Onko se niin paha nimi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ceela"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"Ceela"

Vieras
Jenna? Minusta Jenna olis kiva Ceelan pikkusiskolle. Ceela Viivi Matilda isosisko ja pikkusiskolle Jenna Erin Cecilia.

Onko Jenna oikeasti ruma nimi teistä? Loppuunkulutettu lähiönimi? Jota et voisi koskaan antaa kenellekään. Miehestä se on ihana nimi ja haluaisi sen. Minä en heti lähtenyt mukaan mutta onhan olemassa paljon rumempia j-nimiä mielestäni. Esim. En pidä Janette, Jemina, Jaana...
Vai joku muu? Ehkä C-kirjaimella tämäkin? Cecilia? Charlotta? Tai sitten Sofia?

Siksi tällainen eli alustavaa pohdintaa. Olisiko se Jenna oikeasti teistä kiva? Vai ruma? Vai sopisiko joku muu nimi paremmin Ceelan siskolle?

Ehdota, kerro mielipiteesi noista mainitsemistani. Myös omien lasten etunimiä saa kertoa - muiden nimistä saan aina kummasti inspiraatiota.

Koska esikoisen nimi päätetty on tietenkin ja vaikkei Ceela olisi sinusta kaunis nimi niin saat ehdottaa sinusta kaunista nimeä Ceelan rinnalle.

Auttakaa please ! Kiitos jo etukäteen vastanneille :)

Jenna on ihan kiva nimi, mutta jos esikoisen nimi on erikoinen, kuten teillä, niin toisen lapsen nimeksi Jenna on jo tosi tavallinen. Mutta jokainen tyylillään tietenkin.

Mun mielestä Jenna ja Ceela on ihan eri maailmoista. En tarkoita, että pitäis täysin saman kaliiperin nimet olla, mutta kyllä sisarusten nimien pitäis hiukan toisiinsa sopia. Miten olis Fiia, Frida, Daalia?

[QUOTE="vieras";23624414]Mun mielestä Jenna ja Ceela on ihan eri maailmoista. En tarkoita, että pitäis täysin saman kaliiperin nimet olla, mutta kyllä sisarusten nimien pitäis hiukan toisiinsa sopia. Miten olis Fiia, Frida, Daalia?[/QUOTE]

Niin no myönnän että näin on. Ceela on ainoa erikoisemmista josta tykkäsin kun se on "tavallisen erikoinen" Nyt tuli mieleen yksi kilpailija. Stella :)

[QUOTE="niia";23624476]meil on cia ja ceela... ne lausutaan tosiaan Sia ja Seela. Jotk lausuu kia ja keela mut ei mitää tajuu[/QUOTE]

ihanko oikeesti teillä on Sia? eikä "Siia"? Se siis lausutaan myös yhdellä i:llä?

Nä täh? Jennahan on kiva nimi.. Sellanen ihan normaali, neutraali..

Ceela vieroksuttaa mua enemmän, kun mun mieli mieltää että Seela on se "oikea" kirjoitusasu.

Ja siis mun mielestä lasten nimet ei tarvitse muistuttaa toisiaan. Ovathan he persoonia.

...laitat tottakai sen nimen mistä ITSE TYKKÄÄTTE. Ja Jenna on ihan kaunis nimi, ja mitä se haittaa jos se on yleinen, (mitä se ei kyllä ole, jos vrt. Tiinaan, Mariaan, Johannaan yms...)sehän todistaa vain sen että se on ollut monen muunkin mielestä nätti nimi. Ja nimeenhän voi liittää päätteen, jos erikoista haluaa, esim Jennariina, Jenna-Liisa yms...

Meidän Jenna 14v on ollut ihan tyytyväinen nimeensä :)

Hyviä nimenantojuhlia/ristiäisiä!!!

[QUOTE="...";23624496]ihanko oikeesti teillä on Sia? eikä "Siia"? Se siis lausutaan myös yhdellä i:llä?[/QUOTE]

Sia se on jo Siaksi lausuttaen :) No joo. Kai se kouluiässä sit haluaa sen Siiaksi mutta on nyt ennen tarhaa ainakin Sia. Tarhassa tulee automaattisisesti Kiia varmasti.

[QUOTE="niia";23624523]Sia se on jo Siaksi lausuttaen :) No joo. Kai se kouluiässä sit haluaa sen Siiaksi mutta on nyt ennen tarhaa ainakin Sia. Tarhassa tulee automaattisisesti Kiia varmasti.[/QUOTE]

ok... en ole ennen törmännyt tuohon nimeen.. Jotenkin varmaan ite pk tätinä sanoisin Siia... vähän saman tapaan kun Kiia tai Miia.. :D eiköhän sille viimeistään teini-iässä keksitä joku vetävä lemppari nimi, niin ei ole ongelmia lausumisen suhteen..

[QUOTE="...";23624628]ok... en ole ennen törmännyt tuohon nimeen.. Jotenkin varmaan ite pk tätinä sanoisin Siia... vähän saman tapaan kun Kiia tai Miia.. :D eiköhän sille viimeistään teini-iässä keksitä joku vetävä lemppari nimi, niin ei ole ongelmia lausumisen suhteen..[/QUOTE]

Siasta tulee koulussa Sinttu.

Yhteistyössä