Tavoitepaino saavutettu kovalla työllä! 70kg--->53kg!

• Viestiketjun aloittaja wuhuu!
  • Ensimmäinen viesti
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja en ehkä ihan tajua;23707031:
Niinpä. MInusta aikuisen ei tarvitse painaa noin vähän, kun on aikuisen naisen luusto, rinnat jne. Aikamoista kitukuuria saa vetää jos noin kuivaksi itsensä vetää. Mä varmaan pyörtyisin jos söisin vain jotain 1200 kcal päivässä. Huh.
Kitukuuria? 1200kcal/vrk?
1200kcal:lla saa ihan keposesti 1,5kg kiinteää sapuskaa per päivä. Hyvin helposti vielä enemmän.

"jenny"
[QUOTE="Anne";23707135]Kitukuuria? 1200kcal/vrk?
1200kcal:lla saa ihan keposesti 1,5kg kiinteää sapuskaa per päivä. Hyvin helposti vielä enemmän.[/QUOTE]

mulla jää kalorit jos syön ilman että kirjaan niitä mihinkään alle 1000. Ja syön kunnolla ja melko reippaasti. 1200 kaloria ei edes tunnu laihdutukselta. Ja olen laihduttanut 75 kilosta nytten 65 kiloon. (pituus 178 cm) ajattelin laihduttaa vielä muutaman kilon niin on sitten pari kiloa varaa noustakin painon.

Äiti x2
Onnittelut. :)

Itsellä mitat 165cm ja 76kg... Auts. :/
Haaveena olis päästä eka alle 70kg ja sitten alle 65kg. Raskauskilojakin on vielä pari jäljellä ja synnytyksestä nyt 2kk aikaa. Herkkulakon aloitin pääsiäisen jälkeen ja olen yrittänyt ulkoilla ja vaunutella lasten kanssa mahdollisimman paljon. Pitäis varmaan aloittaa myös joku liikuntaharrastus lisäksi....

Imetyksen takia en uskalla millekään 1200 kalorin dieetille alkaa, mutta jos nyt yrittäis herkkulakon lisäksitehdä edes vähän terveellisempiä valintoja ruokien suhteen... :)

wuhuu!
[QUOTE="vsv";23707106]Laita pliis se kuva! Suttaa vaikka pääs veke, kroppakuva riittää. :D Ruoka- ja liikuntapäiväkirjakin (yhdeltä päivältä) ois kiva lukea. Niin ja onnea!:flower:[/QUOTE]

Hmm.. pitää miettiä tuota kuvaa, kun niin moni pyytää. En lupaa vielä mitään:D

Mut tässä ois ainakin ruokapäiväkirja yhdeltä päivältä:

Aamulla 40-45g kaurahiutaleita, joista keitän siis puuron veteen, sekaa suolaa. Lisänä mustikka-vadelmasekoitusta (siis pakastemarjoja) noin kourallinen.

Lounaalla vihannes-riisisekoitusta noin 50g, maustamatonta kanaa 140g ja salaattia 150g. Kastikkeeksi öljy-balsamicokasitketta, josta oliiviöljyä noin 7g. Kanat paistan uunissa.

Välipala ehrmannin rahka 250g ja marjoja tai tuoretta ananasta 100g. Nyt oon alkanut syömään sellaista uutta Skyr-rahkaa, siinä on melko samat ravintoarvot ton maustamattoman ehrmannin kanssa, mut se on maustettua ja jälkkärityyppistä, mut ei ole sokeria ja sopii mun suuhun paremmin. Passionhedelmä on paras.

Päivällinen makaronilaatikko, jossa jauhelihaa 100g ja makaronia 40g. Teen sen munanvalkuais-vesi-mausteseokseen. Sen kanssa salaattia 100-200g. Ja vähän ketsuppia seuraksi.

Iltapalana myös rahka tai joku hedelmä.

Tossa siis vain yhdeltä päivältä. Vaihtelee. Syön noin joka toinen päviä sillain, että lounaalla en syö hillaria pastasta, riisistä tms, vaan kasviksia vain lihan kans. Kerran viikossa syön jäätelöä tai muuta hyvää jos tekee mieli.

hoikka
Miksi ylipäänsä haluat aikuisena olla samankokoinen kuin alle kaksikymppisenä ja noin laiha?
Outo kysymys. Itse kysyisin mieluummin niin päin, että miksi ihmeessä joku haluaa iän karttuessa kerryttää myös kiloja? Itse painan nyt kilon enemmän kuin 20 vuotta sitten lukiosta päästessäni (bmi 20), ja olen ihan tyytyväinen. Oikein puistattaa ajatus, että olisin lihonut sen perinteisen kilon vuodessa, joka ei monien mielestä "ole vielä mitään".

wuhuu!
Niin ja kun joku kommentoi tota kalorien vähyyttä, niin mä pärjään vallan hyvin tolla noin 1200/päivä. Siihen mahtuu ruokaa ihan reippaasti, kun koostaa ateriat vaan oikein. Valmismarinaideista, leivistä, juustoista, levitteistä jne. tulee paljon kaloreita. Mä maustan yleensä kaiken itse.

Mut tietty jos syö päivittäin vaikka suklaapatukan ja muilla aterioilla vaikka nakkikastiketta ja perunaa ja lisäksi leipää, niin niistähän tulee sit helposti enemmän vähemmällä määrällä. Mä en itse tajunnut sitä, miten paljon just joku pari keksiä tai yksi suklaapatukka voi vaikuttaa siihen päivän kaloreihin. Kun siitähän voi tulla helposti jopa 500 kcal, riippuen suklaasta:) Ja perinteinen kotiruoka kastikkeineen sisältää energiaa paljon.

Toinen laiheliini
"oot jo liian laiha, lässyn lässyn", tosiasia on se, että laiha nainen näyttää tyttömäiseltä ja sirolta (nuoremmalta) kuin 10kg painava kanssasisarensa. Jos olet itse onnellinen, se on pääasia! Itse olen laihduttanut mittoihin 163/47 ja näytän upealta vaatteessa kuin vaatteessa :)

Huom harmaana
Outo kysymys. Itse kysyisin mieluummin niin päin, että miksi ihmeessä joku haluaa iän karttuessa kerryttää myös kiloja? Itse painan nyt kilon enemmän kuin 20 vuotta sitten lukiosta päästessäni (bmi 20), ja olen ihan tyytyväinen. Oikein puistattaa ajatus, että olisin lihonut sen perinteisen kilon vuodessa, joka ei monien mielestä "ole vielä mitään".
Katsoin juuri viikonloppuna sukulaistyttöjä, toinen on 18 v ja toinen 15 v, molemmat mallimitoissa (vanhempi on malli), ei aikuisen kroppa kummallakaan. Olin itse samanikäisenä samanlainen.
Ei vaihtoehto sille, että ei koe tarpeelliseksi näyttää teiniltä aikuisena naisena ole se, että lihoo kilon vuodessa. Muitakin vaihtoehtoja on. Itse esimerkiksi olen samoissa mitoissa kuin kymmenen vuotta sitten, mutta en samoissa kuin 18-vuotiaana. On ihan hyvä ja normaalia olla samoissa mitoissa kuin parikymppisenä, mutta ei tavoitella teinikroppaa sitten kuitenkaan.

wuhuu!
Mä olen 171 cm ja 73 kg. Jos painaisin 20 kg vähemmän, olisin kyllä ihan luuviulu.
Mutta hieno saavutus kuitenkin, onnea!
Juu, olenhan mä todella hoikka nyt, mutta en nyt sanoisi luuviuluksi. kehonkoostumus on aika hyvä. Sehän riippuu mihin vertaa;) Kaverit, jotka on nähneet mut viimeksi 70-kiloisena ovat toki "järkyttyneitä" kun se vertailukohta on se entinen. Mut sit kun ovat nyt tottuneet, niin eipä ne mua liian laihana pidä. Mut kieltämättä olen tosi hoikka.

"Ellamaaria"
Onnea!

En malta odottaa et pääsen kunnolla hommiin itsekin, yli 10kg olis pudotettavaa. Nyt kolmiviikkoinen vauva ja imetykset niin saa odottaa tän vauvan ruokakuurin päähän, voimat ei riitä :) Mutta ONNEA! :)

wuhuu!
Katsoin juuri viikonloppuna sukulaistyttöjä, toinen on 18 v ja toinen 15 v, molemmat mallimitoissa (vanhempi on malli), ei aikuisen kroppa kummallakaan. Olin itse samanikäisenä samanlainen.
Ei vaihtoehto sille, että ei koe tarpeelliseksi näyttää teiniltä aikuisena naisena ole se, että lihoo kilon vuodessa. Muitakin vaihtoehtoja on. Itse esimerkiksi olen samoissa mitoissa kuin kymmenen vuotta sitten, mutta en samoissa kuin 18-vuotiaana. On ihan hyvä ja normaalia olla samoissa mitoissa kuin parikymppisenä, mutta ei tavoitella teinikroppaa sitten kuitenkaan.
Juu, tästä on ollut puhetta. Mun mielestä siinä ei ole omalla kohdallani ainakaan ole mitään järkevää syytä, miksi en voisi olla samanpainoinen kuin alle parikymppisenä. Miksi sen painon pitäisi olla erilainen esim. 18v:llä ja 28v:llä? Mitä elintärkeää siinä lisäpainoissa on vanhemmalle naiselle? Kyllähän siinä iässä pituuskasvukin on jo saavutettu.

Sit puhuttiin siitä, että oisko se niin, että ihmisten mielestä ei voi painaa saman verran kuin teininä, koska on totuttu siihen, että se paino nousee vanhemmiten, vaikka ei tarvitsisi. Useinhan se teini-iän jälkeinen painonnousu johtuu myös siitä, että kun muuttaa omilleen, niin usein ruokatottumuksetkin muuttuu, kun ei ole isä/äiti päättämässä, mitä syödään. Ja liikuntakin saattaa jäädä vähemmälle. Sitten sitä pidetään normaalina tapahtumana.

"vsv"
Hmm.. pitää miettiä tuota kuvaa, kun niin moni pyytää. En lupaa vielä mitään:D

Mut tässä ois ainakin ruokapäiväkirja yhdeltä päivältä:

Aamulla 40-45g kaurahiutaleita, joista keitän siis puuron veteen, sekaa suolaa. Lisänä mustikka-vadelmasekoitusta (siis pakastemarjoja) noin kourallinen.

Lounaalla vihannes-riisisekoitusta noin 50g, maustamatonta kanaa 140g ja salaattia 150g. Kastikkeeksi öljy-balsamicokasitketta, josta oliiviöljyä noin 7g. Kanat paistan uunissa.

Välipala ehrmannin rahka 250g ja marjoja tai tuoretta ananasta 100g. Nyt oon alkanut syömään sellaista uutta Skyr-rahkaa, siinä on melko samat ravintoarvot ton maustamattoman ehrmannin kanssa, mut se on maustettua ja jälkkärityyppistä, mut ei ole sokeria ja sopii mun suuhun paremmin. Passionhedelmä on paras.

Päivällinen makaronilaatikko, jossa jauhelihaa 100g ja makaronia 40g. Teen sen munanvalkuais-vesi-mausteseokseen. Sen kanssa salaattia 100-200g. Ja vähän ketsuppia seuraksi.

Iltapalana myös rahka tai joku hedelmä.

Tossa siis vain yhdeltä päivältä. Vaihtelee. Syön noin joka toinen päviä sillain, että lounaalla en syö hillaria pastasta, riisistä tms, vaan kasviksia vain lihan kans. Kerran viikossa syön jäätelöä tai muuta hyvää jos tekee mieli.
Ok, kiitos vastauksestasi!
Mä itse asiassa just eilen tulostin Jutan gofatgon (viime vuoden neljän viikon versio) ja aloitin tänään. Kiva kuulla, että tuloksia tuolla voi syntyä. Mulla tosin on pudotettavaa paljon enemmän kuin sinulla, mutta kyllä mä vielä näin 33-vuotiaanakin haluaisin päästä hyvään kuntoon, mä kun olen suurimman osan elämästäni ollut hoikka ja urheilullinen. Mulla kolmen lapsen jälkeen tilanne oli se, että olin täysin laiminlyönyt itsestäni huolehtimisen, kun kuvittelin, että mun pitää olla 24/7 lapsia varten. Työelämään kun siirryin takaisin, niin sitä suuremmalla syyllä vietin kaiken loppuajan lastemme kanssa. Vasta nyt, kun kuopus on 4-vuotias, tajuan, että olisi pitänyt hoitaa myös itseään tässä ohessa, eikä vain muita. Motivaatio elämänmuutokseen onkin hirveän vahva. Ja olen varma, että onnistun.

vastaanpa minäkin
Ajattelitko olla nyt loppuelämäsi 1200 kcal päiväannoksella vai miten ajattelit tästä eteenpäin?
Miksi ylipäänsä haluat aikuisena olla samankokoinen kuin alle kaksikymppisenä ja noin laiha?
Vastaan, vaikka en ole ap. Mut mäkin olen laihduttanut miltei samoista mitoista kuin ap. Eli normaalin ylärajoilta alarajoille. Mä haluan olla samankokoinen kuin alle parikymppisenä siksi, että näytän nuorekkaammalta ja sirommalta silloin.

"eee"
Vau, upea suoritus ap! Olen varma että näytät hyvältä. :) Ei nuo mitat vielä liian laihat ole, hoikka olet toki, mutta ihan terveissä mitoissa kuitenkin. Itse olen 176-senttinen ja itselleni parhaimmaksi painoksi olen todennut 58 kg. Normaalipainon alarajoilla sekin, aika lailla samoissa BMI-lukemissa kuin sulla - ja näytän vaan parhaimmalta juuri siinä painossa. Välillä olen lihonut 62-kiloiseksikin, mutta silloin olo ei ole enää hyvä.

"läski"
Mun tavote on 52kg ja olen 153cm. Nyt painan 57kg. Ja lähtenyt olen 60kg pariviikkoa sit. Katotaan tyydynkö tohon 52kg. Itsekin olen leveä hartiainen, lantioinen. Ja isot tissit. :( Pelkään eniten että paikat rupeaa roikkumaan, ja painon putoamista ei siksi edes huomaa.

"oot jo liian laiha, lässyn lässyn", tosiasia on se, että laiha nainen näyttää tyttömäiseltä ja sirolta (nuoremmalta) kuin 10kg painava kanssasisarensa. Jos olet itse onnellinen, se on pääasia! Itse olen laihduttanut mittoihin 163/47 ja näytän upealta vaatteessa kuin vaatteessa :)
Yhtään ap:n suoritusta vähättelemättä kommentoisin tätä: ihan tosiasiako tuo?
Katsotaan vaikka tätä naista ikää 40v.

wuhuu!
Todella hienoa! :) :flower: Laita nyt vaan se kuva vaikka ilman päätä, niin toimii tsempparina meille muille laihduttajille.. ;) :D Paljon liikuit keskimäärin viikossa ja miten? :)
Kolme kertaa viikossa kävelylenkki ennen aamupalaa. Salilla käyn kaksi kertaa viikossa. Mut laiskistaa enkä jaksa lähteä salille, niin teen lihaskuntotreenit pumppitangolla ihan kotona.

Mut silloin kun aloitin laihduttamisen, niin mun liikunta oli lähinnä tuota aamuaerobista joko kävelynä tai uintina. Paino putosi aika helposti 62 kiloon pelkällä ruokavaliolla ja aamuliikunnalla.

Kolme kertaa viikossa kävelylenkki ennen aamupalaa. Salilla käyn kaksi kertaa viikossa. Mut laiskistaa enkä jaksa lähteä salille, niin teen lihaskuntotreenit pumppitangolla ihan kotona.

Mut silloin kun aloitin laihduttamisen, niin mun liikunta oli lähinnä tuota aamuaerobista joko kävelynä tai uintina. Paino putosi aika helposti 62 kiloon pelkällä ruokavaliolla ja aamuliikunnalla.
Kuulostaa hyvältä. Itse olen ollut koko talven melko laiska liikkuja ja se ikävä kyllä näkyy painossakin.. Nyt olisi tarkoitus lisätä ja sen vuoksi kyselin. :) Itse tykkään pyöräilystä näin kesäsin paljon. :)

Yhteistyössä