieras"
Mulla ei menny. Ekaa synnytin 28 tuntia ja toista "vain" 14. Ekan ponnistusaika liki 2 tuntia, kun jäi jumiin ja vedettiin imukupilla. Luojan kiitos, että olin vaatinut itselleni epiduraalin. Kakkosen kohdalla ei tarvinnu enää vaatia, olivat varmaan lukeneet mun ekan synnytyksen paperit...
 
Menee se, jos on pakko. Mulla on jokatoinen kerta jäänyt puudutus saamatta siksi, että päivystävä anestesialääkäri on joutunut kiireelliseen leikkaukseen ja sitten onkin ollut jo myöhäistä.

Ei se kyllä mitään lystiä ole, mä otan mieluummin ne mömmöt ja synnytän rauhassa, ilman kipuja, pystyn paremmin keskittymään siihen ponnistamiseen jne.

Mutta jos vaihtoehtoja ei ole, niin niitä ei ole, ja kyllä siitä silti hengissä selviää.
 
"pinni"
Ekassa pyysin puudutusta liian myöhään, enkä enää saanut. Toisessa päätin jo etukäteen, että haluan heti kaikki maailman mömmöt, mutta enpä kerinnyt saada silloinkaan. Eli kyllä se ilmankin menee, kun on pakko.
 
[QUOTE="pinni";23727926]Ekassa pyysin puudutusta liian myöhään, enkä enää saanut. Toisessa päätin jo etukäteen, että haluan heti kaikki maailman mömmöt, mutta enpä kerinnyt saada silloinkaan. Eli kyllä se ilmankin menee, kun on pakko.[/QUOTE]

miten ei kerkiä? :(
 
"vieras"
Toinen epiduraalilla ja toinen ilman puudutuksia. Jos vielä kolmas synnytys tulee eteen, niin vaadin epiduraalin. Molemmat synnytykset eteni samalla vauhdilla, joten epiduraali ei mulla ainakaan synnytystä hidastanut yhtään.
 
Minäkin oon ajatellut olevani tosi kipuherkkä mutta niin tuo synnytys meni ilman puudutuksia ja toivon, että seuraavassakaan ei tarttis ottaa.
Ekassa siis oli tarkotus ottaa puudute mutta se avautuminen tapahtuikin niin nopeeta (tai sit kätilöt oli hitaita) että ei sit ehitty antamaan. Koko synnytys kesti melki 9h ja ponnistusvaihe semmosen tunnin verran.
En koe ekan synnytykseni edes olleen mitenkään "paha". Jotain sellasta olin kuvitellutkin ja kyllä siinä henkiin jää :D Nyt en malta oottaa että pääsis taas synnyttämään, vaikken edes vielä odota lasta :D
 
Meneehän se.

Mä olen saanut puudutteen vain kuopukselta, muille ei ehtinyt ja kuopuksellekin vain koudukaulakanavapuuduutteen ja senkin hiuka liian myöhään. En tiedä ehtikö se oikein auttamaan.
Epiduraalia pelkään ihan hirveesti..
 
niiinnnoooo
Ilokaasulla pärjää, jos on ihan "tavallinen" synnytys, mut en usko, että menis sitten jos pitkittyy tms. Mulla on ollut nopeita synnytyskeikkoja, kuutisen tuntia, kuopus syntyi ilman mitään kipulääkkeitä, kyllä sen kestää, mutta ei se helppoa ole.
 

Yhteistyössä