millaset tilapäivitykset ärsyttää fb:ssä? entä ilahduttaa?

• Viestiketjun aloittaja naamakirjava
  • Ensimmäinen viesti
Just nuo "elämä potkii päähän, mutta enpäs kerrokaan missä mättää" -statukset ärsyttää vähän. Jos haluaa lisätietoja, pitää kysellä yksityisviestillä. Mutta ei viitsi kuitenkaan olla niin utelias aina, jotta alkaisin uteleen.
Tosin, itsekin olen sitä ihan varmasti joskus tehnyt. :whistle:

tytönjapoikienmamma
Minua ei ärsytä facebookissa mikään. En suostu ottam,aan sitä niin vakavasti, että ärsyyntyisin siitä. Ärsyytymisen tunne ruokkii negatiivisuutta ja "syö ihmistä", olkoonkin vähäpätöinen asia. ...Päivittelen itsekin mitä milloinkin ja sit taas välillä en pitkään aikaan.

Mimasill
Mua ärsyttää suunnattomasti yksi kaveri, joka joka helkutin kerta laittaa päivitykseen kun on lähdössä "jumpalle" "kuntoilemaan" "kävi jumpassa" ym rataa, ja ei ole tosiaan mikään kovin hoikka ihminen että en tiiä mitä sillä oikein hakee? toinen on sellainen joka JOKA lauantai luettelee mitä aikovat syödä "tänään herkutellaan: sipseillä, dipeillä, kokiksella, pizzalla..." ja tota rataa. Yksi taas laittaa joka aamu että lähtee töihin. Ei jestas sentään!

Vappuna
Joo, sellanen ärsyttää kun yksi kaveri oikein kalastelee huomiota ja kehuja, "pitäis alkaa laihduttaa" ym viesteillä vaikka tosiaan on hoikka jne. Ja samaninen kaveri joka kerta dramatisoi lapsiensa sairastamiset tyyliin "nyt on pikku eskolla hengenlähtö lähellä" ja kyseessä esim kuume. HOHHOI.

plm
Joku tyyliin lähden ajamaan säärikarvani. Ketä kiinnostaa?
Tai joku argh tai huoh tai suruhymiö tms. ja kun joku kysyy että mikä hätänä niin vastataan että kerron sit kun nähdään. Ihme huomionkalastelua.

Ei kyllä mikään ärsytä. Itsehän mä oon ne kaverit valinnu, kalpaavat mulle kyllä sellaisina kuin ovat. =) Ja on kavereissa niin joka kotihomman luettelevia kuin jatkuvasti jumpalle menijöitä kuin salamyhkäisiäkin päivittäviä...

Jos joku ärsyyntyy mun jutuista, niin luulen että se on sit siitä kun koitan vääntää jostain ihan tavallisista asioista tai mokailuistani jotain "mukahauskaa" vitsiä, mut hei, ei elämää pidä ottaa aina niin ryppyotsaisesti!

mua
Ärsyttää erään kotiäitikaverini päivitykset: nyt on esikoisella kuhmu päässä. Nyt on kaksi kuhmua. Jnejne....ei mitään muuta elämää kuin normaalin lasten arjen päivitystä ja dramatisointia.

"..."
Ärsyttää erään kotiäitikaverini päivitykset: nyt on esikoisella kuhmu päässä. Nyt on kaksi kuhmua. Jnejne....ei mitään muuta elämää kuin normaalin lasten arjen päivitystä ja dramatisointia.
No sitä se elämä aika pitkälti on sillon kun on kotona pienen lapsen kanssa :) Elämäntilanteet on...Samaahan töissäolevat tarjoilee: töitä/voi vittu töitä/ olipa rankkaa töissä/ jne.. :) Eli normaalia oman arjen päivitystä ja dramatisointia.

"minä"
ehkä eniten ärsyttää sellaiset "nyt v*tuttaa", "kivaa. :("..ym. arvuutteluleikkejä. joskus tulee 10 "mitä" ja "mikä nyt on" ennen ku henkilö viitsii vastaa. yleensä ei tuukkaan mitään vastausta. tai siihen v*tutus asiaan "muuten vaan". :kieh:
Sama minuakin! Ja kun minulla on muutama kaveri joilla EI KOSKAAN ole mitään positiivista päivitystä! Se kanssa ärsyttää!

tottaa
ikuisesti sairaita on täälläkin. Harmi kun työnantajat ei niitä vissiin voi pellollekaan "sairauden takia" laittaa. Koko ajan tuntee olonsa sairaaksi ja ravaa lääkärissä. Ärsyttävää tilittää kaikki FB:ssä. Jos on oikeesti tosi sairas (jotain vakavampaa) niin luulis pitävän omana tietonaan.

.....
toisinaan ärsyttää kaikki.. Ja ilahduttaa iloiset päivitykset esim. Tavallisesta poikkeavat uudet mullistavat asiat jota tapahtuu harvoin esim. Uusi parisuhde, uusi työpaikka, on mennyt naimisiin , löytänyt uuden kämpän jne. Sitten jos on ollut mukava päivä, arjen pienet hauskat tapahtumat..

"vieras"
Kaikki ällöihkutukset: 'olen niin onnellinen, täydellinen päivä ihana perheen kanssa <3 <3 <3'
tai kaks 22-v muijaa toisilleen:
'halauksia sulle muru <3 <3 :)'
'sulle kans <3 oli ihana nähä <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 3<'

anonyymi
Mua ärsyttää eniten ne jotka vastaavat mun päivityksiin arvostellen. Esim. olen kaksi kertaa ilmoittanut facebookissa lähteväni juhlimaan. Näillä reissuilla oli väli muutama kuukausi, kummallakin kerralla tämä kyseinen henkilö, jolla itsellään usieita pieniä lapsia kommentoi, että hän ei ymmärrä juhlimista, lapset ovat hänen elämänsä, ryyppäämään lähteminen ei todellakaan ole hänen juttu.
Okei, ehkä se ei oo hänen juttu, et haluu välillä vähän nollata, mut tarviiko sitä mulle kertoa? Vai oisko vaan kade kun ei oo itsellään uskallusta irroittautua kotiäidin roolista edes hetkeksi?
Ja nyt joku kysyy mun lapsien ikää luultavasti. Lapset on 1.5 vuotta ja 3vuotta. Nuorempi oli vuoden kun ensimmäinen näistä reissuista tapahtui.

anonyymi77
mua ärsyttää kun joku pistää lapsistaan yks ja tuhat kuvaa fb:kkiin....lapset aika pieniä...
siis ei ees mitään erityisen hyviä kuvia, tai että kuvissa nyt mitään ihmeempää tapahtuisi...
suurin osa 200 kuvasta otettu sisältä. Tylsiä kuvia...muutama kuvista ihan kivakin..
mutta suurinosa! Kaveri on kai niin omien lasten lumoissa ja aattelee et kaikki
muutkin yhtälailla.....

Ärsyttää myös erään mamman hehkutus siitä, miten urheilullisia ja taitavia heidän
muksunsa ovat. Lapsilla harrastuksia melkein joka päivä....alle kouluikänen
muka nauttii itsensä rääkkämisestä, pitkistä kovista reeneistä ym ym...
tulee lähinnä mieleen se, että haluaa olla mieliksi vanhemmille.
Hirvee hekutus omasta perhe elämästään..miten kaikki aina yhtä onnee ja auvvoo..
Ja heidän perheensä ja lapsensa number one!!!!!!

Kolmastyyppi ärsyttää, kun päivittää sata kertaa päivässä ja ihan normaaleja tylsiä juttuja. Käytiin
kaupas siellä ja täällä kylässä ym ym....

Ärsyttää nyös "saarnaaja-tyypit" kilometri kaupalla raamatunlauseita ja
hehkutusta nuista asioista.

siinä se.

Yhteistyössä